Fly4free.pl

Airbus zatęsknił za A380? Po przeróbkach ich flagowy samolot pomieści nawet 480 osób!

Foto: spatikswb / Shutterstock

Do tej pory największy z Airbusów A350-1000 zabierał na pokład maksymalnie 440 osób. Ale po modyfikacjach wprowadzonych przez francuskiego producenta samolotów teoretycznie zmieści się tam nawet o 40 pasażerów więcej!

Airbus A350 uchodzi za jeden z najnowocześniejszych pasażerskich samolotów świata i o palmę pierwszeństwa wśród samolotów szerokokadłubowych walczy z Dreamlinerem. Jednocześnie po ogłoszeniu decyzji o rychłym zakończeniu produkcji Airbusa A380, będą to jedne z największych samolotów, które obie firmy będą produkować na dalekie trasy. A linie lotnicze wybierają te modele bardzo chętnie, bo oprócz dużej liczby miejsc oferują też lepsze osiągi, a mniejsze spalanie paliwa przekłada się na… niższe koszty.

Koniec A380 nie sprawił jednak, że brakuje przewoźników, którzy chcą na pokładzie upchnąć jak najwięcej pasażerów. Kilka miesięcy temu pisaliśmy na przykład o zamówieniu linii Cebu Pacific, która zamówiła 16 Airbusów A330neo w konfiguracji tylko z miejscami klasy ekonomicznej. Co w nich niezwykłego? Będą zabierały na pokład aż 460 pasażerów, co oznacza, że będzie to zdecydowanie najbardziej ładowny samolot w swojej klasie.

Teraz Airbus dokonał pewnych modyfikacji w A350-1000 – zmodyfikował m.in. trapy oraz wyjścia ewakuacyjne, co pozwoliło producentowi na dostawienie dodatkowych 40 foteli w tym modelu samolotu. W sumie więc na pokład wejdzie maksymalnie 480 pasażerów – model w tej konfiguracji został już zatwierdzony przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego, czyli EASA.

Po co Airbusowi tak duży samolot? Francuzi chcą w ten sposób konkurować z Boeingiem 777X, który będzie miał podobne parametry, jednak jego pojawienie się na rynku wciąż jest opóźniane. Obecnie szacuje się, że pierwszy model 777X pojawi się na rynku najwcześniej w 2021 roku.

Foto: ronton / Shutterstock

Pamiętajmy jednak,  że zazwyczaj linie lotnicze zamawiają samoloty ze znacznie mniejszą liczbą foteli, co jest związane z faktem, że większość tradycyjnych linii zamawia jednak kabiny z osobną klasą biznes czy premium economy. Przykład? Linia British Airways, która otrzymała swojego A350-1000 w czerwcu tego roku, zamówiła samolot w łącznej konfiguracji na 331 foteli.

Bardzo ciekawym przypadkiem są też linie Singapore Airlines, których Airbus A350-900 zabiera na pokład “tylko” 161 pasażerów. Jest to związane z faktem, że maszyna ta obsługuje najdłuższą pasażerską trasę świata, czyli trwający ponad 18,5 godziny lot z Newark do Singapuru. W związku z tym dla wygody pasażerów na pokładzie znajduje się 67 foteli w klasie biznes i 94 w premium economy. “Standardowej” klasy ekonomicznej nie przewidziano i patrząc na czas podróży – chyba dobrze.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »