Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Wrz 2019 20:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1069
platynowy
Przejrzałem forum ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu, który na FT ma ponad 300 postów. Ostatnio jako *G (A3) załapałem się na darmowy upgrade z Y do Y+ na trasie EWR - DUB realizowanym przez UA. Bilet wystawiony w L, Up przy Gate'cie. Eco wyraźnie pełne. Jeśli macie podobne doświadczenia opiszcie je tutaj.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 01 Wrz 2019 21:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1216
Loty: 421
Kilometry: 677 093
złoty
Gratulacje.
Kilka lat temu jako Sen dostalem upgrade na locie MUC-CDG... z miejsca, ktore lubie - 2A, na beznadziejne 1C. Zrobilem focha, podziekowalem za taki upgrade i polecialem na 2A ;)
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 01 Wrz 2019 21:27 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 2965
srebrny
Na long-haul nigdy, niestety. Short-haul jako TK*G:
- LH FRA-IST, Y do C
- LX WAW-ZRH, Y do C
- LO WRO-TLV, Y do Y+
- AC LGA-YYZ, Y do C
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 01 Wrz 2019 22:28 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3562
Loty: 289
Kilometry: 666 331
srebrny
Na locie LO WAW-YYZ z Y do Y+
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 01 Wrz 2019 22:50 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1832
złoty
Jakieś 13-14 lat temu zdobyłem po raz pierwszy status FTL - było to w czasach gdy nie było promocji 30 odcinków i trzeba było wylatać 35 tys mil, ale za to FTL dawał wstęp do wszystkich saloników i priority boarding.

W pierwszym locie po zdobyciu statusu dostałem upgrade w LH do C (to był chyba lot CDG-FRA). Oczyma wyobraźni już widziałem przyszłe regularne latanie w biznesie.
Niestety - od tego czasu latając z FTL i potem *G na kilkaset lotów trafił mi się jeden upgrade, a w zasadzie pseudo-upgrade do PE w LOT BRU-WAW. Pseudo-upgrade dlatego, że po zajęciu miejsca podeszła do mnie obsługa oświadczając , że ponieważ dostałem upgrade to nie dostanę posiłku, a biorąc pod uwagę, że wcześniej miałem exit row to cały ten cyrk ze zmianą miejsca nie miał żadnego sensu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 02 Wrz 2019 00:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2296
srebrny
Kilka razy w ciągu iluś lat na trasach europejskich, chyba wszystko w LH. Z Goldem różnych linii *A. Upgrade z Y do C. Jeśli doszukiwać się prawidłowości to przepełniona Y oraz bilet kupiony w dość wysokiej klasie. Nigdy nie dostałem takiego upgradu mając kupiony bilet w najtańszych klasach, mimo że był overbooking. Sam status wiec nie wystarczy, muszą zaistnieć inne czynniki. Na trasach biznesowych sporo ludzi ma status.

Co do jedzenia to kiedyś w Lot byłem świadkiem jak pani przepraszała dwóch pasażerów z ostatniego rzędu w C, bo miała odliczone porcje, a w ostatniej chwili doszli nowi pasażerowie, wiec zabrakło. Trochę siara.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 02 Wrz 2019 08:56 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 148
Loty: 138
Kilometry: 293 761
niebieski
Ja dwa razy, obydwa w tym roku.

SFO - SIN (kupiony za mile) Y do Y+
i
CDG - MUC Y do C (na FTL)

Mam nadzieje że teraz z Senatorem będzie częściej :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 02 Wrz 2019 11:23 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 582
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Tylko raz mi się zdarzyło w ciągu trzech lat TK*G:
WAW-CPH (SAS), upgrade przy bramce.
_________________
ImageImage


Ostatnio edytowany przez Tjw1978, 02 Wrz 2019 12:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 02 Wrz 2019 11:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3054
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
piszcie w jakiej linii ten Gold - gdzies czytalem ze linie predzej upgraduja wlasnych statusowcow niz z obcej linii, a w takim np United to Goldy z innych programow nawet nie trafiaja na waitliste
z tego co widze powyzej to niekoniecznie jest to regula

ja mialem ostatnio upgrade z economy do business w locie FRA-WAW - przelot w kupiony w wyzszej stawce (taryfa Q), drugi odcinek na trasie STR-FRA-WAW

biedastatus FTL w M&M
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 02 Wrz 2019 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2011
Posty: 112
Loty: 434
Kilometry: 719 327
Śledziłem podobny wątek na FT starając się zrozumieć czy kryje się za tym jakaś reguła.

Miałem ostanio kilka sytuacji gdzie pax z FTL w M&M dostawał upgrade na shourt-haul (FRA-KRK, MUC-KRK, TXL-VIE - LO, LH, OS) z Y do C - ja natomiast w danym momencie mając dodaną do rezerwacji A3 Gold takiego upgradu nie dostawałem.
Zasada jest ponoć taka jak pisze @zbyhu że linie najpierw patrzą na członków swojego programu (nawet niższe statusy), a dopiero później inne Star Alliance.

Częściej miałem upgrady do C przy uzyciu FTL niż A3 G.
Na long haul udało się raz z EWR do ZRH, UA z Y do Y+, mając A3 Gold.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 02 Wrz 2019 12:54 

Rejestracja: 11 Mar 2012
Posty: 466
niebieski
-- 02 Wrz 2019 12:11 --

Janobr napisał(a):
Mam nadzieje że teraz z Senatorem będzie częściej :)


to zależy na jakich kierunkach i klasie latasz. SEN jest mnóstwo z DE.

BrunoJ napisał(a):
Jeśli doszukiwać się prawidłowości to przepełniona Y oraz bilet kupiony w dość wysokiej klasie. Nigdy nie dostałem takiego upgradu mając kupiony bilet w najtańszych klasach, mimo że był overbooking. Sam status wiec nie wystarczy, muszą zaistnieć inne czynniki.


Zgadza się. Są podobno linie, które biorą pod uwagę nr karty pokładowej ;) Lufthansa ma niby listę kto jest bardziej preferowany i z ich pkt widzenia SEN jak i każdy dowolny inny *Gold jest na równi - brana jest pod uwagę klasa. W praktyce, wygląda na to, że Lufhansa lubi upgradować ludków z innych programów lub nawet bez żadnego statusu.

zbyhu napisał(a):
piszcie w jakiej linii ten Gold - gdzies czytalem ze linie predzej upgraduja wlasnych statusowcow niz z obcej linii, a w takim np United to Goldy z innych programow nawet nie trafiaja na waitliste
z tego co widze powyzej to niekoniecznie jest to regula


Dokładnie klasa, status oraz trasa. I raczej chyba max zeszłoroczne... bo to chyba nie wątek historyczny...

W tym roku 3x w sumie na trasie WAW-FRA lub FRA-WAW do C - LH. Klasa (Q) lub (Y). SEN.
1-2 lata temu: FRA-SEA --> (S) do Y+ LH (+1 współpasażer) oraz BOS-MUC --> (E) do C LH. Oraz kilka razy na trasie FRA-WAW oraz MUC-WAW.

Ostatnio upgrade był również dla dwóch współpasażerów (na mojej rezerwacji) nie mających żadnego statusu.

-- 02 Wrz 2019 12:54 --

foxten napisał(a):
Miałem ostanio kilka sytuacji gdzie pax z FTL w M&M dostawał upgrade na shourt-haul (FRA-KRK, MUC-KRK, TXL-VIE - LO, LH, OS) z Y do C - ja natomiast w danym momencie mając dodaną do rezerwacji A3 Gold takiego upgradu nie dostawałem.


Trzeba było zapytać w jakiej klasie mieli bilety... Bez tego jest to wróżba... FTL w wysokiej klasie, zdecydowanie będzie wyżej na liście niż A3 z niższą klasą. Przynajmniej w teorii. Nad praktyką pracujemy m.in. w tym wątku ;)
_________________
Kilka zdań o wyprawach: kilkukrotnie Japonia i USA, Singapur, Nowa Zelandia itd.
Senator w Miles&More czy warto?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 02 Wrz 2019 14:32 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 2390
platynowy
W zeszłym roku 2x up Y do C w CA (PEK-CAN i PEK-WAW) za obcy *G. Klasy biletów nie pamiętam, ale na pewno nie najniższa.


Ostatnio edytowany przez jasiub, 02 Wrz 2019 14:34, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 02 Wrz 2019 14:33 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1478
srebrny
Ja mam w historii trzy upg na longhaulach. We wszystkich przypadkach lecieliśmy w trójkę (więc upg był x3). 3x gold A3.
SAS na trasie CPH-ORD z Y do Y+. Nie mam pojęcia dlaczego. Mielismy jakąś najtańszą taryfę. Samolot był pełny.
Lufa na FRA-SIN z Y do Y+, ale tutaj mieliśmy jakąś wysoką taryfę, chyba H o ile pamiętam.
I ostatnio w maju Air New Zealand z pamiętnego deala RTW z Virginem przez Raro, Przelot na trasie RAR-LAX. Tego upa kompletnie nie rozumiem, bo były to jakieś śmieciowe taryfy nie dające mil nigdzie poza NZ i chyba UA. Najlepsze że z tego deala leciało tym samolotem około 20 osób z czego około 10 wylądowało w Y+. Zakładam że byli to statutowcy bo spotkaliśmy się przed lotem w saloniku.
Na lotach po Europie zdarzyło mi się kilka razy z Lufą, ale raczej przy wyższych taryfach. LO nigdy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 02 Wrz 2019 15:44 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 13
W tym roku raz (FTL):
odcinek KRK-FRA (dalej do CDG) - bilet kupiony dzien przed wylotem ale klasa tylko W.
Góra
 Relacje PM off
Gregggor lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 02 Wrz 2019 19:39 

Rejestracja: 23 Kwi 2019
Posty: 22
Loty: 110
Kilometry: 92 621
U mnie tak:
Nadanie statusu SEN (M&M): 21.07.2019

Do uzyskania Senatora żadnego upgrade, od kiedy jestem złoty:
1. LH1633 (WRO - MUC), klasa W
2. LH137 (STR - FRA), klasa V
3. LH 1374 (FRA - WRO), klasa V

Jako ciekawostka lot z wczoraj (LH 1355, WRO - FRA, klasa V): na bramce upgrade, w samolocie okazało się, że dalej mają overbooking i downgrade'owali mnie i pasażera po przeciwnej stronie przejścia (też był po upgrade). Dosadzili pasażerów i przesunęli zasłonki o jeden rząd. Wniosek: po upgradzie lepiej być jak najbardziej z przodu ;)

Za tydzień zaczynają mi się long haule. Trzymam za siebie kciuki ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 02 Wrz 2019 19:55 

Rejestracja: 11 Mar 2012
Posty: 466
niebieski
chyba mało SEN jest we WRO ;) Osobiście, nigdy nie miałem upgrade dla klasy właśnie mniejszej niż 50% stawki milowej - czyli W, V, S
_________________
Kilka zdań o wyprawach: kilkukrotnie Japonia i USA, Singapur, Nowa Zelandia itd.
Senator w Miles&More czy warto?
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 10 Wrz 2019 15:26 

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 414
Loty: 130
Kilometry: 234 904
niebieski
Mnie zdarzylo sie dostac upgrade w ubieglym tygodniu na rejsie long haul z Y do Y+ LH543 BOG-FRA, mam od kilku lat FTLw programie M&M, bilet byl wystawiony w wysokiej klasie rezerwacyjnej Y, na locie tego dnia byl spory overbooking, nawet po dokonaniu kilku upgrade'ow personel naziemny szukal jeszcze chetnych do pozostania na ziemi. :) Akurat mi sie udalo z ta klasa Y (w koncu wpadla sowita ilosc mil na konto) i upgradem do premium eco, gdyz oryginalnie byl to bilet w taryfie K Swiss z deala z Birmingham do Bogoty, ale racji huraganu Dorian LX skasowal rejs MIA-ZRH i bezplatnie przebukowano mnie na Lufthanse (z 1 przesiadka zamiast 2).
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 10 Wrz 2019 15:38 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 900
srebrny
Zekus napisał(a):
Dosadzili pasażerów i przesunęli zasłonki o jeden rząd. Wniosek: po upgradzie lepiej być jak najbardziej z przodu ;)

to doskonale pokazuje jakim prestiżem z szaloną różnicą w jakości i wygodzie jest C na krótkich lotach. ;)
Góra
 Relacje PM off
nick lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 10 Wrz 2019 16:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
U mnie parę razy zdarzyło się na krótkich / regionalnych trasach, na longach w *A nie, ale też bardzo sporadycznie na dalekich trasach latam w Y :D

Z krótkic, te co pamiętam:
WAW-ATH A3 Y->C (ze dwa razy)
MXP-IST TK Y->C
IST->AYT TK Y->C
MIA-IAD UA Y->C(F)
WAW-TBS LO Y->C
CDG->WAW LO Y+ -> C
ARN-> WAW LO Y -> Y+
ORD-YYZ AC Y->C
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
 [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group