Fly4free.pl

Zepsute Pendolino! Prawie połowa nowoczesnych pociągów PKP Intercity uszkodzona

Pendolino PKP Intercity
Foto: PKP Intercity
PKP Intercity wyłączyło z eksploatacji aż sześć składów Pendolino. Powodem jest poważne uszkodzenie podwozi składów. „Tabor wygląda jak ostrzelany” - mówią pracownicy. Wcześniej do remontu trafiły 2 inne składy tego typu.

O sprawie jako pierwszy poinformował „Rynek Kolejowy”. Pociągi Pendolino były stopniowo odstawiane na bocznicę już od piątku, a powodem były niepokojące uszkodzenia podwozia. Pracownicy przewoźnika znaleźli tam dziury, poprzerywane izolacje i wbite w poszycie kamienie. Usterki wystąpiły poprzez kontakt z tłuczniem, czyli kruszywem znajdującym się na torach kolejowych, który wybił dziury w podwoziu.

PKP Intercity informuje, że stan techniczny pociągów jest obecnie analizowany. Ale stan pociągów jest poważny – „Rynek Kolejowy” cytuje pracowników PKP IC, którzy twierdzą, że „tabor wygląda jak ostrzelany”. Z tego powodu w środę na 8 połączeniach, gdzie normalnie kursuje Pendolino, jeździły pociągi zastępcze.

Klątwa Pendolino?

PKP Intercity kupiło 20 nowoczesnych składów za 400 mln EUR, ale z pociągami wciąż są jakieś problemy. Największym i najbardziej znanym jest chyba wciąż przeciągający się brak internetu, który wynika ze sporu przewoźnika z producentem składów, czyli firmą Alstom. Obecnie w ruchu jest tylko 12 z 20 pociągów Pendolino – oprócz 6 wspomnianych wyżej składów, 2 kolejne znajdują się w naprawach powypadkowych i nie zanosi się na to, że szybko wrócą do pracy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Kupili pociągi, które jeżdżą z prędkością jak podmiejskie w normalnych krajach, więc dajmy im szansę, żeby nauczyli się je eksploatować. W końcu to szok technologiczny.
obibok, 24 stycznia 2018, 22:10 | odpowiedz
Avatar użytkownika
hahaha... już wiedzę raport, który wykaże, że te pociągi się nie nadają i trzeba je zwrócić i o żadnej modernizacji nie będzie mowy! coś czuje, że to początek końca pedolino...
namteH, 24 stycznia 2018, 22:52 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jeszcze żeby się nie siedziało jak Wizzairze to by było spoko. Zwykle "stare" składy z nowymi lokomotywami na luzaku jadą 160km/h. Nie wiem o co to halo że całe 40mk/h
kittycate, 25 stycznia 2018, 2:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jechalem tym Pendolino killa razy. Wg mnie to delikatne ... malo masywne, bez roznicy z jakas tam nowa lokomotywa polska, pezynajmniej na trasie Warszawa-Krakow. Prdkosc ta sama czas przekazdu tez. Kupili po prostu wloskie zlomy, nie przydatne w Polsce. Do predkosci ok 200 km wystarczacza polskie lokomotywy czy sklady cale. Pendolino tu niepotrzebne. We Wloszech to chyba pociagi tzw ordinary czyli zwykle, co wiele razy jezdzilem to jechaly wg tablicy w skladach 160-170 km/h.
hol2, 25 stycznia 2018, 3:35 | odpowiedz
Avatar użytkownika
obibok Kupili pociągi, które jeżdżą z prędkością jak podmiejskie w normalnych krajach, więc dajmy im szansę, żeby nauczyli się je eksploatować. W końcu to szok technologiczny.
No bez przesady! :P Podmiejskie we Włoszech jeżdżą tylko 160 km/h! ; )
FreddieKruger, 25 stycznia 2018, 12:17 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »