REKLAMA

Zgubione bagaże? Jest szansa, że takie problemy odejdą do lamusa

Foto: bibiphoto, Shutterstock
Czy kiedykolwiek zdarzyło się wam, że linia lotnicza zgubiła wasz bagaż? To jeden z bardziej frustrujących momentów, który może przytrafić się podczas podróży samolotem. 

Na szczęście – zarówno dla pasażerów, jak i dla linii lotniczych – procedury związane z obsługą bagażu rejestrowanego są coraz bardziej skuteczne. Branżowa organizacja SITA opublikowała właśnie doroczny raport, w którym dwie informacje zasługują na szczególną uwagę. Pierwszą z nich jest fakt, iż w ciągu ostatniego roku na każde 1000 walizek, linie lotnicze „zgubiły” 6 sztuk. To o 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Druga ciekawa informacja to statystyka związana z powodem czasowego zgubienia przez linie lotnicze bagażu. Kiedy najczęściej pasażerowie (a raczej przewoźnicy) tracą z oczu swój bagaż rejestrowany? Podczas transferu z jednego lotu na drugi – blisko 47 proc. walizek gubi się właśnie wtedy.

Linie lotnicze inwestują w coraz lepsze systemy do zarządzania i śledzenia drogi naszego bagażu podczas całej podróży, niezależnie od tego, przez ile portów lotniczych przyjdzie nam podróżować. Kiedyś opierało się to na klasycznych zawieszkach z kodem kreskowym. Aby sprawdzić cel podróży i inne szczegóły, kod kreskowy musiał być zeskanowany. Teraz, wraz z rozwojem technologii (i spadkiem cen) przyszłością wydają się być etykiety radiowe RFID, które umożliwiają automatyczną zdalną identyfikację bagażu.

Po części jest to spowodowane rychłym wejściem w życie rezolucji 753 IATA, która wprost nakazuje wszystkim liniom lotniczym śledzenie bagażu przez całą drogę: od momentu nadania do momentu odbioru. Kiedy owa rezolucja ma obowiązywać? Od czerwca 2018.

Niektóre lotniska i linie lotnicze, na przykład Qatar Airways i port w Doha już się chwalą wdrożeniem technologii, która pozwala klientom na „śledzenie” ich bagażu na swojej stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej. To duża zmiana w porównaniu do tego, co mogło być udziałem podróżnych jeszcze 10 lat temu. Wtedy szanse na to, że linia lotnicza zgubi nasz bagaż podczas podróży, były blisko 70% większe niż teraz.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Mój bagaż nie dotarł do miejsca docelowego, ale już dostałem po 4 dniach, kurier przywoził.. Chciałem ubiegać o zwrot kosztów za potrzebne rzeczy który kupiłem, a linie lotnicze chcą żebym pokazał kwit bagażowy , ale nie mam ponieważ przy nadaniu bagażu rejestrowanego nie dostałem kwit, było późno i zapominałem upomnieć pracownika... to oznacza że nie ma o czym liczyć na zwrot? czy mogę coś udowodnić np. niech obejrzą nagranie z monitoringu że rzeczywiście to ja dałem moje walizkę?
Norweg, 4 maja 2017, 12:54 | odpowiedz
na pewno beda ogladac, jusz to widze hehe
rysiek z klanu, 4 maja 2017, 13:45 | odpowiedz
rysiek z klanu na pewno beda ogladac, jusz to widze hehe
już*
kasia, 4 maja 2017, 15:23 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.