Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 564 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 12 Sty 2022 00:36 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2677
srebrny
Wszystko się zgadza. Status zdobyty w 2021 jest ważny do 02.2024. Jeśli zostanie przedłużony w 2022 lub 2023 to będzie ważny do 02.2026.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#542 PostWysłany: 12 Sty 2022 01:00 

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 9
Zacząłem sobie sprawdzać różne kombinacje lotów SASem do końca miesiąca w możliwie krótkim przedziale czasowym, to jedyną opcją w miarę sensowną finansowo jaką udało mi się znaleźć jest WAW-MIA-WAW z przesiadkami 28-30 stycznia za 5,5k PLN. (11690 *4 = 46760 pkt) - może kogoś na ostatnią chwilę zainteresuje :)

Image
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#543 PostWysłany: 27 Sty 2022 14:27 

Rejestracja: 26 Sty 2013
Posty: 385
Loty: 184
Kilometry: 237 529
niebieski
-- 12 Sty 2022 17:36 --

mathieu napisał(a):

Czy udało się Wam coś ustalić z lotami styczniowymi, a może je odbyliście? Jakie mieliście plany? Ja oczywiście już późno, ale staram się znaleźć jakąś przyzwoitą kombinację lotów z WAW, żeby jeszcze w styczniu zrobić te 12 lotów.

Ja próbuję, jestem po pierwszym locie i czekam na następny do 22:55. Oczywiście nic nie zostało z mojego oryginalnego routingu, poza trasą. Ryan skasował mi powroty z GDN przez GOT, SAS zafundował mi dodatkową nockę w Sztokholmie, wylot do Helsinek jutro rano. Do tego test w Gdańsku, na tym jednym polecę w obie strony. Poza tym na powrocie 35 minut na przesiadkę... Koniec końców poleciałem wczoraj LO z Katowic przez Warszawę i tam zamierzam wrócić w czwartek. Jeszcze weselnej będzie za 2 tygodnie, najpierw Franca z Krakowa, noc w Gdańsku, oczywiście nic w Sztokholmie i 2 w Helsinkach. Zatem na powrocie konieczność wykonania testu w Finlandii. Cóż, twardym trzeba być i kredytówkę z dyluzym limitem w portfelu, ech

-- 14 Sty 2022 15:44 --

Dopowiem, że na powrocie testu nie sprawdzano, więc może niepotrzebnie się obawiałem i nie wydam osiemdziesięciu euro za 2 tyg. Zatem połowa drogi do golda zrealizowana. Tylko połowa to wciąż tylko połowa ;)

-- 27 Sty 2022 13:27 --

Dziś rozpoczynam drugą część lotów, a w międzyczasie sporo się zmieniło, Szwecja zniosła wymóg testowania, więc niepotrzebnie się martwiłem (w poprzednim poście). Jestem po teście bo Finlandia ciągle wymaga, ale panie w biurze SAS w Gdańsku mówią, że od lutego być może się to zmieni i pozostaną tylko certyfikaty covidove. Więc byle pogoda dopisała!
Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
horacy19 uważa post za pomocny.
 
 
#544 PostWysłany: 31 Sty 2022 01:05 

Rejestracja: 12 Gru 2020
Posty: 2
Czy istnieje możliwość nabicia statusu nie za ilość mil a za ilość wykonanych lotów? Ehiopian airlines miał gold za podajże 40 odcinków ale z tego co czytałem od tego roku nie zaliczają w to rejsów wykonanych liniami partnerskimi :cry:
Góra
 Relacje PM off  
 
#545 PostWysłany: 31 Sty 2022 01:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5164
platynowy
@Dominik Zochowski: sprawdź program Air China, tam są też opcje z segmentami; w innych programach jeśli są segmenty to dotyczą tylko własnych lotów danej linii.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#546 PostWysłany: 31 Sty 2022 01:59 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2677
srebrny
W Air China segmenty się liczą, ale tylko w najwyższych taryfach.
LOT eco: Y B M E H
LH jeszcze gorzej, bo z eco tylko B i Y , w dodatku nawet najniższa Premium Eco jest wykluczona.

Tak że nie zdobywanie *G segmentami nie ma sensu i na pewno nie będzie tanie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#547 PostWysłany: 31 Sty 2022 16:21 

Rejestracja: 12 Gru 2020
Posty: 2
A to zostaje mi frequent traveller w MM bo chyba inaczej krajówkami statusu nie nabije
Góra
 Relacje PM off  
 
#548 PostWysłany: 31 Sty 2022 16:43 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 670
niebieski
Kol. @Dominik Zochowski
W takim wypadku polecam sie w ogole zastanowic do czego potrzebny Ci jest status...? Jesli chodzi glownie o dostep do lounge, to przy lataniu krajowkami i FTL przyda sie on tylko w Warszawie. Juz lepiej za ten 1000 czy 1300 zl kupic Priority Pass i miec dostep rowniez do salonikow na lotniskach regionalnych.
Chyba, ze chodzi o cos innego i latasz rowniez poza Polske, a najlepiej rowniez poza Europe, i wtedy dodatkowy bagaz, fast-track, wieksza szansa na upgrade, wieksza ilosc mil za loty, to jest cos o co warto zawalczyc.
Sam gdy rozmawiam ze znajomymi, to 90% z nich utozsamia status z wejsciem do lounge, a to w przypadku latania glownie krajowek wg mnie nie jest warte wydanych pieniedzy, bo ten sam efekt mozna uzyskac taniej w inny sposob..
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#549 PostWysłany: 31 Sty 2022 16:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5164
platynowy
Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy latając głównie po kraju w ogóle jest sens specjalnie wcześniej przyjeżdżać na lotnisko, po to żeby na siłę wejść i dłużej siedzieć w poczekalni. W większości przypadków to się mija z celem, a kombinowanie (i wydawanie kasy) po to, żeby potem kwadrans posiedzieć przed odlotem nie ma IMO uzasadnienia kosztowego.
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#550 PostWysłany: 31 Sty 2022 17:00 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2677
srebrny
Jeśli kierować się zdrowym rozsądkiem i względami czysto finansowymi to nie ma sensu, aczkolwiek warto zaznaczyć że status to również bagaż, fastrack, priority checkin które są nie do przecenienia gdy trafimy na kolejkę na pół godziny stania. Samo PP tego nie zapewni.

Natomiast nie zapominajmy że na tym forum jest dużo pasjonatów, więc względy finansowe czy stracony czas nie mają znaczenia gdy realizuje się swoje pasje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#551 PostWysłany: 31 Sty 2022 17:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5164
platynowy
@SPLDER: to się zgadza jak najbardziej, ale uważam, że status ma generalnie sens wtedy, gdy bez nadmiernego wysiłku dana osoba jest w stanie go wylatać a potem utrzymać / z niego regularnie korzystać. Pomijam w tym miejscu wszelkie SM i innego tego typu akcje. Oczywiście robi się czasem jakieś MR czy jakieś durnoloty żeby dobić do przedłużenia statusu albo przejść na wyższy poziom, ale powinna temu towarzyszyć jednak określona kalkulacja: ok - inwestuje specjalnie tyle i tyle, ale mam / będę miał z tego potencjalnie tyle i tyle. Jeśli przykładowo ktoś lata *A/OW/ST raz czy dwa razy w roku to niezależnie od pasji itp. IMO nie ma sensu specjalnie bawić się w status w *A/OW/ST, czyli nagle się zrywać i go robić, a potem trzymać w sumie przez rok czy dwa w szufladzie, bo FR czy W6 są generalnie tańsze. Zabawa w statusy to może być pasjonująca gra strategiczna, no ale trzeba to właśnie robić z sensem i szerokimi perspektywami; inaczej mimo wszystko szkoda IMHO wysiłku.
Góra
 Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
 
#552 PostWysłany: 31 Sty 2022 17:51 

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 37
O właśnie! Za rzadko akcentowane jest sportowe podejście do tego tematu, w którym to osiągnięcie statusu brutalnie kończy, przynajmniej na jakiś czas, tę strategiczną grę.
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
#553 PostWysłany: 01 Mar 2022 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2010
Posty: 63
Mam do Was pytanie. W tym roku mam już za sobą 6 przelotów (zliczonych do M&M), ale przede mną jeszcze: 38 innych lotów. Głównie LH, LO po Europie. Mam też jeden lot na trasie ZRH-JFK oraz IAD-FRA. Loty zwykle są w niższych klasach (O w LO, L czy K w LH), ale zastanawiam się czy w ogóle z taką liczbą lotów jest szansa na Gold w *A (w M&M są podwójne mile statusowe przez cały 2022 rok)? Jeśli tak - to gdzie radzicie je zbierać? Z góry dzięki za pomoc!
_________________
Image
Strona Fundacji "Teraz Senior" współfinansującej wyprawy dla Seniorów
Góra
 Relacje PM off  
 
#554 PostWysłany: 01 Mar 2022 18:40 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4982
Loty: 361
Kilometry: 737 955
Nie ma to wiekszego znaczenia w każdym Miles and more będa podwojne mile czy to LH czy LO czy LX
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#555 PostWysłany: 01 Mar 2022 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1291
złoty
Podwójne mile statusowe są tylko do końca czerwca. Do tego dochodzi bonus za TATL.

Normalnie z taką liczbą lotów w tak niskich klasach rezerwacyjnych to trochę słabo, ALE ktoś na forum pisał o podmianach lotów na loty w wyższych klasach rezerwacyjnych w przypadku zmian godzinowych rezerwacji / przy odwołaniach. Np WAW-FRA-CDG w K zmieniasz na WAW-FRA-MUC-CDG w B. Taka zabawa wymaga od Ciebie większego zaangażowania i musiałbyś zrobić dokładniejsze wyliczenia czy do tych 100,000 dojdziesz.

Przepraszam, nie pamiętam autora powyższego wpisu, ale jak poszukasz to znajdziesz. 8-)

PS @oskiboski w pytaniu chodziło (chyba) o inny program *A w sensie MileagePlus czy Miles&Smiles.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#556 PostWysłany: 02 Mar 2022 10:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2010
Posty: 63
Dzięki za wskazówki! Tak, chodziło mi o inny program w *A. Ale chyba zostanę w M&M i zobaczę we wrześniu (mniej więcej skończą mi się te loty) ile mil będzie mi brakować.
_________________
Image
Strona Fundacji "Teraz Senior" współfinansującej wyprawy dla Seniorów
Góra
 Relacje PM off  
 
#557 PostWysłany: 02 Mar 2022 11:43 

Rejestracja: 15 Cze 2021
Posty: 22
Loty: 166
Kilometry: 304 044
Krf23 napisał(a):
Mam do Was pytanie. W tym roku mam już za sobą 6 przelotów (zliczonych do M&M), ale przede mną jeszcze: 38 innych lotów. Głównie LH, LO po Europie. Mam też jeden lot na trasie ZRH-JFK oraz IAD-FRA. Loty zwykle są w niższych klasach (O w LO, L czy K w LH), ale zastanawiam się czy w ogóle z taką liczbą lotów jest szansa na Gold w *A (w M&M są podwójne mile statusowe przez cały 2022 rok)? Jeśli tak - to gdzie radzicie je zbierać? Z góry dzięki za pomoc!


W zeszłym roku sporo było opcji na "dodatkowe" mile statusowe - wpadały mile statusowe z karty kredytowej, były mini-wyzwania typu dodatkowe mile za loty Europejskie / długodytansowe. Ja w zeszłym roku na jakiś 10-15 odcinkach (w tym lot do Mexico City), różnych promkach i dzięki karcie kredytowej wyciągnąłem jakieś 60k statusowych. Wg mnie warto próbować, pewnie w tym roku też coś będzie (a nawet już była opcja na 10k mil statusowych za kompensowanie śladu węglowego).

Pamiętaj też, że po 30. odcinku (albo wcześniej, jeśli będziesz miał więcej mil) wpadnie Ci frequent, który doda Ci mnożnik do mil statusowych, o ile jeszcze go nie masz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#558 PostWysłany: 02 Mar 2022 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2010
Posty: 63
Dzięki! Tak, mam już FTL. Będę walczył, kompensuje ślad węglowy, itd. :)
_________________
Image
Strona Fundacji "Teraz Senior" współfinansującej wyprawy dla Seniorów
Góra
 Relacje PM off  
 
#559 PostWysłany: 20 Mar 2022 21:25 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2454
złoty
Senatora można w II kwartale zdobyć dzięki tylko jednej podróży RT, przykładowo CDG-EZE:
https://youhavebeenupgraded.boardingare ... alisieren/
Trochę kasy trzeba wydać, może będzie jakaś jeszcze wyprzedaż / promocja na takich kierunkach jak ten wspomniany (też BUD-VVI cenowo podobnie obecnie wychodzi), warto śledzić jeżeli ktoś jest zainteresowany ...
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#560 PostWysłany: 28 Mar 2022 01:25 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 210
niebieski
Jeżeli ktoś lata, ma parę złotych do wydania i mało czasu, to można dołożyć durnoloty w stylu:
WAW-MUC/FRA-VIE-KSC-VIE-MUC/FRA-WAW.
W taryfie C lub D można to ogarnąć za <3K PLN. Z jednej wycieczki aktualnie można cyknąć 24K mil plus 6K mil za status.
Jak się dobrze daty zgra, to jest to do ogarnięcia w jeden dzień. Ewentualnie jeden nocleg w Koszycach.
Jest sporo krótkich tras, na których można szybko zrobić sporo segmentów, które przy aktualnej promocji dają dobry urobek punktowy.

Można też dobrze zestawić long haula w Y+, tylko trzeba wybrać taryfę w LH/OS wyższą niż N.
Z pokombinowaniem z dolotem, np. z ARN, oraz z dodatkowymi lotami intra-Europe + posiadając status można wyrobić 50K+ mil za podróż (promocja 2x do końca czerwca plus dodatkowe 2K mil za long-haul, za około 4500 PLN.
Góra
 Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 564 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group