Wizz Air: zostajemy na lotnisku Chopina na stałe!

Węgierska niskokosztowa linia lotnicza Wizz Air na konferencji prasowej w Warszawie poinformowała dziś, że na stałe rezygnuje z powrotu do Modlina i zostaje z bazą na Lotnisku Chopina.

Cieszę się, że mogę dziś z całą pewnością zagwarantować wszystkim pasażerom oraz obsłudze Wizz Air poczucie komfortu i pewności, które zostało w ostatnim czasie zaburzone przez nieoczekiwane zmiany związane z funkcjonowaniem lotniska w Modlinie” – powiedział Prezes Wizz Air, József Varadi

Od lewej: Daniel de Carvalho, dyrektor ds. komunikacji Wizz Air’a oraz Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira:

vardi

Wizz Air poinformował, że stracił zaufanie do Portu Lotniczego w Modlinie. Nie wierzymy, że będzie tam cokolwiek na czas – argumentował przewoźnik. Przenosząc loty do Modlina liczyliśmy na obniżkę kosztów, ale w związku z nieplanowanymi zaburzeniami w funkcjonowaniu i związanymi z tym przekierowaniami lotnisko to okazało się niezwykle drogie.

Wg dziennikarzy obecnych na konferencji prasowej różnica między kosztami operacyjnymi WAW/WMI to 20 mln rocznie na korzyść lotniska w Modlinie. Według Wizz Air są to jedynie kwoty podawane przez media, prawdziwe różnice cennikowe są mniejsze, a po doliczeniu kosztów operacyjnych, spodziewane zmniejszenie kosztów było tylko wirtualne.

Na dziś decyzja o pozostaniu w Porcie Chopina jest długoterminowa. Na pytanie dziennikarzy czy decyzja zmieni się jeżeli Państwowe Porty Lotnicze przejmą lotnisko w Modlinie przewoźnik nie odpowiedział wprost, podkreślał, że decyzja może się zmieniać, jeśli na przykład Lotnisko Chopina drastycznie podniesie ceny,

Z okazji pozostania na stałe na lotnisku Chopina przewoźnik dla pasażerów przygotował promocję. Wszystkie loty z Warszawy są tańsze o 20%. Promocyjne ceny będą obowiązywały do jutra (18 lipca) do północy.

Wizz Air poinformował, że jest przekonany, że pasażerowie docenią koniec niepewności związanej z zamknięciem pasa startowego w Modlinie. W badaniu przeprowadzonym na grupie 4 tysięcy pasażerów, ponad 70% z nich uznało, że było zawiedzionych lokalizacją i dostępnością lotniska w Modlinie. Przyznali także, że oszczędności wynikające z możliwości zakupu tańszych biletów nie rekompensują im kosztów oraz czasu podróży na lotnisko

preferencje pasazerow

Wizz Air pokazał też swoje dane operacyjne. Przewoźnik chwali się między innymi tym, że w ciągu doby ich samoloty pracują średnio ponad 12 godzin.

photo

Aktualizacja (18:30)

Lotnisko w Modlinie broni się:

OŚWIADCZENIE

Ogłoszoną podczas dzisiejszej konferencji prasowej deklarację linii lotniczej WIZZ AIR o pozostaniu na Lotnisku Chopina uznajemy za autonomiczną decyzję biznesową. Firma odrzuciła korzystną propozycję finansową, która dawała mu wielomilionowe oszczędności w skali roku, co może sugerować zmianę w strategii obecności firmy na rynku warszawskim.

Tym samym 17.07.2013 r. linia WIZZ AIR potwierdziła, że zerwała umowę handlową z lotniskiem, która została podpisana w ubiegłym roku i miała obowiązywać przez okres 5 lat.

Lotnisko opracowało bardzo korzystny pakiet marketingowy dla przewoźników obecnych na lotnisku przed 22 grudnia 2012 r. Propozycja nowych opłat cennikowych i rabatów uwzględniała dotychczasowy niskokosztowy model biznesowy działalności przewoźników. Należy jednak pamiętać, że przedstawione propozycje lotnisko opierało na rachunku ekonomicznym. Model biznesowy lotniska nie zakłada dofinansowywania linii lotniczych. Spółka uznaje też za bezzasadne jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze linii lotniczych.

Lotnisko Warszawa/Modlin jest w pełni wiarygodnym partnerem biznesowym. Spełnia wszelkie wymogi lotniska użytku publicznego, co zostało potwierdzone w procesie drobiazgowego audytu w ramach re-certyfikacji lotniska przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Lotnisko Warszawa/Modlin w dniu 10 lipca 2013 r. ponownie otrzymało certyfikat ULC świadczący o spełnieniu wszelkich norm oraz zapewnieniu bezpieczeństwa operacji lotniczych.

W swoim oświadczeniu WIZZ AIR przedstawił wyniki badań, które sugerują, że 60% pasażerów preferuje rejsy z Lotniska Chopina m. in. z powodu trudności z dojazdem i wyższymi kosztami dotarcia na Lotnisko Warszawa/Modlin. Badania prowadzone w listopadzie ubiegłego roku na zlecenie naszego lotniska na reprezentatywnej grupie pasażerów, nie wykazały takiego problemu. Dla 25% wszystkich pasażerów czas dojazdu na lotnisko nie przekraczał 45 minut. Czas dojazdu dla pasażerów z północno-wschodnich regionów kraju oraz mieszkańców północnej i zachodniej ściany województwa mazowieckiego, którzy stanowili wtedy blisko 40% wszystkich pasażerów lotniska, był średnio

65 minut krótszy niż w przypadku dojazdu na Lotnisko Chopina. Tylko 1 osoba na 10 wskazywała jako utrudnienie w podróży czas lub koszt dojazdu na Lotnisko Warszawa/Modlin. Dla porównania w tym samym pytaniu, wśród pasażerów linii WIZZ AIR 44,6% wskazywało jako utrudnienie podróży restrykcje związane z wagą bagażu, 37,5% konieczność dopłat za większy bagaż kabinowy, a 25% dyskomfort związany z małą ilością miejsca.

Teza Prezesa linii WIZZ AIR dotycząca negatywnego wpływu pogody na funkcjonowanie lotniska Warszawa/Modlin nie ma pokrycia w rzeczywistości, o czym świadczą statystyki pogodowe i dokładna dokumentacja operacji lotniczych dla Lotniska Warszawa/Modlin. Poruszany argument braku systemu ILS również stracił swoją aktualność. ILS od dawna jest zainstalowany na Lotnisku Warszawa/Modlin, obecnie pracuje w trybie testu, który zakończy się pod koniec sierpnia. We wrześniu system ILS będzie dostępny dla operacji lotniczych.

Należy też przypomnieć, iż zawarta pomiędzy naszymi spółkami umowa o współpracy z 31 stycznia 2012 r. nie zawiera żadnego zapisu nt. ILS. O spodziewanym terminie uruchomienia systemu ILS, postępach w pracach przy instalacji i wdrożeniu operacyjnym systemu na bieżąco informowaliśmy naszych partnerów. Ze względu na wymuszony problemami z drogą startowa przestój operacyjny oraz w następstwie tego prowadzone prace remontowe, wdrożenie systemu we wcześniejszym terminie nie było możliwe.

Zarząd Spółki
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o.

Sprawdź inne superokazje 🔥
Końcówka wakacji w stylu all inclusive 😎 Tydzień w 4* hotelu na Riwierze Tureckiej za 2077 PLN 🍹
Turcja z Katowic 2077 PLN

Zakończ wakacje w stylu all inclusive. Tydzień w 4* hotelu

Wybrzeże, które robi wrażenie 🤩 Wycieczka do Czarnogóry za 829 PLN 😎✨ Loty + hotel ze śniadaniami i samochód 🚗
Czarnogóra z Gdańska 829 PLN

Pięć dni w Czarnogórze w pełnym pakiecie. Loty + hotel i samochód

Kamienne uliczki i śródziemnomorski klimat 🌊 Malta za 779 PLN 😍🤯 Loty i ⭐️⭐️⭐️⭐️hotel 😎
Malta z Warszawy 779 PLN

Wypoczynek z klasą na śródziemnomorskiej wyspie. Loty + 4* hotel

Klasyk, który nigdy się nie nudzi 🥰🤌 Wycieczka do Rzymu za 589 PLN 😱✨
Rzym z Krakowa 589 PLN

Doskonały city break w Wiecznym Mieście w supercenie

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

Wymuszają jeszcze większą presję na Modlinie... Ciekawe, kiedy zmienią zdanie.
zdz, 17 lipca 2013, 9:59 | odpowiedz
jak dla mnie O ;) ceny przerzucą na klientów, ale generalnie wole zapłacić pare zł więcej za bilet i nie musieć podróżować na koniec świata do modlina ;)
sadam, 17 lipca 2013, 10:02 | odpowiedz
Fantastyczna wiadomość. Modlin do czasu zbudowania odnogi kolejowej to duża strata czasu na dojazdy. A wiadomo było od lat, że dobry dojazd jest konieczny by funkcjonalność lotniska była zadowalająca.
Włodek, 17 lipca 2013, 10:02 | odpowiedz
Okęcie i Modlin są zarządzane przez tą samą spółkę: wrócą jak im wywindują opłaty na Okęciu. Teraz nie mogą tego zrobić, bo nie mieli by gdzie pójść (brak ILSu w Modlinie).
Saddam, 17 lipca 2013, 10:02 | odpowiedz
Rewelacja. Latam z Chopina!
skoczek, 17 lipca 2013, 10:06 | odpowiedz
cos nie ostre to zdjecie
canon, 17 lipca 2013, 10:09 | odpowiedz
Ja sie nie dziwe, na jesien/zime kiedy mgly sie pojawia to ja bym nie ryzykowal - pewnie dopiero na lato przeniesie sie.
justarrived, 17 lipca 2013, 10:11 | odpowiedz
a w Modlinie "utopiono" set milionów z naszych podatków...czy Panowie z koalicji rządzącej w województwie z Panem Marszałkiem na czele odpowiedzą za to? kiedy to się skończy? ile trzeba jeszcze "utopić" kasy?
tewu, 17 lipca 2013, 10:11 | odpowiedz
część negocjacji. zmienią zdanie jak modlin się ugnie.
como, 17 lipca 2013, 10:12 | odpowiedz
comoczęść negocjacji. zmienią zdanie jak modlin się ugnie.
dojazd do Chopina jest o wiele łatwiejszy popieram decyzje.
Kacper, 17 lipca 2013, 10:17 | odpowiedz
Hura!
Timetravellersguide, 17 lipca 2013, 10:21 | odpowiedz
WłodekFantastyczna wiadomość. Modlin do czasu zbudowania odnogi kolejowej to duża strata czasu na dojazdy. A wiadomo było od lat, że dobry dojazd jest konieczny by funkcjonalność lotniska była zadowalająca.
Zależy skąd tam chcesz dotrzeć. Dojazd nie jest idealny, ale bez przesady - z centrum Wawy zajmuje około godziny i jest dość komfortowy (przy korkach w solicy czas podróży porównywalny). W wielu miejscach w zachodniej Europie jest gorzej i kosztuje majątek. Nie da się mieć wszystkiego od zaraz. Gdyby nie pech z pasem, może ILS już by się instalował. Takie "hurra, latam z Okęcia" jest egoistyczne i krótkowzroczne. Poza tym naiwne - to oczywiste, że Wizz tam wróci, to część negocjacji jak słusznie ktoś tu zauważył.
ern, 17 lipca 2013, 10:39 | odpowiedz
Brawo. Dzięki temu będę korzystał z ich usług, bo dojazd do Warszawy a potem Modlina raczej by palił taką możliwość. Za taką opcję bilety droższe nawet o te 20/30 złotych to cena akceptowalna.
Amnesia, 17 lipca 2013, 10:49 | odpowiedz
ern- w końcu jakaś rozsądny i przemyślany komentarz. Również zgadzam się z tym, że dojazd do Modlina nie jest taki fatalny i odbywa się w miarę komfortowych warunkach. Porównując z innymi miastami europejskimi jest w przystępnej cenie. Do Chopina dojazd jest oczywiście lepszy ale z wielu miejsc w Warszawie również trwa około godziny i nie unikniemy tego bo Warszawa to duże miasto. Natomiast to wstyd, żeby stolica kraju miała tylko jedno lotnisko ?!? No i oczywiście ta sytuacja z Modlinem to żenada...i mam nadzieje, że jak najszybciej ogarną tą całą wielką pomyłkę :/
K, 17 lipca 2013, 10:58 | odpowiedz
Jeśli chodzi o czas dojazdu na modlin własnym samochodem lub taxi to z północnej Warszawy jest taki sam albo nawet krótszy niż na Okęcie. Problem jest, że trzeba wtedy zostawić gdzieś samochód co zwiększa koszty lub zabulić za taksówkę. Oczywiście dojazd komunikacją wciąż kuleje i tu lotnisko Chopina wygrywa już bezapelacyjnie.
andrew, 17 lipca 2013, 11:07 | odpowiedz
AmnesiaBrawo. Dzięki temu będę korzystał z ich usług, bo dojazd do Warszawy a potem Modlina raczej by palił taką możliwość. Za taką opcję bilety droższe nawet o te 20/30 złotych to cena akceptowalna.
Za chwilę będziesz biadolić, jakie to dantejskie sceny rozgrywają się na Okęciu - "kolejki jak za komuny, kto mi zwróci jak nie zdążę się odprawić?". Nie ma alternatywy dla Modlina. Zdecydowano się na ten port, wpomopowano kupę kasy i w interesie wszystkich nas jest by zaczął normalnie funkcjonować, jak najszybciej. Z czego się cieszycie - że teraz Wasze m.in. podatki się marnują?
ern, 17 lipca 2013, 11:08 | odpowiedz
Z jednej strony się cieszę bo często latam wizzairem i na okęcie jest mi łatwiej się dostać. Z drugiej strony żal mi trochę modlina oraz przedsiębiorców, którzy pootwierali swoje biznesy licząc na to lotnisko.
andrew, 17 lipca 2013, 11:09 | odpowiedz
Nie wszyscy latajacy z Warszawy to Warszawiacy. Mnie sie bardziej oplaca leciec z przesiadka w Londynie niz jechac z Poznania do Warszawy, z Warszawy do Modlina i potem jeszcze autobusem pod lotnisko. Gdyby jeszcze "ci na gorze" mieli troche oleju w glowie, to zmieniliby godziny lotow na pozniejsze, aby mozna bylo jakos dojechac na ten samolot o 6 rano. Ja za darmo nie wzialbym takiego biletu, bo dojazd by mnie wykonczyl+nocka z glowy. Czekam z utesknieniem na Budapeszt z Poznania czy Gdanska, ale sie chyba nie doczekam.
lotoss, 17 lipca 2013, 11:18 | odpowiedz
Uważam że to tylko mała zagrywka w piramidzie negocjacji... obecnie w Modlinie koszt obsługi 1 pasażera to 26 zł gdzie na Okęciu ta sama operacja to koszt 60 zł. Dodatkowo Modlin ogłosił (wczoraj tj 16.07) dodatkowe ulgi cenowe dla lini lotniczych. A tak btw Okęcie puchnie w szwach ogromne kolejki itp Modlin jest potrzebny tylko kwestia dobrej polityki rozwojowej a poza tym to nowe przedsiębiorstwa nowe miejsca pracy szansa na rozwój regionu.
Mietek, 17 lipca 2013, 11:21 | odpowiedz
Za chwilę będziesz biadolić, jakie to dantejskie sceny rozgrywają się na Okęciu – „kolejki jak za komuny, kto mi zwróci jak nie zdążę się odprawić?”. Nie ma alternatywy dla Modlina. Zdecydowano się na ten port, wpomopowano kupę kasy i w interesie wszystkich nas jest by zaczął normalnie funkcjonować, jak najszybciej. Z czego się cieszycie – że teraz Wasze m.in. podatki się marnują?
Przypominam, że owe dantejskie sceny były niemalże codziennością Modlina. Opóźnienia, odwołania lotów. A już kpiną jest dojazd do Modlina. Dojeżdżam z Płocka i muszę przyjeżdżać do Warszawy, żeby się przesiąść do Modlina (np. Warszawa Gdańska). To samo południe Polski (o ile dobrze kojarzę to tylko pociągi z Działdowa (Gdańska) jeździły przez Modlin. W innym przypadku konieczny jest wyjazd z Warszawy (no chyba, że ktoś ma auto, ale w dużej części pasażerowie korzystają jednak z komunikacji).
XXXX, 17 lipca 2013, 11:38 | odpowiedz
LIPA ! i tyle. To bedzie mialo marne skutki dla cen. Wizz i tak juz jest drozszy 20-25% od tego jak bym rok temu z Modlina (mowie o taryfach + bagazach szczegolnie cwaniacto z podrecznym). A bedzie jeszcze drozszy. I SKORO 100% pasazerow nie lubi "malego podrecznego" i doplacac 130 zl za normalny podreczny - czemu sie z tego nie wycofają CWANIAKI ? Wola latac z pustymi schowkami nad glowami i kasowac grubą kase za bagaże (250 za walizke do ceny biletu w obie str). To juz nie jest tania linia. Tani i wygodny (bagaze) jest RYANAIR i nim bede latac z Modlina za kilkadziesiąt zł z bagazem podręcznym. Szkoda tylko ze Ryan ma kiepski system do rezerwacji ale moze to jeszcze zmienią. Ryan nie bez powodu zostal wybrany najlepsza tania linia i nie bez powodu jest najwiekszy w Europie i przescignął juz LOT w maciezystym kraju. Wizz moze sie schować ze swoją polityką bagażową i cenową. Bye bye.
KUMATY, 17 lipca 2013, 11:39 | odpowiedz
XXXX
Za chwilę będziesz biadolić, jakie to dantejskie sceny rozgrywają się na Okęciu – „kolejki jak za komuny, kto mi zwróci jak nie zdążę się odprawić?”. Nie ma alternatywy dla Modlina. Zdecydowano się na ten port, wpomopowano kupę kasy i w interesie wszystkich nas jest by zaczął normalnie funkcjonować, jak najszybciej. Z czego się cieszycie – że teraz Wasze m.in. podatki się marnują?
Przypominam, że owe dantejskie sceny były niemalże codziennością Modlina. Opóźnienia, odwołania lotów. A już kpiną jest dojazd do Modlina. Dojeżdżam z Płocka i muszę przyjeżdżać do Warszawy, żeby się przesiąść do Modlina (np. Warszawa Gdańska). To samo południe Polski (o ile dobrze kojarzę to tylko pociągi z Działdowa (Gdańska) jeździły przez Modlin. W innym przypadku konieczny jest wyjazd z Warszawy (no chyba, że ktoś ma auto, ale w dużej części pasażerowie korzystają jednak z komunikacji).
Załóż firmę transportową i woź ludzi na lini: Płock - Modlin - Wawa. KIedyś były autobusy z Płocka przez Nowy Dwór Maz. do Wawy, i nawet pociąg podmiejski zdaje się. Świetny impuls by takie połączenia odtworzyć i by były rentowne. Póki co z Gdańskiej dotrzesz do lotniska w 45 minut - jedna przesiadka na trasie z Twojego miasta to chyba niewiele? Czasami mam wrażenie, że my wcale nie chcemy dobrych połączeń lotniczych, kolejowych, autobusowych. Interesuje nas tylko taksówka od drzwi domu do drzwi np. hotelu na Cyprze / zakładu pracy pod Londynem. Zostaje więc tylko teleportacja.
ern, 17 lipca 2013, 11:53 | odpowiedz
To tylko dopełnia żałosnego obrazu. Zmarnowana kasa na Modlin. Okęcie fatalnie zarządzane. A obiecali, że Warszawa będzie hub"em.
dre, 17 lipca 2013, 11:55 | odpowiedz
Moim zdaniem to zagranie taktyczne - duży plus u pasażerów, a do tego genialny as negocjacyjny z władzami Modlina. Przecież każda linia może zmienić bazę. Po uruchomieniu ILS 2 poziomu zaczną się negocjacje. Inna sprawa, że po skasowanych połączeniach przez innych przewoźników ktoś chce je przejąć? np. WIZZ Zmiana na Chopina dała nowych pasażerów, a Modlin niższe koszty. Przy zmniejszeniu liczby przekierowań sytuacja może się znów zmienić. Pożyjemy, zobaczymy
mk, 17 lipca 2013, 12:07 | odpowiedz
W badaniach marketingowych jest tak, że co innego ludzie deklarują, a co innego robią. Zależy o co pytasz i jak pytasz. Jeśli zapytasz czy na Twoim osiedlu powinna być biblioteka, to 100% odpowie, że tak. Pózniej okaże się, że 0,1% ludzi chodzi do tej biblioteki. Tak samo jest z tymi badaniami Wizza.
Ralf, 17 lipca 2013, 12:29 | odpowiedz
przestancie powtarzac te brednie o taniosi Modlina, doliczcie dojazd na ten kraniec swiata, czy to autobusem, samochodem czy taksowka,doliczcie koszta pozostawienia samochodu na parkingu, ze juz nie wspomne o czasie straconym na dojazd,1h do Modlina ta chyba samolotem....
keks, 17 lipca 2013, 13:49 | odpowiedz
keksprzestancie powtarzac te brednie o taniosi Modlina, doliczcie dojazd na ten kraniec swiata, czy to autobusem, samochodem czy taksowka,doliczcie koszta pozostawienia samochodu na parkingu, ze juz nie wspomne o czasie straconym na dojazd,1h do Modlina ta chyba samolotem….
jeżeli dla Ciebie Modlin to kraniec świata to nie powinieneś się w ogóle wypuszczać poza swoje osiedle bo zginiesz, ewentualnie stracisz kilka dni na ogarnięcie rzeczywistości poza swoim grajdołem
cypel, 17 lipca 2013, 14:04 | odpowiedz
WłodekFantastyczna wiadomość. Modlin do czasu zbudowania odnogi kolejowej to duża strata czasu na dojazdy. A wiadomo było od lat, że dobry dojazd jest konieczny by funkcjonalność lotniska była zadowalająca.
Jedna z nielicznych rzeczowych wypowiedzi tutaj. Reszta zaklina rzeczywistość. Mam nadzieję, że Wizzair dalej nie będzie opierał biznesu na pasażerach, którzy liczą każdą złotówkę, bo to donikąd nie prowadzi. Podobnie jak ciągłe wojny cenowe vel promocje.
zapinio, 17 lipca 2013, 14:08 | odpowiedz
To ewidentna próba wymuszenia odszkodowania od lotniska w Modlinie. Jednocześnie nie sugerowałbym się tymi "badaniami" WizzAir" gdyż w jednych z wcześniejszych wyszło im, iż należy zmniejszyć wymiary bezpłatnego bagażu podręcznego, bo podróżni łatwiej i szybciej będą zajmować miejsca w samolocie. Dla tej linii liczą się wyłącznie koszty, inaczej nie korzystaliby z lotnisk oddalonych ponad 100 km od miejsc docelowych (np. Beauvais - /Paryż).
Arek, 17 lipca 2013, 14:51 | odpowiedz
Załóż firmę transportową i woź ludzi na lini: Płock – Modlin – Wawa. KIedyś były autobusy z Płocka przez Nowy Dwór Maz. do Wawy, i nawet pociąg podmiejski zdaje się. Świetny impuls by takie połączenia odtworzyć i by były rentowne. Póki co z Gdańskiej dotrzesz do lotniska w 45 minut – jedna przesiadka na trasie z Twojego miasta to chyba niewiele? Czasami mam wrażenie, że my wcale nie chcemy dobrych połączeń lotniczych, kolejowych, autobusowych. Interesuje nas tylko taksówka od drzwi domu do drzwi np. hotelu na Cyprze / zakładu pracy pod Londynem. Zostaje więc tylko teleportacja.
Mój przejazd to tylko przykład, a moja sytuacja jest podobna w przypadku południa i zapewne mieszkańców innych części kraju. 45 minut jedzie się z Gdańskiej do stacji kolejowej, stamtąd trzeba poczekać na autobus. Ponadto w przypadku tych połączeń nie zawsze jest dogodna możliwość przesiadki. Na lotnisko Chopina mogę się dostać bezproblemowo o każdej porze dnia. Liczba osób, dla których Modlin jest bardziej wygodny jest raczej niewielka. Poza tym nie rozumiem, o czym jest dyskusja. Ja nie wymagam, by ktoś mnie zabierał z mojego domu, bo i do Płocka jadę pół godziny. Po prostu obiektywnie lotnisko Chopina jest bardziej wygodne dla pasażerów.
XXXX, 17 lipca 2013, 16:11 | odpowiedz
ArekTo ewidentna próba wymuszenia odszkodowania od lotniska w Modlinie. Jednocześnie nie sugerowałbym się tymi „badaniami” WizzAir” gdyż w jednych z wcześniejszych wyszło im, iż należy zmniejszyć wymiary bezpłatnego bagażu podręcznego, bo podróżni łatwiej i szybciej będą zajmować miejsca w samolocie. Dla tej linii liczą się wyłącznie koszty, inaczej nie korzystaliby z lotnisk oddalonych ponad 100 km od miejsc docelowych (np. Beauvais – /Paryż).
Zgadzam się z przedmówcą. Zatytułowałbym ten artykuł "Wizzair pogniewał się na Modlin" bo inaczej nie można nazwać tej decyzji. Nic nie zmieniło się na gorsze w porównaniu z sytuacją gdy Wizzair zaczynał w Modlinie a nawet jest lepiej. W biznesie jak i w życiu raczej nie należy podejmować emocjonalnych decyzji. Nie zgodzę się też z innymi wypowiedziami, że Modlin ma gorszy dojazd. Nawet dojeżdżając z południa można spokojnie ominąć Warszawę i bez korków dojechać do Modlina. Duża ilość prywatnych parkingów rozwiązuje problem. Na Chopina trzeba przebijać się przez korki a więc zarezerwować znacznie więcej czasu na dojazd i nie ma gdzie zostawić samochodu za sensowną cenę. Niestety metro nie dochodzi do lotniska. Jeśli mieszka się w Warszawie to Chopin jest wygodniejszy ale jeśli poza to Modlin zdecydowanie wygrywa. Jednym słowem, szkoda, że Wizzair podjął taką decyzję.
cafeho, 17 lipca 2013, 18:08 | odpowiedz
lotossNie wszyscy latajacy z Warszawy to Warszawiacy. Mnie sie bardziej oplaca leciec z przesiadka w Londynie niz jechac z Poznania do Warszawy, z Warszawy do Modlina i potem jeszcze autobusem pod lotnisko. Gdyby jeszcze „ci na gorze” mieli troche oleju w glowie, to zmieniliby godziny lotow na pozniejsze, aby mozna bylo jakos dojechac na ten samolot o 6 rano. Ja za darmo nie wzialbym takiego biletu, bo dojazd by mnie wykonczyl+nocka z glowy. Czekam z utesknieniem na Budapeszt z Poznania czy Gdanska, ale sie chyba nie doczekam.
no tak - dla kilku poznaniaków w roku przestawić godziny odlotów na późniejsze... żenada. Macie swoje lotnisko i kiepski zarząd który nie potrafi zaproponować niczego liniom lotniczym. Popatrz na Katowice - parę groszy rzucili W!ZZ i kolejne kierunki się otwierają, A Poznań płąci niewiele mniej i nic nie umie wynegocjować
Darek, 17 lipca 2013, 18:20 | odpowiedz
cafeho
ArekTo ewidentna próba wymuszenia odszkodowania od lotniska w Modlinie. Jednocześnie nie sugerowałbym się tymi „badaniami” WizzAir” gdyż w jednych z wcześniejszych wyszło im, iż należy zmniejszyć wymiary bezpłatnego bagażu podręcznego, bo podróżni łatwiej i szybciej będą zajmować miejsca w samolocie. Dla tej linii liczą się wyłącznie koszty, inaczej nie korzystaliby z lotnisk oddalonych ponad 100 km od miejsc docelowych (np. Beauvais – /Paryż).
Zgadzam się z przedmówcą. Zatytułowałbym ten artykuł „Wizzair pogniewał się na Modlin” bo inaczej nie można nazwać tej decyzji. Nic nie zmieniło się na gorsze w porównaniu z sytuacją gdy Wizzair zaczynał w Modlinie a nawet jest lepiej. W biznesie jak i w życiu raczej nie należy podejmować emocjonalnych decyzji. Nie zgodzę się też z innymi wypowiedziami, że Modlin ma gorszy dojazd. Nawet dojeżdżając z południa można spokojnie ominąć Warszawę i bez korków dojechać do Modlina. Duża ilość prywatnych parkingów rozwiązuje problem. Na Chopina trzeba przebijać się przez korki a więc zarezerwować znacznie więcej czasu na dojazd i nie ma gdzie zostawić samochodu za sensowną cenę. Niestety metro nie dochodzi do lotniska. Jeśli mieszka się w Warszawie to Chopin jest wygodniejszy ale jeśli poza to Modlin zdecydowanie wygrywa. Jednym słowem, szkoda, że Wizzair podjął taką decyzję.
Wizzair nie pogniewal sie na Modlin dziwicie sie ze po tak dlugiej przerwie w pracy lotniska i problemach jakich przysporzyl port liniom lotniczym podjeli taka decyzje to przede wszystkim biznes w ktorym nalezy walczyc o klienta a chaos jaki panowal po zamknieciu portu w Modlinie napewno im w tym nie pomogl a jezeli chodzi o to czy nic sie nie zmienilo na gorsze w porownaniu gdy wizzair zaczynal w Modlinie to zmienilo sie tylko jedno wizzair jest madrzejszy o doswiadczenia jakie Modlin mu zafundowal .
Kacper, 17 lipca 2013, 18:37 | odpowiedz
no tak – dla kilku poznaniaków w roku przestawić godziny odlotów na późniejsze… żenada. Macie swoje lotnisko i kiepski zarząd który nie potrafi zaproponować niczego liniom lotniczym. Popatrz na Katowice – parę groszy rzucili W!ZZ i kolejne kierunki się otwierają, A Poznań płąci niewiele mniej i nic nie umie wynegocjować Jeśli ponad 20 milinów złotych to dla Ciebie parę groszy to gratuluję myślenia a raczej współczuję jego braku.
Wartek, 17 lipca 2013, 19:27 | odpowiedz
Z jedej strony super wiadomosc tylko szkoda mi ludz, ktorzy pobrali kredyty aby rozwinac swoj biznes na badz w pobliżu lotniska. Takie cyrki tylko w Pl
ola, 17 lipca 2013, 21:26 | odpowiedz
modlin upadnie max w grudniu, po pozwach Ryanaira i Wizzaira,w sumie to i dobrze, zaora sie pole posadzi ziemniory i bedzie pozytek jakis, jak mozna budowac lotnisko w korycie rzeki i na srodku niczego, ciekawe ile kasy poszlo pod stolem aby ten bubel powstal
keks, 17 lipca 2013, 23:30 | odpowiedz
zapinio
WłodekFantastyczna wiadomość. Modlin do czasu zbudowania odnogi kolejowej to duża strata czasu na dojazdy. A wiadomo było od lat, że dobry dojazd jest konieczny by funkcjonalność lotniska była zadowalająca.
Jedna z nielicznych rzeczowych wypowiedzi tutaj. Reszta zaklina rzeczywistość. Mam nadzieję, że Wizzair dalej nie będzie opierał biznesu na pasażerach, którzy liczą każdą złotówkę, bo to donikąd nie prowadzi. Podobnie jak ciągłe wojny cenowe vel promocje.
Raczej na odwrót, z tymi rzeczowymi wypowiedziami. Dojazd autobusem ze stacji w Modlinie do lotniska to 5 minut (jeśli jechałeś pociagiem z Wawy - w cenie biletu "lotniskowego" czyli 12 zł, jeśli nie - 3,50 chyba). Autobusy kursowały co 20 minut - to był więc maksymalny czas spędzony na stacji w Modlinie, zakładając, że miałeś pecha i wysiadłeś właśnie w porze jego odjazdu (kierowcy jednak zwykli czekać aż wszyscy z wjeżdżającego na stację pociągu zdążą). Były też bezpośrednie, droższe autobusy z Młocin zdaje się. Była (i jest) też linia prywatna Translud kursująca z Marszałkowskiej pod "domami centrum" do Modlina (tam była kilkuminotowa bezpłatna przesiadka na inny autobus tej samej linii kursujący na lotnisko, jak się nie zgrały a czas naglił - kierowca tego pierwszego dowoził delikwenta pod terminal) - wszystko za 8 zł... Nie było idealnie, ale twierdzenie, że to brak bocznicy kolejowej między stacją a lotniskiem stanowi być albo nie być Modlina - i że to rzeczowa wypowiedź, jest śmiesznością. Mam wrażenie, że większość piewców Okęcia tutaj, nigdy z Modlina nie korzystała... To przecież "koniec świata" wg. wielu tutaj.
ern, 18 lipca 2013, 1:16 | odpowiedz
XXXX
Załóż firmę transportową i woź ludzi na lini: Płock – Modlin – Wawa. KIedyś były autobusy z Płocka przez Nowy Dwór Maz. do Wawy, i nawet pociąg podmiejski zdaje się. Świetny impuls by takie połączenia odtworzyć i by były rentowne. Póki co z Gdańskiej dotrzesz do lotniska w 45 minut – jedna przesiadka na trasie z Twojego miasta to chyba niewiele? Czasami mam wrażenie, że my wcale nie chcemy dobrych połączeń lotniczych, kolejowych, autobusowych. Interesuje nas tylko taksówka od drzwi domu do drzwi np. hotelu na Cyprze / zakładu pracy pod Londynem. Zostaje więc tylko teleportacja.
Mój przejazd to tylko przykład, a moja sytuacja jest podobna w przypadku południa i zapewne mieszkańców innych części kraju. 45 minut jedzie się z Gdańskiej do stacji kolejowej, stamtąd trzeba poczekać na autobus. Ponadto w przypadku tych połączeń nie zawsze jest dogodna możliwość przesiadki. Na lotnisko Chopina mogę się dostać bezproblemowo o każdej porze dnia. Liczba osób, dla których Modlin jest bardziej wygodny jest raczej niewielka. Poza tym nie rozumiem, o czym jest dyskusja. Ja nie wymagam, by ktoś mnie zabierał z mojego domu, bo i do Płocka jadę pół godziny. Po prostu obiektywnie lotnisko Chopina jest bardziej wygodne dla pasażerów.
Autobus jechał na lotnisko całe 5 minut... Lotnisko Chopina NIE BĘDZIE obsługiwało lołkostów - i to jest fakt w perspektywie maks. kilku lat (jeśli nie roku przyszłego). Im później Modlin ruszy, tym większe będą jego straty, tym bardziej zainwestowanej kasy szkoda, tym później ten port "ogarnie" jak sprawnie funkcjonować (nie ma cudów, takie rzeczy się wypracowuje, a nie posiada na starcie), tym więcej połączeń kolejowych zlikwidują, tym większe będą straty portu i infastruktury towarzyszącej. Tym później pociągną tak fundamentalną wg.niektórych bocznicę, zamontują wszelkie potrzebne systemy, poprawią żenujący standard parkingów, etc. W tym czasie rosnąć będą tylko kolejki na Okęciu i frustracja pasażerów i lołkostów i linii regularnych.
ern, 18 lipca 2013, 1:34 | odpowiedz
To zalezy z dojazdem. Niektorzy maja blizej na Modlin, a niektorzy w Warszawie wrecz podobne dystanse czasowe(roznica brak I strefy biletowej) jesli chodzi o komunikacje. Okecie lezy w Warszawie, ale na obrzezach ktore staly sie relatywnie niedawno miastem i to dzieki przymusowej urbanizacji i planowaniu. Lobby biurowcow juz za dekade-czy dwie pewnie zacznie wymuszac okrajanie tak jak Bemowa. Heathrow teoretycznie lezy na terenie wielkiego Londynu, baa ma nawet "metro"(czesc jest naziemna trasy), a do tego jest lotnisko w dokach. To wcale jednak nie wyeliminowalo lotnisk wokol Londynu, ktore maja tyle z nim wspolnego co Modlin z Warszawa. Wizzair po prostu gra(i slusznie jesli chodzi o ILS oraz probuje ugrac realne pieniadze "przeprosinowe", Modlin mial powstac ok. dekade temu, a wiadomo, ze zdarzaly sie tam czesto mgly. Wladze Modlina jak chca zachecic pasazerow powinny koniecznie rozwiazac problem braku bezposredniej linii kolejowej oraz postawic na bezplatny parking(jak chocby maja bodajze na Rzeszow-Jesionka) - tereny wokol Modlina sa olbrzymie, po dawnym lotnisku wojskowym. Mogliby spokojnie dodatkowo zarabiac na innych uslugach jak kafejki, sklepy czy hostele. Wbrew pozorom najwiecej zarabia sie na rzeczach celujacych cenowo w srednia i nizsza klase zarobkowa, Fiat zarabia wiecej na osobowkach niz na swoim oddziale Ferrari...
ergosed, 18 lipca 2013, 2:16 | odpowiedz
Zapraszam na zmianę zarządu do Lublina. Tu też się przyda wyrwanie betonów ze stołków.
sasanka, 18 lipca 2013, 6:57 | odpowiedz
Brawo Modlin ! Przestańcie wierzyć w ściemy Wizzaira. ILS jest, lotnisko jest dobre, korzystałem, wiem - jest NA PRAWDE OK (a latam często - FQT w LOT), a skoro Wizz tak dba o pasażerów to czemu ma nadal politykę bagażową z "małym podręcznym" a nie normalnym jak wszystkie linie na świecie ? Przeciez 110% pasażerów jest z tego nie zadowlonych ! Wizz lubi robić dużo szumu zamiast spokojnie załatwić sprawy - takie wywieranie presji i robienie PR na konferencji z mediami - jak nasz Rząd.... jedna wielka ściema. Jak chcą zostać w WAW to OK ale prosze nie oczerniać Modlina bo to rodzaj szantażu aby wyrwać kasę (z naszych podatków!). Nie zgadzam się na to. Ponadto to wcale nie jest tania linia, do popularnych kierunków często można kupić LO/LH za te same ceny łącznie już z bagażami. Tylko bilety lotnicze to też trzeba umieć kupować. Dojazd może z Wawy gorszy ale świat nie kręci sie wokoło ludzi z Mokotowa. Ponadto ile parking kosztuje jesli chcesz dojechac autem ? w Modlinie 85 zl za tydzien a w WAW na DZIEN tyle. A Wizz sie wycwanił bo ma ponownie zniżke w WAW i dlatego zostaje, gdyby nie to, to całowałby Modlin po stopach - co nasąpi niedługo - gdy mu sie skonczą zniżki na Chopinie.... zobaczycie. Szkoda tylko ze pasazerom mąci w głowach, to nie uczciwe podejście.
Kumaty, 18 lipca 2013, 10:55 | odpowiedz
ern
zapinio
WłodekFantastyczna wiadomość. Modlin do czasu zbudowania odnogi kolejowej to duża strata czasu na dojazdy. A wiadomo było od lat, że dobry dojazd jest konieczny by funkcjonalność lotniska była zadowalająca.
Jedna z nielicznych rzeczowych wypowiedzi tutaj. Reszta zaklina rzeczywistość. Mam nadzieję, że Wizzair dalej nie będzie opierał biznesu na pasażerach, którzy liczą każdą złotówkę, bo to donikąd nie prowadzi. Podobnie jak ciągłe wojny cenowe vel promocje.
Raczej na odwrót, z tymi rzeczowymi wypowiedziami. Dojazd autobusem ze stacji w Modlinie do lotniska to 5 minut (jeśli jechałeś pociagiem z Wawy – w cenie biletu „lotniskowego” czyli 12 zł, jeśli nie – 3,50 chyba). Autobusy kursowały co 20 minut – to był więc maksymalny czas spędzony na stacji w Modlinie, zakładając, że miałeś pecha i wysiadłeś właśnie w porze jego odjazdu (kierowcy jednak zwykli czekać aż wszyscy z wjeżdżającego na stację pociągu zdążą). Były też bezpośrednie, droższe autobusy z Młocin zdaje się. Była (i jest) też linia prywatna Translud kursująca z Marszałkowskiej pod „domami centrum” do Modlina (tam była kilkuminotowa bezpłatna przesiadka na inny autobus tej samej linii kursujący na lotnisko, jak się nie zgrały a czas naglił – kierowca tego pierwszego dowoził delikwenta pod terminal) – wszystko za 8 zł… Nie było idealnie, ale twierdzenie, że to brak bocznicy kolejowej między stacją a lotniskiem stanowi być albo nie być Modlina – i że to rzeczowa wypowiedź, jest śmiesznością. Mam wrażenie, że większość piewców Okęcia tutaj, nigdy z Modlina nie korzystała… To przecież „koniec świata” wg. wielu tutaj.
Ja to w ogóle mam bardzo dobre połączenie. Wstaje o trzeciej. Śniadanie zjadłem już na kolację. .... ...wie Pan. Mleko ma najszybszy transport. Inaczej się zsiada. itd. Podobni geniusze po marketingu i zarządzaniu (lub po zarządzaniu i marketingu) czyli specjaliści od niczego doprowadzili do dzisiejszej sytuacji. TYLKO pociąg wahadłowy kursujący co 20 minut bez zatrzymywania na stacjach pośrednich (vide połączenie Fiumicino Rzym) zapewni bezkolizyjne i szybkie połączenie z centrum , a to jest warunek sine qua non aby lotnisko w Modlinie się rozwijało.
zapinio, 18 lipca 2013, 11:27 | odpowiedz
KumatyBrawo Modlin ! Przestańcie wierzyć w ściemy Wizzaira. ILS jest, lotnisko jest dobre, korzystałem, wiem – jest NA PRAWDE OK (a latam często – FQT w LOT), a skoro Wizz tak dba o pasażerów to czemu ma nadal politykę bagażową z „małym podręcznym” a nie normalnym jak wszystkie linie na świecie ? Przeciez 110% pasażerów jest z tego nie zadowlonych ! Wizz lubi robić dużo szumu zamiast spokojnie załatwić sprawy – takie wywieranie presji i robienie PR na konferencji z mediami – jak nasz Rząd…. jedna wielka ściema. Jak chcą zostać w WAW to OK ale prosze nie oczerniać Modlina bo to rodzaj szantażu aby wyrwać kasę (z naszych podatków!). Nie zgadzam się na to. Ponadto to wcale nie jest tania linia, do popularnych kierunków często można kupić LO/LH za te same ceny łącznie już z bagażami. Tylko bilety lotnicze to też trzeba umieć kupować. Dojazd może z Wawy gorszy ale świat nie kręci sie wokoło ludzi z Mokotowa. Ponadto ile parking kosztuje jesli chcesz dojechac autem ? w Modlinie 85 zl za tydzien a w WAW na DZIEN tyle. A Wizz sie wycwanił bo ma ponownie zniżke w WAW i dlatego zostaje, gdyby nie to, to całowałby Modlin po stopach – co nasąpi niedługo – gdy mu sie skonczą zniżki na Chopinie…. zobaczycie. Szkoda tylko ze pasazerom mąci w głowach, to nie uczciwe podejście.
wszystkie linie na świecie ? Każda linia ma swoje wymagania jeżeli chodzi o wymiary bagażu ,a Modlin taki super i wspaniały a to ze zbudowano popełniając przy tym rażące błędy co skutkowało zamknięciem portu na ponad 6 miesięcy to mały szczegół nie wspominając o ludziach którzy zainwestowali na około portu w różnego rodzaju biznesy a przecież Modlin jest taki SUPER i Wizzair wszystkiemu winny!
Kris, 18 lipca 2013, 11:31 | odpowiedz
Kris
KumatyBrawo Modlin ! Przestańcie wierzyć w ściemy Wizzaira. ILS jest, lotnisko jest dobre, korzystałem, wiem – jest NA PRAWDE OK (a latam często – FQT w LOT), a skoro Wizz tak dba o pasażerów to czemu ma nadal politykę bagażową z „małym podręcznym” a nie normalnym jak wszystkie linie na świecie ? Przeciez 110% pasażerów jest z tego nie zadowlonych ! Wizz lubi robić dużo szumu zamiast spokojnie załatwić sprawy – takie wywieranie presji i robienie PR na konferencji z mediami – jak nasz Rząd…. jedna wielka ściema. Jak chcą zostać w WAW to OK ale prosze nie oczerniać Modlina bo to rodzaj szantażu aby wyrwać kasę (z naszych podatków!). Nie zgadzam się na to. Ponadto to wcale nie jest tania linia, do popularnych kierunków często można kupić LO/LH za te same ceny łącznie już z bagażami. Tylko bilety lotnicze to też trzeba umieć kupować. Dojazd może z Wawy gorszy ale świat nie kręci sie wokoło ludzi z Mokotowa. Ponadto ile parking kosztuje jesli chcesz dojechac autem ? w Modlinie 85 zl za tydzien a w WAW na DZIEN tyle. A Wizz sie wycwanił bo ma ponownie zniżke w WAW i dlatego zostaje, gdyby nie to, to całowałby Modlin po stopach – co nasąpi niedługo – gdy mu sie skonczą zniżki na Chopinie…. zobaczycie. Szkoda tylko ze pasazerom mąci w głowach, to nie uczciwe podejście.
wszystkie linie na świecie ? Każda linia ma swoje wymagania jeżeli chodzi o wymiary bagażu ,a Modlin taki super i wspaniały a to ze zbudowano popełniając przy tym rażące błędy co skutkowało zamknięciem portu na ponad 6 miesięcy to mały szczegół nie wspominając o ludziach którzy zainwestowali na około portu w różnego rodzaju biznesy a przecież Modlin jest taki SUPER i Wizzair wszystkiemu winny!
przeczytaj co napisalem zanim sie odezwiesz nieuku - nie pisalem ze Wizz winny zamkniecia lotniska - napisalem "brawo Modlin" ze wreszcie sie odezwal i wyjasnil w sprawy ktorymi Wizz gra marketingowo - a ktore sa nieprawdą ! oraz, że Wizz te swoje "zadowlenie Klientow" z jednej strony (rzekomy dojazd do Modlina z Mokotowa, bo poza Moktowem i poludniem Wawy - to juz takich roznic nie ma) przedstawia ze to niby najwazniejsze - a z drugiej (bagaz) dziala dokladnie preciwko Klientom i o tym juz nie wspomina - i nie organizował konferencji z pompą jak wprowadzał nowe zapisy o "mikro-podręcznym" tylko cichutko zmienil zapisy w regulaminach ? dlaczego ? uczciwe ? Tobie to pasuje ? A co do bagazu podrecznego - owszem, nie znam innej linii na swiecie co ma taki beznadziejny standard bagazu jak Wizz i rypie tym Klienta (o ktorego tak dba straszliwie) prodsto w pupe. A Klient taki jak Ty jeszcze go broni (istne frajerstwo). Jak znasz to podaj na obrone Wizza :) "bo moze jest jeszcze ktos taki w Afryce - to Wizz jest usprawiedliwiony" - żałosne. Jesli natomiast nie jestes Klientem i go nie bronisz - to sie nie wypowiadaj Kolego o sprawach ktore Cie w zadnym zakresie nie dotyczą. Bo kiedy już polecisz, zmienisz zdanie :o)
Kumaty, 18 lipca 2013, 13:25 | odpowiedz
Kacper
comoczęść negocjacji. zmienią zdanie jak modlin się ugnie.
dojazd do Chopina jest o wiele łatwiejszy popieram decyzje.
Guzik prawda ja z Woli za każdym raze jechałam ponad godzinę no chyba że o 23 w nocy albo 4 rano to wtedy jest luz, Zdecydowanie wolę Modlin choć jestem warszawianką. Do tego za każdym razem zmieniają dojazd, parking drooooogi jak cholera, a dojść z parkingu na terminal z walichami to też sztuka po tym zajebiscie równym terenie. W Modlinie podjezdzam prawie pod terminal, parking niedrogi a nawet darmowy i nie zaiwaniam z ciężkim ekwipunkiem . WOLĘ MODLIN
WARSZAWIANKA, 24 lipca 2013, 22:40 | odpowiedz