Wizz Air znów kasuje trasy z Polski jesienią i zimą! Znika przynajmniej 7 połączeń, na wielu innych cięcia liczby lotów
Które trasy Wizz Air anuluje w sezonie zimowym?
„Witam, czy ktoś wie, dlaczego Wizz Air odwołał wszystkie loty z Leeds do Gańska po 31 października? Zmieniono mi automatycznie lotnisko na Londyn Luton i nie za bardzo mi to odpowiada, a nikt nie podał żadnego powodu decyzji zamiany lotniska” – czytamy wpis na jednej z grup poświęconych Wizz Airowi.
Takich przypadków jest więcej. Ktoś skarży się na przykład, że Wizz Air skasował loty z Poznania do Rzymu na początku listopada i zamienił w rezerwacji lotnisko wylotu na… Warszawę.
Co to oznacza? Niestety, wygląda na to, ze Wizz Air po raz kolejny przycina swoją siatkę połączeń w sezonie zimowym. Piszemy, że to kolejny raz, bo właściwie co roku linia stosuje ten sam manewr – wrzuca trasy do systemu rezerwacyjnego, a następnie po kilku miesiącach kasuje te, które najgorzej się sprzedają. Które trasy zostaną zawieszone?
Informację o większości zawieszonych tras jako pierwszy podał na forum Fly4free.pl Paweł J. – dziękujemy! Liczba zawieszonych przez Wizz Aira połączeń może być większa. Gdy uda nam się je ustalić, będziemy aktualizować ten tekst.
Na których trasach z Polski Wizz Air zmniejszy liczbę lotów?
Oprócz zawieszonych tras Wizz Air zmniejszy też liczbę lotów na wielu trasach zaplanowanych w zimowym rozkładzie lotów. Jak udało się ustalić Fly4free.pl, redukcje będą dotyczyły następujących tras:
– Katowice-Abu Zabi (z 7 do 5 tygodniowo)
– Katowice-Kiszyniów (od 27 października do 7 grudnia z 4 do 2 tygodniowo, od 9 grudnia do 11 stycznia 4 razy w tygodniu i od 15 stycznia do 7 kwietnia znów 2 loty w tygodniu)
– Katowice-Madryt (od 14 stycznia do 2 lutego z 3 do 2 tygodniowo)
– Katowice-Billund (od 6 do 16 stycznia)
– Katowice-Rzym Fiumicino (z 3 do 2 tygodniowo)
– Kraków-Malpensa (z 9 do 7 tygodniowo)
– Kraków-Nicea (od 28 października do końca stycznia z 3 do 2 tygodniowo)
– Kraków-Stavanger (od końca października do 5 grudnia 2 loty w tygodniu zamiast zaplanowanych 4, w styczniu i marcu 4 zamiast 3 tygodniowo)
– Modlin-Pafos (od 13 stycznia do kwietnia znikają środy, z 3 do 2)
Podobnie jak w przypadku zawieszonych tras, lista połączeń ze zmniejszoną liczbą lotów jest zapewne znacznie dłuższa.
Przewoźnik powinien w takim przypadku pokryć koszty transportu między lotniskami, jeśli lotnisko docelowe lub wylotowe różni się od pierwotnego. Praktyka jest jednak różna – w związku z tym najprostszą opcją jest domaganie się zwrotu pełnej kwoty zapłaconej za bilety. W przypadku Wizz Aira zwrot może nastąpić na konto Wizz lub – po wypełnieniu specjalnego formularza – na rachunek bankowy, z którego przelano środki za zakupione bilety.
Dlaczego Wizz Air odwołuje loty jesienią i zimą?
Oprócz mniejszego popytu na latanie powodem mogą być zapewne przeciągające się problemy Wizz Air z silnikami Pratt&Whitney. W związku z koniecznością przeprowadzenia przeglądów tych urządzeń, od dłuższego czasu ponad 40 samolotów we flocie Wizz Aira pozostaje uziemionych. Do kiedy ten stan rzeczy będzie się utrzymywał? Z ostatnich informacji wynika, że przeglądy silników w samolotach Wizz Aira powinny się skończyć w połowie 2027 roku.
👉Na wielu innych trasach linia ogranicza częstotliwość lotów, np. Katowice–Abu Zabi, Katowice–Rzym, Kraków–Malpensa czy Modlin–Pafos.
👉Powodem cięć są uziemione samoloty z powodu problemów z silnikami Pratt & Whitney – ponad 40 maszyn Wizz Aira stoi na ziemi, a przeglądy mają potrwać do połowy 2027 r.
👉Prawa pasażerów: brak odszkodowania (bo loty odwołano z wyprzedzeniem >14 dni), ale każdy ma prawo do zwrotu pieniędzy lub lotu alternatywnego; jeśli zmieniono lotnisko, linia powinna pokryć koszty transportu między portami.





