Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Sie 2015 13:07 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Co sądzicie o krokach podejmowanych przez Komisję Europejską wobec Ryanaira oraz innych linii lotniczych + różne inne dziwne patologie (jak np. lotniska-widma)?

Cytuj:
Komisja Europejska pozywa Francję przed Europejski Trybunał Sprawiedliwości i żąda od Ryanaira zwrotu milionów euro pomocy publicznej, która stworzyła nielegalną konkurencję.


http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,185 ... tanmy.html

Jeśli faktycznie kary się posypią, to może oznaczać, to, że wiele lotnisk uzależnionych od Ryanaira może mieć ogromne problemy. Mam nieco mieszane uczucia co do tej kwestii, nie mam generalnie nic przeciwko pomocy publicznej, lecz faktycznie wkurzające jest to, że szczegółowych informacji nikt nie chce ujawnić. W końcu to są pieniądze podatników, więc teoretycznie mamy prawo wiedzieć na co i jakie kwoty idą z naszych podatków.
Góra
 Relacje PM off
Luke1976 lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 20 Sie 2015 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2012
Posty: 545
Loty: 4
Kilometry: 4 702
niebieski
"Egzaltuja" "Subsydiowaly" odechciało mi się czytać :)))

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 20 Sie 2015 13:43 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 920
niebieski
Masz rację z tymi mieszanymi uczuciami. Albo chcemy latać w świat spod domu i tracić na to gigantyczne ilości kasy (patrzę na Ciebie, Radom), albo oszczędzać i działać racjonalnie i pałować pomysły lotnisk, z których potem latają trzy samoloty w tygodniu.

Dyskusyjne. Sam jeszcze w tym sezonie lecę KRK-BZG Sprint Airem, podobno do moich 99zł Bydgoszcz dopłaca 550... I jestem w stanie wymienić kilka pięknych miejsc do których nie dotarłbym pewnie gdyby nie tego typu dopłaty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 20 Sie 2015 13:53 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Ja ogólnie nie jestem przeciwnikiem tego typu dopłat z środków publicznych, aby liczba lotów na niektórych lotniskach było na rozsądnym poziomie.

Jedynie co mi się nie podoba, to, że Ryanair oraz samorządy robią z tego wielką tajemnicę i nie chcą zbyt chętnie ujawniać jakie kwoty z naszych podatków idą na konretne cele, aby móc przyciągnąć linie lotnicze.

Nie może tak być, że Ryanair nie zgadza się na ujawnianie informacji jakie "profity" od samorządów otrzymuje z tytułu naszych podatków.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie, ile rocznie kasy wydaje się w Modlinie, aby "z łaski swojej" mógł je użytkować Ryanair?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Sie 2015 13:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
Lokalne samorządy dopłacają tanim liniom, dzięki temu Pan Kowalski może zobaczyć dajmy na to Londyn a Pan Smith jakieś polskie miasto. Dzięki tym dopłatom później samorządy mają zadowolonych turystów, którzy zostawiają tu pełno kasy. Przyjeżdżają inni i turystyka się rozwija.
Ja tam wole żeby moje pieniądze (jako podatnika) szły na takie cele niż na ośmiorniczki i drogie wina u Sowy ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:05 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5484
Loty: 406
Kilometry: 846 754
Zgadzam się na takie dopłaty z moich podatków (w sumie nie płacę w Polsce ale się zgadzam :))
Przeglądając na co wydają pieniądze politycy (dziesiątki tysięcy na alkohol...) Jestem za dopłacaniem ale tylko w miarę rentownych połączeń a nie Zielona Góra-Warszawa czy Szczecin-Rygge
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1083
Loty: 364
Kilometry: 395 210
srebrny
A ja mialem wrazenie, ze polaczenia miedzy polskimi miastami stoczniowymi/portowymi a Norwegia sa rentowne :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:11 

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 136
Nad kupą kasy zostawianą przez turystów latających Ryanairem raczej bym się zastanawiał :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:13 

oskiboski napisał(a):
Zgadzam się na takie dopłaty z moich podatków (w sumie nie płacę w Polsce ale się zgadzam :))



nawet nie wiesz, że dopłacasz, czy też dopłacałeś z swoich podatków
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,183 ... remie.html
Góra
 PM off
oskiboski uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:19 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1566
srebrny
kitek napisał(a):
Ja ogólnie nie jestem przeciwnikiem tego typu dopłat z środków publicznych,
(...)
Nie może tak być, że Ryanair nie zgadza się na ujawnianie informacji jakie "profity" od samorządów otrzymuje z tytułu naszych podatków.


Jak to możliwe, aby zgadzać się na wydawanie pieniędzy nie wiedząc ile się płaci? Gdybyś miał ze swojej kieszeni zapłacić też być się zgodził?
A może są to takie kwoty, że za te same pieniądze gmina zrobiłaby Ci drogę pod domem, oświetliła ją (z której korzystasz codziennie, a nie jak z lotów kilka razy w roku), przedszkole dla dziecka i jeszcze zostało na promocję regionu w inny sposób?
Do momentu aż rozliczenia nie będą jawne ciężko mówić, że ktoś się z nimi zgadza albo nie. Można się jedynie zgadzać z formą takiej inwestycji ale znów nie znając dokładnej ceny ciężko wyliczyć jej rentowność.
Obawiam się, że skoro województwa/miasta nie chwalą się tymi wydatkami (inwestycjami?) to zapewne gdyby to dokładnie policzyć to na turystach nie zarabiamy (jako kraj), a dopłacamy im do wakacji.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:30 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 5335
HON fly4free
mówimy o kwotach tego rzędu:
Podkarpackie - 7,5 MLN pln rocznie (~12,50 pln/pax*)
Kujawsko-pomorskie - 5 MLN pln rocznie (~17,25 pln/pax*)

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/r ... azem/ss9zp

*przyjmując ruch z 2014


Ostatnio edytowany przez pemat, 20 Sie 2015 14:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:33 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1566
srebrny
patrząc na Podkarpacie, czyli Rzeszów w FR 7,5mln rocznie na loty do UK + Dublin i Oslo to można powiedzieć, że raczej płacimy za bilety emigrantów i ich rodzin, a nie turystów, niestety.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 703
Loty: 142
Kilometry: 162 236
niebieski
Do biletu do Krakowa za 100 zł OW bydgoski samorząd dopłaca z tego co pamiętam 400-500zł. To nie jest zdrowa sytuacja.
_________________
Piłkarskie podróże - groundhopping i groundspotting
Góra
 Relacje PM off
Pacyfa lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 20 Sie 2015 14:49 

Rejestracja: 14 Maj 2014
Posty: 125
JarekGdynia napisał(a):
Lokalne samorządy dopłacają tanim liniom, dzięki temu Pan Kowalski może zobaczyć dajmy na to Londyn a Pan Smith jakieś polskie miasto. Dzięki tym dopłatom później samorządy mają zadowolonych turystów, którzy zostawiają tu pełno kasy. Przyjeżdżają inni i turystyka się rozwija.
Ja tam wole żeby moje pieniądze (jako podatnika) szły na takie cele niż na ośmiorniczki i drogie wina u Sowy ;)


Nie ma czegoś takiego jak tanie linie lotnicze!
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 20 Sie 2015 15:00 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5484
Loty: 406
Kilometry: 846 754
@gorny77 Ale te 45 euro to nic, biorąc pod uwagę ile turysta musi tu zostawić by się dobrze bawić. Ten pomysł Ryana jest najgorszy ze wszystkich chyba. Ludzie z Tel Avivu i Jerozolimy nabijają się z tego kiedykolwiek o tym wspomnę, bo tak serio to dla kogo jest to połączenie ? Gdyby to chociaż był Elat a nie to zapomniane przez boga i chyba nawet czartery lotnisko fatalnie skomunikowane + loty w szabat... Latając KRK- TLV myślę,że podgryźli by mocno wizza
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 20 Sie 2015 15:25 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
@opo - dochodzimy do sedna problemu. Z jakiegoś powodu informacje o szczegółach finansowania lotów przez samorządy niezbyt chętnie sa ujawniane. Na przykładzie Francji widać, że w końcu ktoś zaczął interesować tym jak wyglądają takie "procedury". Teoretycznie powinny one mieć charakter "otwarty", równe dla wszystkich (coś na zasadzie "przetargu"), ale procedury dopłat/finansowania niestety niektórzy układają pod konkretną linię lotniczą (de facto to linia lotnicza wskazuje co trzeba zrobić, aby ona weszła na dane lotnisko). Nie bez powodu jest to nazywane nielegalną przewagą konkurencyjną.

Jestem za dofinansowywaniem konkretnych lotów wykonywanych przez konkretne linie lotnicze pod warunkiem, że wszystkie informacje będą w 100% jawne oraz będą równe zasady dla wszystkich przewoźników (a niestety często tworzy się procedury pod Ryanaira).

Lepiej wyjaśnia to wszystko inny artykuł: http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,18448667.html?i=0

Cytuj:
Bruksela nakazała Francji odzyskanie prawie 10 mln euro nielegalnej pomocy publicznej, którą lokalne władze miały przekazać dwóm tanim liniom: irlandzkiemu Ryanairowi i holenderskiej Transavii (to spółka zależna od Air France-KLM). To częsty proceder wśród tanich linii: w ramach pomocy publicznej obie linie miały podpisane z lotniskami tzw. umowy marketingowe. Dostały także ogromne rabaty na opłaty lotniskowe. W całej sprawie chodzi o trzy lotniska: Pau (na które latały Ryanair i Transavia), a także Nimes i Angouleme (w tym przypadku sprawa dotyczy tylko Ryanaira).


I co ciekawe:

Cytuj:
Sprawa dotyczy umów z przeszłości, bo obie linie nie latają już z tych lotnisk. Ryanair wycofał się z Nimes w 2010 r. (miał dostawać subsydia w latach 2000-10), a z Pau - w 2011 r. (subsydia od 2003 r.).


Powyższy przykład pokazuje, że niektóre linie lotnicze szukają różnych "dojnych krów", a nawet 10-lat dofinansowywania nie wystarczy, aby linie lotnicze choć jeden kierunek były w stanie otworzyć na "własny koszt". A to już świadczy o "wyzysku", generalnie nastawienie tylko "na kasę" od podatników, nic więcej.

A nie trudno wskazać palcem, że w Polsce Ryanair niektóre lotniska i samorządy "owinąl sobie wokół palca", stosując te same praktyki co wcześniej we Francji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 20 Sie 2015 15:45 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 1683
Loty: 120
Kilometry: 240 602
platynowy
Polikwidować wszelkie dopłaty do rolników, lot'nik'ów,górników,itp...
Ktoś ma ochotę dopłacać niech sobie adoptuje rolnika i wysyła go z Radomia do Bydgoszczy na wakacje za swoją kasę.
shiver napisał(a):
Dyskusyjne. Sam jeszcze w tym sezonie lecę KRK-BZG Sprint Airem, podobno do moich 99zł Bydgoszcz dopłaca 550... I jestem w stanie wymienić kilka pięknych miejsc do których nie dotarłbym pewnie gdyby nie tego typu dopłaty.
Ja wymiękam.
Ludzie z południa Polski telepią się nad morze z małymi dziećmi a Ty do Bydgoszczy nie możesz dojechać autem lub autobusem czy pociągiem?? Może jeszcze taksówkę na koszt państwa pod dom podstawić ?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 20 Sie 2015 19:20, edytowano w sumie 1 raz
P i 'cenzura' omówiona obopólnie przez pw
Góra
 Relacje PM off
markoss lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 20 Sie 2015 16:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3326
Loty: 383
Kilometry: 538 151
platynowy
kitek napisał(a):
Ja ogólnie nie jestem przeciwnikiem tego typu dopłat z środków publicznych, aby liczba lotów na niektórych lotniskach było na rozsądnym poziomie.

Jedynie co mi się nie podoba, to, że Ryanair oraz samorządy robią z tego wielką tajemnicę i nie chcą zbyt chętnie ujawniać jakie kwoty z naszych podatków idą na konretne cele, aby móc przyciągnąć linie lotnicze.

Nie może tak być, że Ryanair nie zgadza się na ujawnianie informacji jakie "profity" od samorządów otrzymuje z tytułu naszych podatków.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie, ile rocznie kasy wydaje się w Modlinie, aby "z łaski swojej" mógł je użytkować Ryanair?


Niedawno lotnisko Modlin chwaliło się, że już ponad połowę przychodów osiągają z działalności pozalotniczej , głównie wynajmu powierzchni komercyjnych.

A plan jest taki, żeby w 2017 zacząć osiągać zysk.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 21 Sie 2015 07:29 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 920
niebieski
jar188 napisał(a):
Polikwidować wszelkie dopłaty do rolników, lot'nik'ów,górników,itp...
Ktoś ma ochotę dopłacać niech sobie adoptuje rolnika i wysyła go z Radomia do Bydgoszczy na wakacje za swoją kasę.
shiver napisał(a):
Dyskusyjne. Sam jeszcze w tym sezonie lecę KRK-BZG Sprint Airem, podobno do moich 99zł Bydgoszcz dopłaca 550... I jestem w stanie wymienić kilka pięknych miejsc do których nie dotarłbym pewnie gdyby nie tego typu dopłaty.

Ja wymiękam.
Ludzie z południa Polski telepią się nad morze z małymi dziećmi a Ty do Bydgoszczy nie możesz dojechać autem lub autobusem czy pociągiem?? Może jeszcze taksówkę na koszt państwa pod dom podstawić ?


Tych dopłat nie byłoby, gdyby służyły tylko samym sobie. Efektem dopłat nie jest jedynie poprawa wizerunku ratusza danego miasta czy urzędu marszałkowskiego województwa, ale również (przede wszystkim?) wsparcie lokalnej turystyki. Zamiast dodatkowych 550zł na bilet (których w życiu nie wydałbym) zostawię pewnie niewiele mniej w hotelu, lokalach gastronomicznych, sklepach z pamiątkami czy muzeach. Zresztą - to przecież nie ja wymyśliłem to połączenie.

Ale że jedziesz pod moim adresem to Ci delikatnie odpowiem. Można rozpoznać Twoją opcję polityczną po wołaniu "zrównać wszystkich" - polityka tu zakazana, więc nie rozwijam, zresztą to bez znaczenia. Chcesz polikwidować dopłaty do rolnictwa - proszę bardzo - nie płacz potem tylko, że kupujesz chleb z niemieckiego zboża, bo polski rolnik padł. Itd. A co do telepania się samochodem nad morze - proszę nie bądź śmieszny. Po pierwsze nikt się teraz nie "telepie" tylko jedzie 6.5h (Bielsko-Biała -> Gdańsk, 6:08 wg aktualnego wyliczenia google maps). Po drugie Ryanair i LOT latają KRK-GDN i w zależności od liczby osób i upolowanej ceny może to być TAŃSZE niż samochód. O pociągu nie wspomnę. Tak więc "telepiąc się z dziećmi z południa Polski nad morze z małymi dziećmi" przemyśl, czy na pewno robisz sensownie.
PS. Bielsko-Biała -> Rovinj, Chorwacja - poniżej 10h samochodem, pomimo remontów. Polecam zamiast telepania się nad Bałtyk.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 21 Sie 2015 07:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4272
Loty: 258
Kilometry: 432 372
platynowy
shiver napisał(a):
A co do telepania się samochodem nad morze - proszę nie bądź śmieszny. Po pierwsze nikt się teraz nie "telepie" tylko jedzie 6.5h (Bielsko-Biała -> Gdańsk, 6:08 wg aktualnego wyliczenia google maps).


shiver ok Bielsko-Biala i ruszamy jeszcze sie dobrze nie rozpedziles i stoisz w korku w Pszczynie, a pozniej to juz jest z górki Tychy kolejny, Czestochowa kolejny i w zasadzie po blisko 100 km zastanawiasz sie kiedy bedziesz w Gdansku :) byc moze wziales pod uwage wyjazd o godz. 22 cala droge nie korzystamy z WC, kawe pijemy w termosu i scigamy sie z wyliczeniem google maps
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group