Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Luźne luźności
#1 PostWysłany: 01 Kwi 2017 20:11 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
Mnie bardzo ciekawi co daje obecność kogoś z cc podczas nieobecności jednego z pilotów? Jak któryś będzie chciał rozbić samolot to zrobi to z obecnością kogoś z cc czy bez.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kara lubi ten post.
 
      
Weekendowe polowanie na zorzę🌌🌠❄️ Wycieczka na Islandię za 779 PLN 😍✈️🛌 Weekendowe polowanie na zorzę🌌🌠❄️ Wycieczka na Islandię za 779 PLN 😍✈️🛌
Indie w supercenie 🔥🌶 Loty z bagażem do Mumbaju od 1473 PLN ✈️ Indie w supercenie 🔥🌶 Loty z bagażem do Mumbaju od 1473 PLN ✈️
#2 PostWysłany: 01 Kwi 2017 20:31 

Naprawdę nie widzisz różnicy ?
Jeden pilot vs pilot+ 2 osoba w kabinie.

Ręce opadają.
To może wogóle wystarczy 1 pilot ? Będzie oszczędność na kosztach.
Góra
 PM off
makdeb lubi ten post.
smariuu uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 01 Kwi 2017 20:41 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
Po tym wydarzeniu pojawiły się głosy i to nie moje a osób z lotniczej branży żeby w ogóle samoloty nie były pilotowane przez pilotów a przez komputer co zdaje się jest technicznie wykonalne, ale z wielu względów niemożliwe.

Mówiłem o sytuacji kiedy jeden wychodzi do kibla, wchodzi ktoś z cc, drugi chce się rozbić- rygluje drzwi i zostaje sam na sam z panienką z cc. No i kto wygra? Przecież on wtedy musi pilnować tylko zaryglowania drzwi, panie z cc zdaje się nie szkolone pod kątem pilotowania samolotów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 01 Kwi 2017 20:47 

I tu się mylisz.
Steward lub stewka potrafi nawiązać kontakt z kontrolą lotów ( są wyszkoleni w tym zakresie) i wg ich instrukcji sprowadzić samolot na ziemię.
Góra
 PM off  
      
#5 PostWysłany: 01 Kwi 2017 20:51 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
Tak, tak. Z pewnością ktoś z cc w wizzairze jest w stanie zmienić autopilota w ciągu kilkunastu minut celującego w górę w obecności w kabinie kolesia, który chce się ze wszystkimi zabić. Jest także w stanie wylądować na najbliższym lotnisku posiadającym ils podrzędnej kategorii. Dobre, ale gdyby ktoś z cc to potrafił to zostałby pilotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 01 Kwi 2017 21:06 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 335
niebieski
Potwierdzam to co napisał J29.
W lutym lecieliśmy Ryanem z Krakowa na Teneryfę i RT. Za każdym razem gdy wychodził do WC pilot pojawiała się komenda "zapiąć pasy" a do kabiny pilotów wchodziła stewka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 01 Kwi 2017 21:33 

Dziwne że dopiero teraz "odkryliście" tą sensację. Co najmniej kilkanaście razy byłem świadkiem, jak pilot szedł do kibelka.
Zapiąć pasy, stewka staje w przejściu , bojowa postawa, ręce oparte na pierwszych oparciach foteli ,sprawdzając wcześniej czy w kibelku nikogo nie ma. Nawet ze 2 razy sam stałem sobie koło toalety, tuż przy drzwiach do kabiny pilotów, rozprostować nogi to mi kazała odejść na ten czas.
Góra
 PM off
krasnal lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 01 Kwi 2017 21:44 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2530
Loty: 278
Kilometry: 370 373
złoty
Brawo! Widocznie bardzo dużo latasz :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 01 Kwi 2017 23:40 

Rejestracja: 13 Mar 2017
Posty: 24
JaPiszęAWyCzytacie! napisał(a):
Tak, tak. Z pewnością ktoś z cc w wizzairze jest w stanie zmienić autopilota w ciągu kilkunastu minut celującego w górę w obecności w kabinie kolesia, który chce się ze wszystkimi zabić. Jest także w stanie wylądować na najbliższym lotnisku posiadającym ils podrzędnej kategorii. Dobre, ale gdyby ktoś z cc to potrafił to zostałby pilotem.


Tak, stewardessa wyladuje. Umie obslugiwac wolant, klapy, przepustnice. umie tez nawiazac kontakt z kontrola lotow. Kiedys mialem okazje ladowac na symulatorze (nigdy nie latalem nawet na szybowcach) i dałem radę tylko i wyłącznie z uwagami instruktora.

Co do FRancy to przepisy o stewardessie (zapiac pasy + druga osoba w kabinie) byly jeszcze zanim pan Lubicz roztrzaskał się w Alpach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 02 Kwi 2017 07:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
JaPiszęAWyCzytacie! napisał(a):
Mnie bardzo ciekawi co daje obecność kogoś z cc podczas nieobecności jednego z pilotów? Jak któryś będzie chciał rozbić samolot to zrobi to z obecnością kogoś z cc czy bez.


Historia, niestety, zna takie przypadki - niemiło zaskoczyła mnie liczba wierszy w pierwszej tabeli w tym artykule: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilot ...
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 02 Kwi 2017 16:07 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
lukasz_sz napisał(a):
JaPiszęAWyCzytacie! napisał(a):
Tak, tak. Z pewnością ktoś z cc w wizzairze jest w stanie zmienić autopilota w ciągu kilkunastu minut celującego w górę w obecności w kabinie kolesia, który chce się ze wszystkimi zabić. Jest także w stanie wylądować na najbliższym lotnisku posiadającym ils podrzędnej kategorii. Dobre, ale gdyby ktoś z cc to potrafił to zostałby pilotem.


Tak, stewardessa wyladuje. Umie obslugiwac wolant, klapy, przepustnice. umie tez nawiazac kontakt z kontrola lotow. Kiedys mialem okazje ladowac na symulatorze (nigdy nie latalem nawet na szybowcach) i dałem radę tylko i wyłącznie z uwagami instruktora.

Co do FRancy to przepisy o stewardessie (zapiac pasy + druga osoba w kabinie) byly jeszcze zanim pan Lubicz roztrzaskał się w Alpach.


Wyląduje? Odblokuje wolant i wyłączy autopilota z kursu kolizyjnego? W ciągu kilkunastu minut? Z szaleńcem w środku?
A co jak w a380 nie ma wolantu? Też panie w Emirates szkolone są na taką okoliczność?


Image

Proszę mi nie próbować wmówić, że cc potrafi pilotować samolot i to w sytuacji ekstremalnej. Panowie i panie z cc co najwyżej są szkoleni na okoliczność awantury z pijanym paxem a nie na okoliczność najtrudniejszej z lotniczych umiejętności- lądowania.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kara lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 02 Kwi 2017 16:28 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2323
złoty
Po pierwsze primo pilotów jest dwóch. Jeśli zostanie jeden, to z pomocą kogoś na fotelu obok, a nawet bez, da radę.
Co do sytuacji kiedy nie zostaje żaden z pilotów to przy ILS wyższej kategorii, działającym autopilocie, sprawnym samolocie, odpowiednio długim pasie i osobie przekazującej przez radio dokładne instrukcje, szanse bezpiecznego lądowania przez kogoś z cc oceniam na ponad 80%. Nowoczesne samoloty wiele czynności wykonują same. Człowiek jest potrzebny w tym 1% przypadków, kiedy zdarzy się coś na tyle nieprzewidzianego, że komputer nie da rady.
I jeszcze apropo sytuacji Lubitza. Do zmiany wysokości w trybie autopilota służy pokrętło. Wystarczyło go przekręcić na powiedzmy 12000 (skala jest w stopach) i samolot by przeskoczył górę. Nie trzeba było ciągnąć za stery.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 02 Kwi 2017 16:35 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
A czytasz o jakiej sytuacji ja piszę? Wtedy szanse wyniosą - 80%

W normalnej ( awaryjnej ) sytuacji kiedy ktoś z cc musi przejąć stery gdy żadnego z pilotów nie ma obok też oceniam na marniutkie.
Już ja sobie wyobrażam uśmiechniętą panią z cc emirates jak ma przejąć stery w a380. Prędzej zrobi to któryś z paxów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 02 Kwi 2017 16:56 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4453
srebrny
Nie oglądaj tylu filmów sensacyjnych, a zaoszczędzony czas poświęć na ćwiczenia umysłowe.
Może stewka znajduje się z kabinie tylko po to, by ew.samobojca nie mógł zaryglować drzwi, a nie by sprowadzić samolot na ziemie?!
Choć pewnie i by sprowadziła, pomimo, że w twojej głowie to się nie mieści.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 02 Kwi 2017 16:58 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
To właśnie w filmach sensacyjnych stewki zamiast pilotów sprowadzają samolot bezpiecznie na lotnisko w górach przy dwóch niedziałających silnikach :lol:
Tak- oczywiście- sprowadziłaby. To czemu nie została pilotem?
Góra
 Profil Relacje PM off
Kara lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 02 Kwi 2017 17:04 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4453
srebrny
jacek96 napisał(a):
Nie oglądaj tylu filmów sensacyjnych, a zaoszczędzony czas poświęć na ćwiczenia umysłowe.
?!Może stewka znajduje się z kabinie tylko po to, by ew.samobojca nie mógł zaryglować drzwi, a nie by sprowadzić samolot na ziemie
Choć pewnie i by sprowadziła, pomimo, że w twojej głowie to się nie mieści.

Przeczytaj tekst jeszcze raz, może wtedy zrozumiesz i przestaniesz sensacyjne teorie głosić?!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 02 Kwi 2017 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
srebrny
JaPiszęAWyCzytacie! napisał(a):
...
Tak- oczywiście- sprowadziłaby. To czemu nie została pilotem?

Teraz możesz się dalej zastanawiać (ale nie koniecznie tu na forum) czemu nie została kucharzem - przecież potrafi zrobić kanapkę!
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Tom K uważa post za pomocny.
 
      
#18 PostWysłany: 02 Kwi 2017 17:07 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2323
złoty
@‌JaPiszęAWyCzytacie!‌
Mam wrażenie że nie masz pojęcia na czym polega "pilotowanie" w trybie AP. Lubitz miał ustawiony kurs (od rozpoczęcia zniżania do uderzenia o ile pamiętam go nie zmieniał). Jedyne co zrobił to przekręcił pokrętło zadanej wysokości na jakąś niską wartość, poniżej wysokości tego szczytu w który uderzyli. Lubitz nie ruszał steru bo nie musiał. Przekręcił chyba też pokrętło prędkości zniżania na wyższą wartość niż normalnie.
Gdyby ktoś jakimś cudem wszedł do kabiny i miał na tyle czasu żeby ustawić większą wysokość niż miały okoliczne góry, to samolot wzniósł by się. Pilotujący miałby czas na opanowanie się, a obsługa naziemna na przygotowanie operacji na lotnisku docelowym.
Samolot miał nadmiar paliwa więc mógłby lecieć nawet przez 3-4 godziny (oczywiście na odpowiedniej wysokości).
Aktualna wysokość, ale też wysokość ustawiona (ta do której dąży samolot) oraz prędkość wznoszenia/opadania są przesyłane przez transponder, przez co można kontrolować czy obsługujący sprzęt postępuje właściwie. Wartości te pokazuje nawet flightradar.
Co do CC. To nie głupie kury. Nikt nie wsadza ich do symulatora, bo to kosztuje, ale zakładanie, że żaden członek załogi nie ma pojęcia o lataniu wymaga sporej odwagi, szczególnie że na grubasy trzeba sobie zasłużyć stażem pracy. A tą pracę podejmują też osoby, które kochają latać, a drogę do kariery pilota zamknął im na przykład stan zdrowia. Tutaj jednak zakończę, bo żaden z nas nie dysponuje statystykami, jaka część załogi pokładowej potrafi pilotować i trzeba uczciwie przyznać że obaj dywagujemy.

Swoją drogą kojarzy ktoś katastrofę kiedy dwóch pilotów jest niedysponowanych, a ktoś spoza kabiny próbuje sprowadzić samolot na ziemie? Nic mi nie świta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 02 Kwi 2017 17:24 

Rejestracja: 02 Wrz 2012
Posty: 233
Loty: 41
Kilometry: 73 062
Zbanowany
niebieski
Tak. Ja znam: https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Helios_Airways_522

Stery próbował przejąć steward. Rozbili się. Tu sytuacja jednak była ekstremalna. Jednak ja także mówię o sytuacji ekstremalnej gdyby w kabinie lubitza stewka w środku z nim próbowała wyprowadzić samolot z kursu kolizyjnego.

Tak, tak - czyli stewka u Lubitza musiałaby przekręcić tylko jedno pokrętło. Skąd wiedziałaby do jakiej wartości? Skąd wiesz, że kiedykolwiek miała do czynienia z tymi przyrządami? Wydaje Ci się, że to takie proste? O tu wejdę, zobaczę i od razu dobrze ustawię.

Ja nie piszę, że to głupie kury, ale piszę, że o pilotowaniu samolotu mają pojęcie takie same jak przeciętny pax. I to jest prawda. Skoro piszesz, że sprowadzenie samolotu w trybie autopilota to jest taka prosta sprawa przy automatyzacji to twierdzisz również, że może to zrobić każdy z nas?

Wszyscy zostaniemy pilotami!


jacek96 napisał(a):
jacek96 napisał(a):
Nie oglądaj tylu filmów sensacyjnych, a zaoszczędzony czas poświęć na ćwiczenia umysłowe.
?!Może stewka znajduje się z kabinie tylko po to, by ew.samobojca nie mógł zaryglować drzwi, a nie by sprowadzić samolot na ziemie
Choć pewnie i by sprowadziła, pomimo, że w twojej głowie to się nie mieści.

Przeczytaj tekst jeszcze raz, może wtedy zrozumiesz i przestaniesz sensacyjne teorie głosić?!



Przeczytałem. Przy próbie zaryglowania drzwi stawiam na chorego psychicznie i zdesperowanego pilota!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 02 Kwi 2017 17:56 

Dlaczego się tak uparłeś i nie odpuszczasz ?
W sumie konieczność pilotowania/ lądowania przez kogoś z załogi[ nie pilota] jest teoretycznie i tak minimalna. Jakiś ułamek promila.
Powtarzam po raz setny. Ta druga osoba jest tam po to, że jeśli trafi się kolejny chory psychicznie Lubitz , to ta osoba otworzy drzwi od środka drugiemu pilotowi , a ten sobie spokojnie poradzi ze sprowadzeniem samolotu na ziemię.
A w ogóle to dlaczego zakładasz, że to będzie jakaś wiotka dziewczynka - stewka? A nie kawał chłopa- steward ? Nie widziałeś takich ? Bo ja tak. A piloci to jacyś zapaśnicy czy karatecy , że nikt im nie da rady fizycznie ?
W tej katastrofie Germanwingsa [ jak dobrze pamiętam] to drugi pilot[ który został na zewnątrz kabiny] przy pomocy personelu i chyba nawet pasażerów próbował rozwalić drzwi jakąś "brechą" czy czymś takim , tylko trochę czasu zabrakło.
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group