Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 08 Kwi 2021 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Paź 2015
Posty: 444
Loty: 43
Kilometry: 74 836
niebieski
Dzwoniłem dziś do nich z zapytaniem o zwrot (od Alitalii)
Pani poinformowała mnie że linia lotnicza oddała już zwrot za odwołany lot, i że oni te pieniążki już od stycznia mają! :o
Dowiedziałem się: że polityka mytrip jest taka że oni kasę oddają klientowi po 12 tygodniach..., po czym pani poinformowała mnie że do końca kwietnia powinienem dostać ten zwrot na konto.
Góra
 Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
 
#222 PostWysłany: 11 Kwi 2021 18:04 

Rejestracja: 17 Lip 2012
Posty: 19
1.5 miesiąca temu miałem zmianę lotu do Cancun TAPem -bilety zakupione przez mytrip. Nie zaakceptowałem zmiany, TAP anulował bilety, od razu napisałem do mytrip o zwrot pieniędzy.
Przez 1.5 miesiąca żadnej odpowiedzi i wreszcie 9 kwietnia (oryginalna data wylotu) dane na mytrip zmieniły się tak jakbym zaakceptował zmianę biletów. W tym samym czasie na TAP moja rezerwacja nie istnieje - bilety anulowane. Słowem mytrip w ostatniej chwili zmienił bilety tak jakbym zaakceptował zmianę, TAP z kolei od razu (1.5 miesiaca temu) anulował całą rezerwację.

Mam więc pytanie, czy cierpliwie czekać na zwrot pieniędzy od mytrip, czy też dzwonić i wyjaśniać, czy też po prostu od razu wypełnić wniosek o chargeback (płatność kartą Revolut)?


Ostatnio edytowany przez wojcik152, 11 Kwi 2021 18:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#223 PostWysłany: 11 Kwi 2021 18:13 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1980
złoty
Na mytrip wejdź w zakładkę zamówienia, po numerze zamówienia a nie rezerwacji Powinna być informacja o czekaniu na zwrot pieniędzy od TAP.
Góra
 Relacje PM off  
 
#224 PostWysłany: 11 Kwi 2021 19:22 

Rejestracja: 17 Lip 2012
Posty: 19
Chupacabra napisał(a):
Na mytrip wejdź w zakładkę zamówienia, po numerze zamówienia a nie rezerwacji Powinna być informacja o czekaniu na zwrot pieniędzy od TAP.



Niestety nie ma takiej informacji. Zamówienie/rezerwacja wygląda jakby nigdy nie było żadnej anulacji. Jedynie zmienione zostały godziny lotów, tak jakbym zaakceptował zmiany TAP.
Góra
 Relacje PM off  
 
#225 PostWysłany: 11 Kwi 2021 19:27 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1980
złoty
Dzwoń więc do nich.
Góra
 Relacje PM off  
 
#226 PostWysłany: 05 Maj 2021 17:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2320
HON fly4free
Macie jakies namiary na kogos kto nie siedzi w GDS, supervisor etc.? Linia anulowala loty, daja alternatywe ale OTA musi sie z nimi skontaktowac. OTA twierdzi, ze wylslali ''Request'' mailowo, na co pracownik lini zaczal sie smiac i powiedzial mi, ze tylko kontakt telefoniczny OTA wchodzi w gre i nie ma tutaj drogi mailowej. Dzwonie do mytrip jeszcze raz i mowia ponownie, ze wyslali maila, ja na to, ze linia wogole nie koresponduje z OTA mailowo, oni na to, ze wyslali zapytanie. Na prosbe zadzwonienia do lini slysze jak mantra ze wyslali maila. Polemika sie konczy w tym momencie. Macie jakies pomysly, oprocz nigdy wiecej OTA?. Juz z 3 agentami probowalem, 2 razy przelaczyl mnie do ''supervisora'' po czym wpadam w kolejke od nowa. Najlepsze jest to, ze linia mowi, ze przy tej rezerwacji dokonali nawet znacznika SSR co oznacza pelna autoryzacje dla zmian, wystarczy tylko zeby OTA sie z nimi skontaktowala.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#227 PostWysłany: 05 Maj 2021 17:45 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1980
złoty
Dokładnie od 29. 03. 2021 drążę z nimi temat zwrotu po odwołanych lotach TAP.
Mytrip, twierdzi że czeka na zwrot od TAP, a TAP, że zwrot poszedł na drugi dzień, czyli 30. 03.
Dziś rozpocząłem procedurę chargeback. Próbowałem wcześniej infolinię FR i UK, a w sumie zawsze łączyło z UK.
Góra
 Relacje PM off  
 
#228 PostWysłany: 05 Maj 2021 18:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Paź 2015
Posty: 444
Loty: 43
Kilometry: 74 836
niebieski
@Flyguy
Flyguy napisał(a):
Moze komus sie przyda w dobie Covid-19. Formularz do ''refundu'' GOTOWKI, nie voucherow. Po wyslaniu, przychodzi natychmiast mail z potwierdzeniem co moze byc bardzo przydatne w wypadku ewentualnego chargeback-u

https://www.alitalia.com/en_it/special- ... light.html



Dopiero po Twojej podpowiedzi w sprawie wniosku o zwrot w styczniu - złożyłem ten wniosek (na stronie Alitalii) co się później okazało że mytrip tego samego miesiąca dostał przelew zwrotu środków za mój odwołany lot - do czego dążę... Wygląda na to że te OTA ma głęboko gdzieś swoich klientów, gdybym tego wniosku na ich stronie nie złożył to nadal by pewnie była lipa. Już nie wspomnę o tym że pani z obsługi telefonicznej zapewniała mnie że kase oddają mi do końca kwietnia... nadal czekam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#229 PostWysłany: 06 Maj 2021 09:05 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 618
srebrny
@Chupacabra
W styczniu odwołełm lot TAPem, po trzech miesiącach czekania na zwrot zrobiłem chargeback - chyba mnie wciągnęli na jakiś ichniejszy fast track, bo jak w zeszłym miesiącu odwołałem kolejny lot TAPem, to informacje o wypłaceniu zwrotu z mytrip dostalem już po 2 tygodniach. Aczkolwiek od tygodnia jeszcze nie dotarł :D
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
 
#230 PostWysłany: 11 Maj 2021 11:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2320
HON fly4free
Flyguy napisał(a):
Macie jakies namiary na kogos kto nie siedzi w GDS, supervisor etc.? Linia anulowala loty, daja alternatywe ale OTA musi sie z nimi skontaktowac. OTA twierdzi, ze wylslali ''Request'' mailowo, na co pracownik lini zaczal sie smiac i powiedzial mi, ze tylko kontakt telefoniczny OTA wchodzi w gre i nie ma tutaj drogi mailowej. Dzwonie do mytrip jeszcze raz i mowia ponownie, ze wyslali maila, ja na to, ze linia wogole nie koresponduje z OTA mailowo, oni na to, ze wyslali zapytanie. Na prosbe zadzwonienia do lini slysze jak mantra ze wyslali maila. Polemika sie konczy w tym momencie. Macie jakies pomysly, oprocz nigdy wiecej OTA?. Juz z 3 agentami probowalem, 2 razy przelaczyl mnie do ''supervisora'' po czym wpadam w kolejke od nowa. Najlepsze jest to, ze linia mowi, ze przy tej rezerwacji dokonali nawet znacznika SSR co oznacza pelna autoryzacje dla zmian, wystarczy tylko zeby OTA sie z nimi skontaktowala.



Maly update:
Po kolejnej bitwie stoczonej na telefonicznym polu, odkrylem dosyc ciekawa rzecz. Mytrip moze w kazdym moencie przekazac kontrole nad biletem lini lotniczej. Nie 48 czy 24h przed wylotem, ale w kazdym momencie. Tak wlasnie sie stalo w wyzej opisanym przypadku, po 20 minutach ping-ponga na moje pytanie ile przed odlotem linia przejmuje kontrole nad biletem, powstala krotka cisza i uslyszalem odpowiedz ze nigdy. Mowie ze to nie jest prawda, bo przeciez agenci na lotnisku moga robic co chca z biletami. Poprawil sie i powiedzial, ze zazwyczaj 24h, wiec zapytalem ponownie zeby mi dokladnie odpowiedzial jak to jest w wypadku Azul, ile godzin. Odpowiedzial, ze nie wie, ale jak bardzo tego chce to moze to zrobic nawet teraz. Po wyrazeniu zgody tak wlasnie zrobil i od razu moglem dokonac zmian ktore mnie interesowaly bezposrednio w lini lotniczej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Michal Szyszka uważa post za pomocny.
 
 
#231 PostWysłany: 13 Maj 2021 10:02 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1980
złoty
abelincoln napisał(a):
@Chupacabra
W styczniu odwołełm lot TAPem, po trzech miesiącach czekania na zwrot zrobiłem chargeback - chyba mnie wciągnęli na jakiś ichniejszy fast track, bo jak w zeszłym miesiącu odwołałem kolejny lot TAPem, to informacje o wypłaceniu zwrotu z mytrip dostalem już po 2 tygodniach. Aczkolwiek od tygodnia jeszcze nie dotarł :D

Tak z ciekawości... Czy przy procedurze chargeback, Mytrip jednak potrącił ichniejszą opłatę serwisową?
W moim przypadku AmEx zwrócił pieniądze w ciągu 48 godzin, ale sprzedawca ma poniekąd trzy tygodnie aby się ustosunkował i ciekawi mnie czy realnie mają prawo do pobrania opłat, z powodu anulowania podróży przez linię lotniczą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#232 PostWysłany: 13 Maj 2021 10:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2320
HON fly4free
Nie maja prawa, dlatego zawsze przy chargeback-u kwota wraca w 100%. Jedyna roznica moze wynikac z kursu waluty w jakiej kupowalismy bilety (czesto na plus kupujacego)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#233 PostWysłany: 13 Maj 2021 12:14 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 618
srebrny
@Chupacabra, dokładnie tak jak pisze @Flyguy

abelincoln napisał(a):
Aczkolwiek od tygodnia jeszcze nie dotarł :D

Zwrot dotarł po 2 tygodniach, oczywiście pomniejszony o prowizję.
Góra
 Relacje PM off
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#234 PostWysłany: 13 Maj 2021 16:55 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 463
Loty: 83
Kilometry: 131 574
niebieski
Trzy dni temu otrzymałem informację z Turkish Airline o odwołaniu lotu na Bali. Przedwczoraj zgłosiłem sprawę i uzgodniłem zwrot kasy na polskiej infolinii Mytrip (pomimo tego że rezerwowałem na irlandzkiej?). Dziś zwrot kasy na rachunek karty kredytowej (pomniejszonej o prowizję 120 PLN).
Jestem pozytywnie zaskoczony i muszę tego pośrednika pochwalić. Z TAP czekam na zwrot za 4 loty już ponad miesiąc i nic się nie dzieje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#235 PostWysłany: 26 Maj 2021 14:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 392
niebieski
@potek7 jak się dodzwoniłeś na polską infolinię? po godzinie oczekiwania połączyłem się z Hinduską która zagłuszało płaczące w tle dziecko :) i nic nie zrozumiałem, a nie widzę opcji anulacji rezerwacji na stronie.

Edit: trzeba wybrać tonowo 4. Po wszystkich możliwościach udało się dogadać po ludzku. Pani powiedziała, że skontaktują się mailowo w przyszłym tygodniu, trzymam kciuki i szukam zamiennika.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#236 PostWysłany: 26 Maj 2021 16:24 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 463
Loty: 83
Kilometry: 131 574
niebieski
Panna Anna napisał(a):
Tempo odpowiedzi mam słabe, ale może komuś się jeszcze przyda: +48 22 116 81 21, czynne od poniedziałku do piątku 8.00-17.00.

Tu dzwoniłem i od razu rozmawiałem po Polsku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#237 PostWysłany: 08 Cze 2021 07:09 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1062
Loty: 28
Kilometry: 14 467
niebieski
e-prezes napisał(a):
W sumie ciekawa sytuacja. Od TAP dalej nie przyszło anulacji. UK MyTrip też się nie odezwał, ale powiadomienia od nich o zbliżającym się locie nadal są. Wszedłem więc na ich stronę podglądnąć rezerwację na 2 dni przed wylotem i tam ciągle jest aktualna. Mignęło mi też powiadomienie, że otrzymali prośbę banku o obciążenie zwrotne. Czyli co nie przejdzie chargeback? Ani linia, ani OTA nie zaproponowały wałczera. Jedna olała sprawę, druga najpierw oferuje pełny zwrot, a potem chce obciążyć kosztami?


Wreszcie zakończyła się ta sprawa. ChB złożony 26 lutego. Wczoraj pieniądze na koncie. Nigdy więcej TAP, nigdy więcej mytrip.
Góra
 Relacje PM off
mathew77 lubi ten post.
 
 
#238 PostWysłany: 08 Cze 2021 07:58 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 618
srebrny
A ja pochwalę mytrip. Miałem sytuację, w której TAP chciał mi zafundować podróż w czasie na przesiadce - rozmawiałem z dwoma konsultantami mytrip, ale nie byli w stanie znaleźć mi przesiadki z nocowaniem (proponowali tylko powrót dzień wcześniej), chciałem poczekać do 48h przed podróżą by rozmawiać bezpośrednio z linią lotniczą.
Przed weekendem dostałem maila on mytrip z propozycją a. zwrotu, b. przesiadki z nocowaniem, z czego skorzystałem i dzisiaj widzę że rezerwacja zmieniona tak jak chciałem.
Góra
 Relacje PM off
e-prezes lubi ten post.
 
 
#239 PostWysłany: 24 Lip 2021 07:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Paź 2015
Posty: 444
Loty: 43
Kilometry: 74 836
niebieski
Chciał bym się podzielić informacją, że w końcu łaskawie... mytrip oddało mi zwrot...
Czekałem 16 miesięcy - licząc czas od odwołanego lotu.
Po licznych telefonach i złożeniu skargi do "przełożonej z call center"
W końcu się udało.
W mailu dostałem informację że jeśli usługa/lot został odwołany ponad rok temu - to wtedy nie mogą oni bezpośrednio zrobić zwrotu na konto, zajmuje się tym hyperwallet - jakaś firma córka z paypala.
Musiałem założyć konto na PayPalu i tak właśnie otrzymałem środki ze zwrotu. Oczywiście mytrip wzięło sobie ten haracz :) o którym wspominali - jakieś 140 PLN.
Góra
 Relacje PM off
e-prezes uważa post za pomocny.
 
 
#240 PostWysłany: 20 Sie 2021 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2011
Posty: 586
niebieski
Cubero4

Podzielisz się dany kontaktowymi - tel/e-mail do nich?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 24 Sie 2021 10:15, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group