Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 135 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 24 Paź 2013 15:21 

Rejestracja: 24 Paź 2013
Posty: 2
Ja też absolutnie nie polecam!

Chciałam kupić bilet, ale niestety nie posiadam własnej karty kredytowej (na ich stronie nie ma innej opcji płatności), więc kupował mi go ktoś z rodziny. Oczywiście był problem ze względu na niezgodność danych pasażera z kartą kredytową i ta oto wspaniała firma poprosiła o SKAN KARTY KREDYTOWEJ oraz paszportu właściciela!

Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że jest to oczywista próba oszustwa i wyłudzenia danych, które mogliby wykorzystać do samodzielnego dokonywania płatności tą kartą, więc po prostu zgłosiliśmy to do prokuratury, bo u innych pośredników tak się takich spraw nie załatwia. Nigdy więcej biletów przez ich stronę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Egipcie: tydzień w 4* hotelu z all inclusive od 2005 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy w Egipcie: tydzień w 4* hotelu z all inclusive od 2005 PLN. Wyloty z 5 miast
10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi 10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi
#22 PostWysłany: 24 Paź 2013 15:28 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
olleska napisał(a):
Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że jest to oczywista próba oszustwa i wyłudzenia danych, które mogliby wykorzystać do samodzielnego dokonywania płatności tą kartą, więc po prostu zgłosiliśmy to do prokuratury, bo u innych pośredników tak się takich spraw nie załatwia. Nigdy więcej biletów przez ich stronę.

Oj to mało wiesz. Bardzo wielu pośredników prosi o taki skan w podobnych przypadkach. Oczywiście można zakryć część numeru karty i wtedy wysłać skan.

Jakby chcieli użyć karty do niecnych celów to nie muszą chcieć skanu, mają pełne dane karty w swoim systemie.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#23 PostWysłany: 24 Paź 2013 15:32 

Rejestracja: 24 Paź 2013
Posty: 2
System nie jest ich - płatności są dokonywane przez zewnętrzną firmę właśnie po to, żeby pośrednicy nie mieli wglądu do pełnych danych.

Prokuratura jakoś to potraktowała poważnie, a myślę, że oni więcej wiedzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 09 Sty 2014 18:00 

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 2
witam, kupiłam bilety za pośrednictwem flight.tix.pl.
płaciłam kartą debetową (tj. tą do bankomatu - z reguły jest taniej niż kartą kredytową, ale nie można np. zrobić tzw. "charge back"), pobrało należność wyświetloną na stronie w PLN (nic nie przeliczało), poza tym przed podaniem numerów karty przekierowało mnie do tzw,. bezpiecznej strony (z kłódką i adresem strony rozpoczynającym się od https - co oznacza dobre szyfrowanie strony).
linie, którymi lecę potwierdziły rezerwację. dzwoniłam też na infolinię flight.tix.pl. i otrzymałam odpowiedzi na wszystkie pytania (łącznie z pytaniami odnośnie wymiarów bagażu). potwierdzenie rezerwacji i fakturę otrzymałam niedługo po dokonaniu rezerwacji, aktualnie czekam na bilety (mają 48 h na ich wystawienie).
na dzień dzisiejszy wszystko OK.
co do podawania numerów kart płatniczych to nie jest dla mnie nic niezwykłego, np.niektóre serwisy przed podaniem numerów kart nie przekierowują na tzw. bezpieczne strony (czyli do tzw. "zewnętrznej firmy", jak to ujęła Olleska), więc pewnie mają numery karty w swoim systemie, ale dopóki ich nie użyją w celach przestępczych to chyba prokuratura nic im nie może zrobić. w sklepie też ktoś może przecież podejrzeć numery karty i ich użyć...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 09 Sty 2014 18:23 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 459
olleska napisał(a):
Ja też absolutnie nie polecam!

Chciałam kupić bilet, ale niestety nie posiadam własnej karty kredytowej (na ich stronie nie ma innej opcji płatności), więc kupował mi go ktoś z rodziny. Oczywiście był problem ze względu na niezgodność danych pasażera z kartą kredytową i ta oto wspaniała firma poprosiła o SKAN KARTY KREDYTOWEJ oraz paszportu właściciela!

Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że jest to oczywista próba oszustwa i wyłudzenia danych, które mogliby wykorzystać do samodzielnego dokonywania płatności tą kartą, więc po prostu zgłosiliśmy to do prokuratury, bo u innych pośredników tak się takich spraw nie załatwia. Nigdy więcej biletów przez ich stronę.


Wystarczyło zakryć pierwsze 12 cyfr karty + MRZ z paszportu. Standard na Świecie. Do prokuratury to już grubo popłynełaś;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 09 Sty 2014 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
magdal napisał(a):
witam, kupiłam bilety za pośrednictwem flight.tix.pl.
płaciłam kartą debetową (tj. tą do bankomatu - z reguły jest taniej niż kartą kredytową, ale nie można np. zrobić tzw. "charge back"),...

Chargeback dotyczy wszystkich kart Visa i MasterCard
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#27 PostWysłany: 09 Sty 2014 19:37 

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 2
do Irkolo: owszem chargeback dotyczy kart visa i mastercard, ale KREDYTOWYCH, a nie DEBETOWYCH (przynajmniej w PKO BP). pytałam o tę subtelną różnicę kilkakrotnie w swoim banku i taką odpowiedź za każdym razem otrzymywałam. ale może się ludzie nie znają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 09 Sty 2014 20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Proszę nie wprowadzać w błąd!

Bank jako wydawca karty zobowiązany jest do prowadzenia procesu chargeback zgodnie z regulacjami międzynarodowej organizacji płatniczej VISA lub MasterCard. Cała procedura chargeback jest regulowana wewnętrznymi przepisami organizacji płatniczych, w jej treść nie ingeruje natomiast prawo krajowe. źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

Chargeback (obciążenie zwrotne) to zwrot pieniędzy z konta usługodawcy na konto posiadacza karty po przeprowadzeniu procesu reklamacyjnego, który rozpoczyna się na wniosek posiadacza karty, gdy złoży on stosowną reklamację w banku. Jest to usługa bezpłatna oferowana do każdego typu karty: debetowej, kredytowej, prepaid, charge.
źródło: http://www.bzwbk.pl/przydatne-informacj ... nicze.html
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez lahcimmm2, 01 Wrz 2016 23:26, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#29 PostWysłany: 12 Sty 2015 23:13 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1
Również kupiłam bilety poprzez tą stronkę, przekierowano mnie z skyscannera. Bilety do Tajlandii były tańsze niż na Qatar Airlines. Zdziwił mnie brak potrzeby podawania numeru paszportów. Czy numery paszportów będą ode mnie wymagać dopiero przy odprawie online?? Będę wdzięczna za odpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 03 Mar 2015 15:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
Cześć,

ze spokojnym sumieniem mogę zarekomendować tego pośrednika.
Kupowałem u nich TXL-BKK-TXL Etihadem przez AUH. Na stronie Etihad takie połączenie nie było widoczne.

Nr rezerwacji przyszedł natychmiast po zakupie i do razu był widoczny w CheckMyTrip.
Etix przyszedł po kilku dniach, linie lotnicze dają im bodajże 5 dni czasu na wystawienie biletu.

Kontakt telefoniczny z BOK - nie może być lepiej - bardzo miłe Panie na infolinii udzielą pomocy.
Dzwoniłem dwa razy (o różnych porach dnia) - za każdym razem dodzwoniłem się od razu i uzyskałem konkretną odpowiedź.


Pozdr.
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 03 Mar 2015 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 187
Kupowałem tam raz. Wszystko bez problemów. Dane na fakturze udało się zmienić. Ogólnie bez zastrzeżeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 19 Maj 2016 09:19 

Rejestracja: 19 Maj 2016
Posty: 1
Hej,
kupiłam w zeszłym tygodniu bilety od Flighttix do Manili. Dostałam od nich maila z e-biletem. Wpisałam kilka razy numer e-biletu z moimi danymi na stronie linii lotniczych (China Eastern), żeby go zweryfikować. Za każdym razem wyskakiwało, że to jest nieprawidłowy numer e-biletu. Zadzwoniłam na infolinię Flighttix i powiedziano mi, że to pewnie dlatego, że został kupiony od pośrednika i dlatego tak się dzieje.
Mieliście kiedyś podobne problemy? Czy komuś faktycznie udało się wylecieć (najlepiej liniami China Eastern) z biletem który dostał od Flighttix?

Będę w tym tygodniu dzwoniła na infolinię China Eastern i sprawdzała, czy faktycznie wiedzą, że mam lecieć i nie wydałam 2k na nic.

Co mnie jeszcze bardziej zdziwiło to to, że powiedziano mi, że odprawa on-line jest dostępna 24h przed odlotem. To jest mój pierwszy lot droższymi liniami lotniczymi, więc nie wiem czy to standard, ale wydawało mi się, że skoro Ryanair czy Wizzair mają odprawę nawet 3 tygodnie przed odlotem to dla droższych linii lotniczych to też będzie normalne.
Czy ktoś wie, czy to jest standard?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 19 Maj 2016 09:26 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
24h odprawy przed lotem to standard w nie-tanich liniach lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 19 Maj 2016 09:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Spróbuj sprawdzić rezerwację w innych miejscach, jak CheckMyTrip albo Saudia.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 19 Maj 2016 17:52 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
China Eastern to trzeci świat jeśli chodzi o stronę i zarządzanie rezerwacją online, więc nic dziwnego że nie widać tam biletu. Jeśli masz nr rezerwacji i nr biletu od Flighttix to nie masz się czego obawiać. Dla świętego spokoju możesz zadzwonić do chińczyków żeby potwierdzili że bilet jest wystawiony, jeśli spędza Ci to sen z powiek.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 22 Maj 2016 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 2326
Loty: 296
Kilometry: 416 674
złoty
Kupowałem u nich kilka razy. Nigdy nie było problemów z płatnością a ceny bardzo były wtenczas najlepsze. Niekiedy inne OTA prosiły o potwierdzenie tożsamości, to już dziwnego.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: flighttix.pl
#37 PostWysłany: 31 Sie 2016 13:32 

Rejestracja: 26 Sie 2016
Posty: 77
Szukam osób które korzystały z usług tego pośrednika w przeciągu ostatniego tygodnia (na forum jest parę postów w podobnym temacie dot. tej firmy ale z 2013 roku, więc pozwolę sobie ich nie wskrzeszać...)

Od poniedziałku, kiedy zrobiłem przelew za bilety, nie ma z firmą kontaktu. Głuchy telefon na infolinii, brak reakcji na maile. Na stronie i na automatycznej informacji pod numerem telefonu można się tylko dowiedzieć, że do 5 września kontakt tylko w języku angielskim i wszyscy operatorzy są zajęci. Numer rezerwacji podany po dokonaniu płatności nie istnieje w systeme qatar airwas z informacją że być może rezerwacja została skasowana. Wychodzi więc na to, że jestem bez kasy, biletów i jakiejkolwiek informacji co się dzieje...
Udało się komuś w jakiś sposób z nimi ostatnio skontaktować? Email z rozszerzeniem .de zamiast .pl również milczy niestety, a żadnego innego numeru telefonu niż 58 881 00 88 nie znalazłem :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [Opinie] flighttix
#38 PostWysłany: 31 Sie 2016 14:34 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
Co to za pomysł żeby za bilety płacić przelewem. Zawsze płacimy kartą. Było pisane setki razy. Teraz będziesz tygodniami czekać na zwrot pieniędzy.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: [Opinie] flighttix
#39 PostWysłany: 31 Sie 2016 14:37 

Rejestracja: 26 Sie 2016
Posty: 77
Przepraszam, źle napisałem. Płatność była zrobiona kartą visa debit. W poniedziałek zaraz po poklikaniu wszystkiego zostały środki zablokowane, dziś rano zaksięgowane.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [Opinie] flighttix
#40 PostWysłany: 31 Sie 2016 14:40 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
W takim razie wyślij im maila i spokojnie poczekaj kilka dni, środki powinny wrócić. W przypadku braku kontaktu z ich strony przez 2tyg zgłoś w banku chargeback.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 135 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group