Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Wrz 2019 12:40 

Rejestracja: 17 Wrz 2019
Posty: 1
Za posrednictwem Ryanair wypozyczylam samochod w wypozyczalni Green Motion na lotnisku w Edynburgu. Kwote najmu i pelne ubezpieczenie oplacilam z gory. Na miejscu nie mialam przy sobie karty kredytowej - same debetowe. W wypozyczalni zostalam poinformowana, ze bedzie z tego tytulu doplata 28 funtow, ale nie ma problemu, mozemy dzialac dalej i pobrac depozyt z karty debetowej. Post factum okazalo sie, ze ta doplata wyniosła nie 28, a 228 funtow. Na pewno nie byla to kwestia przeslyszenia - pan w wypozyczalni rozpisal mi dodatkowe koszty na kartce. Faktyczny koszt wypozyczenia auta byl ogromny - 5x wyzszy niz pierwotnie zakladany (oferowany na stronie Ryanair). Firme podejrzewam o celowe wprowadzenie mnie w błąd niestety.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 17 Wrz 2019 12:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
A w jaki sposób pobrano te 228 funtów?
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 17 Wrz 2019 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
Tu masz ich caly cennik:
https://greenmotion.co.uk/terms

nie ma nic mowy o £28 (ani tez o £228) - znajac zycie to pewnie rysy sie dopatrzyli.
Podzwon do nich i niech udokumentuja za co kase sciagneli a potem zobaczysz co z tym zrobic (chargeback, policja, odpuszczenie sprawy)- ale ja stawiam ze sobie po prostu sicagneli za jakas 5 mm ryse i tyle :cry:
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 17 Wrz 2019 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2012
Posty: 241
Loty: 85
Kilometry: 181 182
niebieski
Niestety o Green Motion jest w sieci wiele złych opini. Nawet swego czasu BBC opisało ich działania. Najczęściej olbrzymie obciążenia za rzekome uszkodzenia- drobne rysy. Okazało się że w niektórych punktach pracownicy byli premiowani za takie akcje. Centrala oczywiście odcinała się od takich praktyk. Tylko nagłośnienie w necie może przynieść jakiś efekt.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 17 Wrz 2019 21:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3106
srebrny
228 (albo 200, bo tyle wynosi dodatkowa oplata jesli faktyczna miala wynosic 28) to chyba za malo na jakakolwiek szkode.

Tak póki co to strzliłbym że pracownik przypadkowo (?) wbił 2x2 zamiast jednej dwójki na terminalu i zrobiło się 228. No ale, może dowiemy się więcej jeśli autor wątku coś jeszcze napisze : )
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 04 Paź 2019 22:26 

Rejestracja: 04 Paź 2019
Posty: 1
Jest dokładnie tak, jak zostało to napisane. Jutro lecę do Londynu i postanowiłem wypożyczyć sobie samochód. Za pomocą portalu Tania Wypożyczalnia Samochodów, reprezentującą firmy: Auto Europe, Cartrawler i Easy Terra zarezerwowałem samochód na 4 dni za 317 zł. Transakcje potwierdziłem zapłatą za pomocą służbowej karty debetowej (kredytowej nie posiadam). PO ZAPŁACENIU dostałem informację mailową, iż po odbiór w Londynie musze sie zgłosić z kartą kredytową z moim nazwiskiem. Zadzwoniłem na infolinię pod polski numer, gdzie czystą angielszczyzną pani powiedziała mi, że nie mówi po polsku i że moge zrezygnować z rezerwacji ponosząc koszt 50 Euro lub zadzwonic bezpośrednio do wypożyczalni. Zadzwoniłem. Facet grzecznie mi powiedział, że moge nie mieć karty kredytowej, ale musze zapłacić 190 Funtów, inaczej nie dostane samochodu. Więc powiedziałem mu, że rezygnuję, na co odpowiedział mi, że nie ma sprawy i potrącą mi tylko 50 Euro... Odległość czasowa pomiędzy rezerwacją a rozmową wynosiła jakieś 10-15 minut...Jak wynika z pobieżnych obliczeń, koszt wynajęcia samochodu ok. 300 zł. koszt opłaty za brak karty kredytowe - 1.000 zł, koszt odstąpienia od umowy z winy wypożyczalni (informacje o warunku dot. rodzaju karty otrzymałem po zawarciu umowy) wynosi ok. 220 zł.
Cieszę sie, bo nie tylko w Polsce są instytucjonalni złodzieje! :oops:
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 04 Paź 2019 22:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@Lechoslawdn
Żądanie okazania karty kredytowej przy wypożyczaniu samochodu jest prawie tak samo oczywiste jak żądnie okazania prawa jazdy. Nie przeczytałeś warunków i teraz wylewasz żale...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 04 Paź 2019 22:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
@Lechoslawndn
Przykre jest to, że obwiniasz innych za swoją indolencję.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 04 Paź 2019 23:13 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 5333
HON fly4free
niestety częsta przypadłość, że nie czytamy regulaminów, instrukcji, ogólnych warunków*, a potem pretensje do całego świata
Lechoslawdn napisał(a):
PO ZAPŁACENIU dostałem informację mailową, iż po odbiór w Londynie musze sie zgłosić z kartą kredytową z moim nazwiskiem.
a ja nic nie płacąc, kliknąłem w Ważne informacje, a tam jak byk w zakładce Płatność:
Cytuj:
W punkcie wynajmu należy okazać ważną kartę kredytową wystawioną na imię i nazwisko głównego kierowcy

(*niepotrzebne skreślić)
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 01 Lis 2019 22:10 

Rejestracja: 30 Mar 2012
Posty: 72
Loty: 114
Kilometry: 142 827
Mnie spotkala taka sytuacja zwiazana z ta wypozyczalnia na lotnisku w Rydze
Na pierwszej fotce dokument podpisany przy odbiorze (znalazlem ryse na tylnim zderzaku co zaznaczyl pracownik i podpisal)
Na drugiej skan tego dokumentu ktory przeslali mi w zwiazku z uszkodzeniem jakie znalezli a bylo niby zrobione podczas mojego uzytkowania (podpis z pierwszej rubryki juz jest inny, brak podpisu pracownika, brak zaznaczonego uszkodzenia z odbioru, brak cyfry 2, przepiety zszywacz w prawym gornym rogu)

Czy to nie wyglada na oszustwo? Mozliwe ze nic nie bylo majstrowane?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.


Ostatnio edytowany przez sidiks, 01 Lis 2019 22:17, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 01 Lis 2019 22:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Czyżbyś nie miał protokołu zdania auta?
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 01 Lis 2019 22:18 

Rejestracja: 30 Mar 2012
Posty: 72
Loty: 114
Kilometry: 142 827
Mam
Mialem problemy z zaladowaniem (za duzy plik)
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 01 Lis 2019 22:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Skoro masz, to w czym problem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 02 Lis 2019 14:57 

Rejestracja: 30 Mar 2012
Posty: 72
Loty: 114
Kilometry: 142 827
Czyli nie widzisz problemu w tym ze ktos na tych dokumentach cos zmienial?
Ja widze ze podpisalem dokument z uszkodzeniem ktore znalazlem a na drugim tego uszkodzenia juz nie ma a dokument jest z innym podpisem i z nowym uszkodzeniem
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 02 Lis 2019 15:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Mógłbyś wyjaśnić, co dokładnie stanowi dla Ciebie problem?
Masz oryginalny protokół odbioru, masz oryginalny protokół zdania - jakie znaczenie mają przesyłane przez nich skany?
Na drugiej fotce jest Twój podpis?
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 03 Lis 2019 11:08 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 213
niebieski
Haha też nie rozumiem :lol:
Zajeżdzasz do wypożyczalni, parkujesz, pracownik idzie do auta, przy Tobie sprawdza licznik, paliwo, stan samochodu. Jak jest ok to mowi cos w stylu 'all good, you will get your deposit back within ... days'.
Ostatnie o co robisz to prosisz o kopię formularza zdania pojazdu, co zawsze spotyka sie ze zrozumieniem pracownika przyjmujacego auto.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 03 Lis 2019 13:46 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1935
Loty: 115
Kilometry: 107 591
srebrny
W 'normalnych' wypożyczalniach jest tak jak napisałeś.
Ale w tych najtańszych z reguły trzeba prosić o protokół zdania samochodu - są to właśnie Green motion, Goldcar, a nawet Sixt czy Avis w niektórych lokalizacjach. Wystarczy wcześniej poczytać opinie i wtedy wiadomo, gdzie większa czujność jest jak najbardziej wskazana.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 04 Lis 2019 00:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3106
srebrny
Jac napisał(a):
Ostatnie o co robisz to prosisz o kopię formularza zdania pojazdu, co zawsze spotyka sie ze zrozumieniem pracownika przyjmujacego auto.


nieprawda. Oczywiście jeśli będziesz nalegać / poprosisz o kontakt z managerem etc. to pewnie w końcu uda się raport zdawczy wydębić. Ale też nie zawsze jest na to czas.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 04 Lis 2019 00:54 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 1692
niebieski
sranda napisał(a):
nawet Sixt czy Avis w niektórych lokalizacjach


A ten Avis (i Sixt) to na przykład gdzie, chętnie się dowiem, bo lecę na Sycylię za kilka dni "z Avisem"?
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 04 Lis 2019 06:55 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1935
Loty: 115
Kilometry: 107 591
srebrny
Np. Avis na Malcie, Sixt w Zadarze czy Dublinie. Widzę, że na Sycylii Sixt też zresztą nie ma pochlebnych opinii.

Generalnie najlepiej korzystać z lokalnych wypożyczalni, których często nawet nie ma w multiwyszukiwarkach typu economycarrental czy rental cars. Owszem mogą wydawać się początkowo nieco droższe, ale nigdy nie miałem z nimi problemów, często poza sezonem można z nimi negocjować cenę wynajmu czy dodatków (np. fotelików dla dzieci), a poza tym one nie mogą sobie pozwolić na to, żeby klient był niezadowolony, bo nawet jedna-dwie złe opinie spowodują, że biznes przestanie im się kręcić.
Także też przy zwrotach tak nie czepiają się, jak sieciówki, które i tak dostaną nowego klienta skuszonego globalną marką czy tanim przekierowaniem z multiwyszukiwarki.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group