Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Paź 2018 19:27 

Rejestracja: 16 Paź 2018
Posty: 5
Witam,
na poczatku zaznacze ze to byl dopiero moj drugi lot i nie czytalem tego forum wczesniej wiec nie wiedzialem ze na lotnisku w Dublinie trzeba sobie wziac spory zapas czasu na przesiadke i oczywiscie nie zdazylem na odlot.
Ale od poczatku: zaplanowalem sobie podroz na Lanzarote od 6 do 14 pazdziernika. Przeloty zarezerwowalem sobie przez kiwi.com, w tamta strone przez Londyn a powrotni wlasnie przez Dublin, na ktory mialem teoretycznie 1,5h bez opoznien.
Wiec wylot mam tutaj:
Image
Tutaj zakladany czas podrozy:
Image
Jednak samolot mial spoznienie 17 minut co widac na screenie:
Image
Wiec aby zdazyc na lot do Krakowa mialem teoretycznie 1h i 3 minuty aby zdazyc ze wszystkimi procedurami bo Flight connections nie obejmuje niestety linii Ryanair
Image.
Jak mozecie sie domyslac jako poczatkujacy spoznilem sie o 3 minuty na lot do Krakowa. Jednak nie przejalem sie jakos za bardzo gdyz loty byly zabezpieczone gwarancja Kiwi. I tu jednak zaczely sie schody. Ale po kolei. Proba skontaktowania sie z kiwi w jezyku polskim nie doszla do skutku gdyz uslyszalem tylko informacje ze ten jezyk nie jest w tej chwili obslugiwany. Nastepnie z pomoca znajomej napisalem e-mail do nich o sytuacji ktora mnie spotkala na ktora dostalem automatyczna odpowiedz iz zapoznaja sie ze sprawa i odpisza w ciagu 2-4h:
Image
Super, no ale nic, tyle mozna poczekac na lotnisku jesli maja znalezc nowy lot. Na szczescie okazalo sie ze mam znajomego na miejscu ktory przyjechal mnie odebrac i razem czekalismy na pozytywne rozpatrzenie wiadomosci. Jak mozna sie domyslac po tym czasie zadnej odpowiedzi wiec kolega znajacy na dobrym poziomie jezyk angielski zadzwonil do nich i przedstawil sprawe. Okej, powiedzieli ze sie zajmia tylko zeby im dac kolejne 2h. Po tym czasie oczywiscie brak odpowiedzi wiec kolejny telefon i kolejne przedstawienie sprawy. Mowia ze prowadza investigation i zeby dac im jeszcze dwie do czterech godzin. Okej, tyle czekamy to jeszcze mozna te pare godzin przeczekac. Wreszcie zmierzamy do konca historii, ale czy szczesliwego? Niekoniecznie. Otoz okazuje sie ze bylo to z mojej winy i wg nich mialem wystarczajaco duzo czasu na przesiadke, jednoczesnie pytajac mnie o ktorej tak wogole ladowalem :D. Dali mi dwie mozliwosci powrotu do kraju, wiec chcac juz sie dostac do domu skorzystalem z jednej i zaplacilem 666zl za podroz do Krakowa przez Birmingham ktory wreszcie doszedl do skutku. Jednoczesnie zaznaczyli zebym oplacil sobie bilet a oni dalej beda rozpatrywac moja sprawy (czyli szukali pewnie o ktorej wyladowal ten nieszczesny samolot z Lanzarote). Do Krakowa wreszcie wrocilem tak jak pisalem, a wiec przez Birmingham i dzis popoludniu dzwonie na ich infolinie juz w jezyku polskim. Podalem wszystko o co mnie prosili i niestety ale nie moga uznac mojej gwarancji poniewaz mialem 1h i 3 minuty na przesiadke a wiec wystarczajaco duzo czasu. Jedna godzine i 3 minuty na lotnisku na ktorym czytam teraz ze to malo prawdopodobne, w sobote popoludniu gdzie pewnie jest jeden z wiekszych ruchow i majac odlot z bramki do ktorej bieglem prawie 15 minut i omijajac kolejke do kontroli gdy jakis mezczyzna z obslugi lotniska zlitowal sie nademna gdy mu opowiedzialem lamana angielszczyzna co sie wlasnie stalo i wpuscil mnie do kontroli bez kolejki.
Jak myslicie: robic cos jeszcze z tym liczac na odzyskanie tych ponad 600zl? Bo tak naprawde czytalem przed lotem duzo pozywnych opinii o kiwi.com i myslalem ze to porzadniejsza firma i nie bedzie problemow w razie jakichs komlikacji a jednak na wlasnej skorze przekonalem sie ze to nie do konca prawda, czy jednak odpuscic bo to moja wina?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN
Wczasy w Grecji: 7 dni na wyspie Lesbos z all inclusive od 1920 PLN. Wylot z Warszawy Wczasy w Grecji: 7 dni na wyspie Lesbos z all inclusive od 1920 PLN. Wylot z Warszawy
#2 PostWysłany: 16 Paź 2018 19:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
bo to moja wina?

Tak, Twoja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 16 Paź 2018 19:36 

Rejestracja: 16 Paź 2018
Posty: 5
boots napisał(a):
Cytuj:
bo to moja wina?

Tak, Twoja.

Bo przed pierwsza podroza nie czytalem o lotniskach na ktorych bede sie przesiadac liczac ze z tak ogromna firma nie powinno byc zadnego problemu? powaznie pytam bez zlosliwosci. Bo wychodzi ze jak ktos dopiero zaczyna latac to musi duzo czytac o lotach aby nie trafiac na takie przygody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 16 Paź 2018 19:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7927
HON fly4free
Ponad godzinę na przesiadkę w DUB wydaje się w pełni wystarczającym czasem, nawet zakładając konieczność wyjście ze strefy i ponownego wejścia.
Oba loty były europejskie, realizowane według standardowych zasad boardingu itp.
Góra
 Profil Relacje PM off
Daniel01 uważa post za pomocny.
 
      
#5 PostWysłany: 16 Paź 2018 19:52 

Rejestracja: 16 Paź 2018
Posty: 5
marek2011 napisał(a):
Ponad godzinę na przesiadkę w DUB wydaje się w pełni wystarczającym czasem, nawet zakładając konieczność wyjście ze strefy i ponownego wejścia.
Oba loty były europejskie, realizowane według standardowych zasad boardingu itp.

Okej, w takim razie odpuszczam. Myslalem ze nie bylo zbyt duzej szansy czytajac teraz o lotnisku w Dublinie ale skoro tak to chyba musze jeszcze troche polatac :) Dzieki za odp
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Paź 2018 20:23 

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 141
Loty: 260
Kilometry: 606 093
W pierwszej kolejności proponuję przejrzeć regulamin Kiwi.com w zakresie gwarancji, o której piszesz, i sprawdzić jakie przypadki kwalifikują się do gwarancji, a jakie uznawane są za zaistniałe z winy pasażera. Następnie odnieść swoją sytuację do zapisów regulaminu usługi.

Jeśli są tam zapisy, że np. czas powyżej 1h jest wystarczający w lotach europejskich lub coś podobnego, to marne szanse na cokolwiek, jeśli zaś, że np. opóźnienie pierwszego lotu jest podstawą wypłaty gwarancji, to sytuacja znacznie lepsza. Gdyby regulamin dawał jakąś nadzieję, to warto powoływać się na jego zapisy w komunikacji z Kiwi.com.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
Daniel01 uważa post za pomocny.
 
      
#7 PostWysłany: 16 Paź 2018 20:34 

Rejestracja: 16 Paź 2018
Posty: 5
tomlesz napisał(a):
W pierwszej kolejności proponuję przejrzeć regulamin Kiwi.com w zakresie gwarancji, o której piszesz, i sprawdzić jakie przypadki kwalifikują się do gwarancji, a jakie uznawane są za zaistniałe z winy pasażera. Następnie odnieść swoją sytuację do zapisów regulaminu usługi.

Jeśli są tam zapisy, że np. czas powyżej 1h jest wystarczający w lotach europejskich lub coś podobnego, to marne szanse na cokolwiek, jeśli zaś, że np. opóźnienie pierwszego lotu jest podstawą wypłaty gwarancji, to sytuacja znacznie lepsza. Gdyby regulamin dawał jakąś nadzieję, to warto powoływać się na jego zapisy w komunikacji z Kiwi.com.

Nie znam angielskiego na takim poziomie aby odczytac wszystkie kruczki, podpunkty itp wiec wierze po prostu w slowa konsultanta ktory powiedzial ze maja przyjeta 1h jako wystarczajacy czas na przesiadke i odpuszczam juz temat. Trudno, prawie 700zl w plecy ale teraz wiem ze przed nastepnymi lotami musze bardziej je posprawdzac :) Pozdrawiam i dzieki za chec pomocy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 16 Sie 2021 13:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Jakiś czas temu postanowiłem popełnić harakiri :cry: i kupiłem bilety przez kiwi zamiast używając strony Ryanaira. Numer rezerwacji, który dostałem od kiwi nie pokrywa się z systemem ryana prawdopodobnie dlatego, że jest przypisany do ich jakiegoś wewnętrznego maila. Próbowałem kontaktu przez wiadomości, potem telefonicznego, ale w tym drugim przypadku infolinia podaje, że wewnętrzny numer rezerwacji kiwi nie istnieje. Natomiast na moim koncie rezerwacja cały czas widnieje jako potwierdzona, dokumenty do odprawy również zostały zatwierdzone. Olać temat i czekać na automatyczną odprawę z kiwi czy lepiej na to uważać, bo na lotnisku może się okazać, że moja karta pokładowa nie działa? I czy znacie jakieś sposoby na obejście podawania tego numeru rezerwacji na infolinii?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 17 Sie 2021 08:12 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
@kubus95 możesz olać temat, 24h przed lotem Kiwi przyśle Ci kartę pokładową. Jeśli jesteś zdeterminowany, to na czacie Ryanaira powinni Ci podać adres e-mail użyty do rezerwacji, zapytają o różne dane, w tym końcówkę numeru karty płatniczej. Ten numer powinien być w pdf od Kiwi.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
kubus95 uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 18 Sie 2021 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 144
Loty: 3
Kilometry: 2 732
niebieski
Press-release od Ryanair

Ryanair, linia lotnicza nr 1 w Europie, dziś (18 sierpnia) wydała ostrzeżenie dla pasażerów lotów Ryanair przed fałszymymi kartami pokładowymi wystawianymi przez Kiwi.com. Zgodnie z rozporządzeniem UE 2015/1998 pasażerowie Ryanaira mają obowiązek odprawienia się bezpośrednio w Ryanair i jednoczesnie uzyskania informacji o wszystkich procedurach bezpieczeństwa. Kiwi.com obchodzi te istotne przepisy lotnicze, wydając własne karty pokładowe, które nie są uznawane za ważne w przypadku lotów Ryanair.

Od dziś (18 sierpnia) pasażerowie Ryanair posiadający kartę pokładową wydaną przez Kiwi.com nie będą mogli wejść na pokład samolotu w związku z nieprzestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i ochrony Ryanair podczas odprawy. Klienci, którzy chcą uzyskać oficjalną kartę pokładową Ryanair, mogą to zrobić, otwierając swoją rezerwację na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair.

https://corporate.ryanair.com/informacj ... ?market=pl
_________________
Jestem z Ukrainy, mój polski nie jest bezbłędny
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
7 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 19 Sie 2021 00:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
I wypłacą odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 22 Cze 2023 05:26 

Rejestracja: 21 Cze 2023
Posty: 3
Jak sie sytuacja potoczyla? Wyplacaja?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group