Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 13 Lut 2021 21:16 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Priority check-in praktycznie zawsze. Priority boarding - nie spotkałem się aby ktokolwiek robił problemy.
Z fastrackiem - wcześniej nigdy nie było problemów, ostatnio różnie z tym bywa - zależy od lotniska. Na pewno problematyczne są lotniska bez obsługi na automatycznych bramkach, bo drugą osobę trzeba przepuścić ręcznie.
Nie działa na pewno na MXP.
Nie wiem czy przypadkiem Okęcie i Ławica też nie robią problemów po zmianach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy uważa post za pomocny.
 
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#42 PostWysłany: 13 Lut 2021 21:30 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 501
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Okęcie wpuszcza tylko posiadacza Golda. 2 osoby nie chcieli.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#43 PostWysłany: 13 Lut 2021 22:42 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 501
W Poznaniu to przede wszystkim fast track nie istnieje :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#44 PostWysłany: 13 Lut 2021 23:42 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Potwierdzam, priorytetowa odprawa raczej bez problemu gdziekolwiek.
Fast track na Okęciu bez szans, a np. w Gdańsku spokojnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy uważa post za pomocny.
 
      
#45 PostWysłany: 13 Lut 2021 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1607
platynowy
potylika napisał(a):
W Poznaniu to przede wszystkim fast track nie istnieje :)

A co to jest ta bramka od lewej (jak patrzysz wprost na security) gdzie pan lub pani przepychali się z Tobą poprzez resztę kolejki? Leciałam stamtąd Lufą w styczniu zeszłego roku i nie skorzystałam jak zobaczyłam jak to wygląda. Serio pytam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 14 Lut 2021 00:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Od roku nie leciałem, więc nie wiem jak to wygląda obecnie, przy tej liczbie lotów z Poznania pewnie fast track ma średni sens.

Dawniej była wydzielona bramka po prawej i omijało się zasadniczą kolejkę , ale wchodziło na wysokości kolejki przed stołami do wypakowywania bagażu. Dalej wg uznania - albo pchać się na początek, albo stanąć grzecznie za ok 5-7 osobami.
Wtedy nie było problemu z drugą osobą, zresztą podejrzewam, że osoby nieuprawnione często były przepuszczane.
Na początku w ogóle obsługa nie sprawdzała BP i wydaje mi się że automatyczna bramka przepuszczała każdego.


Po zmianach fastrack jest po lewej stronie, ma wydzieloną osobę a obsługa dokładnie ogląda boarding passy, po czym eskortuje na początek kolejki. Bardziej nachalnie - ale faktycznie trafiało się na początek kolejki. Nie wiem jak po zmianach wygląda wprowadzanie gościa - bo ZTCP to zawsze albo leciałem sam, albo wpadałem na ostatnią chwilę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
billabong lubi ten post.
billabong uważa post za pomocny.
 
      
#47 PostWysłany: 17 Lut 2021 21:44 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 501
Fast Track nie działa. Obecnie jedynie pokazując obsłudze uprawnienie do skorzystania z usługi na oczach całej kolejki jesteśmy ręcznie przerzucani na początek. Tak to wygląda już od wielu wielu lat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 17 Lut 2021 22:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@1955845624:

w praktyce zależy dużo też od konkretnego agenta na lotnisku przy odprawie - jak się uprze , to nie nada i tyle, tego "nie wymusisz" w żaden sposób
po drugie TK jest restrykcyjne pod tym względem i o ile się nic nie zmieniło, nie pozwala na nadawanie bagażu przy osobnych rezerwacjach; sami tego nie robią, pytanie na ile te zasady spowodują, że LO tego nie będzie mógł też zrobić (albo właśnie mimo to będzie mógł).
po trzecie , co było już wspomniane, w Turcji zawsze był obowiązek odebrania bagażu przed krajówką i ponownego nadania, jeśli dobrze pamiętam.
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#49 PostWysłany: 18 Lut 2021 10:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@marek2011 ok, to sporo wyjaśnia. Dzięki. Kurcze, czyli tak właściwie branie biznesu będzie mijało się z celem na tej krajówce. Pomyślałem, że po wylądowaniu w IST mając te 5,5h pójdziemy sobie do saloniku i spokojnie przeczekamy. Ale jak dochodzi do tego kilometrowy spacer po lotnisku, imigracja, wjeżdżanie z powrotem do góry i czekanie te 3h do odlotu żeby nadać bagaż w kolejce czy na ławce, to bez sensu wydawać prawie trzykrotność sumy najtańszego biletu z bagażem. Na razie zabookowałem IST w Y z walentynkowej promocji (tu mam bagaż ze statusu), więc z tym HTY pomyślę czy brać nockę koło lotniska czy rzeczywiście czekać te 5,5h. Szkoda, że w praktyce to nie działa tak fajnie jak zapowiadano.

Dopowiem tylko, że właśnie w YYZ, gdzie nie mogli mi nadać tego bagażu od razu na całą podróż (miałem przesiadkę taką, że rano lądowałem w YYZ, a wieczorem miałem lot do CDG - oba sektory w AC, ale jak się w YYZ okazuje, przesiadka powyżej 4h uniemożliwia pozostawienie tego bagażu pod opieką agenta handlingowego i należy go odebrać, a potem nadać), zamiast zrobić sobie trip nad Niagarę, przesiedziałem z tą walizką w jakimś kącie ogólnodostępnej części przez cały dzień, gapiąc się na część płyty obsługującej Dashe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 18 Lut 2021 13:03 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
@1955845624 To ciekawostka z tym bagażem na YYZ. Kiedy to się wydarzyło?
Ja leciałem mając ok. 10-godzinną przesiadkę i nie musiałem odbierać - poleciał od razu z Meksyku do Europy. To było 2 lata temu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 18 Lut 2021 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@Sudoku Koniec czerwca 2018 roku. Jeden bilet MEX-YYZ-CDG (AC) i drugi CDG-WAW (LO). Chciałem nadać w MEX do WAW, ale powiedziano "i tak musi pan odebrać bagaż w Toronto, bo mogą go trzymać tylko wtedy, jeżeli przesiadka jest krótsza niż 4h - w innym wypadku zawsze trzeba go odebrać i nadać ponownie według czasu otwarcia stanowiska nadawania bagażu przed drugim lotem". Trudno, odebrałem w YYZ i siedziałem cały dzień na lotnisku; nadałem gdy otworzyli check-in jako pierwszy machając statusową kartą, żeby szybko wejść chociaż na chwilę do saloniku i coś zjeść po całodniowym poście, ALE w YYZ nadano mi bagaż od razu do WAW (mimo, że oddzielne bilety i znowu cały dzień w CDG - poproszono tylko o numer biletu LO i wydrukowano tag bagażowy, bez problemu - chociaż w CDG przed boardingiem podchodziłem dopytać aby sprawdzili, czy na pewno załadowano bagaż - potwierdzono).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 02 Kwi 2021 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 1033
Loty: 599
Kilometry: 703 643
srebrny
...a na Balicach fast track przestał działać dla FTL.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 02 Kwi 2021 15:33 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1239
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Smutne - fast tracki odbierają , saloniki albo pozamykane albo w mini ofercie na wynos bez alko , latać normalnie nie można ........coraz bardziej FTL się dewaluje :oops: Gdzie te czasy że za samą rezerwację na stronie LOT było............... 500 mil :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off
karder lubi ten post.
 
      
#54 PostWysłany: 02 Kwi 2021 15:35 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22322
Ale na Balicach chyba nigdy nie działał fast track na FTL.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#55 PostWysłany: 02 Kwi 2021 15:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 1033
Loty: 599
Kilometry: 703 643
srebrny
@Zeus zawsze działał zarówno na LO, LH jak i OS
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 02 Kwi 2021 16:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@krader Formalnie nie działał, w praktyce działał bo zwyczajnie nie było odpowiedniego oprogramowania bramki zainstalowanego i puszczała dokładnie każdą kartę pokładową na FT łącznie z FR czy W6, a obsługa rzadko dokładnie to potem sprawdzała (choć czasami się zdarzało), z resztą byli / są dość słabo zorientowani w większości i nie rozróżniali za bardzo kart/statusów itp. Teraz KRK zapowiedział właśnie od kwietnia uszczelnienie tego systemu wreszcie, co jak widać zgodnie z zapowiedzią nastąpiło.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
sko1czek uważa post za pomocny.
 
      
#57 PostWysłany: 09 Sie 2021 09:42 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 988
Loty: 124
Kilometry: 370 562
Takie mnie naszły pomysły/pytania, tylko proszę się nie śmiać ;) :

1. Mając lot z Air Canada CDG-SJO i SJO-FRA z przesiadką w YUL czy mogą podwyższyć za mile tylko pierwszy segment (CDG-YUL) na biznes?
Myślę, że tak. Idziemy dalej...

2. Czy mając już ten biznes, mogę próbować zmienić lot na tej trasie na jakiś wcześniejszy (żeby mieć "chwilę" w Montrealu na krótką wizytę)?
Pewnie nie, ale może jednak?

3. Ostatnie pytanie już grubo - zakładając, że na poprzednie pytania jest 2 x TAK, czy jest jakakolwiek szansa na przesunięcie tego pierwszego lotu z CDG do WAW albo chociaż do FRA lub VIE?
To jest pewnie zbyt piękne, aby było możliwe...

Edit:
Jeszcze pytanie ogólne - podwyższając klasę za mile nabywamy uprawnienia tylko "fotela, bagażu i saloniku" czy do wszystkiego, co się wiąże z klasą biznes (jakieś elastyczne odwołania czy co tam jeszcze jest ciekawego)?
Czy to ma znaczenie, czy podwyższamy tylko 1 segment, czy cały lot?
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 09 Sie 2021 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Ad1 - możesz podwyższyć każdy, który się kwalifikuje
Ad2 - moim zdaniem nie, ale przy zmianach rozkładu AC powinno się to udać.
Ad3 - nie.
Góra
 Profil Relacje PM off
marcinsss uważa post za pomocny.
 
      
#59 PostWysłany: 09 Sie 2021 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1607
platynowy
@marcinsss
Jeśli chodzi o odpowiedzi na pierwsze 3 pytania, to dokładnie tak jak wyżej.

Co do Twojego pytania ogólnego: nie ma znaczenia czy podwyższasz tylko w jedną stronę czy w dwie. Nie dostaniesz elastyczności związanej z pełnym biletem w C - Twoja klasa przelotu to będzie I, a mile dostaniesz za wykupioną klasę przed podwyższeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#60 PostWysłany: 15 Lis 2021 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10935
HON fly4free
-- 27 Paź 2021 09:45 --

https://livefromalounge.com/vistara-luf ... rtnership/

Zacieśnienie współpracy Lufthansy i Vistary.

-- 15 Lis 2021 13:42 --

Startuje Star Alliance Biometrics.
System rozpoznawania twarzy będzie testowany na lotnisku w Wiedniu, we Frankfurcie oraz w Monachium. Rejestracja do testowego rozwiązania jest dostępna od 5 listopada w aplikacji Miles & More i aplikacji Lufthansa. Star Alliance Biometrics będzie dostępny dla pasażerów lotów Austrian, Luthansa oraz SWISS. Rozpoznawanie twarzy działa także w masce. System ma działać tylko w wybranych terminalach i na określonych bramkach. Star Alliance Biometrics jest dostępny wyłącznie dla dorosłych pasażerów. Na razie system nie zwalnia nas z posiadania zwykłej karty pokładowej (papierowej lub w telefonie).
https://gsmonline.pl/artykuly/star-alli ... co-to-jest
Góra
 Profil Relacje PM off
cool_aka_romeo lubi ten post.
cool_aka_romeo uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group