REKLAMA

Wizz Air zmienia zasady. Bezpłatna odprawa dopiero 48 h przed lotem i możliwość blokady ceny

Foto: Skyradar/pixabay.com
Węgierska linia zmieniła zasady odprawy online i kupowania biletów. Od 15 sierpnia nie można już odprawiać się wcześniej niż 48 godzin przed lotem. Chyba, że zdecydujemy się na wykupienie miejsca na pokładzie. W zamian linia uruchomiła możliwość blokowania ceny biletów.

Do tej pory w Wizz Air można było przejść odprawę online do 30 dni przed zarezerwowanym lotem. To pozwalało załatwić formalności na długo przed planowaną podróżą, co miało szczególne znaczenie w drodze powrotnej.

Nowe zasady obowiązują dla rezerwacji dokonanych od 15 sierpnia. Mamy więc tylko 48 godzin na odprawę, jeśli nie zdecydowaliśmy się na płatny wybór miejsca na pokładzie. Jeśli wykupimy miejsce, wciąż możemy się odprawić 30 dni przed lotem.

Jeśli kupiliście zaś bilety przed 15 sierpnia, dalej możecie odprawiać się na loty starym trybem.

Dzięki dotychczasowym zasadom można było odprawić się w dwie strony jeszcze przed wyjazdem i mieć problem z głowy. Teraz taka możliwość będzie istniała tylko w trakcie podróży trwających nie dłużej niż 15 dni lub jeśli zdecydujemy się wykupić miejsce.

– W przypadku lotów powrotnych, na które nie wykupiono miejsc, odprawa na lot powrotny będzie dostępna wtedy, kiedy odprawa na lot do miejsca docelowego, ale maksymalnie 15 dni przed wylotem – czytamy na stronie Wizz Aira.

O sprawie poinformował nas czytelnik Olek. Dziękujemy!

W listopadzie 2016 roku na podobny ruch zdecydował się Ryanair. Przewoźnik skrócił czas darmowej odprawy online z 7 dni do 4 dni przed podróżą.

To jednak nie jedyne zmiany, jakie postanowił wprowadzić Wizz Air. Od 16 sierpnia pasażerowie mają możliwość zablokowania ceny biletu na 48 godzin. Usługa fare lock zabezpiecza dla nas aktualną cenę na następne dwie doby. Gwarantuje też, że „zarezerwowane” bilety nie zostaną sprzedane. Blokada ceny nie jest jednak darmowa. Za taki przywilej trzeba zapłacić 13 zł od każdego pasażera.

– Fare Lock jest doskonałym narzędziem, aby ułatwić i uprzyjemnić przebieg procesu rezerwacji, a czas na dokonanie płatności wynosi 48 godzin. Nowa usługa jest dowodem na ciągłe zaangażowanie Wizz Air w szukanie innowacyjnych rozwiązań w celu podniesienia jakości podróży – zapewnia George Michalopoulos, Członek Zarządu ds. Operacyjnych w Wizz Air.

Opcja jest dostępna dla wszystkich rodzajów taryf, pod warunkiem, że kupujemy bilety minimum 7 dni przed datą lotu. Transakcję można sfinalizować w dowolnym momencie przed upływem wspomnianego czasu, płacąc pełną kwotę środkami zgromadzonymi na koncie WIZZ lub kartą kredytową.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Dobrze, że jest możliwość odprawy na lot powrotny do 15 dni
sherif14, 16 sierpnia 2017, 10:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
W systemie rezerwacyjnym przy kilku moich lotach (np. na 20.09, 27.10) pojawiło się już przypisane miejsce, które można zmienić (dotyczy lotu z Polski), ale nie ma przypisanego miejsca na lot powrotny. System chyba nie działa idealnie, bo przy podróży 5.10 nie mam w ogóle przypisanego miejsca. Zobaczymy, jak to będzie działało w praktyce.
Tom Stedd, 16 sierpnia 2017, 10:58 | odpowiedz
Avatar użytkownika
I kolejną nowość: Gruby musi wykupić dwa miejsca.
Audit, 16 sierpnia 2017, 11:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Audit I kolejną nowość:Gruby musi wykupić dwa miejsca.
Pasażerowie, którzy z jakiegokolwiek powodu nie mieszczą się na jednym miejscu, muszą wykupić miejsce dodatkowe w cenienie miejsca dla osoby dorosłej.
Audit, 16 sierpnia 2017, 11:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czyli lecąc na tydzień mogę się na oba loty odprawić 48h przed?
obat89, 16 sierpnia 2017, 12:11 | odpowiedz
Avatar użytkownika
obat89 Czyli lecąc na tydzień mogę się na oba loty odprawić 48h przed?
Tak, ale to jest ważne, że na oba jednocześnie.
sherif14, 16 sierpnia 2017, 12:34 | odpowiedz
Avatar użytkownika
W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji... chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu...
man4business, 16 sierpnia 2017, 15:11 | odpowiedz
Avatar użytkownika
man4business W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji… chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu…
Tu chodzi o to, że w normalnych liniach oprawa na lotnisku jest darmowa i nie ma znaczenia sposób odprawy. A tutaj Wizz wymusza niejako zakup miejsca jeśli lecisz na czas dłuższy niż 15 dni. Poza tym osoby starsze nie zawsze poradzą sobie z aplikacją. Trochę więcej empatii.
DXmaniac, 16 sierpnia 2017, 15:23 | odpowiedz
Avatar użytkownika
DXmaniac
Wizz wymusza niejako zakup miejsca...
Ależ doskonale wiem o co chodzi. Dlatego jasno napisałem, że chyba "użalamy się nad osobami, które nie potrafią uruchomić aplikacji na smartfonie"... tylko jak sobie z tym radzą wcześniej? Wnuczek?... (chyba przesadzamy, a z tym oskarżaniem o wymuszanie zakupu miejsca, to już gruba przesada).
man4business, 16 sierpnia 2017, 16:51 | odpowiedz
Avatar użytkownika
man4business W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji… chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu…
Bez przesady, nie będę dla Wizzaira kupował smartfona, bo dla mnie to urządzenie absolutnie zbędne i niestrawne. Natomiast chwali się, że można od razu na lot powrotny, czyli jak dla mnie wszystko zostaje po staremu, a nie takie chamstwo jak w Ryanair.
man4business W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji… chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu…
Bez przesady, nie będę dla Wizzaira kupował smartfona, bo dla mnie to urządzenie absolutnie zbędne i niestrawne. Natomiast chwali się, że można od razu na lot powrotny, czyli jak dla mnie wszystko zostaje po staremu, a nie takie chamstwo jak w Ryanair.
obibok, 16 sierpnia 2017, 18:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
tybul
W tzw. Normalnych liniach mozesz odprawić sie tydzien przed odlotem.
Bardzo ciekawe. Podaj nazwy tych normalnych linii. Bo, tak z głowy i mojego ostatniego doświadczenia, w Lufthansa (cała grupa), LOT, Singapore Airlines, Hainan, American, Delta Airlines, United, Air France czy KLM, czy niesławnym ostatnio Air Berlin i wielu innych... można się odprawiać 24-30 h przed lotem. Czyli co - to nie są normalne linie lotnicze? :-D
man4business, 16 sierpnia 2017, 21:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
obibok Bez przesady, nie będę dla Wizzaira kupował smartfona, bo dla mnie to urządzenie absolutnie zbędne i niestrawne.
Nie musisz. Przecież nikt ci nie broni odprawić się na lotnisku (i zapłacić za to). Ludzie, kupujecie specjalne walizki o kształcie XYZ cm, a robicie problem tam, gdzie go praktycznie nie ma. Czyli z igły widły, jak zwykle.
man4business, 16 sierpnia 2017, 21:08 | odpowiedz
Avatar użytkownika
obibok
man4business W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji… chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu…
Bez przesady, nie będę dla Wizzaira kupował smartfona, bo dla mnie to urządzenie absolutnie zbędne i niestrawne.Natomiast chwali się, że można od razu na lot powrotny, czyli jak dla mnie wszystko zostaje po staremu, a nie takie chamstwo jak w Ryanair.
man4business W tzw. normalnych liniach można się odprawić najczęściej 24 h przed lotem i jakoś nie stanowi to wielkiej sensacji… chyba że żalimy się tu nad osobami, które nie potrafią odpalić aplikacji na smartfonie i zrobić to samemu…
Bez przesady, nie będę dla Wizzaira kupował smartfona, bo dla mnie to urządzenie absolutnie zbędne i niestrawne.Natomiast chwali się, że można od razu na lot powrotny, czyli jak dla mnie wszystko zostaje po staremu, a nie takie chamstwo jak w Ryanair.
Czyli jednak jeszcze jest w tych czasach ktoś, kto nie ma smartfona. Gdzies Ty sie uchowal.
tybul, 16 sierpnia 2017, 22:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
man4business
Nie musisz. Przecież nikt ci nie broni odprawić się na lotnisku (i zapłacić za to). Ludzie, kupujecie specjalne walizki o kształcie XYZ cm, a robicie problem tam, gdzie go praktycznie nie ma. Czyli z igły widły, jak zwykle.
Nie jestem osobowością zbiorową.
tybul Czyli jednak jeszcze jest w tych czasach ktoś, kto nie ma smartfona. Gdzies Ty sie uchowal.
Właściwie to mam (służbowy), ale korzystanie z niego nie jest na moje nerwyy.
obibok, 16 sierpnia 2017, 22:42 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.