Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Kwi 2016 17:08 

Rejestracja: 25 Kwi 2012
Posty: 24
Witam,

prosze o pomoc w nastepujacej sprawie.

Kupilem bilet (w grudniu ubiegleglo roku) na lot GDN-LIZ-GDN (TAP+LH) na najblizsza niedziele (17.04), powrot po 8 dniach (24.04). Dzisiaj otrzymalem informacje od posrednika u ktorego kupilem bilety (GOTOGATE), ze przesuwaja moj wylot z GDN (z niedzieli na sobote) oraz informacje o tym, ze jak nie chce sie zgodzic na taka propozycje to mam mozliwosc odzyskania ok 680 PLN z 1700 PLN, ktore zaplacilem za bilet.

Ani jedna ani druga rzecz mnie nie urzadzaja - nie moge leciec w sobote, a z kolei zwrot 680 z 1700 PLN tez nie jest w zaden sposob satysfakcjonujacy.

Prosze o informacje czy moge domagac sie tego, zeby GOTOGATE dotrzymal warunkow mojej pierwotnej rezerwacji, a jezeli nie to czy moge domagac sie zwrotu pelnej kwoty, ktora mnie obciazyli za rezerwacje? Ponadto, czy w wypadku gdy nie bede mogl domagac sie wykonania przez posrednika mojej pierwotnej rezerwacji to czy przysluguje mi jakiekolwiek odszkodowanie z racji nieodleglej w czasie daty wylotu?

btw - wchodzac w skyscanner jest mozliwosc kupienia lotu, ktory jest tym samym lotem z mojej pierwotnej rezerwacji

Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie wskazowki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 11 Kwi 2016 17:48 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
Z tym Gotogate jest tak że potrącają sobie 20 euro za rezerwacje.
Mnie potrącili taką kwotę za odwołany lot z Wro do Waw z powodu awarii samolotu.
Samolot "złapała gumę" 10.03.
Zapłaciłem za bilety ok. 13 euro więc żadnego zwrotu nie dostanę.
Nie mogę się z tym zgodzić więc złożyłem chargeback w banku.
Może bank wyrwie tę pieniądze.
Nie chodzi tu o jedną osobę a o grupę.
Góra
 Relacje PM off
papaj lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 12 Kwi 2016 08:55 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 375
Zadzwoń do linii lotniczej będącej wystawcą biletu (zapewne Lufthansa). Bez problemu zmienią na inne połączenie tego samego dnia. Także odszkodowanie na podstawie przepisów unijnych należy zażądać od tej linii.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 12 Kwi 2016 09:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13438
Loty: 344
Kilometry: 446 066
Żadnego chargebacka! Było to w regulaminie którego akceptowałeś!

Skontaktuj się z Lufthansa, i zrób skargę za odwołanie lotu.
_________________
Podróże małe i duże! -> www.lata.my
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
walerek napisał(a):
Z
Nie mogę się z tym zgodzić więc złożyłem chargeback w banku.
Może bank wyrwie tę pieniądze.


Jaki chargeback?! Zaakceptowałeś regulamin, więc mają prawo tyle potrącić. Wg mnie nic nie ugrasz.

papaj napisał(a):
jak nie chce sie zgodzic na taka propozycje to mam mozliwosc odzyskania ok 680 PLN z 1700 PLN, ktore zaplacilem za bilet.



680 zł z 1700 zł?!? Dlaczego tak mało?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:16 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
Ale anulacja jest z nie mojej winy.
Sądzę, że w tym wypadku pośrednik powinien wypłacić całość.
W przypadku innej grupy kupowałem przez tickets.pl i oddali całośc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
W tej sytuacji linia ma obowiązek zwrócić całą należność pobraną za bilet do pośrednika, a pośrednik ma ją oddać pasażerowi z możliwością potrącenia zastrzeżonej z góry opłaty serwisowej.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
walerek napisał(a):
Ale anulacja jest z nie mojej winy.
Sądzę, że w tym wypadku pośrednik powinien wypłacić całość.


Trzeba było kupić bezpośrednio w linii lotniczej. Zwróciliby całość zapewne. Pośrednictwo kosztuje. Agencje muszą na czymś zarabiać;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:42 

Rejestracja: 25 Kwi 2012
Posty: 24
Witam,

dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Sytuacja zmienia sie jak w kalejdoskopie - posrednik stwierdzil, ze taryfa jest bezzwrotna i nic mi nie przysluguje, wiec albo biore "co daja" albo mam sie pocalowac...

Dla potomnych - nigdy wiecej nie korzystajcie z gotogate - ( brak mozliwosci kontaktu telefonicznego w PL, trzeba dzwonic do GB albo DE, czekac 30 min na polaczenie a i tak koniec koncow jakis ciapaty powie Ci, "der's nafing aj ken du for ju"...
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:47 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
elwirka napisał(a):
walerek napisał(a):
Ale anulacja jest z nie mojej winy.
Sądzę, że w tym wypadku pośrednik powinien wypłacić całość.


Trzeba było kupić bezpośrednio w linii lotniczej. Zwróciliby całość zapewne. Pośrednictwo kosztuje. Agencje muszą na czymś zarabiać;-)



Jak się kupuje bilet to się nie mysli o tym, że zostanie anulowany.
Poza tym jak wiesz pośrednik oferuje nieraz tańsze bilety niż przewoźnik.
Poza tym nie ubolewam nad tą stratą bo i tak dostałem 250 euro odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
@papaj
To znaczy, że linia zmieniła ci dni wylotu, a pośrednik chce cię obciążyć kosztami, jakbyś to ty ty sam anulował bilet??

No chyba, że wylot miał być w niedzielę o 0:15, a przesunęli ci na sobotę na 23:45. To wtedy mają rację;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
walerek napisał(a):

Jak się kupuje bilet to się nie mysli o tym, że zostanie anulowany.


Jak się kupuje bilet u pośrednika, to się najpierw sprawdza opinie o nim i studiuje opłaty za zwrot/anulację. W przypadku Gotogate wszystko jest opisane. W dodatku po polsku;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 12 Kwi 2016 11:56 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
Jak byś miała dostęp do TS to byś wiedziała dlaczego tam je kupiłem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
Kupiłeś, bo było taniej. Nie muszę mieć dostępu do TS, by to wiedzieć;-)

Ale przerzucanie twojej niefrasobliwości na wystawcę karty płatniczej i starania o chargeback nadal pojąć nie potrafię.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:11 

Rejestracja: 25 Kwi 2012
Posty: 24
@elwirka wylot zmienili mi o 26h (szybciej)

koniec koncow po 1,5h rozmowie na infolinii - od ich szeregowego pracownika do jego przelozonego - zgodzili sie na pelny zwrot kosztow biletu potracajac ich oplate manipulacyjna (85 PLN)

w zwiazku z takim obrotem sprawy - czy przysluguje mi jakiekolwiek odszkodowanie z tego tytulu? Pytalem o to na infolinii i gosc stwierdzil, ze nic na ten temat nie wie (hehe... jasne ) i jezeli takie prawo istnieje to powinienem bezposrednio zwrocic sie do linii lotniczej...
Góra
 Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:16 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
elwirka napisał(a):
Kupiłeś, bo było taniej. Nie muszę mieć dostępu do TS, by to wiedzieć;-)

Ale przerzucanie twojej niefrasobliwości na wystawcę karty płatniczej i starania o chargeback nadal pojąć nie potrafię.



Czy zawsze jak kupujesz bilety to czytasz wszystkie regulaminy?
Kupuję dużo biletów i stety albo niestety nie czytam ich.
Ale ok.
Nie żałuję tych 13 euro bo dostałem więcej z odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:18 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13438
Loty: 344
Kilometry: 446 066
@Walerek ja także nie czytam, ale przed kupnem, to googluje nazwy OTA i czytam opinie. A jak nie ma, to kupuje i opisuję w forum czy miałem jakieś przygody pozytywne - negatywne. Tak jak napisałem o supersaver.nl żeby ktoś na przyszłości wiedział :)
_________________
Podróże małe i duże! -> www.lata.my
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
walerek napisał(a):
Czy zawsze jak kupujesz bilety to czytasz wszystkie regulaminy?


Nie. Nie czytam.
Ale w przypadku anulacji nie jęczę na forum, jak to mnie strasznie oszukali, tylko biorę te koszty na klatę;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:28 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
elwirka napisał(a):
walerek napisał(a):
Czy zawsze jak kupujesz bilety to czytasz wszystkie regulaminy?


Nie. Nie czytam.
Ale w przypadku anulacji nie jęczę na forum, jak to mnie strasznie oszukali, tylko biorę te koszty na klatę;-)


Nie pisz, że jęcże bo wcale tak nie jest.
Korzystam tylko z róznych sposobności aby coś ugrać.
Napisałem tylko dla informacji dla #papaj bo ten sam pośrednik.
Tak był cel mego pierwszego posta
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 12 Kwi 2016 12:41 

Rejestracja: 25 Kwi 2012
Posty: 24
@MrMan - bardzo dziekuje za informacje !

koncowy wniosek - nigdy wiecej gotogate!

dziekuje wszystkim za pomoc ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group