Wizz Air zaplusował: Każdy pasażer dostanie pieniądze za odwołane loty w ciągu 30 dni!
– Proces zwrotu pieniędzy za odwołane loty został zautomatyzowany i każda osoba, która zwróci się do nas w tej sprawie ma gwarancję, że otrzyma od nas pieniądze po 30 dniach – mówi Jozsef Varadi w rozmowie z węgierskim “Forbesem”.
Zwrot pieniędzy za odwołane loty i związane z tym perturbacje to temat-rzeka dla milionów pasażerów na całym świecie. Wiele linii lotniczych wzbrania się jak może przed oddawaniem ludziom pieniędzy i zamiast tego oferuje vouchery, które będziemy mogli wykorzystać w późniejszym terminie. Absolutnym liderem w tej praktyce jest Ryanair, który ima się różnych sposobów, by zniechęcić pasażerów do ubiegania się o zwrot, ale to samo można powiedzieć o większości przewoźników, którzy z powodu pandemii koronawirusa desperacko potrzebują pieniędzy, aby zachować płynność finansową. W tej sytuacji bardzo pozytywnie należy ocenić postawę Wizz Aira.
Jak wygląda sytuacja obecnie? Przewoźnik ogłosił jakiś czas temu, że wszyscy pasażerowie z odwołanych lotów, którzy nie będą chcieli zwrotu środków na swoje konta Wizz (120 procent wartości biletu) otrzymają pieniądze w ciągu 60 dni. Jednak teraz ten proces ma przyspieszyć – w rozmowie z węgierskim “Forbesem” Jozsef Varadi powiedział, że proces zwrotu pieniędzy będzie w pełni zautomatyzowany i każda osoba, która nie chce zwrotu środków na konto Wizz, otrzyma zwrot pieniędzy w ciągu 30 dni!
Przewoźnik ma wkrótce ogłosić szczegóły tej decyzji, natomiast już teraz musimy przyznać, że wokół Wizz Aira dzieje się ostatnio niezwykle dużo – tylko w zeszłym tygodniu przewoźnik ogłosił ponad 55 nowych tras i nowe bazy operacyjne w Mediolanie, Tiranie oraz cypryjskiej Larnace. Jednocześnie węgierska linia planuje nieco zmniejszyć swoją obecność w Polsce poprzez zabranie ze swoich baz operacyjnych w naszym kraju kilku samolotów.