Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 543 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
#421 PostWysłany: 28 Wrz 2021 15:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 800
Loty: 231
Kilometry: 275 906
niebieski
@skrzat tylko chyba największym sensem będzie mimo wszystko realizacja tych lotów w styczniu, tak jak @billabong pisała. Jak założysz nowe konto w grudniu, to status będzie nie do końca 2022, a 2023 roku... tak jakby rok masz "gratis".
Góra
 Relacje PM off  
 
#422 PostWysłany: 28 Wrz 2021 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 9188
HON fly4free
Ale mogę założyć w październiku i lecieć w listopadzie


Ostatnio edytowany przez skrzat, 28 Wrz 2021 16:53, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#423 PostWysłany: 28 Wrz 2021 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 772
niebieski
Cytuj:
Hello - yes, flights operated by city jet does qualify as long as the flight was booked via Sas’ webpage.


To możliwe? Na FT piszą, że to wet lease i wszystko się ładnie nalicza. Coś mi się wydaje, że konsultant dość oszczędnie gospodaruje prawdą.
Góra
 Relacje PM off
Mareckipl lubi ten post.
 
 
#424 PostWysłany: 28 Wrz 2021 16:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 9188
HON fly4free
Kalispell napisał(a):
@skrzat rozmawiałem dziś na czacie z Agentem SAS i pytałem o to - poniżej odpowiedź:
Hello - yes, flights operated by city jet does qualify as long as the flight was booked via Sas’ webpage.

A xlfy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#425 PostWysłany: 28 Wrz 2021 16:57 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 2716
srebrny
skrzat napisał(a):
Ale mogę założyć w październiku i lecieć w listopadzie


No właśnie co do tego chciałbym się upewnić. Ważne jest tylko by konto założyć miesiąc wcześniej , czy rok ma znaczenie? W tym konkretnym przypadku status będzie do 11.2023 ? Jakoś nie widzę na stronie SAS jednoznacznej odpowiedzi ...
Góra
 Relacje PM off  
 
#426 PostWysłany: 28 Wrz 2021 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1107
złoty
Może wprowadziłam zamieszanie u kilku osób (co by wynikało z pytań na pw) odnosząc się do stycznia ponieważ nie możemy mylić roku kalendarzowego z rokiem liczenia statusu w SAS: to co innego.

Zakładając konto dzisiaj, 28/09 nasz pierwszy rok "naliczania" (qualification period) skończy się 30/09/2021, a kolejny to 10/2021 - 09/2022.

W powyższym przypadku, jeżeli wszystkie 12 lotów na Golda odbylibyśmy dziś i jutro, status będzie obowiązywał nas do końca obecnego okresu rozliczeniowego (30/09/2021) + 12 miesięcy; w tym wypadku do 09/2022.
Jeżeli jednak te loty odbędziemy w pierwszych dniach pażdziernika, to status będzie ważny do końca okresu rozliczeniowego (09/2022) + kolejne 12 miesięcy czyli 09/2023.

W przypadku przytoczonym przez @skrzat zakładając konto w październiku jak leci się w styczniu 2022, status będzie do 10/2023.

EDIT Sorry, @skrzat edytował posta i ten styczeń z linijki powyżej nijak ma się teraz do wszystkiego. :lol: TRZEBA do programu przystąpić w miesiącu poprzedzającym lot żeby status był ważny dwa lata.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#427 PostWysłany: 28 Wrz 2021 17:19 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4700
Loty: 324
Kilometry: 626 031
skrzat napisał(a):
Kalispell napisał(a):
@skrzat rozmawiałem dziś na czacie z Agentem SAS i pytałem o to - poniżej odpowiedź:
Hello - yes, flights operated by city jet does qualify as long as the flight was booked via Sas’ webpage.

A xlfy?


Xfly to Nordica :D dostaniesz za to m&m. Nie ważne kto jest operatorem w tym przypadku bo wszystie te loty są wykonywane dla SK. Tak jak lecisz nordicą do TLL by LO dostaniesz M&M
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
skrzat lubi ten post.
 
 
#428 PostWysłany: 28 Wrz 2021 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4545
platynowy
Nieważne czyj jest samolot, ważne czyj jest rejs.


Ostatnio edytowany przez kemot, 28 Wrz 2021 18:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
skrzat lubi ten post.
 
 
#429 PostWysłany: 28 Wrz 2021 18:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2599
niebieski
nie mam przekonania, że status kończy się dokładnie z końcem okresu rozliczeniowego. Mam okres rozliczeniowy do końca października, i status ważny do końca stycznia kolejnego roku. Podobnie chyba było w LH, gdzie status fizycznie obowiązywał do końca pierwszego kwartału (tam rozliczenie było roczne, w SAS jest 12 miesięcy wg daty przystąpienia).
Przy okazji z powyższego to mam teraz dylemat, jeśli wylatam te 12 odcinków do końca października to będę miał kolejny rok do life-time, ale status przedłużony tylko o rok. Jeśli przetrzymam na listopad, to uda się przedłużyć status dwa lata. Najlepiej byłoby zrobić trochę durnolotów i w październiku i w listopadzie/grudniu... tylko kiedy...
No i kwestia czy to da się zrobić na krajówkach (można by w jeden dzień polecieć kilka rotacji SVG-BGO ;-), bo tam zazwyczaj nie ma 500pkt za odcinek i koszt zaczyna się robić niewspółmierny.

I potwierdzam, wszelkie CityJet'y czy inne hiszpańskie wynalazki latają wprost jako SAS i są zaliczone jako normalne loty SK.

EDIT: -- 28 Wrz 2021 19:20 --

Przejrzałem swoje loty wstecz. Przy najtanszej taryfie GDN-CPH czy CPH-SVG potrafiły być tylko za 125 pkt. Dopiero przy 'smart', z bagażem, wskakiwało 500 czy 750. Oczywiście zależnie od ceny biletu. Więc dość ostrożnie napalałbym sie na te 12 lotów mających wystarczyć na Golda w SAS. A co najmniej dobrze sprawdził jak są punktowane, żeby się nie okazało, że tych odcinków trzeba zrobić jednak więcej. Może znacznie więcej.
To wyliczenie 12 lotów jest podane dla przykładu gdy za odcinek mamy 500 pkt, i posiadamy obecnie status Gold (zdobyte punktu +25%). Wtedy wychodzi 2500 za odcinek z wszystkimi bonusami, co daje magiczne 45tys za 12. Da się, ale to nie jest tak, że 12 odcinków i na pewno mamy status. Taki chłyt makłetingowy trochę ;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#430 PostWysłany: 28 Wrz 2021 18:32 

Rejestracja: 06 Wrz 2015
Posty: 90
Liczy się to inaczej:

Okres założenia- miesiąc liczony od 1. do miesiąca poprzedzającego ten m-c; czyli np wrzesień-sierpień.

Status zdobyty od 0 to status do końca bieżącego okresu + 12 miesięcy następnego + 3 miesiące ..

zrodlo

Czyli np majac okres do lipca 2022; wylatując teraz wszystkie loty status mamy do końca października 2023..
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
07_Zgłoś.Się lubi ten post.
 
 
#431 PostWysłany: 28 Wrz 2021 19:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1107
złoty
BrunoJ napisał(a):
To wyliczenie 12 lotów jest podane dla przykładu gdy za odcinek mamy 500 pkt, i posiadamy obecnie status Gold (zdobyte punktu +25%). Wtedy wychodzi 2500 za odcinek z wszystkimi bonusami, co daje magiczne 45tys za 12. Da się, ale to nie jest tak, że 12 odcinków i na pewno mamy status. Taki chłyt makłetingowy trochę ;-)

Ale przecież w SAS masz dwa sposoby zdobywania statusu punktowy oraz odcinkowy, które są niezależne od siebie (vide FTL w M&M).
Góra
 Relacje PM off
07_Zgłoś.Się lubi ten post.
 
 
#432 PostWysłany: 28 Wrz 2021 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5953
HON fly4free
Przepraszam za drobną odskocznię od dywagacji na temat SASa, ale chciałbym się upewnić, czy dobrze kojarzę, że senator jest ważny 2 lata, z końcem przypadającym w lutym? W moim przypadku, gdybym zdobył senatora w listopadzie 2022 2021, to byłby on ważny do lutego 2025 2024?


Ostatnio edytowany przez tropikey, 29 Wrz 2021 07:46, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#433 PostWysłany: 28 Wrz 2021 19:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1969
Loty: 482
Kilometry: 756 757
platynowy
Nie inaczej.
Status wazny do konca okresu 'rozliczeniowego', w ktorym sie status osiagnelo plus dwa lata.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że


Ostatnio edytowany przez p.wl, 29 Wrz 2021 07:59, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#434 PostWysłany: 28 Wrz 2021 19:49 

Rejestracja: 21 Lis 2019
Posty: 65
tropikey napisał(a):
Przepraszam za drobną odskocznię od dywagacji na temat SASa, ale chciałbym się upewnić, czy dobrze kojarzę, że senator jest ważny 2 lata, z końcem przypadającym w lutym? W moim przypadku, gdybym zdobył senatora w listopadzie 2022, to byłby on ważny do lutego 2025?


tak
Góra
 Relacje PM off  
 
#435 PostWysłany: 28 Wrz 2021 20:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1274
Loty: 462
Kilometry: 714 395
srebrny
Nadal nie jestem pewny: trzeba kupować bilety na stronie SAS jeśli leci Cityjet czy nie trzeba, żeby naliczać segmenty do statusu? Według FT nie trzeba.
Góra
 Relacje PM off  
 
#436 PostWysłany: 28 Wrz 2021 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2599
niebieski
-- 28 Wrz 2021 21:26 --

billabong napisał(a):
Ale przecież w SAS masz dwa sposoby zdobywania statusu punktowy oraz odcinkowy, które są niezależne od siebie (vide FTL w M&M).

Oczywiście, tylko chyba bez związku dla przypadków, gdy ktoś od zera zakłada konto, żeby zbudować status, bo liczba koniecznych do statusu odcinków nie zmieniła się i jest stanowczo większa niż 12. Zakładam więc że w kontekście tematu "łatwego" zdobycia Golda, rozmawiamy tylko i wyłącznie o punktach.

-- 28 Wrz 2021 21:28 --

sko1czek napisał(a):
Nadal nie jestem pewny: trzeba kupować bilety na stronie SAS jeśli leci Cityjet czy nie trzeba, żeby naliczać segmenty do statusu? Według FT nie trzeba.

Nie trzeba, to jest SAS operated by CityJet. Jak swego czasu Lot operated by Eurolot czy SprintAir.
Z punktu widzenia zbierania punktów to są loty SAS.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
sko1czek uważa post za pomocny.
 
 
#437 PostWysłany: 28 Wrz 2021 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 772
niebieski
@BrunoJ
Z q&a promocji.
Cytuj:
How will the status points and qualifying flights affect my tier level?
The qualification levels for Silver, Gold and Diamond remain unchanged, however counting trips made only during the campaign period this means you only have to fly 12 legs with SAS to become a Gold member. And only 3 legs to become Silver.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#438 PostWysłany: 28 Wrz 2021 22:57 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4700
Loty: 324
Kilometry: 626 031
Dla mnie największa zagadką pozostaje czy jeżeli M&M zmieni zasady gry i statusy będą na rok. To czy po 2 latach SEN drop na FTL będzie na rok czy dwa
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#439 PostWysłany: 28 Wrz 2021 23:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2599
niebieski
Czytałem. Ale dalej śmiem twierdzić na podstawie pozostałych zapisów, że to jest optymistyczny przykład, że w 12 lotach się da zdobyć, a nie twarda reguła. To Q&A a nie regulamin, więc mam wrażenie że dane są przykładowe. Jak choćby w innym punkcie:

"You will receive basic points as usual. On top of basic points you will receive three times as many status points. That means that if the normal point earn for your SAS ticket fare is 500 basic points you will receive 500 basic points and 1 500 status points, a total of 2 000 points closer to keeping your tier or upgrading to the next level."

To teraz proponuję poćwiczyć troche matematyki i przeliczyć ile punktów trzeba zdobyć za każdy z 12 lotów, żeby uzyskać 45000 od zera. Bo z przykładowych wyżej 2000 to się nie zapina jednak, nieprawdaż? A za najtańsze segmenty wpada często 125 lub 250. Chyba że promocja wyklucza najtańsze taryfy, ale nie jest to nigdzie wspomniane.
I oczywiście da się to zrobić w 12 lotów. Tyle że mi wychodzi, że odcinek musi mieć punktację bazową minimum 750, jeśli jesteśmy obecnie posiadaczem Golda.
A to wyklucza wszelkie w miarę tanie stawki za loty, chyba że przez pośredników uda się skleić coś sprytnego.
Pisałem już wyżej, za najtańsze stawki jest 125, 250 za segment.
Informację o 12 segmentach traktował bym w kategoriach "już od 12..."
Ale z chęcią dowiem się, że się mylę, bo sam mam zamiar skorzystać.


EDIT: jeszcze chciałem potwierdzić to co wyżej zostało napisane, bo sam przez to przechodziłem - zakładając konto pod koniec danego miesiąca, ten miesiąc jest już zaliczany do okresu. Jeśli ktoś zrobi to dziś, to 'straci' wrzesień i zostanie mu 11 miesięcy na zdobycie golda. Gold będzie ważdy w tym roku rozliczeniowym oraz kolejnym + 3 miesiące.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#440 PostWysłany: 28 Wrz 2021 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2016
Posty: 237
srebrny
12 i każdy liczony x 4 = 48 segmentów
Punkty nie mają znaczenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 543 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group