Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 11 Maj 2019 23:21 

Rejestracja: 11 Maj 2019
Posty: 3
miriam napisał(a):
@kamper Ja w ogóle odradzam korzystanie z pośredników i polecam organizowanie wyjazdów we własnym zakresie ,zgodnie z upodobaniami i potrzebami.Zazwyczaj taniej i z ew.pretensjami dzwonić nie trzeba ;)

Akurat w tym wypadku bardziej pasowalo mi wziac biuro poniewaz nie moglem znalez hotelu w interesujacej mnie okolicy.
No ale calkowicie sie z toba zgadzam - na wlasna reke jest lepiej (chociaz niekoniecznie taniej).
Góra
 Relacje PM off  
 
#42 PostWysłany: 27 Maj 2019 11:48 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 3
kamper napisał(a):
-- 11 Maj 2019 23:05 --

Joss napisał(a):
Witam

Ja z kolei mam nieco inne pytanie odnośnie zmiany godzin lotu poprzez Tui. Kupując wycieczkę wylot miał być o 18:30, ale w związku z tym, że mamy lecieć w 6 osób, musiałam zrobić 2 rezerwacje i system tak to ułożył, że 2 osoby miałyby lecieć o 17:15. Różnica niewielka, ale chcieliśmy lecieć razem, bo z dziećmi, itd. W związku z tym, dopłaciłam ileś tam złotych (już nie pamiętam ile dokładnie) za zmianę lotu tak, abyśmy wszyscy mogli lecieć o 17:15. Teraz, gdy weszłam na swoją rezerwację okazało się, że wylot ma nastąpić o godzinie 2:30. Niejeden by się cieszył, ale mając małe dzieci jestem tym faktem zdenerwowana, bo już raz lecieliśmy o godzinie 3:00 (również po przesunięciu) i było nieciekawie. Czy w związku z tym, że już płaciłam za zmianę godziny wylotu, która już nie jest aktualna, mam prawo do jakiegoś odszkodowania? Ewentualnie darmowej zmiany godziny lotu na 18:30, bo taka jeszcze cały czas widnieje jako dostępna.


Mam podobna sytuacje, tzn wylot z dwojgiem dzieci. Przed rezerwacja jednym z glownych kryteriow wyboru byla godzina odlotu. Wylot mial byc o 6 rano (co i tak nie wprawialo mnie w zachwyt) a powrot cos kolo 14tej. Dzisiaj loguje sie na mytui i ku mojemu zaskoczeniu widze ze wylot jest planowany na 3 rano a powrot na kilka minut po 23ciej.
Oczywiscie zaraz wykonalem telefon na infolinie tui gdzie mnie zbyto standardowymi gadkami o regualminie no i ze na 48h przed wylotem godzina moze sie jeszcze zmienic.
Po przemysleniu sprawy zadzwonilem jeszcze raz i chcialem rozmawiac z kierownikiem.... Pracownicy TUI sa bezczelnie szkoleni zeby nie przekazywac rozmow do przelozonych - zupelnie nie rozumiem takiego nieposzanowania woli klienta!
Ale wracajac do sprawy, zadalem kilka prostych pytan:
1. skoro bede w hotelu okolo godziny 8-9 rano a doba hotelowa zaczyna sie od 15stej - co ja mam w tym czasie zrobic z dziecmi? i czy bede miec zapewnione pozywienie?
2. to samo z powrotem. Specjalnie wybratem ta wycieczke poniewaz powrot mial by ok 14wtej wiec nie musialbym sie włóczyć po osrodku do poznych godzin wieczornych w oczekiwaniu na powrot. Rowniez zapytalem o wyzywienie.
Automatyczna odpowiedz pracownika tui byla taka, ze to od hotelarza zalezy czy bedziemy mogli korzystac z jedzenia czy nie.... normalnie zaniemowilem.. po prostu maja swojego klienta w d..ie.
W ostatnich kilku latach z 6 razy lecialem na wycieczki m.in. TUI ale z Anglii i nigdy nie zdazylo mi sie zeby zmienili godzine lou chocby o minute!! Widze ze w Polsce taka paranoja jest czyms zupelnie normalnym i ludzie po prostu godza sie na takie "niedogodnosci".

eskie napisał(a):
Pierwszy o ostatni dzień wycieczki są przeznaczone na loty. To, że ostatniego dnia miałaś wylot o 19.55 to czysty fuks, zmienili Ci na 07.50 rano, no cóż pech.
Licząc dni imprezy, licz te bez transportu, a dodatkowe kilka/kilkanaście godzin przed/po transporcie traktuj jak fuks.
Przykładowo, wycieczka trwa 8 dni, ale pełnych jest 6, bo 1 i 8 jest na podróż, gdzie przylot może być 1 dnia o 23.55 a wylot 8 dnia o 00.05.

Twierdzenie ze pierwszy i ostatni dzien powienien byc liczony tylko na podroz jest moim skromnym zdaniem zasciankowy... takie cos mozna sobie wmawiac jak ktos jedzie 20h autobusem a nie leci 3-4h samolotem i specialnie szuka lotu zeby rano byc juz na miejscu a po poludniu wracac do domu. Jesli sie na to godzicie to chyba w zyciu nie organizowaliscie sobie wczasow na wlasna reke albo nie lecieliscie z zagranicznego biura turystycznego.

W kazdym razie pani z tui powiedziala ze wysle zapytanie do hotelu co z wyzywieniem w pierwszy i ostatni dzien, oraz czy mozna dokupic pokoj na ostatni dzien...

Osobiscie odradzam korzystania z biur ktore stosuja podobne praktyki.

-- 11 Maj 2019 23:12 --

Zapomnialem wspomniec ze nie sposob jest zaplanowac praking na lotnisku z wyprzedzeniem - teraz musialem dokupic dodatkowy dzien z powodu przesuniecia lotu...



Czy TUI ustosunkowało się do Twoich próśb? Mam podobną sytuację z Itaką przełożono nam odlot o 10 h! co prawda poinformowali o tym 3 tyg przed wycieczką, ale wylot planowany był na godzinę 19 a przełożony został na 5 rano kolejnego dnia! Oczywiście nie zapewniając noclegu na kolejny dzień ani wyżywienia! dodatkowe 10 h na walizkach. czy jest jakiś sposób na takie działania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 27 Maj 2019 11:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1138
Loty: 225
Kilometry: 242 643
złoty
@owen99 powrót z wakacji masz zamiast o 19.00, to o 5:00 następnego dnia?
Jak tak, to pisz do ITAKI, że oczekujesz w związku ze zmianą godzin odlotu przedłużenia doby hotelowej oraz wszystkich świadczeń wynikających z umowy.

Pamiętaj też, że biuro na 2-3 dni przed powrotem do Polski potwierdza ostateczne godziny wylotu i one mogą jeszcze ulec zmianie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
owen99 lubi ten post.
 
 
#44 PostWysłany: 27 Maj 2019 12:01 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 3
Dokładnie tak planowany powrót był 22.06. o godz 19.00 został przesunięty na 23.06 na godzinę 5.00. Pisałem do Itaki czy zapewniają dodatkowy nocleg dostałem odpowiedź że sam mogę sobie przedłużyć na własny koszt w recepcji hotelu oni nic nie zapewniają. Nie bardzo wiem czy jest jakaś podstawa prawna do tego aby wymóc na nich kolejną dobę hotelową wraz z wyżywieniem. 10 h oczekiwania na walizkach w nocy to lekka przesada.
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 27 Maj 2019 13:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1097
Loty: 77
Kilometry: 98 540
złoty
@owen99 Kluczowa jest kwestia czy już zaakceptowałeś te zmiany, o których poinformowało Ciebie biuro podróży, czy jeszcze tego nie zrobiłeś?
Jeśli tak to w OWU Itaki jest zapis:
"Podróżny, który po otrzymaniu informacji na temat zmian warunków umowy wyrazi na nie zgodę, biorąc udział w imprezie, nie ma prawa do odszkodowania z tytułu tych zmian."
Inna kwestia to czy nie jest to przypadkiem klauzula niedozwolona, ale tego nie wiem :?:
W związku ze zmianą daty powrotu, być może dałoby radę wykorzystać ten zapis z OWU Itaki:
"Biuro Podróży informuje Podróżnego, że data wylotu jest dniem rozpoczęcia, a data powrotu dniem zakończenia imprezy. Pierwszy i ostatni dzień
imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek. Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np.
wyżywienie), w hotelach i apartamentach, kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00"
Jeśli jeszcze nie zaakceptowałeś zmian to przestudiuj 42 i 46 artykuł ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Może znajdziesz tam jakiś punkt zaczepienia względem swojej sytuacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 27 Maj 2019 13:55 

Rejestracja: 27 Maj 2019
Posty: 3
Nie nie zaakceptowałem jeszcze tej zmiany. Jeśli chodzi natomiast o punkt 42 oraz 46 niestety nie wyjaśnia czy z racji przełożenia wylotu (defacto na kolejny dzień) organizator jest zobowiązany do zapewnienia noclegu oraz wyżywienia na czas, o który został przesunięty wylot.
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 27 Maj 2019 15:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1097
Loty: 77
Kilometry: 98 540
złoty
Skontaktuj się z UOKiK i dowiedz się co Ci przysługuje w przypadku zmiany daty wyjazdu. Upewnij się też czy w zawartej umowie nie ma klauzul niedozwolonych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 27 Maj 2019 16:03 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1180
srebrny
Na 98% nic nie ugrasz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#49 PostWysłany: 27 Maj 2019 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1138
Loty: 225
Kilometry: 242 643
złoty
Podpisując umowę zaakceptowałeś warunki uczestnictwa, które mówią:

Cytuj:
W przypadku lotów powrotnych do kraju
następujących po zakończeniu ostatniej doby
hotelowej, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w
dniu wykwaterowania.


Niestety, ale to ITAKA jest na wygranej pozycji.
BTW - Kilka lat temu nie mieli tak dokładnie skonstruowanego OWU.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 27 Maj 2019 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 912
Loty: 58
Kilometry: 117 666
złoty
Czyli 19 h o suchym pysku i w upale, no rewelacja.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 27 Maj 2019 17:02 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1180
srebrny
A kto broni pójść do sklepu czy baru i kupić sobie coś do picia? Dobę hotelową też można sobie przedłużyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#52 PostWysłany: 27 Maj 2019 17:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
Bronić nikt nie broni, zmiany godzin czarterów też się zdarzają regularnie, ale przesunięcie takie, jak to jest poniżej pasa IMO. Zmusza ludzi prawie całą dobę do koczowania na walizkach, o ile na własny koszt sobie nie zapewnią lepszego losu.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 27 Maj 2019 17:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 912
Loty: 58
Kilometry: 117 666
złoty
marek2011 napisał(a):
o ile na własny koszt sobie nie zapewnią lepszego losu.

i dlatego lepiej samemu organizować wszystko, lub wziąć zmianę na klatę i zainwestować te max 100 euro za dodatkowy dzień urlopu.
Podaj nazwę i lokalizacje hotelu,sprawdzimy via booking.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 27 Maj 2019 19:04 

Rejestracja: 22 Cze 2012
Posty: 243
niebieski
Zazwyczaj w takich przypadkach wyżywienie dalej masz w hotelu, którym mieszkałes. Ale racja, nie jest to przyjemne koczowac na walizkach przez kilkanaście godzin. My raz to rozwiazalismy tak, że znaleźliśmy hotel obok, gdzie były dostępne pokoje i się przenieśliśmy tam na następną noc (w hotelu gdzie mieszkaliśmy w ramach wyjazdu za przedłużenie doby do godz. 20 chcieli 60 euro, bez opcji przedłużenia na całą dobę, a w hotelu obok za 40 euro mieliśmy całą dobe). Booking twoim przyjacielem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
 
#55 PostWysłany: 27 Maj 2019 20:15 

Rejestracja: 11 Maj 2019
Posty: 3
owen99 napisał(a):
Czy TUI ustosunkowało się do Twoich próśb? Mam podobną sytuację z Itaką przełożono nam odlot o 10 h! co prawda poinformowali o tym 3 tyg przed wycieczką, ale wylot planowany był na godzinę 19 a przełożony został na 5 rano kolejnego dnia! Oczywiście nie zapewniając noclegu na kolejny dzień ani wyżywienia! dodatkowe 10 h na walizkach. czy jest jakiś sposób na takie działania?


Hotel odpowiedzial ze All Inclusive obowiazuje przybycia do hotelu do wyjazdu. Jestem juz na miejscu wiec faktycznie po przyjezdzie dostalismy opaski i mozna bylo korzystać z restsuracji a pokoje byly dostepne ok 13stej, wiec "tylko" 4.5h na walizkach z dwojka malych dzieci bylo.

W dniu wyjazdu moge sie dopiero dowiedziec czy jest mozliwosc "Late check out" czyli posiedzenia na pokoju do godziny 18stej za jedyne 90€.
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 27 Maj 2019 20:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
@owen99
Cicha_Woda napisał(a):
@owen99 Kluczowa jest kwestia czy już zaakceptowałeś te zmiany, o których poinformowało Ciebie biuro podróży, czy jeszcze tego nie zrobiłeś?
Jeśli tak to w OWU Itaki jest zapis:
"Podróżny, który po otrzymaniu informacji na temat zmian warunków umowy wyrazi na nie zgodę, biorąc udział w imprezie, nie ma prawa do odszkodowania z tytułu tych zmian."
Inna kwestia to czy nie jest to przypadkiem klauzula niedozwolona, ale tego nie wiem :?:

Akceptacja lub jej brak nie ma znaczenia.
Przepis w umowie, że wzięcie udziału w imprezie równa się wyrażeniu zgody na zmianę jej warunków oraz zrzeczenie się prawa do odszkodowania, jest oczywiście niezgodny z obowiązującymi przepisami konsumenckimi(kodeks cywilny, ustawa konsumencka, ustawa o imprezach turystycznych, choć wybaczcie, ale nie będę pisał eseju dotyczącego poszczególnych artykułów), a także jest klauzulą niedozwoloną.
Przy okazji sprawy pytającego wrzucę tez kilka innych mających tu znaczenie.
Cytuj:
(VI Wydział Cywilny - sygn. akt VI ACa 767/10)
Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów [...]na rozprawie sprawy[...] przeciwko Nowa Itaka Sp. z o.o.[...] uznaje za niedozwolone i zakazuje wykorzystywania w obrocie z konsumentami postanowienia o treści:

„O rezygnacji z imprezy klient zobowiązany jest poinformować biuro podróży w ciągu 3 dni po otrzymaniu informacji na temat zmian, ale nie później niż 48 godzin przed wyjazdem. Brak oświadczenia o rezygnacji w powyższym terminie oznacza akceptację mienionych warunków, o jakich klient został poinformowany".

[...]
Ustawa nie dopuszcza możliwości przyjęcia i milczącej akceptacji zmienionych warunków umowy.

Cytuj:
(XVII AmC 651/09)
Sąd Okręgowy w Warszawie [...]przeciwko Nowa Itaka Sp. z o.o.[...] uznaje za niedozwolone i zakazuje wykorzystywania w obrocie z konsumentami postanowienia o treści:

„W przypadku imprez samolotowych biuro podróży nie ponosi odpowiedzialności za mniejsze, niż 12-godzinne opóźnienia od podanych czasów wylotu z kraju".
[...]
Zakwestionowana klauzula natomiast w sposób zupełnie dowolny kształtuje przesłanki braku odpowiedzialności organizatora turystyki w tych przypadkach gdy opóźnienie wylotu wynosi mniej, niż 12 godzin. Odmienne regulacje [...] w rozporządzeniu 261/2004 [...], które to rozporządzenie określa odpowiedzialność przewoźników i jej zakres niejednokrotnie wskazując co uważa się za opóźnienie w podróży, określając jaki zakres odpowiedzialności przewiduje przy opóźnieniu przekraczającym już 2 godziny. Posiłkując się więc tymi warunkami uznać należy rozwiązania przyjęte w zakwestionowanej klauzuli za niedozwolone i ukształtowane w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający interes konsumenta.

Cytuj:
( XVII AmC 319/12)
Sąd Okręgowy w Warszawie [...] przeciwko Neckermann BP. Sp. z o.o. [...] uznaje za niedozwolone i zakazuje pozwanemu wykorzystywania w obrocie z konsumentami postanowienia wzorca umowy o treści:

„godziny przelotu mogą ulec zmianie"

„Sąd nie podzielił także stanowiska pozwanego, jakoby sporny zapis stanowił „przejaw umożliwienia organizatorowi wykonywania jego obowiązków” wynikających z ustawy o usługach turystycznych.
[...]
Ponadto w skrajnym przypadku stosowanie tego zapisu mogłoby prowadzić do sytuacji, w której konsument zostałby w ogóle pozbawiony możliwości skorzystania ze świadczenia pozwanego. Gdyby bowiem zmianie uległa godzina wylotu na imprezę turystyczną w ten sposób, że wylot odbyłby się wcześniej niż to początkowo planowano, to godzina taka mogłaby być na tyle niedogodna dla konsumenta, że nie mógłby się on stawić na lotnisku. Jednocześnie w myśl kwestionowanego zapisu nie przysługiwałoby mu żadne roszczenie do pozwanego.
[...]
Na tle niniejszej sprawy oznacza to, że uczestnik poszkodowany przez nagłą zmianę godzin przelotów miałby w stosunku do pozwanego roszczenie o odpowiednią kompensatę. Tymczasem dopuszczenie spornego zapisu pozbawia go tego roszczenia, skoro przystępując do umowy a priori godzi się na możliwość takiej zmiany.


Cicha_Woda napisał(a):
Skontaktuj się z UOKiK i dowiedz się co Ci przysługuje w przypadku zmiany daty wyjazdu. Upewnij się też czy w zawartej umowie nie ma klauzul niedozwolonych.

Nie ma co tracić czasu na dzwonienie do UOKiK-u. Informacja telefoniczna przekazywana przez urzędnika naprawdę nie może być wyznacznikiem czegokolwiek. A szansa, że akurat dodzwoni się od razu i nie trzeba będzie wisieć na słuchawce niewielka.

BZG napisał(a):
Podpisując umowę zaakceptowałeś warunki uczestnictwa, które mówią:

Cytuj:
W przypadku lotów powrotnych do kraju
następujących po zakończeniu ostatniej doby
hotelowej, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w
dniu wykwaterowania.


Niestety, ale to ITAKA jest na wygranej pozycji.
BTW - Kilka lat temu nie mieli tak dokładnie skonstruowanego OWU.

Powyższy przepis umowy w żaden sposób nie wyłącza odpowiedzialności przedsiębiorcy za zagwarantowanie opieki.


Będąc na miejscu pytającego, to po pierwsze, do czasu wyjazdu domagałbym się usilnie(mail) od organizatora imprezy turystycznej zapewnienia opieki na dodatkowy dzień imprezy. Czyli hotel na jeszcze jedną noc oraz wyżywienie. Bo przysługuje takie uprawnienie.

Z dozą prawdopodobieństwa graniczącą z pewnością można jednak już przyjąć, że Itaka na to się sama nie zgodzi. Wtedy przedłużyłbym hotel, w którym będziesz zakwaterowany o jedną noc(lub inny hotel) oraz zebrał rachunki za posiłki ostatniego dnia.

Po powrocie z podróży napisałbym reklamację do organizatora domagając się zwrotu poniesionych dodatkowo kosztów(hotel + wyżywienie) oraz odszkodowania za zmianę godzin imprezy turystycznej(przesunięcie godzin odlotu o 10 godzin) w wysokości 30% ceny wycieczki(patrz tabela frankfurcka).
Jeśli Itaka odmówiłaby lub nic nie odpowiedziała przez 30 dni, wysłałbym pozew wraz z opłatą do sądu w Opolu(siedziba Itaki).
Opierając się na wyrokach w podobnych sprawach, można przyjąć z dozą prawdopodobieństwa graniczącą z pewnością, że sąd uznałby takie powództwo w całości, nakładając dodatkowo na Itakę koszty postępowania.

Przedsiębiorcy(w tym wypadku Itaka) liczą na bierność konsumentów i nieznajomość własnych praw. Dopóki w słusznych sprawach ludzie nie będą chcieć powszechnie dochodzić tych roszczeń, dopóty trzeba to będzie każdorazowo robić indywidualnie w sądzie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#57 PostWysłany: 05 Cze 2019 19:00 

Rejestracja: 05 Cze 2019
Posty: 1
Właśnie się dowiedziałem, że biuro przesuneło mi godziny wylotu z godziny 8:00 rano na godzinę 2:00 w nocu dnia następnego. Oczywiście na infolinii powiadomili mnie, że doba hotelowa konczy się w dniu pierwotnego wylotu. Czy takie zachowanie jest zgodne z prawem? Czy mogę jakoś wymusić na biurze dodatkowy nocleg jeżeli zmienili godziny aż o tyle?
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 05 Cze 2019 19:12 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3201
platynowy
Przeczytaj umowę którą podpisałeś.
Góra
 Relacje PM off
radzio666 lubi ten post.
 
 
#59 PostWysłany: 28 Cze 2019 17:51 

Rejestracja: 28 Cze 2019
Posty: 6
Bardzo proszę o pomoc...czy myślicie ,że tej sprawie da się coś zrobić
W dniu 27.06.2019 r. był zaplanowany powrót według umowy i dokumentu podróży Z Hurghada do Katowice lot SM 603 godzina 15.00.
Zupełnym przypadkiem okazało się , że mamy wylecieć lotem 27.03.2019 o 3.00 lot UJ 4010. Wyjazd z hotelu dla tego lotu zaplanowano przed godziną 23.00. Poszliśmy pod autokar , pożegnać znajomych, którzy wyjeżdżali lotem o 3. Kiedy odchodziliśmy znajomi z autokaru zawołali nas że
jesteśmy na liście , którą miał Pan w autobusie i mamy jechać na lotnisko z nimi. Byliśmy w szoku, ponieważ nie było wcześniej żadnej informacji. Od razu zadzwoniłam do rezydenta , który nic nie wiedział. Oddzwonił za 10 min z informacją ,że mamy natychmiast wsiadać do autokaru. Mamy na tą całą sytuację świadków którzy stali przy nas w recepcji i wszystko słyszeli. Pan z autokaru powiedział ,że mamy 10 min na spakowanie się bo inaczej odjedzie. O zmianie lotu nie było informacji w segregatorze informującym o lotach. Co więcej osoby, które wracały tym lotem widziały informacje o wylocie w segregatorze i ani jedna osoba z 8 osób , które to czytały nie widziała informacji, że lot SM603 został nam zmieniony na UJ4010. Segregator od razu w trakcie sytuacji przyniosłam i pokazałam Panu, który zabierał grupę do autokaru. On też widział ,że nie ma tam nic o zmianie.
Co więcej w tym samym dniu w godzinach popołudniowych rozmawiałam z rezydentem ponieważ chciałam przesunąć pobyt do 30.06. 2019 r. ( rozmowa z załączniku). Nawet wtedy nie zwrócił nam uwagi ,że lot jest zmieniony o kilkanaście godzin. Nie było kontaktu ze strony biura ani telefonicznego ani mailowego.
Gdybyśmy wtedy nie podeszli pod autokar zapewne nie wylecielibyśmy.

W związku z tą sytuacją nie otrzymaliśmy nawet butelki wody. Pozostałe osoby miały przygotowane luchboxy. Dla nas nie było nic.
Nasz pobyt w ostatnich godzinach stał się koszmarem. Przeżyliśmy bardzo dużo stresu. zostały zmienione bez poinformowania nas warunki umowy, które mowiły ,że lot powrotny to SM 604 15-19. Nasz pobyt został skrócony a dokonując rezerwacji dostaliśmy info ,że są dwa samoloty na 27.06.2017 i dla wylotu z KTW o 20.00 powrót jest z HRG o 15.00 27.06
Sprawdzając przyloty w dniu 27. 6 do Katowic lot SM603 odbywa się wg planu. Więc nasz zapłacony wylot nie został odwołany tylko biuro zmieniło bez naszej wiedzy warunki umowy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#60 PostWysłany: 28 Cze 2019 18:06 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 595
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
Jeżeli mogę Ci doradzić to, sugeruje abyś następnym razem sama organizowała sobie i bliskim wyjazd. Wtedy unikniesz podobnych problemów i szukania odpowiedzialnych za zaniedbania osob. To forum służy osobom które samodzielnie organizują wyjazdy. Spróbuj zapytać prawnika o paradę albo na forach poświęconych zorganizowanym wyjazdom.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group