Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 121  Następna
Autor Wiadomość
#2081 PostWysłany: 29 Sty 2025 19:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
W Sudanie Południowym doszło do katastrofy samolotu. Maszyna przewożąca 21 pasażerów i załogę rozbiła się. Radio Miraya Organizacji Narodów Zjednoczonych podało, że nie żyje co najmniej 20 osób. Jedna przeżyła tragedię. https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/po ... 9f84&ei=60
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗 🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗
🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎 🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎
#2082 PostWysłany: 30 Sty 2025 07:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 2328
Loty: 124
Kilometry: 218 290
srebrny
Samolot pasażerski zderzył się z helikopterem nad Waszyngtonem. Trwa akcja służb
https://www.onet.pl/informacje/onetwiad ... v,79cfc278
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2083 PostWysłany: 30 Sty 2025 19:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 780
Loty: 241
Kilometry: 488 046
niebieski
Niestety brak ocalałych

https://tvn24.pl/swiat/usa-waszyngton-k ... 1hLxyTSO8w
_________________
Image
Relacja z Malawi
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2084 PostWysłany: 01 Lut 2025 08:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 916
Loty: 87
Kilometry: 149 176
srebrny
USA. Mały samolot spadł na domy w Filadelfii

https://wiadomosci.wp.pl/usa-samolot-sp ... UElcUUxcFQ
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2085 PostWysłany: 02 Lut 2025 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2016
Posty: 1414
platynowy
bonifacy napisał(a):
Samolot pasażerski zderzył się z helikopterem nad Waszyngtonem. Trwa akcja służb

Po zderzeniu samolotu pasażerskiego z wojskowym helikopterem nad Waszyngtonem trwa ustalanie przyczyny wypadku. Śledczy NTSB odkryli niespójność - zarejestrowane wysokości lotu CRJ700 i UH-60 nie zgadzają się. Zgodnie z danymi z rejestratora lotu, samolot pasażerski znajdował się w momencie zderzenia na wysokości 325 stóp, czyli około 99 metrów (+/- 25 stóp, czyli 7,6 metra). Według danych z wieży kontrolnej, śmigłowiec wojskowy znajdował wtedy się na wysokości 200 stóp*, czyli około 61 metrów.
*) Górna granica dla śmigłowców na trasach wokół stołecznego lotniska wynosi 200 stóp

https://www.aero.de/news-49169/Aufgezei ... n-auf.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2086 PostWysłany: 02 Lut 2025 13:19 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3394
złoty
Na nagraniach z radaru (ACT) helicopter wzniósł się powyżej 300ft tuż przed zderzeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#2087 PostWysłany: 02 Lut 2025 16:54 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Teraz pytanie kto na jakie ciśnienie miał ustawiony wysokościomierz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2088 PostWysłany: 02 Lut 2025 19:28 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 476
niebieski
Apropos katastrofy w USA: mam pytanie na które nie znalazłem nigdzie odpowiedzi, ani też nie słyszałem aby ktoś zadawał sobie to pytanie.

Jaki był wogóle powód znalezienia się tego helikoptera w pobliżu lotniska a mówiąc ściślej w okolicy ścieżki podejscia samolotów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2089 PostWysłany: 02 Lut 2025 20:07 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 576
Loty: 16
Kilometry: 26 175
Leciał do bazy na południe od DC.Musiał ominąć Waszyngton, ponieważ całe DC jest zamknięte dla lotów więc helikoptery, jak i samoloty mają najkrótsze trasy nad rzeką.
Mapka z trasami dla helikopterów:
https://static01.nytimes.com/newsgraphi ... s-A600.png
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez marrak, 02 Lut 2025 20:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2090 PostWysłany: 02 Lut 2025 20:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2016
Posty: 1414
platynowy
Jac napisał(a):
Jaki był wogóle powód znalezienia się tego helikoptera w pobliżu lotniska a mówiąc ściślej w okolicy ścieżki podejscia samolotów?
Sekretarz obrony Pete Hegseth potwierdził, że załoga helikoptera UH-60 Black Hawk odbywała obowiązkowy „roczny lot szkoleniowy”.

Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2091 PostWysłany: 02 Lut 2025 22:46 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 476
niebieski
marrak napisał(a):
Leciał do bazy na południe od DC.Musiał ominąć Waszyngton, ponieważ całe DC jest zamknięte dla lotów więc helikoptery, jak i samoloty mają najkrótsze trasy nad rzeką.
Mapka z trasami dla helikopterów:
https://static01.nytimes.com/newsgraphi ... s-A600.png



Trasa dla helikopterów przecinająca się ze ścieżką podejscia samolotów do pasa 1 i 33 👌 kto to wymyślił?

No chyba że istotą "dorocznej misji szkoleniowej" był właśnie slalom między podchodzącymi do lądowania samolotami cywilnymi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2092 PostWysłany: 02 Lut 2025 23:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5360
platynowy
Tutaj ciekawy wpis pilota z 2011 na temat tego lotniska i tego feralnego pasa.
https://jethead.wordpress.com/2011/12/2 ... l-airport/
Byc moze zageszcznie lotow
https://nypost.com/2025/01/30/us-news/r ... rts-in-us/
I zmiana/wybor sciezki z pasa 1 na 33 spowodowaly to katastrofalne zblizenie, bo w poodbnym miejscu i czasie samolot i smiglowiec bylyby na innych wysokosciach...
https://www.flightaware.com/resources/a ... RT+DIAGRAM
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Szyn3k lubi ten post.
 
      
#2093 PostWysłany: 02 Lut 2025 23:31 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
vincenz napisał(a):
Teraz pytanie kto na jakie ciśnienie miał ustawiony wysokościomierz.


To nie ma znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2094 PostWysłany: 03 Lut 2025 09:06 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@QbaqBA dlaczego tak uważasz? Jeśli miał ustawione za niskie QNH to mógł być wyżej niż wskazywał wysokościomierz.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2095 PostWysłany: 03 Lut 2025 17:28 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
vincenz napisał(a):
mógł być wyżej niż wskazywał wysokościomierz.


Właśnie to nie ma żadnego znaczenia dla tej katastrofy.
Miałoby w momencie stosowania przez ATC separacji pionowej, ale tu nie było o tym mowy bo ta musiałaby wynosić minimum 1000ft a nie 100ft. Była (miała być) wzrokowa i wtedy wskazania wysokościomierza nie mają żadnego znaczenia.

To wszystko już abstrahując od tego że służby ATS w pobliżu lotnisk na bieżąco przekazują na pokład statków powietrznych informacje o każdej zmianie QNH - własnie dlatego że jest to kluczowe m.in. do zapewniania separacji pionowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2096 PostWysłany: 04 Lut 2025 08:54 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@QbaqBA mieszasz separację IFR-IFR w przestrzeni RVSM z wizualną VFR-IFR, kiedy pilot może być przekonany, że lecąc wyznaczoną trasą VFR nie przekraczając max. wysokości dla tej trasy ewentualnie przeleci pod ścieżką ILS dla lądującego samolotu. W takiej sytuacji, jeśli ma źle ustawione QNH może nieumyślnie wlecieć na ścieżkę kolizyjną z lądującym samolotem.
Oczywiście to tylko gdybanie, ale chciałem wykazać, że nawet w lotach VFR nisko nad terenem prawidłowe ustawienie QNH może mieć kolosalne znaczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2097 PostWysłany: 04 Lut 2025 11:23 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Coś poczytałes, ale jeszcze sporo brakuje. Proponuje zacząć rozważania od tego jakie są rodzaje separacji, jakie są ich minima, czy zasady wykonywania lotu maja w tej kwestii jakiekolwiek znaczenie (VFR/IFR), jak to się ma do klasy przestrzeni i jaka w ogóle jest możliwa do zastosowania w konfiguracji ruchowej takiej jak w omawianej katastrofie. W wolnej chwili co to RVSM, bo to już kompletnie niepowiązane.
Poprawne nastawienie QNH jest potwornie istotne i dlatego służby ruchu lotniczego każdorazowo informują o jego zmianie oraz weryfikują. Tylko ze nie ma znaczenia przy separacji „wzrokowej”.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2098 PostWysłany: 04 Lut 2025 12:33 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Panie Profesorze @QbaqBA obiecuję oddać licencję, doszkolić się i wrócić na egzamin do ULCu.
Pragnę tylko zauważyć, że sam zacząłeś z separacją pionową 1000ft, która jest wymagana między ruchem IFR-IFR i to tylko w przestrzeni RVSM. Ponieważ śmigłowiec leciał wg VFR nie ma to kompletnie zastosowania.

Z tego co znalazłem, to przestrzeń CTR wokół KDCA to przestrzeń klasy "B", więc to na kontrolerze ciąży obowiązek zapewnienia separacji VFR-IFR. Poprawne ustawienie wysokościomierza jest krytyczne. Transponder nadaje wysokość wg ciśnienia QNE - to jest to co widzi kontroler. Błąd w tym miejscu może mieć krytyczne konsekwencje.
Dlatego nie bagatelizowałbym potencjalnie błędnie ustawionego wysokościomierza i nie pisałbym, że nie ma to znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2099 PostWysłany: 04 Lut 2025 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4817
srebrny
CNN opublikowała film z wypadku nad Potomakiem. Aż trudno uwierzyć, że się nie widzieli.

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2100 PostWysłany: 04 Lut 2025 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3482
HON fly4free
A za przekazanie filmów z monitoringu lotniska aresztowano jego dwóch pracowników.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 121  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: krzqchu oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group