Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 06 Lip 2011 13:44 

Rejestracja: 17 Lut 2011
Posty: 34
Jak to jest w Wizzairze, gdy po kupieniu biletu RT (powrotny, tzn. tam i z powrotem w jednej rezerwacji) nie wykorzystam pierwszego odcinka?

'Klasyczni' przewoźnicy w takim wypadku zdaje się anulują cały bilet i realizacja powrotnego odcinka nie jest możliwa - a Wizz?
Dam radę wrócić, jeśli na lot 'tam' z tego samego biletu zwyczajnie się nie stawię? Czy kwestia odprawienia się robi tu jakąś różnicę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 06 Lip 2011 14:55 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 437
niebieski
Nie da rady wrócić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 06 Lip 2011 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2010
Posty: 580
A moim zdaniem da radę. To nie są tradycyjne linie, że cała podróż przepada.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 06 Lip 2011 19:29 

Rejestracja: 17 Lut 2011
Posty: 34
Dzięki za odzew,
inne źródła oraz infolinia potwierdzają post Murdocka :).
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 07 Lip 2011 00:27 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 437
niebieski
Hm to powiem szczerze, że jestem w szoku. Jak to wypróbujesz to daj znać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 07 Lip 2011 07:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 220
Loty: 189
Kilometry: 307 053
kosa napisał(a):
Hm to powiem szczerze, że jestem w szoku. Jak to wypróbujesz to daj znać.

Jaki szok?
To dwie osobne karty pokładowe dla każdego lotu, które wspólny mają tylko numer rezerwacji, i niczym innym nie są uzależnione.
Miałem tak w wizzie, ryanie, i nigdzie nie było problemów żeby skorzystać tylko z RTN.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 07 Lip 2011 13:19 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 437
niebieski
No właśnie ja myślałem, że przez to że jest jeden numer to jak nie wykorzystasz pierwszego to robią kasację. To, że są dwie karty pokładowe, to wiem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 29 Lut 2012 23:53 

Rejestracja: 29 Lut 2012
Posty: 60
niebieski
Witam,

Mam taki problem: kupiłem bilet powrotny Wizzair WAW-CRL-WAW (bez żadnych opcji typu flex) w ramach jednej transakcji, dostałem maila zawierającego jeden kod potwierdzenia rezerwacji dla obu odcinków lotu.

Tak wyszło, że nie będę mógł pojawić się na wylocie, natomiast termin lotu powrotnego wciąż mi odpowiada, pozostaje pytanie, czy po wykonaniu "no show" na pierwszym odcinku Wizzair anuluje mi też drugi (powrotny), tak jak by to zrobiły tradycyjne linie lotnicze?

W regulaminie Wizz jest punkt 9.1:

W przypadku, gdy Pasażer (a) nie dopełni procedur odprawy w Terminie Odprawy lub (b) nie stawi się na stanowisku odprawy lub przy bramce wejściowej w odpowiednim czasie z dowolnego powodu, jego rezerwacja zostanie anulowana przez Wizz Air, Pasażer nie zostanie przyjęty na pokład, a Wizz Air zwróci Pasażerowi Cenę Całkowitą po potrąceniu Opłat za Inne Usługi oraz Opłaty za Niewykorzystane Miejsce.

Niestety w regulaminie nie widać definicji, czym dokładnie dla Wizzair jest owa "rezerwacja".
Normalnie zadzwonił bym na infolinię Wizz, ale mam tylko służbowego fona z zablokowanym wyjściem na 703* :oops:

Wiem, że LCC traktują podróże wieloodcinkowe inaczej niż przewoźnicy tradycyjni, ale dobrze byłoby mieć bardziej oficjalną wykładnię, jak takie przypadki są traktowane... może ewentualnie ma ktoś świeże osobiste doświadczenia z analogicznego przypadku?

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 01 Mar 2012 00:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Nie anuluje.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 01 Mar 2012 00:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2011
Posty: 1356
niebieski
W Wizie i Ryanie (oraz wielu podobnych LCC) jest zasada "point to point" - wydrukowałeś kartę pokładową na dany odcinek, to masz miejsce w samolocie.
Nieważne, że nie poleciałeś tam a chcesz wrócić - jest karta pokładowa, jest OK.
Ale coś za coś - jakiekolwiek połączenia z innymi lotami (nawet w ramach tej samej firmy) nie są możliwe (brak odpowiedzialności przewoźnika).
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 01 Mar 2012 01:02 

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 1306
Są możliwe ale dana linia nie odpowiada za to jak np. pierwszy samolot spóźni się :)

Wysłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 01 Mar 2012 10:35 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2170
zdeneksme napisał(a):
W regulaminie Wizz jest punkt 9.1:

W przypadku, gdy Pasażer (a) nie dopełni procedur odprawy w Terminie Odprawy lub (b) nie stawi się na stanowisku odprawy lub przy bramce wejściowej w odpowiednim czasie z dowolnego powodu, jego rezerwacja zostanie anulowana przez Wizz Air, Pasażer nie zostanie przyjęty na pokład, a Wizz Air zwróci Pasażerowi Cenę Całkowitą po potrąceniu Opłat za Inne Usługi oraz Opłaty za Niewykorzystane Miejsce.

Zwykle mało kto stawia się na stanowisku odprawy przy lotach Wizz - zazwyczaj są to ludzie z bagażem rejestrowym. Każda inna osoba odprawia się online - od 7 dni do 4 godzin przed wylotem. Więc jak odprawisz się na oba loty i nie stawisz się na lot tam - to fotelik w samolocie powrotnym i tak będzie czekał na Ciebie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 25 Mar 2012 17:10 

Rejestracja: 06 Lis 2011
Posty: 107
Ponieważ temat podobny dorzucam tutaj :
1. Odprawiam się na lot - TAM
2. Nie odprawiam się na powrotny bo jeszcze nie ma takiej możliwości
3. Nie lecę w tamtą stronę - czy jest to utrata rezerwacji ?
4. I czy w związku z powyższym lot powrotny będzie aktualny, czy wywali mi rezerwację ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 25 Mar 2012 17:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1828
srebrny
sebalodz napisał(a):
Ponieważ temat podobny dorzucam tutaj :
1. Odprawiam się na lot - TAM
2. Nie odprawiam się na powrotny bo jeszcze nie ma takiej możliwości
3. Nie lecę w tamtą stronę - czy jest to utrata rezerwacji ?
4. I czy w związku z powyższym lot powrotny będzie aktualny, czy wywali mi rezerwację ?


3. Nie
4. Tak powrotny aktualny. Nic nie wywali
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 25 Mar 2012 18:20 

Rejestracja: 24 Sie 2011
Posty: 206
A ja z kolei mam 8 osób na jednej rezerwacji i dwie z nich nie mogą lecieć. Jak to jest z odprawą online? Będę musiał wpisać ich dane (albo jakieś zmyślone) żeby reszta grupy poleciała?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 25 Mar 2012 18:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2589
Loty: 371
Kilometry: 601 471
niebieski
mc2 napisał(a):
A ja z kolei mam 8 osób na jednej rezerwacji i dwie z nich nie mogą lecieć. Jak to jest z odprawą online? Będę musiał wpisać ich dane (albo jakieś zmyślone) żeby reszta grupy poleciała?

Odprawiasz tylko tych, ktorzy leca.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 22 Lip 2014 15:07 

Rejestracja: 22 Lip 2014
Posty: 7
Witam. Ja mam bardzo podobny problem do opisanego tutaj. Widze, ze raczej nie mam sie czym martwic, ale mam dwie opcje do wyboru i zastanawiam sie, ktora wybrac, aby nie narobic sobie klopotow. Wykupilem lot Wizzair ze Stavanger do Gdanska (+powrot). Wiem, ze na poklad lotu do Polski nie wsiade, ale z Gdanska do Stavanger juz chce poleciec. Widze, ze mam dwie opcje

a) odprawic sie na lot SVG-GDA (nie stawic sie na nim) + odprawic lot GDA-SVG (stawic sie na nim)
b) nieodprawic sie na lot (SVG-GDA) (nie stawic sie na nim) + odprawic lot GDA-SVG (stawic sie na nim)

Jesli dobrze zrozumialem, to Wizzair nie stosuje anulowania lotu powrotnego w przypadku niepojawienia sie na pierwszym locie. Czy w moim przypadku opcje a) i b) zadziaja tak samo (czyt. nie wplyna na anulowanie lotu GDA-SVG) czy moze lepiej jest uzyc jednej z nich? Jesli tak, to ktorej?

Pozdrawiam!
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 22 Lip 2014 15:10 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 1350
Opcja a. Odprawisz się, nie polecisz, samolot będzie miał opóźnienie, to jeszcze 250 EUR zarobisz, a nic nie stracisz ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 22 Lip 2014 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13188
HON fly4free
Dokładnie tak, odpraw się na oba bo i tak niczym nie ryzykujesz i niczego nie tracisz (co najwyżej dla pewności obsługa zapyta czy jest np. Jan Twardowski miałem tak raz jak odprawilem syna i nie poleciał, zapytali i po chwili przeszli do innych obowiązków)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 22 Lip 2014 15:14 

Rejestracja: 22 Lip 2014
Posty: 7
A w tym wypadku nie bede mial zadnego problemu, ze ludzie na bramce moga na mnie "czekac". Moje nazwisko nie bedzie wywolywane tuz przed boardingiem? Nie poniose zadnych kosztow z tym zwiazanych? Moze glupie pytania, ale pierwszy raz mi sie zdarza taka sytuacja i wolalbym uniknac jakichs glupich kar.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group