Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Maj 2017 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Czy ktoś ma rozeznanie w temacie kart pokładowych SAS, gdy mamy status *G innych linii? Chodzi mi o status "priority boarding".

Do tej pory myślałem (na podstawie własnego doświadczenia), że priority boarding nie jest uznawany automatycznie, latałem wiele razy z GDN, POZ, nie tylko do Skandynawii, ale i do/z UK, czy np. Brukseli. Mimo dopisania nr FTL z A3 czy TK (*G) nigdy nie miałem na boardingu znaczka "priority", jak to ma miejsce w przypadku LH. Co więcej - skutkowało to np. brakiem możliwości skorzystania z Fast Tracka (automatyczne bramki). Dlatego zdziwiłem się odprawiając się z Wwy, i chyba pierwszy raz na boardingu SASa mam dopisek "fast track/prio boarding". Tyle że.... tylko na 1szy segment z Wwy do CPH a już nie na kolejny. Wg chat'a to dlatego że boarding był zrobiony wcześniej niż 22h przed odlotem drugiego segmentu. Mało przekonujące. Sam status jest chyba dobrze rozpoznany, bo miałem pełny wybór miejsc w samolocie.

Kojarzy mi się jakaś informacja że priority boarding/fast track zależy od lotniska, i SAS ma tutaj spore ograniczenia dla innych programów niż Eurobonus, ale nie pamiętam już gdzie to czytałem. Chyba nie leciałem nigdy SASem z Wwy (lub w czasach przed-apps), więc nie mam bezpośredniego odniesienia do tego samego lotniska.
Sama kwestia priority boardingu jest wtórna, zawsze można pokazac plastik przy gate'cie. Ale lubię wiedzieć jak system działa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN
Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu
#2 PostWysłany: 28 Maj 2017 15:27 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7944
HON fly4free
Priority Boarding -> jest zawsze dla *G bez względu czy jest wydrukowane coś na karcie czy nie
Fast Track -> zawsze, gdy na danym lotnisku/w terminalu jest dostępny Gold Track, w innych przypadkach zależy od linii i/lub lotniska, innymi słowy nie wszystkie linie ze *A kontraktują priorytetowe przejście dla paxów ze statusem *G na wszystkich obsługiwanych przez siebie lotniskach.
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 28 Maj 2017 15:30 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2190
złoty
Dam głowę, że korzystałem z fast tracka w CPH zarówno lecąc SAS jak i A3, mam gold z Aegeana. Wydaje mi się że są tam automatyczne bramki (i one mnie nie puściły), ale siedzi też człowieczek, któremu pokazuje się kartę i puszcza.
Co do samego priority boarding, na 99% SAS wpuszcza wcześniej. Przynajmniej nie utkwiło mi w głowie, żeby tak nie było. Zresztą jeśli masz to na BP z Warszawy to w CPH powinno być podobnie.
Znam jedną linię w Starze, która nie ma priority boarding dla goldów. Jest to SQ. Pozostałe, którymi do tej pory leciałem (LO, LH, OS, A3, SK, UA, NZ) mają priority boarding dla goldów w Economy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 28 Maj 2017 15:38 

Rejestracja: 06 Mar 2014
Posty: 374
Tak jak mowi @‌marek2011‌.
ja zwykle robie odwrotnie- mam juz wyzbieranego Golda w SAS a latam glownie LH i LO i mile teraz kredytuje w programie LH; ku mojemu zdziwieniu lecac LH, kredytujac mile w LH jak pokazuje swojego golda z SAS to i fast tracki dziala (glownie korzystam na LHR,WAW,BRU) i priority boarding.
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#5 PostWysłany: 29 Maj 2017 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
-- 28 Maj 2017 18:05 --

Wiem że z kartą *G zazwyczaj fast track przejdzie. Chociaż kojarzy mi się gdzieś (Bruksela?) że na automacie mnie nie wpuściło, a osoba która tam siedziała stwierdziła że skoro nie puszcza to mi żadna karta nie pomoże. Ale może mylę, i to było CGD, na lot LH albo LOTu.
W każdym razie przejrzałem stare karty boardingowe SASa i nigdzie nie miałem adnotacji o priority, tutaj chyba pierwszy raz jest. Chyba że coś poprawili w apce.

-- 29 Maj 2017 22:01 --

Smiesznie z tymi kartami SAS. Cieszyłem się ze mam w apce fast tracka na karcie pokładowej, a na bramce do fast tracka czerwone, beeep, "nieprawidlowa klasa biletu". I skonczylo się na machaniu plastikiem... To jednak LH ma to bardziej dopracowane.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 30 Maj 2017 00:38 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1321
srebrny
Leciałem ostatnio cztery razy SASem. Dwa razy wcale nie było priority boardingu i wszyscy razem pakowali się do samolotu. Dwa raz byl specjalny boarding dla biznesu i goldow ale bramka nijak nie sprawdzała przy boardingu czy ma się status czy nie.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 30 Maj 2017 05:26 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6255
Loty: 478
Kilometry: 1 019 055
W WAW to ma sens tylko fast track security bo i tak jest dojazd autobusem jesli chodzi o SAS Na karcie pokladowej drukuje sie czesto przy przesiadce fast track WAW/CPH, chociaz nawet jak w CPH nie masz to i tak nie ma tam kolejek.

@‌BrunoJ‌ moze trafiles na te 3dni kiedy byla aktualizacja globalna. Pisali maile w tej sprawie, ze beda klopoty.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 08 Lip 2017 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
-- 30 Maj 2017 15:32 --

Może i mieli kłopoty techniczne, tutaj nie doczytałem. Generalnie do obejścia z plastikiem.
Natomiast sam się zdziwiłem - samolot był z rękawa, więc priority boarding jak najbardziej zadziałał.

-- 08 Lip 2017 17:42 --

Dopiszę się do swojego wątku, tytuł w zasadzie pasuje, chociaż zestaw pytań ciut inny.

Wszystko wskazuje na to że w najbliższym czasie zacznę stanowczo więcej korzystac z SASa i utrzyma się to w dłuższym okresie czasu. Obecnie mam TK*G, który się skończy pod koniec roku. Jest to więc dobry moment żeby dokładniej rozważyć wybór programu na kolejne lata. Niestety wszystko wskazuje na to że czasy łatwych SM odeszły w niepamięć.

Zastanawiam się czy nie warto w tej konkretnej sytuacji zapisać sie wprost w Eurobonus SASa (zaczynałbym od zera), powinno to pozwolić zbierać jakieś punkty nawet w 'lichych' klasach ekonomicznych (obce programy są w tych względach bardziej restrykcyjne). Dodatkowo mogłbym spróbować znaleśc kogos z Platyną, kto "podaruje" mi Golda - jeśli dobrze kojarze to na dwa lata. Więc mógłbym zbierać na swoje, korzystając od początku z benefitów *G (nie bardzo wiem czy SAS jakoś lepiej traktuje swoje EB*G od xx*G), a w skrajności, gdyby nie udało się przez te dwa lata samodzielnie zbudować statusu, mogłbym go ponownie "odświeżyć" w podobny sposób na tym samym koncie (?).
Inną opcja jest M&M, w którym mam całkiem sporo mil zebranych, i albo będę musiał je zacząć spalać, albo zrobić wymagane 30 segmentów żeby *S mieć na dwa lata i przedłużenie mil na kolejne 5). Ale doczłapanie się do Golda M&M na 'lokalnych' lotach w Europie jest raczej mało wykonalne, M&M *S jakieś małe benefity daje, ale głównie w PL i DE, w szeroko pojętej Skandynawii już niekoniecznie. Po miłej i owocnej współpracy z A3 i TK, której rezultatem było kilkuletnie *G i wiaderko niezbyt użytecznych mil w obu programach, jakoś mniej się skłaniam ku takim rozwiązaniom.

Zakładam (dla uproszczenia) że dodatkowe możliwości zbierania mil (rental car, hotele itp.) sa podobne w różnych programach *A, więc raczej interesują mnie aspekty związane z utrzymaniem/zdobyciem statusu.

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane. Szczególnie jeśli coś istotnego przeoczyłem, nie doliczyłem, lub nie doczytałem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 09 Lip 2017 14:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Dla mnie SAS ma 2 zasadnicze wady:
- brak wstępu do kontraktowych saloników dla wszystkich (*G i C). W PL na żadnym regionalnym lotnisku nie da się skorzystać z saloniku.

- dość słabe saloniki w Skandynawii

Natomiast zgadzam się, że warto zbierać status w linii gdzie się najczęściej lata.

Plusem SAS jest o ile się nie mylę, że po 10 latach posiadania *G dostaje się go dożywotnio.

Co do utrzymywania silvera w M&M, jeśli masz *G gdziekolwiek indziej to nie ma to sensu.
Ja robię to wyłącznie dlatego, że mam 500k mil na koncie M&M których nie mam czasu spalić a nie chcę aby się przeterminowały. Niemniej - jest to dość uciążliwe i wiąże się z koniecznością wachlowania kartami przy checkin.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 09 Lip 2017 15:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Z MM mam podobnie ale razie jeszcze dwa lata spokoju.
Z tymi salonikami to nie do końca rozumiem. Nawet mając *G nie można wchodzić? Czyli np w Gdańsku nie wejdę na EB*G? A mogę wejść na A3 czy TK, mając bilet SAS? To akurat byłby spory minus, pomijając brak logiki, bo A3/TK nie operują z tego lotniska.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 09 Lip 2017 17:03 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8912
Loty: 997
Kilometry: 958 572
platynowy
Dokładnie, w GDN lecąc SAS-em nie wejdziesz do saloniku mając Golda np. A3.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#12 PostWysłany: 09 Lip 2017 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
W Warszawie wchodziłem całkiem niedawno na TK. W Gdańsku zaczynam coś kojarzyć że mnie pogonili. Rozumiem ze to kwestia biletu SAS a nie od kogo jest *G?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 10 Lip 2017 07:22 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8912
Loty: 997
Kilometry: 958 572
platynowy
Tak, od lutego SAS wprowadził takie zasady, że nie wejdzie się do saloniku kontraktowego. O ile dobrze pamiętam, to nawet ich właśni G też nie mogą wejść.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#14 PostWysłany: 10 Lip 2017 07:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7944
HON fly4free
Trzeba pamiętać o jednej zasadzie *A: *G ma gwarantowany wstęp do poczekalni, jeśli na danym lotnisku/w terminalu jest salon oznaczony symbolem sojuszu (prowadzony przez jedną z linii sojuszowych lub przez *A, wyjątek dotyczy m.in UA i ich paxów statusowych na krajówkach w USA).

To, że większość linii w większości przypadków daje paxom statusowym lecącym w Y wstępy także do innych, nie-soujszowych poczekalni, to już wynika z ich własnej, wewnętrznej polityki i nie jest gwarantowane. SAS zwyczajnie przestał te poczekalnie udostępniać. Chciałbym się mylić, ale jest to tendencja, która w ciągu kilku lat stanie się pewnie regułą.

Podobnie jest z fastlinami - gwarantowane są tam, gdzie na danym lotnisku jest Gold Track *A. Jeśli nie ma - wtedy udostępnienie fastracka zależy od polityki danej linii.
Góra
 Profil Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
BrunoJ uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 10 Lip 2017 10:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
Która linia poza SK realizuje aktualnie taką politykę? Jak jest w TK i A3 z dostępem do saloników pozasojuszowych?
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 10 Lip 2017 10:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7944
HON fly4free
Trzeba sprawdzać konkretne linie/lotniska
Nawet LO nie wszędzie oferuje wstęp dla *G, ale lotniska gdzie nie ma poczekalni należą tu do wyjątku.
W innych liniach jest różnie: np. UA/AC często nie dają wstępu, jak nie ma salonu *A na lotnisku, nawet gdy się leci w C
Góra
 Profil Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 10 Lip 2017 13:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Ja z TK nie miałem jeszcze problemów z wejściem, z wyjątkiem chyba właśnie Gdanska i biletu SAS. Jak pisałem - w Warszawie na taką kombinację wchodziłem. Ciekawi mnie jak jest na lotniskach z potencjalnie większym ruchem SAS. Np. w popularnym tutaj Stavanger jest salonik... KLMu a nie ma *A w ogóle (chyba że jestem ślepy)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 10 Lip 2017 15:08 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Odnośnie SAS, poniżej lista lotnisk skąd operują gdzie nie ma dostępu do saloniku (po ostatnich zmianach):
W POZ przy wejściu do saloniku wisi info, że pasażerowie SAS nie mają już dostępu na skutek decyzji linii.

From 1 Jan 2017 these will be discontinued:
Lounges: BLL, DBV, DUB, NCE, NRT, RIX, SPU, VCE, VNO
Fasttrack DUB, MXP, LIN, FCO, VNO

From 1 Feb 2017 these will be discontinued:
Lounges: AAL, ABZ, AGP, ALC, BCN, BHX, BLQ, BUD, EDI, FCO, FAO, GDN, KEF, KRK, LED, LHR, LIN, LPA, LPI, MAN, MLA, NCL, OLB, OTP, PMI, PMO, POZ, PRG, PSA, TLL, TLV, VLC, WRO
Fasttrack: GVA, AGP

A to lista gdzie mamy dostęp (z dowolnym *G na rejsach SAS do wszystkich poniżej)
SAS Business, SAS Plus Eurobonus EBG+ lounges and fast tracks from 2017:

SAS and Star Alliance lounges:
ARN, CPH, OSL, GOT, CDG, HEL, ORD, EWR, AES, TOS, TRD, LLA, MMX
ATH, BRU, DUS, FRA, GVA, HAM, LHR, MUC, MXP, SKG, STR, TXL, WAW, VIE, ZRH

SAS Business HKG, NRT, PEK, SHA, BOS IAD, LAX, MIA ORD, SFO

Fasttrack: ARN, CPH, OSL, GOT, AAL, AES, BGO, BLL, BOO, SVG, TRD
HEL, ABZ, AMS, ATH, BCN, BHX, BLQ, BRE, BRU, CDG, DUS, FRA, GDN, HAJ, HAM, INN, KRK, LHR, MAN, MUC, NCL, PMI, POZ, PRG, RIX, SKG, STR, TLL, SZG, WAW, WRO, VCE, VIE, ZRH

SAS Business: LAX, MIA, BOS, IAD, EWR, ORD, SFO, NRT
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: avenger1987 oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group