Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1181 PostWysłany: 30 Paź 2023 15:10 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
Anonymous napisał(a):
Wspomnieliśmy, wcześniej, ale dużo literek, więc pewnie czytać się nie chciało. :lol:


No tak wielki pan z elity wyśmieje, że pospólstwu pewnie się nie chciało czytać. A akurat wasze komentarze na temat inwestora są jednozdaniowe i nikt nie odpowiada na pytanie jednego z kolegów dlaczego poważny branżowy inwestor miały wykładać dość konkretne pieniądze na mniejszościowy udział w projekcie, który ma być klapą. Myślicie, że bez dokładnego policzenia i przeanalizowania ryzyka, prywatny inwestor wyłoży ok 2 mld $?

Ogólnie jak czytam ten wątek to mam nieodparte wrażenie, graniczące wręcz z pewnością, że cześć najaktywniejszych przeciwników klaskała by uszami z radości gdyby to był projekt obozu opozycji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
 Temat postu: Re: CPK
#1182 PostWysłany: 30 Paź 2023 15:14 

Tak, wyśmiewam, że się nie chciało czytać (epitety klasowości zostawcie na spotkanie z, wicie rozumicie, kolektywem), bo od razu można poznać kto tu przyszedł dyskutować, a kto tu przyszedł wklejać przekaz dnia: po tym, że nie potrafi przeczytać więcej niż jednego posta wyżej.
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1183 PostWysłany: 30 Paź 2023 15:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Polbos napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Wspomnieliśmy, wcześniej, ale dużo literek, więc pewnie czytać się nie chciało. :lol:


No tak wielki pan z elity wyśmieje, że pospólstwu pewnie się nie chciało czytać. A akurat wasze komentarze na temat inwestora są jednozdaniowe i nikt nie odpowiada na pytanie jednego z kolegów dlaczego poważny branżowy inwestor miały wykładać dość konkretne pieniądze na mniejszościowy udział w projekcie, który ma być klapą. Myślicie, że bez dokładnego policzenia i przeanalizowania ryzyka, prywatny inwestor wyłoży ok 2 mld $?

Ogólnie jak czytam ten wątek to mam nieodparte wrażenie, graniczące wręcz z pewnością, że cześć najaktywniejszych przeciwników klaskała by uszami z radości gdyby to był projekt obozu opozycji.


@Polbos
coś merytorycznego czy tylko polityczne szpileczki?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1184 PostWysłany: 30 Paź 2023 15:41 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
Anonymous napisał(a):
Tak, wyśmiewam, że się nie chciało czytać (epitety klasowości zostawcie na spotkanie z, wicie rozumicie, kolektywem), bo od razu można poznać kto tu przyszedł dyskutować, a kto tu przyszedł wklejać przekaz dnia: po tym, że nie potrafi przeczytać więcej niż jednego posta wyżej.


No i pomyliłeś się, bo akurat czytam ten temat na bieżąco. Twojej odpowiedzi na pytanie o inwestora nie znalazłem. I myślę, że dalej nie znajdę.

Cytuj:
coś merytorycznego czy tylko polityczne szpileczki?


Przecież ten wątek składa się w zdecydowanej większości z politycznych szpileczek.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1185 PostWysłany: 30 Paź 2023 15:47 

O inwestorze post 1101.

I inwestycji cyferki w skrócie - ostatnio post 1152.

I nie dziękuj, czytaczu na bieżąco. :D

I naprawdę dajcie już sobie na luz. Matka Partia już nie będzie robiła Cepekiem ludzi w bambuko, choćbyście nie wiem jakich Janke tu wklejali. Inwestor wyszukany na ostatnią chwilę (przecież przez rok twierdzili, że będą Koreańczycy), żeby teraz robić narrację o poważnych planach. Ci ludzie są poważni, to CPK jest poważne.
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1186 PostWysłany: 30 Paź 2023 16:00 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
Czyli tylko potwierdziłeś to co napisałem wcześniej. Na pytanie o inwestora odpowiedziałeś w jednym zdaniu. Dodatkowo nie odniosłeś się do merytoryki, tylko wskazałeś, że robili interesy z Rosją. No wyjaśniłeś wszystko, że ho ho.

No a oczywiście inwestor na pewno znaleziony na ostatnią chwilę, bo przecież takich inwestorów, którzy chcą zainwestować 2 mld to się znajduje w każdym sklepie z inwestorami. Horała poszedł i sobie przed wyborami wybrał.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1187 PostWysłany: 30 Paź 2023 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5361
platynowy
Anonymous napisał(a):
Ciekawy wywiad Igora Janke dotyczący sensowności zbudowania CPK i istnienia tej koncepcji od lat 70 tych XX wieku. Może pare osób z forum zrozumie głupoty jakie tu wypisuje.4


Masz tutaj transkrypcje tych glupot, ktore wygadywal "ekspert". Przeciez on przeczy sam sobie i oficjalnej propagandzie CPK, pomimo tego ze sie powoluje na nia :-)

Muzyka]
Igor jank Dzień dobry to jest układ otwarty niezależny program o Polsce i świecie dzisiaj o Polsce o jednej znanej
polskiej inwestycji centralny port komunikacyjny sand
sztandarowa inwestycja poprzedniego rządu pojawiają się pogłoski dyskusje Czy obecny rząd to zlikwiduje zmieni czy
też zostawi o tym czym jest cpk Dlaczego warto albo nie warto ten projekt
kontynuować o tym dzisiaj porozmawiamy ten program jest właściwie na zamówienie
patronów ponieważ patroni dyskutują między sobą i ze mną
na takiej platformie Discord mam taką grupę dyskusyjnego kilku z państwa gorąco
dyskutował na ten temat i sprowokowało mnie do tego żebym żebym zrobił na ten
temat program wasze życzenia są dla mnie rozkazem więc proszę bardzo program o
cpk warto być patronem przy okazji kilku z państwa jak zawsze chciałbym podziękować to są osoby które dołączyły
do grona patronów w ostatnim czasie Tomasz betka Tomasz badora Paweł Bień
Michał drzyżdżyk Paweł Iwon Bardzo serdecznie wam dziękuję Kto z państwa chciałby dołączyć do tego grona i też
mieć wpływ na moje programy Zapraszam na mój profil w serwisie patronite.pl Kto z państwa chciałby
przeczytać moją książkę w której również o takich rzeczach tego typu inwestycjach piszę czy rozmawiam z moimi z moimi
gośćmi z którymi których zaprosiłem do rozmowy na temat przyszłości polski książka Polska siła jest dostępna link
do książki pod nagraniem A teraz już dosyć zapowiedzi zaczynamy A oto
mecenasi układu otwartego Now ofm dostawca bram drzwi i ramp dla przemysłu
logistyki oraz użytkowników prywatnych e2v firma która zajmuje się sprzedażą
zielonej energii w standardzie ESG Kto wygra wielką grę mocarstw dokąd zaprowadzi nas rozwój sztucznej
inteligencji Zapisz się na xtb Investing masterclass bezpłatną konferencję online
link pod [Muzyka]
nagraniem Andrzej banucha ekspert Instytutu
wolności Bardzo mi miło że wpadłeś Dziękuję bardzo dziękuję Igorze jest mi bardzo bardzo miło Witam państwa Dzień
dobry Zacznijmy od podstawowego pytania fundamentalnego czy cpk to w ogóle dobry
pomysł i czy jest potrzebny czy to gigantomania
pisowska wyrzucanie pieniędzy po to żeby pokazać coś wielkiego czy też ten projekt ma ręce i nogi to jest do
złożone pytanie i nie takie oczywiste Tym bardziej że mogę być trochę nieobiektywny dlatego że jestem wielkim fanem tego projektu od wielu
lat w moim w moim przekonaniu ten projekt ma ogromny sens i ma ogromny
sens w związku z tym na jakim etapie jest Polska Po co jest ten projekt jakie na jakie potrzeby
ma odpowiedzieć prawda bo ten projekt też warto powiedzieć to nie jest tak naprawdę projekt wymyślony przez
poprzednią ekipę z się tak naprawdę początki tego pierwszy raz ten pomysł
pojawił się chyba w latach 70 zgadza się i on potem przez różne ekipy był powtarzany tylko NIK go nie zaczął
realizować tak to nie jest coś takiego co jakby ideowo jak nie wiem aborcja czy są rozmaite takie rzeczy które bardzo
dzielą nie to nas dzi dokładnie ten projekt był wymyślony jeszcze w latach 70 i on powstał tuż po tym jak powstała
koncepcja centralnej magistrali kolejowej w tamtym czasie inżynierowie na przełomie lat 70 80 zauważyli że
skoro jest planowane takie miejsce przecięcia się szlaków kolejowych w Polsce pomiędzy Warszawą a łodzią ale
one również ze Śląska z Krakowa na północ i również na zachód miały prowadzić to bardzo szybko wykoncypowac
Że to jest doskonałe miejsce na to żeby postawić tam port lotniczy na takim skrzyżowaniu szlaków jako miejsce
doskonałym dojeździe jadąc tutaj do ciebie taki stałem w korkach i tak sobie pomyślałem że to jest trochę tak
jakbyśmy zastanawiali się czy postawić jakiś sklep prawda z dala od od ulicy
czy na skrzyżowaniu Marszałkowskiej prawda nie wiem na przykład rondzie Dmowskiego tak to jest takie miejsce
ogromnego ruchu i po prostu logika się składała żeby to ułożyć już w latach 70 No ale tam będzie dalej niż na Okęcie
dla mieszkańców będzie dalej natomiast myślę że odległości nie
powinno się mierzyć w kilometrach ale powinno się mierzyć w czasie to co jest bardzo istotne to jest to że z centrum
Warszawy według tych założeń szybki pociąg będzie dojeżdżał na cpk w 15 minut sprawdziłem wczoraj metro Kabat do
centrum jedzie 21 minut Tak więc de facto jest szy szybszy dojazd niż SK Kabat do centrum ale jest jeszcze jedna
bardzo ważna rzecz i tutaj Ona jest bardzo istotna w odniesieniu do wszystkich innych propozycji które
pojawiają się że tak powiem na rynku jeśli chodzi o alternatywne miejsca do cpk nie trzeba będzie uruchamiać specjalnego pociągu wszystkie pociągi
które wyjeżdżają z Warszawy na zachód od Wisły będą przejeżdżały przez cpk czy docelowo do Gdańska do Poznania do Łodzi
do na Śląsk do Krakowa wszystkie przejeżdżają przez cpk nie ma linii kolejowej która prowadzi do Baranowa do
tego miejsca w którym lot ma być ona ma być prawda to jest to jest założenie tego całego takiego holistycznego układu
ale my nie ma jeszcze tej linii trzeba będzie trzeba będzie J zbudować tak A
pyta pan Przemo B na discordzie się podpisuje Co zdecydowało o porzuceniu
rozwoju Okęcia przecież na moje oklejka h czy Frankfurt leżą w obszarze o
podobnym stopniu urbanizacji myślę że o podobnym stopniu urbanizacji to leży London City lotnisko a nie
natomiast ograniczenia środowiskowe samoloty nie mogą latać W nocy ze względu na hałas jest ograniczona liczba
slotów i ta liczba slotów jest już znana od bardzo wielu lat to nie jest kwestia ostatnich pi czy u lat to jest od wielu
lat znana liczba slotów i ta liczba slotów pozwala mniej więcej na obsługę przekładając na średni rozmiar samolotu
22 do 24 milionów pasażerów maksimum natomiast Problem polega na tym że to
nie jest tak że te sloty rozkładają się równo w ciągu powiedzmy dnia każdy przewoźnik chce mieć w takim Primie rano
i po południu wczesnym wieczorem no i tam już brakuje slotów ja do tej pory pamiętam jak na EKG prezes portu chopena
w 2017 roku powiedział że już w tym momencie na tamten moment odmawiali 70
procent zapytań na na sloty prawda No dobrze al są takie głosy które mówią No
przecież jest Modlin przecież jest Radom który Radom ście bardzo ładne lotnisko
Byłem tam niedawno i było bardzo uroc było pusto nie musiałem stać w
kolejkach ale ewidentne było to że po prostu to lotnisko
ma ma niedobory lotów tak zarabia Dlaczego nie rozrzucić tego tych lotów
tej rosnącej liczby lotów na te lotniska które są niedaleko od Myślę że odpowied wielowarstwowa tak po pierwsze w ogóle
jakie mamy potrzeb tak może wymy od tego pytania według według badań czyli
międzynarodowego stowarzyszenia przewoźników lotniczych to jest jaka Światowa Organizacja oni przygotowują różnego rodzaju
opracowania w Pol właściwie cpk oni tak przewidują tak że cpk w 2035 roku
miałoby już obsłużyć około 40 milionów pasażerów Radom jest przygotowany na 1 milion Modlin jest przygotowany na 3,5
miliona w zasadzie jest zatkany tak bo ryer go obsługuje już w tej chwili na maksa No i w tym roku już praktycznie
doszliśmy do maksimum Okęcia więc te trzy lotniska i tak w tym w tej chwili nie wystarczą trzeba rozbudować Tak
rozumiem że Okęcia nie specjalnie można rozbudować ale Modlin i Radom pewnie można zapewne można by natomiast Pytanie
jest czy to ma sens i czy naprawdę czy to naprawdę nam w długim czasie pomoże bo rozbudowujemy trzy różne lotniska
mamy trzy różne ośrodki kosztów w tym operacyjnych każdy z tych lotnisk Mam na
myśli i Modlin i i Radom zwłaszcza Radom ma bardzo duże problemy z dojazdem jest po prostu nieatrakcyjny nie jest
przypadkiem że w Modlinie lata tylko Ryanair po prostu inni przewoźnicy nie są zainteresowani tam jest ciężko dojechać
i tak dalej do Radomia jest jeszcze gorzej tak to naprawdę jest bardzo ciężki dojazd ale jest jeszcze druga
druga warstwa tego wszystkiego bo tutaj mówimy o czymś takim zwłaszcza w kontekście cpk jak wszelkiego rodzaju
synergi jeżeli mamy wszystkie operacje w jednym porcie lotniczym a tym bardziej mówiąc Prost o doskonałym dojeździe
zakładając tą całą jakby sieć szybkich kolei bardzo rosną wszelkiego rodzaju
synergie które pozwalają przewoźnikom się rozwijać prawda A im łatwiejszy dojazd tym tym chętniej Korzystamy
korzystamy z danego lotniska nawet niedawno miałem taką rozmowę ze znajomym który się zastanawiał czy pojechać to czy inne miejsce na wakacje ale
stwierdził że o tam wylot jest tylko z jakiegoś tam lotniska trzy godziny dojazdu to nie leci tak do Radomia mamy
z Warszawy ponad dwie godziny dojazdu i to już w ogóle wpływa na decyzj prawda Tak ale Kiedy powstawały ten Kiedy
powsta kiedy powstawała koncepcja czy w ogóle jakieś tam te poprzednie wersje
tej koncepcji czy pomysłów na taki wielki na Wielki hapl No to był czas kiedy wszyscy bardzo
wierzyli w rozwijające się lotnictwo dzisiaj względu na walkę z klimatem tryd
jest taki że już od latania się odchodzi tak podobno
w praktyce nie do końca ale jednak zapewne jakby na to będzie kładziony
nacisk tak Czy to czy tych optymistycznych obliczeń sprzed lat nie należy zweryfikować C mi wydaje że
ozenia są właśnie aktualne to są obliczenia które już z tego co ja wiem to uwzględniają kryzys
Tym bardziej że one właśnie wskazują że 2024 rok to będzie ten rok powrócenia albo przekroczenia tych poziomów z 2019
roku 2023 już jest takim rokiem prawdziwego odbicia Zresztą tutaj przykładem to prawda odbicie jest tylko
ja mówię o takim długofalowym myśleniu jakby trendach światowych tak że będzie się nakładać ograniczenia na latanie
samolotem To jest bardzo dobre pytanie Unia Europejska chce walczyć z nadmiernymi z nadmiernym
lataniem kich odcinkach jestem bardzo sceptyczny dlatego że ostatecznie to się rozbija o CO2 CO2 to jest paliwo
syntetyczne i dzisiaj nie ma problemu z tworzeniem paliw syntetycznych dla dla samolotów tak do wykorzystania w
transporcie lotniczym A no prawda jest też taka że społeczeństwa bogate zwłaszcza No lubią
latanie samolotem i jest ono nie do zastąpienia niczym innym czy to podróże biznesowe Czy podróże wakacyjne nie da
się tego zastąpić inaczej no pociągiem nie wybierzemy się w 2000 km podróży prawda o Niektórzy lubią jak się zrobi
bardzo szybkie pociągi to To dlaczego nie ale nie da się na pewno do stanu Zjednoczonych pojechać pociągiem ale
Kolejny argument który należy wziąć pod uwagę kontrargument przeciwko tej
koncepcji No kiedy ta koncepcja powstawała zakładało się że takim wielkim
rynkiem do którego ten to lotnisko będzie dostarczać ludzi i towary będą
Chiny No bo jesteśmy Chiny chcą być obecne w Europie My akurat jesteśmy po drodze i
to takie dobre miejsce do tego żeby być rzeczywiście takim portem
przerzutowym No ale sytuacja polityczna na świecie doprowadza do tego że Chiny Stany Zjednoczone No odcinają się mocno
od Chin w Europie mówi się coraz bardziej o decoupling i może on nie nastąpi do końca ale
zapewne nie będzie tak silnych powiązań Chin ze światem zachodu czy Chin z
Europą o jakich myślano wcześniej czy to nie powoduje że ta właśnie koncepcja powinna być zrewidowana znaczy Wydaje mi
się że te te prognozy które są obecnie powinny raczej to uwzględniać i mi się
wydaje że one to uwzględniają natomiast Spójrzmy na to w ogóle może jeszcze tak jakby krok do tyłu stawiając nie
bo ogólnie transport lotniczy oddaje poziom zaawansowania gospodarczego danego kraju
danego miejsca i zakładamy co do zasady że Polska gospodarka będzie rosła wraz ze wzrostem gospodarki rośnie wymiana
handlowa de cing oznacza jednocześnie że zamiast Chin jest więcej powiedzmy
handlu z Indiami z tajwanem z Tajlandią z Wietnamem z
indonezją prawda z koreą południową może nawet z Japonią to jest to jest jedna
rzecz ale jest taka jeszcze jedna rzecz którą bym bardzo chciał zwrócić uwagę bo są bardzo ciekawe
daneo wś na tą dojrzałość polskiego rynku przewozowego z punktu widzenia ilości przewozów lotniczych na 1000
mieszkańców my mamy mniej niż połowę tego co mają Niemcy jesteśmy czwarci od
końca w Unii Europejskiej wyprzedzają nas Czechy Estonia mnóstwo różnych krajów i Zasadniczo nie ma uzasadnienia
do tego żebyśmy mieli tak mało i jednym z głównych takich powodów że właśnie jest tak niski ten poziom nie jest
zamożność społeczeństwa bo ta zamożność nie jest aż tak niska jest oferta jest jest problem
podażowy Wydaje mi się że tutaj właśnie Najlepszym przykładem jest Warszawa i i Okęcie gdzie każdy kto szuka miejsca do
wylotu na wakacje nagle zauważa że jest mnóstwo ciekawych miejsc z Krakowa z Wrocławia z Poznania nie ma z Warszawy bo Warszawa na przykład jest obs
skupiona przez to że ma mało slotów na obsłudze klienta biznesowego ale już nie ma slotów na klienta turystycznego prawda
więc więc jak nie ma podaży No to nie ma nie ma wykorzystania danej danej rzeczy
i tutaj dochodzimy takie jednej rzeczy ja bym chciał troszeczkę tak płynnie do niej przejść jakby co wyróżnia cpk od wszystkich innych propozycji bo to nie
jest tak że to wszystko nie ma ma sensu Jakby to ma sens tylko to jest coś za coś tak jeżeli wybierzemy inne
lokalizacje Moim zdaniem to one są krótko perspektywiczne i nie pomogą nam wykorzystać pełnego potencjału natomiast
to co daje nam cpk to jest to że daje nam możliwość wykorzystania potencjału pasażerskiego nie tylko
Warszawy ale de facto Wszystkich największych aglomeracji w Polsce tak czyli szybki dojazd zakładając tą pełną
sieć szybkiej kolei nie tylko do Łodzi ale właśnie do Krakowa na Śląsk do Wrocławia do Poznania do trójmiast
powoduje że w zasięgu lotniska nie jest potencjalnych d czy 3 miliony pasażerów tak czy klientów tylko jest 13 15
milionów No tak i to prawda zwłaszcza że jakby bardzo ciekawy ten pomysł robienia
sieci kolejowej No ale to jest argument z kolei na rzecz tych osób które
mówią No na tym stracą te regionalne lokalne lotniska w całej Polsce które No
jedne sobie radzą lepiej jak tam Gdańsk tak ale no ten Radom to naprawdę smutek
patrzeć piękny budynek który jest pusty po prostu leciałem latem do Grecji Tam były dwa
samoloty dziennie chyba leciało może więcej ale no niewiele naprawdę pustki wiał wiatr hulał po przyjemnym
pomieszczeniu Zgadza się znaczy ja czy cpk nie nie zabierze tego Ja przyznam że
bardzo lubię ten argument bo ja go trochę Nie rozumiem znaczy i gdybym ja był mieszkańcem Wrocławia to ja bym się
cieszył że mam większą ofertę a nie że mam okrojona tylko do mojego ln z Wrocławia tak ale
operator portu we Wrocławiu niekoniecznie No bo mogą mu spaść może
mu spaść rzy zasadniczo zasadniczo my na to zaczy wydaje mi się że najważniejsza
jest oferta D dla obywatela dla dla pasażera tak I tutaj znowu może jeszcze zrobię krok do tyłu i chciałbym taką
zupełnie obrazowo przytoczyć pewnego rodzaju taką sytuację Wyobraźmy sobie że jesteśmy jednym z menadżerów w spółce
lot i zastanawiamy się czy otworzyć połączenie na przykład do Birmy No szacujemy że w gruncie rzeczy to nie ma
szans dlatego że nie zapełnimy samolotu ale na to Patrzymy z punktu widzenia Warszawy i okolic jeżeli na to spojrzymy z całej Polski No to nagle się okaże że
na przykład mamy do zapełnienia jeden spokojnie jeden czy dwa samoloty tygodniowo tak tworzą się połączenia
Nazwijmy to egzotyczne na które nie byłoby potencjału w małym regionie ale z punktu widzenia powiedzmy całego kraju
jest wydaje mi się że to nie będzie stricte konkurencja dla takich portów regionalnych dlatego że jeżeli loty
Wrocławianie bardzo lubią loty na Majorkę No to będą je mieli nadal tak no bo nie będą chcieli jechać do cpk tylko wybiorą ten lot po prostu od siebie
Natomiast jeżeli będą chcieli polecić do Bangkoku albo do Buenos Aires albo dowolnego innego miejsca Wrocław tego
nigdy nie zaproponuje a jeżeli nie będzie cpk to prawdopodobnie nikt nigdy Ja rozumiem że wtedy polecą zwiększą
ilość lotów z Wrocławia do do cpk aczkolwiek nie będzie potrzeby bo będzie szybka tak zakładamy że jest ta kolej
tak i tutaj jest jeszcze jedna rzecz taka też pod względem takiego czysto procesu logistycznego bo tutaj bardzo za
cpiem za tą koncepcją bardzo dużo przemawia taki czysty proces logistyczne to co wspomniałem że wchodzimy na
Dworzec Centralny w Warszawie wysiadamy dosłownie na terminalu to nie jest tak że wysiadamy kilometr od terminala i
podjeżdżamy czymś tam nie nie wysiadamy na terminalu Mało tego jeszcze w takich pierwotnych założeniach było to że na
dworcach kolejowych będzie możliwość jak człowiek oczekuje na pociąg już będzie możliwość zdania bagażu tak Czyli już
nie trzeba stać w kolejce do zdawania bagażu tylko się od razu przechodzi przez bramki i się wchodzi i się wchodzi na do odprawy
więc więc Ten proces jest bardzo bardzo moc uproszczone No jednocześnie właśnie
te szybkie koleje powodują że nie ma potrzeby dowożenia cpk tylko przewiduje takie jedno miejsce z Polski gdzie
ewentualnie byłoby dowożenie to jest Szczecin No bo Szczecin jest już na tyle daleko że to jest nawet ponad 4 godziny
koleją A na jakim etapie jest dziś ta inwestycja pyta
też mój patron Pozdrawiam Panie Marcinie Marcin w na jakim etapie jest ta
inwestycja i jaki byłby realistyczny harmonogram przy dalszym politycznym wsparciu tego projektu No bo pojawia się
masę głosów że wydano już tyle pieniędzy zatrudniono już tyl ludzi a nawet łopaty nie wbito tak I tutaj Ja myślę
że to jest bardzo dobre pytanie tak naprawdę nie jest pytanie do mnie To jest pytanie do do zarządu cpk i ale
chciałbym dodać taki komentarz pierwsza rzecz tego rodzaju Inwestycje są bardzo
skomplikowane nie wiem czy państwo widzowie śledzą ale na przykład jak długo trwa wybranie wariantu drogi
ekspresowej do Płocka prawda to trwa lata dyskusje i tak dalej przygotowanie
inwestycji od wariantu położenia przez wszystkie wymogi techniczne badanie gruntów elementy społeczne to jest
bardzo bardzo skomplikowana sprawa i ja wiem że cpk z takimi problemami się też mierzy i żeby żeby dać pewnego rodzaju
skalę lotnisko w Berlinie decyzja prace były rozpoczęte w 91 roku a budowa
została zaczęta O ile pamiętam w 2004 albo 2006 a skończono 2020 czyli Ale nie jest to ten Benchmark do którego chcemy
się odć to jest 30 lat Natomiast cpk istnieje od 5 lat prawda
I cóż kiedy wbiję łopaty tego nie wiem natomiast taka rzecz która która Myślę
że tutaj nas wszystkich troszeczkę może boleć to jest to że przypuszczam jest dużo zamieszania wokół tego projektu z
tego powodu Ja bym nawet nie powiedział że to jest brak transparentności bo jak się wejdzie i poszperać nagrania to są konferencje i
tak dalej jakieś materiały i można się dosyć dużo dowiedzieć natomiast Wydaje mi się że brakowało takiego
zaangażowania po prostu czysto informacyjnego żeby żeby ludzie o tym wiedzieli Natomiast
rzeczywiście Myślę że zainteresowanie też jest wzmożone przez to że było duże zainteresowanie polityczne taki prosty
przykład z brzegu nikt z nas się nie interesował nad harmonogramem budowy Baltic pip po prostu był budowany Tak
ale nikt się z nas tym nie interesował dlatego że mówiąc politycy nie robili z tego sztandaru tak w momencie kiedy
robimy sztandar to musimy wiedzieć że jesteśmy na świeczniku i wszyscy na nas się patrzą jak się na nas patrzą Dobrze jest mieć pewnego rodzaju wyższą
komunikacj Ja też ten zarzut bym postawił twórcom cpk i zleceniodawcą tego czyli politykom
że nie zadbali o to ale to jest wszystkim tak w Polsce to nie jest żadnym usprawiedliwieniem No że nie zadbano o
to żeby drugiej stronie politycznej która o której wiadomo było że kiedyś przyjdzie do władzy zaczy czy oni
wygrają czy tamci prawda No wiadomo że żyjemy w systemie demokratycznym na szczęście i co jakiś czas władza się
zmienia nie wiedzieli oczywiście Obecna władza że przegra pewnie czuła że wygra No ale mogła się spodziewać że kiedyś
przegra tak kiedyś nastąpi zmiana jednak do dla tak wielkich projektów tak tak samo jak nie inwestycji w armie należy
budować poparcie czy przynajmniej jeśli nie poparcie wprost No to zrozumienie dla również graczy i nad tym nie
pracowano i to jest przekonany że my jesteśmy genialni my to zrobimy i tu Przyznaję rację Zgadzam się tylko taki
dodam od siebie komentarz Igorze że dużo głębszy wychodzący poza cpk i
Myślę że on się też takiej powiedzmy w sferze komentatorów takich zdystansowany do polityki przejawia taka niska
dojrzałość Polskiego Państwa znaczy my nie mamy takiego Deep State tak tak u nas nie jest tak jak w Niemczech albo we
Francji że nawet w Stanach Zjednoczonych zmienia się ekipa zmienia się administracja projekty są
kontynuowane u nas się okazuje że jeden jeden projekt został wzięty na sztandary de facto polityczne No to skoro to jest
sztandar polityczny No to druga ekipa robi podecyzyjny [Muzyka]
No więc ja osobiście bardzo namawiam do tego
żeby Nowa siła Ktokolwiek będzie ministrem Ktokolwiek będzie decydentem
No ale mniej więcej wiadomo kto będzie premierem a tu ta decyzja na pewno zapadnie na bardzo wysokim
szczeblu żeby przyjrzeć się temu projektowi go naprawdę z tego powodu że zaczęli go poprzednicy żeby go nie
niszczyć można go zmienić można inaczej nazwać można go tam coś skorygować i poprawić zawsze można coś
poprawić ale żeby Jednak go nie Nie wyrzucać tak
ja jeszcze dodam może takie dwie rzeczy bo dlaczego on jest bardzo istotny nie tylko moim zdaniem bo tutaj ja mam
doświadczenie bardzo mocno towarowe Miałem okazję pracować przez prawie 4 lata jako dyrektor strategii w PKP kgo
zajmowałem się tematami towarowymi i dosyć dobrze zadałem nie tylko od strony tą towarów nie tylko od strony kolejowej
Ale w ogóle Narodowej On jest bardzo ważny ze względu właśnie na kargo i my tego kargo
dzisiaj nie obsługujemy i w ogóle obsługujemy 1 proc wszystkich przeładunków kargowskie w Unii
Europejskiej niemc 34 proc i jak zadałem temat dosyć dobrze w branży bo mam
kontakty z branżą i powiedzmy przedstawicielami agencji celnych którzy się takimi rzeczami zajmują prywatnymi
podmiotami jak i w ogóle z przedsiębiorstwami logistycznymi po prostu polskie przedsiębiorstwa lotniczo
są obsługiwane przez przez porty przez spedytorów przez porty niemieckie tam jest płacony vad tam jest płacone cło No
i to Zasil na miliardy złotych w przeliczeniu na polskie miliardy złotych prawda budżet niemiecki i i teraz
dlaczego cek jest dla nas ważne no z dwóch powodów Po pierwsze da możliwości typowo infrastrukturalne ale druga rzecz
jest bardzo bardzo ważna i myślę że ona jest całkowicie niedostrzeganie odpowiedź dlaczego potrzebujemy Narodowego tak zwanego championa
jakkolwiek by to nie zabrzmiało może niektórych to raz jeśli chodzi o lot gro
przychodów z właśnie z transportu międzynarodowego lotnic jest z transportu spoza Unii
Europejskiej a transport poza Unią Europejską jest odbywa się dosyć rzadko
trzeba mieć dużą bazę
[Muzyka] populacyjnego większość transportu tego kargowskie jest przewożonych podbrzuszu
samolotu pasażerskiego Tak więc bardzo często jest taki to jest trochę taka odpowiedź dlaczego niektórym krajom jak
Niemcy Francja i tak dalej czasami się opłacało dopłacać do narodowych przewoźników bo jak mają bardzo duże światowe operac na całym świecie to
czasami nawet pusty samolot na siebie zarobi jeżeli Cargo wiedzie w podzus prawda więc to są takie rzeczy które też
warto wiedzieć karko zapytam ale jedną rzecz wyjaśnię ponieważ ja tu twórcy cpk
Może nie przykładali tak wielkiej wagi ale ja przykładam wielką uwagę do transparencji Andrzej nie pracuje w
żadnej firmie związanej z cpk wręcz pracuje teraz w biznesie prywatnym i w ogóle w innej sferze ponieważ PKP Cargo
dlatego chciałem to to wyjaśnić a to ważne jest absolwentem szkoły Instytutu Wolności to jest fantastyczny projekt
niedługo ogłosimy nową nową rekrutację więc śledźcie stronę Instytutu Wolności ale wracamy do do cpk i do tego Cargo
PEK patron Dzięki PEK pyta czy wiadomo jak policzono
korzyści z cpk to znaczy jaka miała być proporcja przychodów i dochodów wynikających z ruchu osobowego i ruchu
towarowego oraz części lotniskowej części kolejowej zaczy to jest Tak jeśli chodzi o ruch
pasażerski tutaj ja myślę że dosyć dużo odpowiada w ogóle ostatnia informacja która została udzielona na temat Bo w
ogóle inaczej Jeszcze zaczniemy od początku Są dwa rodzaje przychodów z punktu widzenia takiego projektu to jest
przychód dla operatora tego właściciela lotniska czyli opłaty lotniskowe to
wszystko co się dzieje na lotnisku strefa bez słowa te sklepy i tak dalej i tak dalej jakieś najm i druga rzecz To
jest to co państwo ma z podatków czyli te waty cła i tak dalej to jest głównie kargo i teraz tak jeśli chodzi o tą
część biznesową tutaj nie wiem jak to było policzone natomiast wydaje się że
my nie musimy mieć bardzo dużej wiedzy na temat tego jak to dokładnie było policzone dlatego że wszedł prywatny inwestor który chce zainwestować 8
miliardów złotych i on ufa że Te wyliczenia są dobre znaczy ja zakładam że jeżeli ktoś wykłada 8 miliardów
złotych to on Te wyliczenia dokładnie sprawdził tak mówisz o tych o Vinci airports iad i funduszu
IFM Global infrastructure Fund które mają wejść w to mają bo jeszcze nie podpisano rozumem umowy jeszcze nie
podpisano z tego co rozumiem to To jest wybór ale domyślam się że to są pewnego rodzaju wiążące wiążące rozmowy tak pod
warunkiem że projekt będzie kontynuowany tak pod warunkiem że projekt będzie kontynuowany to jest bardzo ważna rzecz zanim przejdziemy do podatków tak
Czyli imf i Vinci daje 8 miliardów złotych afm
przepraszam państwo polskie jeszcze nie wiemy Przez jaki podmiot prawdopodobnie będzie cpk pod spodem będzie ten podmiot
się nazywał cpk daje też około 89 miliardów złot tam jest podział 49 51 proc 24 miliardy
złotych to jest kredyt to jest bardzo ważne że dlatego że mamy ten prywatny podmiot to my wiemy że ten ta SPV tak
zwana tak ta spółka która która ma kapitały po polsku spółka specjalnego
przeznaczenia prana tylko do tego projektu o kapitałach 40 miliardów złot
to oznacza że jej założeniem według prywatnego właściciela jest to że te kapitały przemieni na mają kóry spłaci
ten dług i spłaci wkład własny w postaci dywidendy więc możemy powiedzieć że to nie jest koszt to jest inwestycja gdyby
to była tylko spółka państwowa możemy sobie woć wprost że to żeby się spłaciła No to na dwoje babka wróżyła bo wiem jak
zarządzają się spółki państwowe natomiast no spółki prywatne trochę inaczej działają Po prostu oczekują tego
zwrotu druga rzecz że po to jest ten Partner żeby tym właśnie biznesem zarządzał tak dlatego że właściciel
państwowy wychodzi z założenia że tak dobrze tym nie będzie zarządzał więc tutaj możemy powiedzieć że te 40 miliardów zł będzie koszt dla podatnika
to się po prostu spłaci jako oddzielny jako oddzielny biznes drugą kwestią są te podatki i Podatki zostały wyliczone
przez i do 2060 roku sumarycznie na 200 miliardów złotych wpływów to jest sło plus VAT i
one zostały policzone na bazie przewidywań iaty właśnie jakie będą przeładunki kargowskie na na tym
lotnisku cpk do 2060 roku plus Oxford economics tak czyli oni wzięli dane od
instytucji które się tym zajmują to przeliczyli wedł według swoich parametrów Chciałbym dodać też taką
jedną rzecz Bo przyznam teraz jest bardzo dużo cpk nie jest tajemnicą że możemy wejdziemy gdziekolwiek dowolne medium to jest bardzo dużo komentarzy
też spotkałem się z takimi komentarzami można kupić raport No nie to nie jest tak jeżeli i coś robi czy dowolna inna
firma konsultingowa Oni nie dość że można im wytoczyć proces za zą za złą
rekomendację Jeżeli taka będzie udowodniona jest ją łatwo udowodnić Jeżeli to są liczby na liczbach się łatwo udowadnia to traci imię trzeba
pamiętać przede wszystkim pracują dla prywatnych przedsiębiorstw dla spółek prywatnych i są doradcami tylko i
wyłącznie Dzięki zaufaniu jeżeli to zaufanie jest złamane to jest złamane raz tak więc ja myślę że możemy być dość
pewni tych liczb Mało tego bym raczej powiedział że one są ostrożnościowe kiedyś pracowałem w konsultingu dosyć dużo wiem że w konsultingu zawsze
przyjmuje się Bardzo konserwatywne i ostrożnościowe założenia żeby nikt nie zarzucił braku
obiektywizmu a propos tych tej sieci kolejowej która to brzmi bardzo
interesujące pyta PK to Czy uważa pan za uzasadnioną realizację części kolejowej
bez lotniska lub z bardzo ograniczonym lotniskiem na przykład tylko zastępującym Okęcie z dopasowaniem do
ruchu który byłby na Okęciu za 8 lat znaczy sieć Kolejowa sama w sobie ma
bardzo duże znaczenie i uważam że ona jest Ja bym powiedział że on ma znaczenie nawet społeczne bo co do
szybkiej kolei raczej nie możemy zakładać że ona się będzie zwracać Jak jako biznes ona ma znaczenie społecznej
integracji społeczeństwa mobilizacji społeczeństwa pod względem właśnie takim transportowym bo dzisiaj jest z punktu
widzenia nowoczesnej gospodarki jest totalną aberracji trwa tam półtorej godziny czy
coś takiego to są Dwa sąsiednie miasta to super Ja pamiętam jak przyjechałem na spotkanie dozi 3 i pół godziny z
Warszawy i się spóźniłem tak natomiast wiesz Igorze Ja lubię bardzo taki przykład przytaczać między madrytem a Barceloną
jest 600 km i potr trwa 3 godziny prawda ja tutaj mówimy o dystansach
maksymalnie około 300 km tak do Gdańska czy czy do Wrocławia 350 km nasz kraj ma
bardzo duże takie szczęście że jest bardzo skondensowany powierzchniowo wszystkie największe aglomeracje są bardzo blisko
siebie No jest tak równomiernie jest długi nie jest krzywy prawda Tylko taki prawie okrągły niemal niemal że właśnie
jak taka słynna właśnie ten ta Piasta tak że mamy takie koło z piastą w środku i ten cpk jest dosłownie niemalże w
takim środku więc tak to ma bardzo duży sens oczywiście ja wiem że jest dużo
komentarzy No a cóż z takimi liniami które na przykład tam cpk przewiduje budowę lini Mazury Ja myślę że tak
naprawdę to jest bardzo decyzja mocno naszej wizji politycznej czy my
wychodzimy z założenia jako państwo że stać nas żeby zintegrować komunikacyjnie pewne regiony i dopłacać mówiąc wprost
czy wychodzimy z założenia że no nie no tam to się nie opłaca tego nie robi tak taki TR trochę twardy kapitalizm Ja
wychodzę z założenia że opłaca się z tego prostego powodu że nawet jeżeli tam nie ma wielkiego biznesu tam jest
mnóstwo ludzi którzy może dojeżdżać do pracy i i ta praca później jest wykonywana w innym miejscu tak taki też
taki argument jak przy budowie dróg szybkiego ruchu i Autostrad tak znaczy one same w sobie zwłaszcza drogi
szybkiego ruchu nie przynoszą zysków No bo nie są pobierane o opłaty Ale dzięki temu Polska stała się o niebo bardziej
atrakcyjnym miejscem inwestycji No po prostu jest łatwo się po niej poruszać
łatwo dowozić towary i te firmy które inwestują coś tam produkują mogą łatwo
transportować Tak więc to też jest to znaczy to jest inwestycja która czasami zwraca się bezpośrednio czasami
pośrednio tak ja bym w ogóle jeszcze poszedł dalej ale rozwój miast na przykład tak Toż ludzie nie uciekać do
Warszawy prawda jak wszyscy ciągle przyjeżdżają do Warszawy no bo tutaj jest praca i będzie ale można też dużo
szybciej prosty przykład tak w Łodzi na przykład mieszkania są dużo tańsze w momencie kiedy mamy podróż Kolejową
która trwa około 40 minut czy 45 minut z Warszawy do Łodzi naprawdę roznym Wydaje się zamieszkanie w Łodzi
prawda wielu innych miastach tak czy na przykład Lublinie Czy w dowolnym innym jeżeli jest tylko szybki dojazd to
również dotyczy tych małych miast Ja pochodzę z takiego miasta Dys gosty nie
który jest kiedyś miał linię kolejową jako dziecko Jeździłem tam koleją dzisiaj tylko autobusy i to męczarnia
tak mobilizacja mobilizacja transportowa jest absolutnie podstawowa dla gospodarki tak bo to jest koszt zaczy my
musimy wiedzieć że czasami koszt jest zbyt duży D dla wielu wręcz milionów ludzi żeby podjąć opłacalnosc tak cli
znaleźć dobrą pracę w której wykonują prawdziwą wartość dodaną ja kiedyś taki nawet przykład przytaczał w pewnej
rozmowie że Wyobraźmy sobie osobę która dostała pracę w Poznaniu ale mieszka w
Koninie i musi dojeżdżać autostradą A za autostradę płaci tam 60 zł w jedną stronę nie podejmie tej pracy prawda
więc ten transport jest bardzo ważny i on determinuje bardzo wiele rzeczy ale chciałbym jeszcze taką jedną rzecz zwrócić uwagę taką ciekawostkę państwu
rzucić Wczoraj się dowiedziałem Rozmawiałem z taką bardzo
znamienitego w Unii Europejskiej jest wykonywane przez Polskę przez polskie przedsiębiorstwa na drugim miejscu są
jest Hiszpania 12 Czyli jesteśmy mamy trzy razy większą pracę przewozową jako cały biznes logistyczny w Europie
dlaczego to mówię bo my w logistyce jako Polacy jesteśmy dobrzy i trochę nas predestynuje jakby lokalizacja na
przycięciu tych wszystkich szlaków Ja naprawdę myślę że nie tylko w drogówce tak może być tak znaczy możemy to robić
również w lotnictwie i w innych branżach ja mam argument dla polityków jeden poważny polityczny na rzecz tego że
warto ja też przyznam Jestem jestem zwolennikiem tej tej
inwestycji nie dlatego że zaczął ją poprzedni rząd czy jakikolwiek inny ale
mam argument dla polityków ci którzy skończą tą inwestycję to oni będą beneficjentami ci którzy zaczęli n nie
będzie pamiętał kto To kto zaczynał tak więc jeśli by się udało ją oddać za kadencji po tego następnego rzędu no to
oni jakby będą spijać polityczne polityczne benefity z tego czy Pytanie kiedy
zostanie skończone im szybciej tym im szybciej tym lepiej bo wszyscy na tym skorzystamy No dobra ale ale można też
zamknąć jak Czy to już jest tak daleko zaawansowane że te koszty będą bardzo
duże czy to ciągle jest na takim etapie że no tylko po prostu stracimy szansę ale nie jeszcze jakieś gigantyczne
pieniądze wprost W każdym razie teraz to znowu pytanie na dwóch poziomach bo co
to znaczy Co to znaczy że stracimy tak bo może być że stracimy potencjalne przychody albo stracimy to co zainwestowaliśmy do tej pory do tej pory
jest zainwestowane znowu tutaj właśnie ta komunikacja ze spółką cpk ciężko mi
powiedzieć ile kilkaset milionów czy już na te wykupy poszło rzeczywiście miliardy złotych to jest ciężko powiedzieć natomiast no to Nazwijmy to
koszty utopiony Nic tego nie zrobiliśmy natomiast no druga rzecz No tracimy potencjalne również przychody tak
tracimy i rozwój i rozwój Polski o którym napisałem książkę Kupcie książkę pre w każ tak I tutaj znowu wracamy do
tych doradców tak at carney policzył że sam cpk wpłynie na zwiększenie PKB
Polski o 990 miliardów zł do 2060 roku stworzenie 330s miejsc pracy znowu ja
bym nie powiedział że to jest żadna megalomania ja po prostu nie wierzę w to że firma doradcza bo W takich firmach pracowałem jest w stanie sobie pozwolić
na fejkowe liczby bo to jest po prostu uderzenie w wizerunek Zresztą można ją podać do sądu Tak i to jest koniec takiej firmy po prostu ten ten projekt
jeszcze jedną rzecz bym państwo dodał bo ja naprawdę ten projekt śledzę od bardzo dawna ale jednocześnie logistykę Jestem
wielkim fanem logistyki w ogóle nie ma nigdzie w Europie takiego miejsca gdzie
się dosłownie tak jest tak bardzo dużo syner synergii w jednym miejscu Idę o zakład że Francuzi
Hiszpanie Włosi czy czy Niemcy dosłownie by się zabili za to żeby mieć takie jedno miejsce gdzie krzyżują się szlaki
kolejowe Gdzie można zrobić duże lotnisko które będzie to wszystko obsługiwać krzyżują się szlaki drogowe i
to wszystko jest obok stolicy obok największego najważniejszego miasta Tak mamy bardzo unikatowe miejsce i to co
powiedziałeś też Igorze my tego nie robimy najbliższe 5 lat my to tak naprawdę jak Zlokalizuj to lotnisko i zakładając że nie będzie Jakiejś
wielkiej rewolucji kosmicznej że będziemy latać rakietami to najbliższe 100 lat tam będzie to lotnisko teraz
pytanie czy przez te 100 lat chcemy się tak prawda przebijać między modlinem Radomiem a Okęciem które nie będzie
więcej obsługiwać mieszkańców i też blokuje rozwój Warszawy i tak dalej Czy decydujemy się po prostu na miasto że
tak powiem lotnicze w pewnym sensie z prawdziwego zdarzenia które się będzie rozwijać przez najbliższe kilkadziesiąt
lat tak jeszcze raz apeluję do wszystkich którzy interesują się tym
żebyśmy zdarli z tego ten wątek polityczny tak że naprawdę jest wszystko
jedno czy to zaczęli pisowcy a skończą platformersi czy ktokolwiek tak CPL był
za kadencji prawda Platformy Obywatelskiej w 2003 roku w ogóle
jeszcze Czyli wcześniej był uruchomiony CPL centralny port lotniczy tak to wtedy nazywano tak i już wtedy
przewidywano że tam może być komponent to kolejowy natomiast jak on na twardo
został ten komponent kolejowy dodany to stwierdzono że jest w ogóle komunikacyjne tak ale dopiero w 2010
roku po tym jak mieliśmy bardzo wysoką dziurę budżetową bo był kryzys który się przedłużał pamiętamy Dokładnie tak do
2013 roku był bardzo ciężki okres w Europie i w Polsce no to wtedy zrezygnowano z tych planów Ale to nie
jest tak że kied że w ogóle było zerowe zainteresowanie wręcz przeciwnie zainteresowanie było duże i były pracę w
tym kierunku jeszcze raz zedrzyj politykę wspierajmy się politycznie tam
gdzie Gdzie warto się spierać A są punkty wspólne tak i Są rzeczy które
będą dobre dla nas wszy skorzystają politycznie ci którzy dokończą
ten projekt bo to będzie ich sukces Andrzej banucha ekspert Instytutu
Wolności absolwent naszej szkoły przywództwa Instytutu wolności Bardzo ci dziękuję dziękuję dziękuję państ
dziękuję wszystkim Napiszcie państwo co Co sądzicie Spróbujcie nie używać nas
partyjnych w dyskusji na ten temat tylko merytorycznych argumentów tego bardzo
Pozdrawiam serdecznie wszystkich pozdrawiam patronów Dziękuję za inspirację do programu do zobaczenia do
[Muzyka] usłyszenia Nagraj to w
blisko
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1188 PostWysłany: 30 Paź 2023 16:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Polbos napisał(a):

No a oczywiście inwestor na pewno znaleziony na ostatnią chwilę, bo przecież takich inwestorów, którzy chcą zainwestować 2 mld to się znajduje w każdym sklepie z inwestorami. .

Nie rozumiem - wstaliśmy z kolan i niby nas nie stać na taką inwestycję? Po kiego nam inwestor?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1189 PostWysłany: 30 Paź 2023 16:31 

Poza tym...

Image
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1190 PostWysłany: 30 Paź 2023 16:59 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
pytanie referendalne było o wyprzedaż prowadzącą do utraty kontroli nad spółkami, no ale komuś się nawet nie chciało przeczytać pytań.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1191 PostWysłany: 30 Paź 2023 17:35 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1388
niebieski
jaco027 napisał(a):
@greg1291 A mozesz podac jakies argumenty... oprocz powolywania sie na autorytett Janke. Przewinalem do 7 minuty i wylaczylem po uslyszeniu:
- IATA przewiduje CPK 2035 - 40mln pax
- WMI - jest przygotowane na 3,5mln pax
- RDO - jest przygotowane na 1 mln pax
co wg "experta" udowadnia... no wlasnie co... moze zapodasz? :-)


No jak to co, przeciez Polska ma o wiele mniejszy odsetek ludzi korzystajacych z samolotow nizby to wynikalo z wielkosci gospodarki. A jedyne, co ludzi powstrzymuje od latania to brak CPK - jak tylko sie otworzy to caly narod rzuci sie kupowac bilety. Aha, ale tak w zasadzie to nawet jak samolot lata prawie pusty, to i tak zarobi sie na cargo, wiec ci dodatkowi pasazerowie to nie jesz warunek konieczny.

Generalnie w wielu miejscach ta rozmowa jest sprzeczna wewnetrznie i to kolejna proba zrobienia z calego projektu tematu ponadpartyjnego... zeby nie pociagnac do odpowiedzialnosci (raczej politycznej niz karnej) obecnych wlodarzy?
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1192 PostWysłany: 30 Paź 2023 17:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
A jak sie nie zarobi na cargo, to będzie służyło wojsku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1193 PostWysłany: 30 Paź 2023 18:29 

pbak napisał(a):
No jak to co, przeciez Polska ma o wiele mniejszy odsetek ludzi korzystajacych z samolotow nizby to wynikalo z wielkosci gospodarki. A jedyne, co ludzi powstrzymuje od latania to brak CPK - jak tylko sie otworzy to caly narod rzuci sie kupowac bilety.


Najśmieszniejsze jest to, że całą III RP wbijano nam do głów, że po to tworzymy i inwestujemy w lokalne porty międzynarodowe, żeby lot samolotem trafił pod strzechy, był dostępny dla znacznie szerszej rzeszy Polaków niż wcześniej, gdy było Okęcie i pojedyncze loty z Krakowa czy Gdańska. A potem przychodzą fachowcy i maluczkim tłumaczą, że musi być jedno duże lotnisko, bo inaczej Niemce nas zjedzą i każą do Berlina jeździć.
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1194 PostWysłany: 30 Paź 2023 18:52 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 1045
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
Anonymous napisał(a):
Najlepsi są goście mieszkający niedaleko mnie. Kupili mieszkanie w blokach zbudowanych na wąskim terenie między ruchliwą ulicą, torami linii obwodowej (którą podczas remontu Warszawy Zachodniej jeździ większość Pendolinów do Wschodniej), zajezdnią autobusową, rezerwą na obwodnicę i punktem skupu złomu. Teraz protestują, że dużo pociągów jeździ, autobusy się tłuką nad ranem, smog od samochodów straszny, a złom odbierają o randomowych godzinach.

Oczywiście pomijam przypadki, w których PKP zmienia trasę planowanej inwestycji po swoim uważaniu, ale to na szczęście już pojedyncze sytuacje.


A bliskość stacji metra "Szwedzka" też im przeszkadza? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1195 PostWysłany: 30 Paź 2023 18:55 

To uważają za jedyny plus, ale i tak narzekają, że daleko. ;)
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1196 PostWysłany: 30 Paź 2023 19:11 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Japonka76 napisał(a):
Polbos napisał(a):
A do info o inwestorze się odniesiecie, czy to już niewygodne?
Trudno się odnieść do informacji o inwestorze w tej chwili. Została złożona oferta i wstepnie dane konsorcjum zostało wybrane. Ale jeszcze żadnych konkretnych umów nie podpisano, więc nic nie jest wiążące.


Wybrani inwestorzy dla CPK Lotnisko nic na razie w newsach nie mówią o Polsce, więc z ostrożności i z doświadczenia czekam na ich potwierdzenie, ponieważ już raz czekałem na Katarczyków ratujących stocznię za premiera Tuska.
Plusem w porównaniu z kłamstwem z 2009 jest ich wymienienie z nazwy, więc obecność IFM Global jako współwłaściciela gdańskiego DCT może jednak delikatnie nakierować na cargo, choć IFM widziałbym bardziej jako inwestora w Świnoujściu, pomimo że wstępnie są już tam inwestorzy. Mam nadzieję, że nowa władza nie uwali Świnoujścia.
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Polbos lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1197 PostWysłany: 30 Paź 2023 21:44 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1434
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Dobre to jest. To o ile razy zwiększy się ilość podróżnych po otwarciu cpk?
3-5 razy w stosunku do całego obecnego ruchu?

W takim razie dokąd mam się udać po bilety w promocyjnej cenie i vouchery na kwatery i jedzenie za granicą?
Bo skoro ktoś w tym roku leciał 4 razy i może jeszcze raz czy 4, to pewnie pula urlopów także się zwiększy 5-8 razy.
Był 6 tygodni za granicą, to państwo da radę i będzie ktoś jeszcze 34 tygodnie na urlopie.
Jest moc.
:lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1198 PostWysłany: 30 Paź 2023 22:38 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
A ja chciałbym spytać zwolenników pana Horały o firmę Vinci Airports
https://www.vinci-airports.com/en/our-airports-world

Ale od początku. Mamy w Polsce firmę Polskie Porty Lotnicze S.A, zajmujące się budową, modernizacją i eksploatacją lotnisk. 100% udziałów PPL wniesiono do CPK Sp. z o.o. wcześniej przekształcając w S.A., zresztą można poczytać podstawowe informacje
https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_Porty_Lotnicze

Trzy dni przed wyborami wjeżdża Horała na białym koniu i przedstawia jako udziałowca czy inwestora CPK (oczywiście nie znamy jakże istotnych szczegółów) firmę VINCI. Firmę zajmującą się mniej więcej tym samym co PPL, czyli zarządzaniem lotniskami. Czyli udziałowcem (?) CPK będzie firma zajmująca się zarządzaniem lotniskami. I teraz pytanie. Jaki to ma sens?

Poznamy szczegóły umowy czy deklaracji a może listu intencyjnego, bo nie wiemy jakie dokumenty podpisał Horała, wówczas będzie można powiedzieć o co tu chodzi. Bo dziwne jest to "wstawanie z kolan", kiedy posiada się firmę zarządzającą 10 lotniskami w PL i wybiera do podobnego celu podmiot zagraniczny.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: CPK
#1199 PostWysłany: 30 Paź 2023 23:16 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Jeśli umowa dojdzie do skutku, Vinci i IFM będą udziałowcami CPK.Lotnisko, a nie całego CPK i pośrednio PPL.
Poza oczywiście sensem finansowym, jest kilka innych ważnych argumentów dla takiego rozwiązania, które wynikają z profilu działalności Vinci i IFM.


Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1200 PostWysłany: 30 Paź 2023 23:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
A to potrzebujemy inwestora? Nie stać nas???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group