Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Bieżące/historyczne kursy przewalutowań można sprawdzić na stronach organizacji płatniczych:
Mastercard
Visa


 [ 2041 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Następna
Autor Wiadomość
#1921 PostWysłany: 26 Cze 2019 12:20 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
@gorny77
Wiem, że mnie nie lubisz, ale Twoja propozycja do najmądrzejszych nie należy. Uważasz, że wiedząc o tym problemie, będę płacił nie upewniwszy się, czy sprzedawca nie zastosował DCC? I dopiero po potwierdzeniu PIN-em na wydruku to zobaczę.
Może Ty byś tak robił, ja jednak będę przyglądał się temu co robi sprzedawca i w razie wątpliwości poproszę (przed zapłatą) o anulowanie i dokonanie jeszcze raz tak bym wyraźnie widział, że jest bez DCC.
Odpowiadam już dziś - jesienią i zimą i następnym latem mam nadzieję, że ani razu nie zapłacę z DCC.
W przeciwieństwie do tych licznych osób, które odezwały się do Samcika po pierwszym artykule ;) które to dokonały transakcji jak na zamieszczonym kilka postów wyżej filmiku, gdyż nie przyszło im do głowy, że istnieje możliwość iż nie będą poinformowane, że sprzedawca uruchomił DCC a oni w żaden sposób tego nie widzą - patrz filmik.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1922 PostWysłany: 26 Cze 2019 12:36 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 102
Loty: 13
Kilometry: 17 607
niebieski
Problem z DCC, który dla Was jest problemem - dla sprzedawcy jest tylko korzyścią. Operatorzy terminali proponują rabaty sklepom za włączenie automatycznego DCC co skutkuje powyższym. Mój pracodawca na próbę skorzystał z tego rozwiązania, jednakże po ilości problemów które to generowało(obcokrajowcy płacący revo pytający o to czemu kwoty pobierane przez terminal się różnią od ceny i inne ciekawe kwiatki) postanowiono odejść od tego rozwiązania. W sytuacji gdy nastąpi automatyczne DCC pracownik sklepu posiada możliwość rezygnacji z niego tylko po zrealizowaniu transakcji - jest to sytuacja o tyle patowa że klient jest ponownie obciążany(tym razem w lokalnej walucie), a dopiero po jakimś czasie zdejmowana jest blokada na transakcję z DCC.
Góra
 Relacje PM off
lluukk lubi ten post.
 
 
#1923 PostWysłany: 26 Cze 2019 12:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 12904
HON fly4free
lluukk napisał(a):
............ ja jednak będę przyglądał się temu co robi sprzedawca i w razie wątpliwości poproszę (przed zapłatą) o anulowanie i dokonanie jeszcze raz tak bym wyraźnie widział, że jest bez DCC.
.......


summa summarum czy w rezultacie po zapętleniu się cytowanego forumowicza wyszło to o czym np. ja tu pisałem :lol:
Góra
 Relacje PM off  
 
#1924 PostWysłany: 26 Cze 2019 12:58 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
OK. Dla mnie sprawa DCC jest już jasna, chyba że będzie taka sytuacja jak pisze @to_ja - automatyczne DCC w terminalu (więc przyglądanie się temu co robi sprzedawca nic nie da :) ) a sprzedawca nie będzie umiał anulować transakcji (dogadaj się z Gruzinem czy Wietnamczykiem) i wtedy kłopot.
No ale w takiej sytuacji chyba pomoże reklamacja w banku.
Z mojej strony temat uważam za zamknięty (wyjaśniony- a właściwie rozjaśniony).
Góra
 Relacje PM off  
 
#1925 PostWysłany: 26 Cze 2019 13:10 

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 45
lluukk napisał(a):
No ale w takiej sytuacji chyba pomoże reklamacja w banku.


"Chyba" to słowo klucz, niestety.
Góra
 Relacje PM off
gorny77 lubi ten post.
 
 
#1926 PostWysłany: 26 Cze 2019 16:17 

Rejestracja: 11 Lis 2015
Posty: 132
niebieski
BarneyGF napisał(a):
Masz może jakiś regulamin albo przynajmniej stronę z informacją?

Odpowiem sobie sam: https://www.aliorbank.pl/dam/jcr:29d17ca6-e711-452b-868d-52e37962621d/regulamin-promocji-tniemy-koszty-przewalutowa-20190627.pdf
Góra
 Relacje PM off  
 
#1927 PostWysłany: 27 Cze 2019 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1205
Loty: 417
Kilometry: 673 109
złoty
Potwierdzam, ze niestety DCC jest czesto aktywowane "po kryjomu".

Historia z hotelu na Fiji. Platnosc przy wymeldowaniu. Zaznaczam, ze chce zaplacic w lokalnej walucie, faktura wydrukowana w FJD, na terminalu wyswietla sie ta sama kwota bez zadnej opcji konwersji. PIN, zaplacone, usmiechy, uklony, bye, bye, brzeczyk w telefonie, wsiadamy do tax... wroc! Bank powiadamia, ze platnosc zostala zrealizowana w walucie EUR, nie lokalnej. O, nie, takie sztuczki nie za mna, Brunner! Podchodzimy z powrotem do stolika, "wszystko w porzadku, sir?" - "Nie!". Tlumacze recepcjoniscie, w czym rzecz uprzejmie domagajac sie anulowania transakcji i ponownego obciazenia w dolarach FJ, facet jeszcze uprzejmiej zaczyna zgrywac idiote udajac, ze nie wie, o co chodzi, bo przeciez wpisal w systemie FJD, pracuje tu zaledwie od 8 lat i w ogole "niedasie". Caly czas sie usmiecham, ale chyba na mojej twarzy musi sie uwidaczniac wCurve w stadium sredniozaawansowanym, bo gosc sie w koncu poddaje i po wymianie paru zdan z managerem kasuje platnosc oraz robi kolejne obciazenie - tym razem juz poprawnie. I znowu terminal bez konwersji, PIN, brzeczyk z banku, wszystko gra, usmiechy, lampy blyskowe, autografy, taxi. Koniec, Fin.

Aha, wydruki z terminala potwierdzajace wykonanie transakcji.
Pierwszy pokazywal kwote w FJD i mala czcionka pod spodem cos w stylu "Your account will be charged EUR ...", podczas gdy drugi, ten poprawny pokazywal wylacznie kwote lokalna. Warto sprawdzac owe wydruczki.
Na pinpadzie kwota do zaplaty za kazdym razem pokazywala sie taka sama - w walucie lokalnej bez mozliwosci wyboru konwersji. To akurat zle, bo jesli opcja DCC pojawia sie w momencie dokonywania platnosci, mamy mozliwosc jej definitywnego odrzucenia.

A kto mi tak cisnienie podniosl w czasie wakacji na drugim koncu swiata? Polak! "Polak" przez malzenstwo - Filipinczyk ozeniony z Polka.
Przypadek? Nie sadze ;)
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1928 PostWysłany: 27 Cze 2019 14:21 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1387
Loty: 84
Kilometry: 173 821
platynowy
@p.wl: tak zupełnie z ciekawości, pamiętasz jaki był "rozjazd" kwotowy? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1929 PostWysłany: 27 Cze 2019 14:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1205
Loty: 417
Kilometry: 673 109
złoty
Prawie €100, jakies 7%, zdzierstwo nie do przyjecia.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off  
 
#1930 PostWysłany: 27 Cze 2019 14:55 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
7 % - no fajnie. Dobrze, że można taką transakcję anulować. Pewnie w hotelu czy wypożyczalni aut nie będzie dramatu, ale jak pisałem wyżej (choć tu ewentualne straty mniejsze) może być kłopot przy płatności w małym sklepiku czy restauracyjce nad morzem, gdzie sprzedawca może nie wiedzieć (lub udawać) jak wycofać a nie ma menagera ;) który pomoże.
Ale jestem dobrej myśli i będę uważał oraz uświadamiał znajomych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1931 PostWysłany: 28 Cze 2019 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Gru 2011
Posty: 52
Może być jeszcze gorzej, gdy sprzedawca zamiast unieważnienia transakcji zrobi zwrot na kartę... Unieważnienie można zrobić tylko przed raportem dziennym. Sytuacja na szczęście mało prawdopodobna, gdyż od uznania karty sprzedawca płaci prowizję, od unieważnienia nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1932 PostWysłany: 28 Cze 2019 20:03 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 87
Wiem teraz że żadna z nich nie jest optymalna do płatności zagranicą , ale która z nich jest mniej kosztowna w przypadku platności kartą zagranicy : MC Platinum ING , czy Visa Platinum Santander ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1933 PostWysłany: 29 Cze 2019 00:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lip 2014
Posty: 26
Taka wiadomosc w citi

Szanowna Pani / Szanowny Panie,
W związku z rozpoczynającymi się wakacjami pragniemy przypomnieć, że dokonywane kartami kredytowymi transakcje u podmiotów świadczących usługi wymiany walut, np. Revolut, TransferWise, TransferGo są obciążane prowizją (zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji).
Warto pamiętać, że bezprowizyjnie można wykonywać transakcje za pośrednictwem tych podmiotów korzystając ze środków zgromadzonych na rachunku bieżącym.

Pozdrawiamy,
Citi Handlowy
Góra
 Relacje PM off  
 
#1934 PostWysłany: 29 Cze 2019 05:16 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 554
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
George1 napisał(a):
Wiem teraz że żadna z nich nie jest optymalna do płatności zagranicą , ale która z nich jest mniej kosztowna w przypadku platności kartą zagranicy : MC Platinum ING , czy Visa Platinum Santander ?


Do płatności za granicą najbardziej optymalne są teraz dwie karty: MC platinum albo Visa Infinite wydawana przez PKO.
Obie rozliczane po kursie organizacji bez żadnych prowizji.
_________________
ImageImage
Góra
 Relacje PM off  
 
#1935 PostWysłany: 29 Cze 2019 08:40 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
Nieprawda. Kilka stron wcześniej jest cała lista kart, zarówno kredytowych jak debetowych rozliczanych po kursie organizacji. Polecam przeczytać ostatnich 10 stron ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1936 PostWysłany: 29 Cze 2019 10:11 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 87
już wiem - i to za pomocą forum - które karty są najlepsze pod tym względem, ale mi chodzi o te konkretne karty bo ich posiadam i do tej pory nie zastanawiałem się która zagranicą jest bardziej opłacalna
Góra
 Relacje PM off  
 
#1937 PostWysłany: 29 Cze 2019 10:37 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
musisz sprawdzić do każdej 2 rzeczy:
1. taryfę opłat - tam będzie określona prowizja za przewalutowanie (lub jej brak)
2. regulamin używania kart w dziale "rozliczanie transakcji" - tam będzie sposób rozliczania w walucie innej niż waluta karty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1938 PostWysłany: 29 Cze 2019 11:13 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 87
lluukk napisał(a):
musisz sprawdzić do każdej 2 rzeczy:
1. taryfę opłat - tam będzie określona prowizja za przewalutowanie (lub jej brak)
2. regulamin używania kart w dziale "rozliczanie transakcji" - tam będzie sposób rozliczania w walucie innej niż waluta karty.

i właśnie tego chciałem unikać, pytając szanownych kolegów czy ktoś przede mną to sprawdził
Góra
 Relacje PM off  
 
#1939 PostWysłany: 29 Cze 2019 11:19 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 207
niebieski
Tu chyba wszyscy mają "dobrze" rozliczane karty ;) i takich jak podałeś do płatności za granicą nie używają.
A sprawdzenie tego to 3-4 minuty
Góra
 Relacje PM off  
 
#1940 PostWysłany: 29 Cze 2019 11:32 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 58
Możesz zadzwonić do banku i zapytać jak nie ogarniasz tabeli i regulaminów.

Wysłane z mojego Moto Z (2) przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2041 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], kruczi oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group