forum logo

Forum strony Fly4free.pl

Tanie latanie, Tanie bilety lotnicze
Obecny czas: 22 Sie 2014 01:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłany: 26 Wrz 2010 13:40 

Rejestracja: 14 Sie 2010
Posty: 40
witam,

moje pytanie dot. kontroli rzeczywistych wymiarów bagażu podręcznego.

moja walizka ma wymiary 58 cm (mierzone od kółek do złożonej rączki walizki) x 39 cm x 20 cm

a dopuszczalny limit wynosi 55 cm x 40 cm x 20 cm

lecę z Wrocka przez Brukselę do Lanzarote. Czy mogą się przyczepić o te 3 cm ?


Ostatnio edytowany przez gorny77, 13 Cze 2014 21:55, edytowano w sumie 1 raz
czytelność opisu tematu
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 26 Wrz 2010 14:37 

Rejestracja: 01 Lut 2010
Posty: 195
Móc to może ale sie nie przyczepi. zobacz wątek o plecakach turystycznych.
Sam podawałem tam swój przykład. Plecak za duży o 1/3. Nikt nie zwrócił uwagi.
_________________
"Russia is a gas station masquerading as a country"
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 26 Wrz 2010 17:16 

Rejestracja: 20 Lut 2010
Posty: 971
rexxx napisał(a):
Móc to może ale sie nie przyczepi. zobacz wątek o plecakach turystycznych.
Sam podawałem tam swój przykład. Plecak za duży o 1/3. Nikt nie zwrócił uwagi.


rexxx nie mów z taką stanowczością. Byłem świadkiem w Bergamo jak kobieta z ryana wręcz polowała na walizki i kazała mierzyć i cofała te co się nie mieszczą. Jeszcze pal sześć te metalowe próbniki, ale w Fezie widziałem jak chodzili z kartonowymi próbnikami nakładanymi na bagaż. Mieściło się OK nie mieściło sorry Winnetou. Fakt faktem że polowała głównie na Marokańczyków. Tak więc czy ponadwymiarowa walizka przejdzie czy nie zależy od tego w jakim humorze będzie ten, kto będzie sprawdzał. w 99,5% przypadków przejdzie ale może być tak że odeślą z powrotem. Do autora: jak walizka nie będzie wypakowana po brzegi i tylko kółka będą wystawać ponad wymiar to powinna przejść.
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 26 Wrz 2010 18:11 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 412
Kontrole rozmiarów mogą się przydarzyć w różnych momentach. Np. (skoro lecisz przez Belgię) w Charleroi zaskoczyło mnie mierzenie bagażu już przy przechodzeniu koło pierwszej kontroli kart pokładowych. Kontrolujący dbał, chyba dla wszystkich linii (a w szczególności pewnie Ryanaira) o rozmiary, każąc wciskać w odpowiednią metalową formę. Miałem torbę, dość wypchaną, ale gdy ją (z niemałym trudem) wepchnąłem, to machnął ręką. Z kolei już przy wchodzeniu na samolot czatowała pani z ręczną wagą i na oko wybierała sobie bagaże do sprawdzenia, czy nie przekraczają 10 kg. Najśmieszniejsze zaś są wymagania, żeby "w jeden bagaż" scalić nawet taką małą płócienną torebkę na dokumenty. Generalnie, da się przejść z czymś co zdołasz wcisnąć w formę wymiarową no i co nie jest za ciężkie (to w przypadku pecha i ważenia bagażu...). Konsekwencje nie są przyjemne (widziałem na Gran Canaria), po prostu bagaż w trybie awaryjnym jest odprawiany jako rejsowy i to kosztuje, oj... ;-)
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 26 Wrz 2010 19:30 

Rejestracja: 01 Lut 2010
Posty: 195
Bo błędem jest branie walizek gdziekolwiek. Ja mam plecak i to taki który w expresowym tempie zmniejszę do wymaganych rozmiarów. System pasków mi to umożliwia.
Gdyby jednak to nie dało rezultatów to wracam na początek kolejki , ubieram na siebie tyle żeby pozwoliło mi to zmniejszyć rozmiar bagażu i szafa gra.

Już raz pisałem : w Rzymie zakonnica miała na sobie taki plecak ,że mogła by tam schować słonia. Nikt nie robił problemu.
_________________
"Russia is a gas station masquerading as a country"
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 26 Wrz 2010 21:53 

Rejestracja: 20 Lut 2010
Posty: 971
rexxx napisał(a):

Już raz pisałem : w Rzymie zakonnica miała na sobie taki plecak ,że mogła by tam schować słonia. Nikt nie robił problemu.


99 razy nikt nie będzie robił problemów a za 100 zrobi. Ja się tak naciąłem w Bergamo ze statywem. Nie przejdzie w podręcznym i tyle i albo kosz, albo rejestrowany ;) i 35€ poszło się paść.... :(
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 27 Wrz 2010 09:41 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 418
A czy te metalowe pojemniki mają równo 55 x 40 x 20 ?. Czy bagaż (walizka) 53 x 37 x 21 zmieści się w nie (chodzi tu o 1 cm przekroczony - zamiast 20 jest 21) ?
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 27 Wrz 2010 18:21 

Rejestracja: 07 Maj 2010
Posty: 305
A to twarda walizka czy miękka? Czasami nawet twarda ma ten centymetr luzu na suwaku, bo miękką na pewno wciśniesz. Moja plastikowa jest przekroczona tak z 3-4cm to nie ma mowy żeby ją wcisnąć w kosz, ale 1cm możliwe że przejdzie. Najlepiej podjechać na lotnisko i sprawdzić jak jest jakieś w pobliżu.
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 27 Wrz 2010 19:50 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 418
Miękka, jak się ją "porządnie" przyciśnie to da się uzyskać 20 cm. BTW jutro to sprawdzę na Okęciu w koszu Wizzair-a.
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 28 Wrz 2010 20:04 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 418
No i sprawdziłem na okęciu w koszu wizzaira. Weszła bez problemu. Na mój gust te kosze w grubości mają o 1 cm więcej niż 20 cm
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 29 Wrz 2010 08:05 

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 70
Loty: 40
Kilometry: 65 405
Koszyki rajana są na bank większe od wizzerowych, do rajana mi plecak wchodzi bez problemu, w wizz jest gorzej. Mowie tu o 20cm. Nie mam pewności, co do pozostałych wymiarów, ale jak ktoś ma blisko na lotnisko, to może by sprawdził z miarka, bo to ciekawa sprawa jest.
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 29 Wrz 2010 15:57 

Rejestracja: 09 Lip 2010
Posty: 9
W Bolonii Marconi, podobnie jak w Bergamo, bagaż podręczny jest sprawdzany przez Panie odpowiedzialne za boarding. Chodzą z kartonowymi próbnikami i polują na duże walizki.

Myślę, że fajnie będzie, jak będziemy pisać w tym temacie, na którym lotnisku można spodziewać się kontroli bagażu podręcznego.
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 29 Wrz 2010 16:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 1738
michal napisał(a):
W Bolonii Marconi, podobnie jak w Bergamo, bagaż podręczny jest sprawdzany przez Panie odpowiedzialne za boarding. Chodzą z kartonowymi próbnikami i polują na duże walizki.

Myślę, że fajnie będzie, jak będziemy pisać w tym temacie, na którym lotnisku można spodziewać się kontroli bagażu podręcznego.


z ostatniego miesiąca to wylatywałem z
gdańsk, bergen, wwa, barcelona prat, pisa, poznań, paris beauvis, porto, bruxela charleroi

na beavuis była pobieżna kontrola [torba miała wejść niby do kosza, ale jak już 'zaczeła' wchodzić to gościu stwierdził że ok]

natomiast jeden gościu z ryanaira w porto jest wyraźnie do zwolnienia - nudził się jak cholera i z tych nudów stwierdził, że będzie chodził z tym śmiesznym koszyczkiem i mierzył bagaże
jest kryzys i wg. mnie ludzie, którzy się nudzą powinni być zwalniani, jak np. ten koleś


jeden erazmus niestety miał dość sporą torbę ze sobą, ale starym studenckim sposobem ubrał na siebie wszystkie z niej ciuchy [szczególny szacun dla niego za założenie na siebie grubej, puchowej kurtki - sytuacja miała miejsce w Porto ok 20 września, temp w Porto wynoszą wtedy sporo ponad 20C więc wyglądało to dość oryginalnie] i tym sposobem przeszedł kontrolę ;)
_________________
Image
http://whenyouliveinbarcelona.tumblr.com/
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 29 Wrz 2010 16:45 

Rejestracja: 13 Mar 2010
Posty: 193
Ja się spotkałem ze sprawdzaniem tylko 2 razy, i było to w Bergamo (przed wejściem na security). Pierwszym razem byli sprawdzani wszyscy jak leci, a drugim ci co na oko mieli za duży bagaż
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 03 Paź 2010 14:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 3271
mierzyłem ostatnio, koszyk (przy wejściu) ma ok 22 x 43cm, ponizej jest szerszy ;)
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 07 Paź 2010 15:43 

Rejestracja: 27 Sty 2010
Posty: 206
Ostatnio w Bergamo pierwszy raz miałem sytuację, że przed security stały 2 panie z FR i kazały WSZYSTKIM po kolei wkładać bagaż do koszyka zintegrowanego z wagą i jak było powyżej 11kg lub ktoś nie zdołał wepchnąć to zapraszały do uiszczenia 35 EUR fee.

Ja miałem ok 12 kg, ale rozdałem reszcie ekipy kilka drobiazgów i cała czwórka poszła bezproblemowo.
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 08 Paź 2010 15:45 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 516
Loty: 7
Kilometry: 5 251
Zwracam uwage, ze na lotnisku w Bergamo kosz do sprawdzania wymiarow bagazu podrecznego Ryanair jest zintegrowany z waga, wiec na wyswietlaczu widac rowniez, czy nie przekracza wagi 10 kg. Wycwanili sie... :(
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 11 Paź 2010 13:57 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 364
Blackall napisał(a):
mierzyłem ostatnio, koszyk (przy wejściu) ma ok 22 x 43cm, ponizej jest szerszy ;)

Potwierdzam, tez mierzylem.. Kosz, wymiary wewnetrzne ma 22.5x43x58cm(wysokosc)
Pudelko natomiast kartonowe (to budzace postrach ;), ma 22x42 (wymiary wewnetrzne).
Wylatywalem z WRO i GRO ostatnio i nikt nikomu nieczego nie mierzyl, a ludzie wchodzili z takimi bagazami, ze doslownie sie nie miescilo w schowku.
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 14 Paź 2010 16:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 3271
dos70 napisał(a):
Zwracam uwage, ze na lotnisku w Bergamo kosz do sprawdzania wymiarow bagazu podrecznego Ryanair jest zintegrowany z waga, wiec na wyswietlaczu widac rowniez, czy nie przekracza wagi 10 kg. Wycwanili sie... :(


remi3 napisał(a):
Ostatnio w Bergamo pierwszy raz miałem sytuację, że przed security stały 2 panie z FR i kazały WSZYSTKIM po kolei wkładać bagaż do koszyka zintegrowanego z wagą i jak było powyżej 11kg lub ktoś nie zdołał wepchnąć to zapraszały do uiszczenia 35 EUR fee.

Ja miałem ok 12 kg, ale rozdałem reszcie ekipy kilka drobiazgów i cała czwórka poszła bezproblemowo.



tak, warto ostrzegać nowicjuszy przed bergamo, bo przewaznie koszyki sa przy wejsciu na poklad - a w bergamo jeszcze przed security.
swoja drogą my z bergamo lecielismy ostatnio 2 razy i za kazdym razem... czekalismy az panie z ryana sie odwrócą, beda ze soba rozmawiac, itd.. i wtedy szybki przemarsz na stanowiska kontroli bezpieczenstwa ;-)
trzeba sie wykazac refleksem i sprytem, bo dojscie do nich jest "pozawijane" przez tasmy, ale.. da sie nie byc tam sprawdzanym ;-)

swoja droga najbardziej podobała mi sie waga w fazie.. pani brala bagaz do reki i sprawdzala "na oko" czy jest 10kg :D
wymiary natomiast sprawdzal koszyk, ale widzialem ze nawet jak ludziom nie wchodzilo, lub ledwo wchodzilo, to puszczali :)
nas, turystów, w ogole puścili z usmiechem i bez sprawdzania (co tam macie? jedzenie, duzo jedzenia! <banan> ok, milego lotu :D)
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
PostWysłany: 18 Paź 2010 22:39 

Rejestracja: 24 Mar 2010
Posty: 102
- Mnie ostatnio na Ciampino kazali ważyć i było 11,5. Dobrze, że siostra miała 8:-)

- w stolicy Dolnego Śląska byłem świadkiem warzenia wszystkich lecących bagaży.

- rok temu Agadir również zafundował ważenie oraz mierzenie w koszu :twisted:

Myślę jednak, że nie ma zasady...w Bergamo nigdy nikt nie zwracał uwagi...
_________________
Image
Góra
 Profil PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 710 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
phpBB® Forum Software © phpBB Group