Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Lip 2020 21:03 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
Zwykle kupuję bilety WIZZ ale w drodze wyjątku dla znajomej kupowałem w styczniu bilety Ryanair. Dostałem maila z o zmianie godziny lotu. Ta zmiana jest niewielka bo poniżej jednej godziny ale znajoma chciałaby skorzystać z okazji i zrezygnować z tego lotu. Czy jest taka możliwość a jeśli tak, to jak to zrobić? Bo wchodzę na stronę, loguje się do konta i nie mam żadnej opcji do wyboru a mail jest takiej treści:

Drogi Kliencie,
informujemy, że nastąpiła nieznaczna zmiana czasu Twojego(-ich) lotu(-ów) Ryanair (poniżej 1 godziny). Nowe szczegóły lotu podajemy na końcu tej wiadomości. Poinformuj o zmianie wszystkie podróżujące z Tobą osoby.
Ważne: Jeśli już odprawiłeś(-aś) się na lot, ponownie wydrukuj kartę pokładową, aby znajdował się na niej zaktualizowany planowany czas wylotu/przylotu
W wyniku tej zmiany czasu lotu Ryanair nie ponosi odpowiedzialności za żadne dokonane przez Ciebie z wyprzedzeniem wydatki związane z rezerwacją.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAAKCEPTOWAĆ ZMIANĘ CZASU LOTU ONLINE:


No i jest link w który należy kliknąć a potem jeszcze kilka zdań o tym, że jest im przykro itd. i podane nowe godziny lotu. Nigdzie jednak nie ma informacji w mailu o możliwości rezygnacji z lotu i na stronie też żadnej takiej opcji nie mam. Ale skoro jest link do zaakceptowania to logika by podpowiadała, że nie muszę tej zmiany akceptować i mam prawo do zwrotu zapłaconej sumy. jak to więc zrobić???
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 20 Lip 2020 21:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Jedynie na czacie możesz spróbować ich przekonać.FR przy małych korektach planu podróży nie jest tak szybki do dawania możliwości rezygnacji jak W6.
Góra
 Relacje PM off
malediwy uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 22 Lip 2020 17:35 

Rejestracja: 12 Lut 2012
Posty: 241
Loty: 61
Kilometry: 102 896
I jak @malediwy, udało Ci się coś zdziałać? Mam identyczną sytuację. Od dwóch dni otwieram rano chata, pisze im, że zmienili schedule i proszę o zwrot i cisza przez cały dzień. Niby mam jeszcze 3 tygodnie do podróży, ale nie wygląda na to żeby udało mi się porozmawiać z człowiekiem do tego czasu. Jakieś inne sprawdzone metody, które nie wymagają dzwonienia na 0-700? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 22 Lip 2020 17:44 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 853
U mnie w mailu jest link do akceptacji zmiany ewentualnie do zwrotu ale.w.formularzu zwrotu jest m.in. do wyboru przyczyna zmiany lotu o ponad 3 godz. Nie wiem czy jak zmiana rozkladu jest dużo mniejsza to czy dają możliwość zwrotu kasy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 22 Lip 2020 17:51 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 972
Loty: 39
Kilometry: 52 506
srebrny
Nie dają takiej możliwości. Przerabiałem z jednym lotem z początku lipca. Przez maj i czerwiec 3 razy zmieniali godziny. Zawsze o mniej niż 3 h. Za każdym razem dawali możliwość zmiany wylotu, ale tylko o jeden dzień. Kasy, vouchera nie chcieli dać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 22 Lip 2020 19:38 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
theo napisał(a):
I jak @malediwy, udało Ci się coś zdziałać?
No niestety... Wbijam się na chat, mam info, żeby się nie rozłączać ale nikt nie odpowiada... :-(
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 22 Lip 2020 20:03 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 295
niebieski
Przerabiałam w poniedziałek... później ktoś się odezwał z informacją, że się zaraz odezwie i nadal trzeba było czekać... Jak się pani odezwała nie mogła pomóc bo załączane print screany się jej niby nie wyświetlały...
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 22 Lip 2020 20:47 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 50
Loty: 178
Kilometry: 329 695
https://www.ryanair.com/ie/en/useful-in ... _644342785

Prosze Terms & Conditions
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 23 Lip 2020 10:00 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
Wszystko to nie do końca jednoznaczne. A generalnie w mailu mam link do potwierdzenia zmiany. Gdyby to było takie oczywiste, ze nie można w takiej sytuacji zrezygnować z lotu to po co by żądali potwierdzenia a tym samym akceptacji zmian?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 23 Lip 2020 10:41 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
"W przypadku Ryanair przy zmianie czasu lotu powyżej 2 godzin można wnioskować o zwrot sumy za cały bilet lub zmienić na alternatywny lot +/- kilka dni."

Ale spróbuj

https://cdn.livechatinc.com/ryanair?lang=pl

wybieramy zmiana lotu/imienia, na teraz czas oczekiwania ok 50 minut i się sukcesywnie zmniejsza
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 23 Lip 2020 11:14 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 295
niebieski
theo napisał(a):
I jak @malediwy, udało Ci się coś zdziałać? Mam identyczną sytuację. Od dwóch dni otwieram rano chata, pisze im, że zmienili schedule i proszę o zwrot i cisza przez cały dzień. Niby mam jeszcze 3 tygodnie do podróży, ale nie wygląda na to żeby udało mi się porozmawiać z człowiekiem do tego czasu. Jakieś inne sprawdzone metody, które nie wymagają dzwonienia na 0-700? :)


na maila odpowiadają po 30 dniach, o czym mnie dumnie pani na czasie poinformowała.
Nigdy nie lubiłam ryan, ale to jak teraz traktują klientów to już przekracza wszelkie normy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 23 Lip 2020 11:42 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
DaDa napisał(a):
Nigdy nie lubiłam ryan, ale to jak teraz traktują klientów to już przekracza wszelkie normy.
Ja chwilę temu zakończyłem chat z konsultantem. To jak traktują klientów najlepiej pokazują ostatnie jego zdania, w których lekceważy to, że piszę, że nie odpowiedział na moje pytanie i zakończył chat życząc mi miłego dnia i pisząc uśmieszek jeszcze zamiast kropki... I się rozłączył... Na prośbę o podanie imienia i nazwiska podał tylko imię i wymówił się ochroną danych osobowych. Ponieważ zakończył czat nie zdążyłem go uświadomić, że samo imię i nazwisko nie jest tym co ustawa chroni...
A jeśli chodzi o meritum. Oczywiście nie ma jednoznacznego przepisu mówiącego o tym, że nie mogę zrezygnować bezkosztowo z lotu jeśli zmiany nie są powyżej 1 czy jak też pisał 3 godzin. Ale jeśli chcecie dowiedzieć się na jakie przepisy się gość powoływał i jak je interpretował to przeczytajcie sami!

K:
Witamy w Biurze Obsługi Klienta Ryanair. Chętnie odpowiem na Państwa pytania. Proszę o chwilę cierpliwości, weryfikuję Państwa zgłoszenie i dane rezerwacji
K:
Dzień dobry Pani ..... W Pani rezerwacji doszło do zmiany godziny lot, ale mniejszej niż 1 godzina. W takim wypadku przysługuje jedynie akceptacja zamiany.
Ja:
Nie bardzo rozumiem... Jeśli nie przysługuje mi możliwość rezygnacji z rezerwacji to dlaczego mam akceptować? Jeśli taka zmiana wymaga akceptacji to co jak tej zmiany nie zakcpetuję??? Tak jak pisałam, do tej pory korzystałam tylko z WIZZ i tam to było jasne i czytelne i jakakolwiek zmiana pozwalała na bez kosztową anulację rezerwacji...
K:
W naszych liniach, jeżeli zmiana jest poniżej 1 godziny, mamy obowiązek Panią poinformować, ale przysługuje Pani tylko akceptacja zmian.
Ja:
Proszę więc o odpowiedź, co jeśli tej zmiany nie zzakceptuję? Bo chyba jest jakiś powód w takim razie dla którego oczekujecie zaakceptowania zmiany?
Jeśli nie ma możliwości rezygnacji z rezerwacji z powodu zmiany to jaki jest cel wymogu akceptacji tych zmian?
K:
W tym wypadku jest to cel informacyjny.
Ja:
I proszę o informację gdzie znajdę zapis w warunkach umowy itp. o tym mówiący?
Że do jednej godziny zmiany muszę zaakceptować i nie daje mi to prawa do rezygnacji z lotu?
K:
Zapisy te znajdują się w rozporządzeniu EU 216.
Ja:
Bo prawdę mówiąc nie znalazłam nigdzie takiej jednoznacznej informacji...
Mogę prosić o link do tego rozporządzenia?
K:
www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informa ... nia-UE-261
Proszę.
Ja:
Hmmm... jest Pan pewien, że to jest ta informacja???
K:
www.ryanair.com/content/dam/ryanair/hel ... -%20PL.pdf
Ja:
Również to widzę ale nie ma tam żadnej informacji o odmowie prawa do bezkosztowej rezygnacji z lotu? Bardzo proszę o przytoczenie konkretnego zapisu...
Być może te zapisy nie są dla mnie jasne...
Próbuję się doszukać zapisu odmawiającego mi prawo bez kosztowej rezygnacji z lotu w sytuacji jaka jest w moim przypadku i niestety albo stety nie mogę znaleźć... Bardzo więc proszę o wskazanie konkretnego zapisu, który mi takie prawo odbiera!
I nie wchodząc w szczegóły właściwie, na samej górze jest napisane czego regulacje które mi pan wskazał dotyczą:
INFORMACJA O PRAWACH PASAŻERA W PRZYPADKU ODMOWY WEJŚCIA NA POKŁAD, OPÓŹNIENIA LUB ODWOŁANIA LOTU (V15)
K:
www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informa ... 1341375461
Ja:
Nie jest to sytuacja o którą ja pytam...
Hmmm...
Wciąż nie widzę odpowiedniego zapisu...
K:
9.1 ROZKŁADY LOTÓW
9.1.1 Po zaakceptowaniu rezerwacji zaplanowane i aktualne w danym momencie godziny lotów i numery lotów będą widoczne w potwierdzeniu rezerwacji lub w planie podróży. Godziny lotów i numery lotów wskazane w potwierdzeniu rezerwacji lub planie podróży mogą ulec zmianie przed planowanym wylotem.
9.1.2 Jeśli zmienimy godziny lotów lub numery lotów przed planowanym wylotem, powiadomimy pasażera o takich zmianach w wiadomości e-mail lub wiadomości SMS (jeśli pasażer udostępnił nam swój numer telefonu w tym celu). Poza przypadkami, gdy zastosowanie ma poniższa klauzula 9.2., jeśli przed datą podróży:
wprowadzimy znaczącą zmianę w planowanej godzinie wylotu;
pasażer nie może dostosować się do wprowadzonej zmiany oraz
nie możemy zarezerwować innego lotu, który odpowiada pasażerowi.
Pasażer ma prawo do uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy wpłaconych w związku z takim lotem.
9.2 ODWOŁANIA I OPÓŹNIENIA LOTÓW
9.2.1 Jeżeli odwołamy jakikolwiek lot, który pasażer zarezerwował, nie uda nam się w uzasadniony sposób zrealizować lotu zgodnie z harmonogramem lub gdy odwołamy daną trasę, pasażerowi mogą przysługiwać prawa ustanowione w konwencji montrealskiej z 1999 r. lub w Rozporządzeniu UE 261/2004.
9.2.2 Jeżeli lot zostanie odwołany lub będzie opóźniony o dwie godziny lub więcej, podamy pasażerom informacje na temat ich praw, w tym prawa do odszkodowania oraz pomocy.
Ja:
Bardzo prosze nie podawać mi w takim i kopiować całego tekstu tylko wskazać konkretny punkt lub pragaraf...
K:
9.1.2 Jeśli zmienimy godziny lotów lub numery lotów przed planowanym wylotem, powiadomimy pasażera o takich zmianach w wiadomości e-mail lub wiadomości SMS (jeśli pasażer udostępnił nam swój numer telefonu w tym celu). Poza przypadkami, gdy zastosowanie ma poniższa klauzula 9.2., jeśli przed datą podróży:
wprowadzimy znaczącą zmianę w planowanej godzinie wylotu;
Znaczna zmiana, to zmiana powyżej 3 godzin.
Ja:
Hmmm... A skąd taka interpretacja???
Ja zdaję sobie sprawę czym może być znaczna zmiana ale powołuje się Pan na przepis, którego nie ma...
K:
Wszystko wynika z rozporządzeń, które Pani już przesłałem.
Ja:
Bo to jest tylko Pana w tej chwili interpretacja co to znaczy "znaczna zmiana"...
nie ma tam nigdzie zapisu na, który się Pan powłuje, że jeśli zmiana jest poniżej trzech godzin to nie przysługuje mi możliwość rezygnacji bezkosztowej...
W tym co Pan cytuje jest również zapis: "(...) pasażer nie może dostosować się do wprowadzonej zmiany"...
Informuję więc, że ja nie mogę się dostosować do wprowadzonej zmiany i oczekuję możliwości bezkosztowej rezygnacji z lotu!
K:
W wypadku zmiany poniżej 1 godziny zgodnie z przepisami, które Pani przedstawiłem, możliwa jest tylko akceptacja zmiany.
K:
Czy mogę jeszcze w czymś pomóc?
Ja:
jeśli Panu się wydaje, że już mi Pan pomógł to bardzo proszę jeszcze raz o wskazanie zapisu, na który się Pan powołuje: W wypadku zmiany poniżej 1 godziny zgodnie (...)
Wśród wielu zapisów, które mi Pan przytoczył nie znalazłem ani jednego, który by brzmiał w ten sposób...
K:
Czy jest jeszcze jakaś inna kwestia, w której mogę Pani pomóc?
Ja: Poza Pana interpretacją brzmiącą "Znaczna zmiana, to zmiana powyżej 3 godzin." nie znalazłem, żadnego zapisu, który definiował by "znaczną zmianę"!
Czyli już mi Pan pomógł???
Wciąż nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytania!
Ja Wciąż nie znam zapisów na, które się Pan powołuje!
Te, które Pan przytoczył nie odbierają mi w sposób jednoznaczny prawa do bez kosztowej rezygnacji z lotu.
I jeszcze raz przytoczę co Pan napisał 10:57 "W wypadku zmiany poniżej 1 godziny zgodnie z przepisami, które Pani przedstawiłem, możliwa jest tylko akceptacja zmiany."
K:
Jeżeli nie ma Pani innych pytań, to Dziękuję za kontakt z Ryanair, życzę miłego dnia! :)
Ja: Bardzo proszę o podanie swojego imienia i nazwiska w takim razie bo zapewniam Pana, że nie spławi mnie Pan z uśmiechem na buzi nie odpowiadając na moje pytania.1
K:
Ja nazywam się Łukasz i zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, to wszystko, co mogę Pani powiedzieć.
Ja: Łukasz to ma Pan co najwyżej na imię...
chyba, ze jest to nazwisko więc bardzo proszę o podanie imienia w takim razie!
K:
Tak, ma Pani rację jest to moje imie i tylko tyle mogę Pani podać.
Ja:
Hmmm... Ok! Odmowa podania nazwiska osoby która reprezentuje firmę iw rozmowie z klientem też jest znacząca...
I jeszcze raz przytoczę co Pan napisał 10:57 "W wypadku zmiany poniżej 1 godziny zgodnie z przepisami, które Pani przedstawiłem, możliwa jest tylko akceptacja zmiany." - wśród wszystkich zapisów, które mi Pan przytoczył nie znalazłem jednoznacznie tak brzmiącego i rozumiem, że nie jest Pan w stanie mi już w żaden sposób pomóc i odmawia mi Pan, powołując się na nieistniejący zapis, prawa do bez kosztowej rezygnacji z lotu?
K: Dziękuję za kontakt z Ryanair, życzę miłego dnia! :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 23 Lip 2020 11:52 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
Powyżej pieniacz, tyle że "stosunkowo" grzeczny :D

Tak to jest, jak przy rezerwacji przed akceptacją klika się zaznajomienie z regulaminem danej linii lotniczej bez jego przeczytania :!: :!: :!:

Znajoma zapewne już sama co najwyżej z twoją pomocą może (nie musi ;) ) zwrócić się do rzecznika praw konsumenta ulc itp o poradę
Góra
 Relacje PM off
arturro lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:43 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
dg72 napisał(a):
Powyżej pieniacz, tyle że "stosunkowo" grzeczny :D
Hahaha... Traktuję to jako komplement! :-)
dg72 napisał(a):
Tak to jest, jak przy rezerwacji przed akceptacją klika się zaznajomienie z regulaminem danej linii lotniczej bez jego przeczytania :!: :!: :!:
A znajdź mi takiego co czyta wszystkie regulaminy??? :-) Poza tym... Przecież cała ta rozmowa jest najlepszym dowodem na to, że nie ma w nim punktu, który odbierał bym jednoznacznie prawo bezkosztowej rezygnacji z lotu...
dg72 napisał(a):
Znajoma zapewne już sama co najwyżej z twoją pomocą może (nie musi ;) ) zwrócić się do rzecznika praw konsumenta ulc itp o poradę
Myślę, że generalnie ostatecznie pewnie poleci. Ale boi się więc chciała skorzystać z okazji i zrezygnować z lotu. A ponieważ nasze doświadczenia z WIZZ są takie, że nigdy nie ma z tym problemu przy choćby najmniejszych zmianach to uznaliśmy, że warto podrążyć temat choćby po to, żeby dowiedzieć się... że nie ma takiego przepisu na jaki linia się powołuje. I jakby rzeczywiście uprzeć się i wyjść na drogę prawną to sprawa jest spokojnie do wygrania...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:49 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
Nie, gdyż regulamin wcześniej zatwierdzony jasno określa czasy, które pozwalają na zmiany

Co do Wizzair, co najwyżej możesz TYLKO na nich się przerzucić...tam masz pełne spectrum możliwych zmian, anulowań :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1721
Loty: 211
Kilometry: 432 570
złoty
malediwy napisał(a):
zapewniam Pana, że nie spławi mnie Pan z uśmiechem na buzi nie odpowiadając na moje pytania.


No ale właśnie cię spławił;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5701
platynowy
Ale może bez uśmiechu? ;)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1721
Loty: 211
Kilometry: 432 570
złoty
Z uśmiechem:-)

malediwy napisał(a):
i zakończył chat życząc mi miłego dnia i pisząc uśmieszek jeszcze zamiast kropki...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5701
platynowy
Ale to nie jest uśmiech na buzi. ;)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:40 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 370
Loty: 169
Kilometry: 286 924
niebieski
malediwy napisał(a):
No ale właśnie cię spławił;-)
Tak! Niestety... W tym momencie kiedy to pisałem nie uwierzyłbym, że to zrobi... :-( Choć właściwie to nie mnie spławił tylko sam się spławił uciekając z tego chatu. A ja teraz to mogę ponownie tylko zacytować:
DaDa napisał(a):
Nigdy nie lubiłam ryan, ale to jak teraz traktują klientów to już przekracza wszelkie normy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 20 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group