Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prosimy o posty przemyślane i z poprawną pisownią.


Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 09 Sty 2020 08:28 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Pilotem nie jestem ale wg mnie za duzy łuk
I jesli rozpoczął manewr zawracania czy nie powinien o tym poinformowac ziemi?

Tapniete z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#122 PostWysłany: 09 Sty 2020 09:18 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@brzemia dlaczego uważasz, że za duży łuk? Szczególnie uszkodzonym samolotem którym nie wiadomo czy nawet dało się sterować. W przypadku sytuacji awaryjnej priorytetem jest opanowanie sytuacji na pokładzie. Komunikacja ma niższy priorytet.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
#123 PostWysłany: 09 Sty 2020 09:24 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Jest taka zasada w lotnictwie "aviate, navigate, communicate". Najpierw opanuj samolot, później znajdź orientację i dopiero na samym końcu komunikuj, nie odwrotnie. Skupisz się na rozmowie z wieża to nie zdążysz opanować samolotu. Co z tego jak doskonale opiszesz problemy i uzgodnisz co dalej, skoro się rozbijesz bo skupiałeś się nie na tym, co potrzeba?
Dobrze to było widoczne przy problemach Air Astana (?) w Portugalii z Embraerem - piloci najpierw ogarnęli sterowanie, a dopiero później się komunikowali

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
#124 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:14 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
brzemia napisał(a):
Najprostsze wyjasnienia sa najlepsze.
Zaatakowali i czekali na odwet.
Pomylili ukrainca z ameryksnskim dronem.
Skrzynek nie oddaja bo by wyszlo na jaw.

Tapniete z telefonu


Tak. Faktycznie najprostszym wyjaśnieniem jest to, że w kraju który ma najlepszą OPL w regionie, ktoś spanikował 300km od najbliższej granicy i postanowił strzelić w coś co właśnie wystartowało z lotniska komunikacyjnego. Hi5!

f0ku5 napisał(a):
Kto się choć trochę zna na lotnictwie ten raczej ma ogromne wątpliwości na temat „przypadkowości” tej sytuacji.
Samolot tak sam z siebie nie zamienia się w kule ognia i nie spada. Wznoszenie przebiegało bez absolutnie żadnych zastrzeżeń (dane z FR), aż tu nagle samolot przestał nadawać jakiekolwiek dane. Tam się musiało wydarzyć coś strasznego...


Mam nadzieję, że jako ktos kto się zna na lotnictwie rozwiejesz "przypadkowość" tej sytuacji.

monroe napisał(a):
@Cicha_Woda
A jak wytłumaczysz dziury w poszyciu bliźniacze do tych z MH17 w przypadku "zwykłego" zderzenia w powietrzu z innym obiektem?


becek napisał(a):
patrząc na zdjęcia to wygląda identycznie jak szczątki malezyjskiego samolotu straconego nad Ukraina


Jakby któryś z Was faktycznie porównał zdjęcia z tych katastrof, to odkryłby albo że za dużo podobieństw tam nie ma, albo że musi iść do okulisty. Nie mówiąc o tym że część "dziur w poszyciu" o których tak głośno to ziemia.

brzemia napisał(a):
Pilotem nie jestem ale (...)


... się wypowiem. Doceniamy.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#125 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:17 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Ilu was jest?

Tapniete z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#126 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2620
Loty: 194
Kilometry: 512 596
złoty
QbaqBA napisał(a):
Jakby któryś z Was faktycznie porównał zdjęcia z tych katastrof, to odkryłby albo że za dużo podobieństw tam nie ma, albo że musi iść do okulisty. Nie mówiąc o tym że część "dziur w poszyciu" o których tak głośno to ziemia.


Fajnie, że to piszesz około 24h od naszych postów, gdy dostępne są zdjęcia w lepszej rozdzielczości i dopiero na nich widać, że większość (ale nie wszystkie) czarnych punktów to faktycznie ziemia a nie miejsca po szrapnelach. Fajnie też, że czytasz zapewne - tak samo jak my - konkurencyjne forum, gdzie na bieżąco eksperci (w mniejszości) lub nie komentują katastrofę i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Myślę, że jesteśmy takimi samymi "mądralińskimi" jak Ty, aczkolwiek z tą różnicą, że dywagowaliśmy na podstawie ówcześnie dostępnych zdjęć a Ty oceniasz mając zdecydowanie więcej informacji. Proponuję Ci wrócić do tematu np. za 2 lata, gdy będzie dostępny raport strony ukraińskiej (oby, rzecz jasna), zacytować wszystkich tutaj i napisać, że się myliliśmy, w przeciwieństwie do Ciebie :lol:


Ostatnio edytowany przez monroe, 09 Sty 2020 17:27, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#127 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:27 

michzak napisał(a):
Jest taka zasada w lotnictwie "aviate, navigate, communicate". Najpierw opanuj samolot, później znajdź orientację i dopiero na samym końcu komunikuj, nie odwrotnie. Skupisz się na rozmowie z wieża to nie zdążysz opanować samolotu. Co z tego jak doskonale opiszesz problemy i uzgodnisz co dalej, skoro się rozbijesz bo skupiałeś się nie na tym, co potrzeba?
Dobrze to było widoczne przy problemach Air Astana (?) w Portugalii z Embraerem - piloci najpierw ogarnęli sterowanie, a dopiero później się komunikowali

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Tyle teoria
Nie dotyczy trafienia samolotu pociskiem jak nad Ukrainą

I zapewne tu
Góra
 PM off  
      
#128 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:30 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Sądzę, że jeśli po trafieniu pociskiem samolot będzie dalej zdolny do lotu pomimo uszkodzenia, to raczej pilot będzie starał się najpierw pilotowac

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 09 Sty 2020 17:38 

Nad Ukrainą nie był, a tu przy wzorcowym wznoszeniu się nagle nie wiadomo dlaczego paląc się spada sprawdzony model prawie nowego samolotu

Za mali jesteśmy na gdybanie
Góra
 PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#130 PostWysłany: 09 Sty 2020 18:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2620
Loty: 194
Kilometry: 512 596
złoty
@michzak
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony w tym przypadku na pokładzie było aż 3 bardzo doświadczonych pilotów (w tym instruktor - aczkolwiek nie wiemy czy siedział w kokpicie w momencie startu chociaż uznawany jest za członka załogi). Jeśli tak było to ciężko uwierzyć, że chociażby on nie próbował poinformować wieży o problemach. Chyba że przyczyna była tak nagła (praktycznie od razu odcinając elektrykę co tłumaczyłoby również brak danych ostatniej fazy lotu na czarnych skrzynkach), że nie zdążyli. Niektórzy porównują to zdarzenie do katastrofy TWA800 (B738 UIA chyba jednak spadł w całości), chociaż równie dobrze na tym etapie można też teoretyzować na temat zestrzelenia (mimo, że według niektórych mediów Kanadyjczycy wykluczyli taką możliwość nieoficjalnie), zderzenia z innym obiektem, czy eksplozji jakiegoś ładunku na pokładzie. Z tego co piszą osoby znające budowę silników odrzutowych, ciężko o tak gwałtowną (również kwestia czasu) awarię w powietrzu, jeśli wina dotyczy silnika (dostępne dane wskazują, że samo wznoszenie przebiegało do pewnego momentu normalnie więc teoretycznie silniki pracowały wtedy bez problemu).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 09 Sty 2020 18:19 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
monroe napisał(a):
QbaqBA napisał(a):
Jakby któryś z Was faktycznie porównał zdjęcia z tych katastrof, to odkryłby albo że za dużo podobieństw tam nie ma, albo że musi iść do okulisty. Nie mówiąc o tym że część "dziur w poszyciu" o których tak głośno to ziemia.


Fajnie, że to piszesz około 24h od naszych postów, gdy dostępne są zdjęcia w lepszej rozdzielczości i dopiero na nich widać, że większość (ale nie wszystkie) czarnych punktów to faktycznie ziemia a nie miejsca po szrapnelach. Fajnie też, że czytasz zapewne - tak samo jak my - konkurencyjne forum, gdzie na bieżąco eksperci (w mniejszości) lub nie komentują katastrofę i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Myślę, że jesteśmy takimi samymi "mądralińskimi" jak Ty, aczkolwiek z tą różnicą, że dywagowaliśmy na podstawie ówcześnie dostępnych zdjęć a Ty oceniasz mając zdecydowanie więcej informacji. Proponuję Ci wrócić do tematu np. za 2 lata, gdy będzie dostępny raport strony ukraińskiej (oby, rzecz jasna), zacytować wszystkich tutaj i napisać, że się myliliśmy, w przeciwieństwie do Ciebie :lol:


Szanuję wywód, poza tym że zdjęcia na których widać choćby rozmiar "dziur w poszyciu" były dostępne już przed tym jak pisaliście. Więc jako "mądraliński" wysunę tezę, że warto spojrzeć na porównywane zdjęcia przed stwierdzeniem bliźniaczości.

monroe napisał(a):
Jeśli tak było to ciężko uwierzyć, że chociażby on nie próbował poinformować wieży o problemach


Nawet jeśli był w kokpicie, to próby łączności z ATC były by jedną z mniej potrzebnych rzeczy jakimi mógłby się zajmować. Ułatwienie śledztwa powypadkowego ma dość niską wartość w momencie gdy giniesz. Nawet przy błahych usterkach często załogi przez dłuższy czas nie komunikują się z kontrolą ruchu, zgodnie z przytoczoną już wcześniej zasadą. I nie należy im przeszkadzać.
A, i na tym etapie to już nie wierzę.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 09 Sty 2020 19:30, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 09 Sty 2020 18:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2620
Loty: 194
Kilometry: 512 596
złoty
QbaqBA napisał(a):
Szanuję wywód, poza tym że zdjęcia na których widać choćby rozmiar "dziur w poszyciu" były dostępne już przed tym jak pisaliście. Więc jako "mądraliński" wysunę tezę, że warto spojrzeć na porównywane zdjęcia przed stwierdzeniem bliźniaczości.


Zdjęcia wtedy były ale w dużo niższej rozdzielczości o czym napisałem (proponuję czytać ze zrozumieniem jeśli już odpowiadasz), przynajmniej większość z nas miała dostęp tylko do takich. Jak pewnie wiesz pochodziły z pierwszego filmu, który pojawił się w mediach po katastrofie.

QbaqBA napisał(a):
Nawet jeśli był w kokpicie, to próby łączności z ATC były by jedną z głupszych rzeczy jakimi mógłby się zajmować.


Przy dwóch osobach w kokpicie - owszem, przy trzech nie sądzę, zwłaszcza, jeśli prawdą jest to co piszą media irańskie, że próbowali zrobić nawrót w kierunku lotniska.

QbaqBA napisał(a):
Nawet przy błahych usterkach często załogi przez dłuższy czas nie komunikują się z kontrolą ruchu


Nie jest prawdą, że "często". Chętnie przeczytam dane jeśli takowymi dysponujesz (nie sądzę). Można podać wiele przykładów potwierdzających zarówno moją jak i Twoją tezę. Zgłoszenie w tym przypadku (jeśli przyjmiemy, że obecnych było aż trzech pilotów w kokpicie B738) "mayday" byłoby jak najbardziej logiczne.

QbaqBA napisał(a):
A, i na tym etapie to już nie wieżę.


Owszem, ATC.
Góra
 Profil Relacje PM off
Antek12 uważa post za pomocny.
 
      
#133 PostWysłany: 09 Sty 2020 18:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 117
Loty: 64
Kilometry: 97 889
"URZĘDNICY USA: UKRAIŃSKI BOEING ZOSTAŁ ZESTRZELONY PRZEZ IRAŃSKI SYSTEM OBRONY POWIETRZNEJ. NAJPRAWDOPODOBNIEJ PRZEZ POMYŁKĘ.

Wykryto wystrzelenie dwóch rakiet, chwilę później rozbłysk."

źródło: KiKś - Konflikty i katastrofy światowe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 09 Sty 2020 18:49 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
monroe napisał(a):

Nie jest prawdą, że "często". Chętnie przeczytam dane jeśli takowymi dysponujesz (nie sądzę) (...)

QbaqBA napisał(a):
A, i na tym etapie to już nie wieżę.


Owszem, ATC.


Danych nie mam, mam praktykę.

Wieża to też ATC. Ale nadal - to nie był już właściwy organ.

Z mojej strony EOT

Ad rem -

monroe napisał(a):
brak danych ostatniej fazy lotu na czarnych skrzynkach


Jest gdzieś jakieś źródło tej informacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:16 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
https://www.newsweek.com/iranians-shot- ... es-1481313

onet tez

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/katast ... ny/gb1dwph
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-51055219
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:21 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Ciekawe czy beda publiczne przeprosiny osob na tym forum ktore o tym pisaly a zostaly wysmiane.

Tapniete z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off
eskie lubi ten post.
eskie uważa post za pomocny.
 
      
#138 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
nie będą
będzie jeden mondralinski co zjadł wszystkie rozumy
@monroe, odpuść sobie ,szkoda czasu
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez becek, 09 Sty 2020 19:29, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#139 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2620
Loty: 194
Kilometry: 512 596
złoty
QbaqBA napisał(a):
Danych nie mam, mam praktykę.


Skoro masz "praktykę" to mam rozumieć, że jesteś pilotem liniowym i często zdarzają Ci się sytuacje w których powinieneś zgłosić mayday lub panpan a tego nie robisz? ;)

QbaqBA napisał(a):
Wieża to też ATC. Ale nadal - to nie był już właściwy organ.


Dobrze, wytłumacz więc. Chętnie przeczytam komu (bez ironii).

QbaqBA napisał(a):
monroe napisał(a):
brak danych ostatniej fazy lotu na czarnych skrzynkach


Jest gdzieś jakieś źródło tej informacji?


Tak twierdziły niektóre media powołując się na Irańczyków:
https://www.foxnews.com/world/ukrainian ... gators-say
https://www.euronews.com/2020/01/09/ira ... eing-or-us

Nie mogę teraz znaleźć kto dopowiedział, że chodzi o "ostatnią fazę lotu" ale można uznać, że skoro pierwotnie Irańczycy twierdzili, że część danych została utracona to chodzi raczej o ostatnie minuty (albo tak było faktycznie albo próbują usprawiedliwić rzekomy "brak danych" i ukryć jakieś niewygodne fakty - to się okaże, jeśli skrzynki wyślą do niezależnego ośrodka badawczego, jeśli nie to pozostaną zapewne spekulacje).
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
#140 PostWysłany: 09 Sty 2020 19:32 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 974
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
brzemia napisał(a):
Ciekawe czy beda publiczne przeprosiny osob na tym forum ktore o tym pisaly a zostaly wysmiane.

Tapniete z telefonu


A już udowodniono, że ktoś z obsługi naziemniej lotniska wrzucił do silnika klucz nr 13, jak pisałeś?
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: pawi oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group