Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Mar 2015 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2011
Posty: 1429
Loty: 39
Kilometry: 45 226
niebieski
Jakiś czas temu naczytałem się jak to w miarę prosto zakładając konto w Miles and Bonus A3 można dojść do GOLDa w całym *A. Obecnie pojawiająca się promocja LOTu i ceny krajówek zastanawiają mnie czy jest możliwości za ich pośrednictwem łatwo przeskoczyć z FTL do GOLD. Czy działa zasada FTL +30 (bądz inna liczba) odcinków aby uzyskać GOLDa? Czy za najtańsze bilety bez bagażu LOTu (nie wiem jakie klasy) naliczane są odcinki i mile? Ktoś może przybliżyć aktualny najnowszy sposób na najtańsze zrobienie GODLa?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#2 PostWysłany: 16 Mar 2015 16:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Golda w M&M (SEN lub HON) uzyskasz tylko na podstawie dystansu, odcinki się nie liczą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 16 Mar 2015 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2011
Posty: 1429
Loty: 39
Kilometry: 45 226
niebieski
Nie ma jakiś innych tricków? Tak jak to było swego czasu w lokalnych programach linii zrzeszonych w *A (np A3 Miles and Bonus)? Niestety nie załapałem sie na to..
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez zbyhu, 16 Mar 2015 16:25, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 16 Mar 2015 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Co rozumiesz przez tricki? Bywały akcje przyznawania statusu na podstawie statusu konkurencji (np AF/KLM Flying Blue).

Można też poszukać *G w innym programie niż M&M z przystępniejszymi programi. Temat rzeka, ale pomiajając błędy taryfowe itp to raczej nie jest to kwestia 30 segmentów po 60 zł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 16 Mar 2015 17:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Podłączę się tutaj.

Szykuje mi się niedługo przelot Swissem do LAX w pełnopłatnym Y, w sumie to powinno być jakieś 20k mil ((5931+641)x2x1.5) i zastanawiam się jak to rozegrać - w Miles+Bonus pogorszyło się mocno, z tego co się zorientowałem musiałbym najpierw zrobić 12k mil + 2 przeloty A3, a potem 24k mil + 4 przeloty A3 żeby dobić do Golda, w Turkishu Swiss da mi w Y mnożnik x1.0 więc chyba się nie opłaca.

Później w ciągu roku też będę trochę latać dalej ale nie wiadomo czy Star Alliance, więc nie chcę w sumie na to stawiać. Dobrze myślę że najlepiej te mile wepchnąć do Miles&More i cieszyć się z 20k na wykorzystanie na przeloty, a ewentualnie jak polecę jeszcze to doskoczę do FTLa? Boję się że wsadzę to w M+B i nic nie będę miał, ewentualnie ichniego Silvera który niewiele daje, a tak w M&M będzie przynajmniej na bilet-nagrodę do USA. Są jakieś dobre okazje milowe w M+B albo M&S żeby wykorzystać utopione tam mile?
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Mar 2015 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Więkoszość programów pozwala wystąpić o kredyt w ciągu 6, a czasem nawet 12 miesięcy od przelotu o ile konto miałeś załóżone wcześnie (tzn przed datą lotu).

Jeśli nie wiesz teraz jaka będzie sytuacja i tych mil nie potrzebujesz to może się wstrzymaj z kredytowaniem po prostu?


Ostatnio edytowany przez Zeus, 16 Mar 2015 17:44, edytowano w sumie 1 raz
dubel
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
zbyhu uważa post za pomocny.
 
      
#7 PostWysłany: 16 Mar 2015 17:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Właśnie ogarnąłem ten sam pomysł :)

Dzięki
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 16 Mar 2015 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Paź 2013
Posty: 576
niebieski
tu tez masz 150%
https://www.united.com/CMS/en-US/market ... ItemId=297
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 16 Mar 2015 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Cytuj:
To be eligible to qualify for any Premier level, you must fly a minimum of four paid flight segments on flights operated by United, United Express and/or Copa Airlines during a calendar year.1

Dzięki, ale chyba odpada - do Heraklionu można jeszcze MR robić, ale gdzieś za oceanem to już ciężej...
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 16 Mar 2015 18:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Jak już będziesz w LAX to szybkie cztery segmenty do Kaliforni i zrobione :-).

No i jeszcze 30k do nabicia mimo wszystko zostanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Mar 2015 18:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Niestety na służbowym tripie nie wepchnę tego...

Dobra, czyli chyba najlepiej wyczekać pół roku i jak będę jeszcze raz leciał podobnie to dylemat Turkish/Aegean, jak nie to problemu nie ma i pchać w Lufthansę. Dzięki jeszcze raz.

Poprawcie mnie jeszcze jeżeli się mylę - w Turkishu zbiera się przez 12 m-cy (nie rok kalendarzowy), do Golda jest 40k mil i status jest na 2 lata. W Aegean też przez 12 m-cy, 12k+24k mil i 2+4 przeloty A3, ale status na rok? To z tych dwóch lepiej TK chyba...
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 16 Mar 2015 18:34 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
W A3 łatwiej odnowić status. Jeśli chcesz zrobić jednorazową akcję to pewnie TK, bo dostajesz go na dwa lata. Jeśli chcesz regularnie odnawiać status to A3.


Ostatnio edytowany przez blasto, 16 Mar 2015 18:45, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
zbyhu uważa post za pomocny.
 
      
#13 PostWysłany: 16 Mar 2015 18:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
No właśnie też tak mi się wydaje.

Pytanie jeszcze o tego A3 - załóżmy że dostaję te 20k mil w maju, do Silvera jest potrzebne 12k i dwa przeloty. Lecę na weekend do Aten, i po powrocie mam Silver i 8k na liczniku do Golda, tak? Te 8k jest z maja, więc do maja mam czas na zdobycie kolejnych 16k mil (do 24k na Golda) i na 4 kolejne przeloty Aegeanem. Albo, jeżeli te dwa przeloty na Silvera zrobiłem dajmy na to w marcu, i wtedy uzyskałem Silver, to do kolejnego marca mam czas na zdobycie 24k +4 przeloty A3 do Golda, prawda? Bo tamte nadmiarowe 8 się przeterminuje w maju.

Mam nadzieję że nie przekomplikowałem i scenariusz jest do zrozumienia.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Mar 2015 22:23 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
Prawdopodobnie jest tak jak piszesz, ale żeby się upewnić trzeba by zadzwonić do nich. Obawiam się że nikt z forum tego nie przerabiał na własnej skórze.
Przedłużenie A3 teraz jest łatwiejsze, ale wróbelki ćwierkają że 100% mil za Sasa się skończy i wtedy może nie być tak łatwo. Z drugiej strony jak się będzie kończył gold w Aegeanie można ponoć zrobić matcha do Turkisha i dostaje się tam znowu na dwa lata.
TK z kolei daje 100% za każdą taryfę w United. Jeden wypad do Honolulu na dwa lata i też prawie jest przedłużenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Mar 2015 23:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
żeby zrobić matcha to chyba jest wymog (niepisany) żeby status był wazny jeszcze pol roku, wiec tak naprawdę trzeba go zrobić tak czy siak, pracując w międzyczasie na odnowienie A3. Ja po raz kolejny mam polowe przelotow w 50% a druga w 0 (pojdzie do M&M). Myslalem ze będzie trochę latwiej. Trzeba zacząć planować wypad do Grecji na weekend ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 16 Mar 2015 23:26 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 430
Loty: 644
Kilometry: 1 419 433
niebieski
tasma napisał(a):
TK z kolei daje 100% za każdą taryfę w United. Jeden wypad do Honolulu na dwa lata i też prawie jest przedłużenie.


Od 9 marca TK zmienilo tabele uzyskiwanych mil w lotach United i teraz mamy juz za niektore taryfy 75% (Q, V, W, S, T, L) lub 50% (K, G, N)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tasma uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 17 Mar 2015 10:34 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
BrunoJ napisał(a):
żeby zrobić matcha to chyba jest wymog (niepisany) żeby status był wazny jeszcze pol roku, wiec tak naprawdę trzeba go zrobić tak czy siak, pracując w międzyczasie na odnowienie A3. Ja po raz kolejny mam polowe przelotow w 50% a druga w 0 (pojdzie do M&M). Myslalem ze będzie trochę latwiej. Trzeba zacząć planować wypad do Grecji na weekend ;-)

Fakt, ale pół roku przed końcem raczej wiesz, czy uda Ci się przedłużyć czy nie, czyli w drugim przypadku zyskujesz 1,5 roku.
Zawsze to jakiś sposób żeby utrzymać status.

darekd napisał(a):
Od 9 marca TK zmienilo tabele uzyskiwanych mil w lotach United i teraz mamy juz za niektore taryfy 75% (Q, V, W, S, T, L) lub 50% (K, G, N)

Niestety masz racje. Umknęła mi ta zmiana.
Czyli z linii dających w TK 100% w najtańszych taryfach został Singapore, Egypt Air i Etiopian. Szału nie ma.
Tak patrze na szybko trasa KRK-FRA-ADD-SEZ (Lufa do FRA a dalej Etiopian) daje około 10 tys. w Turkishu za RT i kosztuje około 3000 zł. Niby raz na dwa lata trzeba wylatać 25000 mil ale taniej niż w A3 się nie da. Chyba, że ktoś przez przypadek leci Singaporem do Australii czy Nowej Zelandii ;).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
darekd uważa post za pomocny.
 
      
#18 PostWysłany: 17 Mar 2015 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
tasma napisał(a):
BrunoJ napisał(a):
żeby zrobić matcha to chyba jest wymog (niepisany) żeby status był wazny jeszcze pol roku, wiec tak naprawdę trzeba go zrobić tak czy siak, pracując w międzyczasie na odnowienie A3. Ja po raz kolejny mam polowe przelotow w 50% a druga w 0 (pojdzie do M&M). Myslalem ze będzie trochę latwiej. Trzeba zacząć planować wypad do Grecji na weekend ;-)

Fakt, ale pół roku przed końcem raczej wiesz, czy uda Ci się przedłużyć czy nie, czyli w drugim przypadku zyskujesz 1,5 roku.
Zawsze to jakiś sposób żeby utrzymać status.

No prawde mowiac to pol roku wcześniej nie mam pojęcia czy uda mi się przedlużyc, nawet jeśli częściowo wiem gdzie będę latal, to nie wiem na dziś w jakiej klasie będę miał bilety i ile punktów z tego urwe. To co mnie osobiście martwi to jeszcze konieczność przedłużenia FLT, w tym lub przyszłym roku. Szczególnie gdyby A3 miał się nie spełnić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 17 Mar 2015 19:43 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
Akurat przedłużenie FTLa przy obecnych cenach LO na krajówki to nie problem w wymiarze finansowym. Trzeba tylko mieć czas żeby to wylatać ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
KyokoMai lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 17 Mar 2015 21:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
tasma napisał(a):
Czyli z linii dających w TK 100% w najtańszych taryfach został Singapore, Egypt Air i Etiopian. Szału nie ma.
Tak patrze na szybko trasa KRK-FRA-ADD-SEZ (Lufa do FRA a dalej Etiopian) daje około 10 tys. w Turkishu za RT i kosztuje około 3000 zł. Niby raz na dwa lata trzeba wylatać 25000 mil ale taniej niż w A3 się nie da. Chyba, że ktoś przez przypadek leci Singaporem do Australii czy Nowej Zelandii ;).


apropos TK - jest jeszcze nasz rodzimy LOT który wprawdzie nie w najtańszych (O, U, L) ale przystepnych taryfach (K, T, V) daje 100% - to taryfy które zwykle powinny kosztowac poniżej 3k PLN za ocean więc przystępnie. Szkoda że LO Y+ nie jest premiowane ani w TK ani w A3 wogole. TK ostanio zmienił kredytowanie Y+ LH na 100% i 125% w zależności od taryfy.

apropos A3 - dzisiaj wróciłem z kilkudniowego pobytu w Grecji - 4 segmenty WAW-ATH-CHQ RT to już praktycznie 2k mil (taryfa P) więc przy odrobinie kreatywności sam status run na ich metalu można zoptymalizować aby uzyskać jak najwięcej mil za najniższą cenę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group