Fly4free.pl

Wizz Air zamyka 2 bazy, ale rośnie na południu. Duże zmiany w siatce połączeń

Foto: Markus Mainka / Shutterstock

W październiku „landrynka” zamknie swoje bazy operacyjne w Dortmundzie i Rydze z powodów „ekonomicznych”. Jednocześnie Wizz Air planuje dużą ekspansję na Bałkanach, gdzie w ostatnich dniach linia ogłosiła uruchomienie wielu nowych połączeń.

Choć decyzje Wizz Aira mogą być na pierwszy rzut oka zaskakujące, to można było się spodziewać pewnych ruchów, jeśli chodzi o flotę tego przewoźnika. Już na początku pandemii branżowe media informowały, że zarówno Wizz Air jak i Ryanair rozmawiają z lotniskami na temat renegocjacji warunków umów i większych rabatów na loty, co mogło oznaczać, że tanie linie będą modyfikowały swoje siatki połączeń i przenosić się tam, gdzie uzyskają lepszą ofertę. Z czymś takim mamy do czynienia właśnie teraz.

Zacznijmy od Dortmundu, który jest jedną z najmłodszych baz w siatce „landrynki” – przewoźnik zbazował tu 3 Airbusy A320 w sierpniu 2020 roku. Teraz zaś okazuje się, że 24 października baza przestanie istnieć, a samoloty zostaną przeniesione na inne lotniska. Przewoźnik krótko informuje, że baza będzie zamknięta z powodów „ekonomicznych” i że zaoferuje swoim pracownikom możliwość przeniesienia do innych baz w Europie. Jednocześnie Wizz Air zapewnia, że większość z obsługiwanych obecnie połączeń z Dortmundu wciąż będzie realizowana, a jest to dość duża siatka – Wizz Air w sezonie letnim realizuje loty na 47 lotnisk z Dortmundu, zimą zaś ma to być 31 połączeń.

Z kolei 3 października Wizz Air zamknie swoją bazę w Rydze, gdzie linia miała zbazowane 2 samoloty. Tu także pzewoźnik zachowa większość połączeń (m.in. do Dortmundu, Kutaisi, Eindhoven czy Sztokholmu), jednak bez zmian też się nie obędzie. Dobrym przykładem jest połączenie do Reykjaviku, które – jak donoszą miejscowe media, zostanie od 17 grudnia przeniesione do Wilna. Nie jest to zresztą jedyna nowa trasa ze stolicy Litwy, bo 16 grudnia Wizz Air uruchomi stąd trasę do Erywania, czyli stolicy Armenii. Większą ekspansję Wizz Air planuje jednak na Bałkanach.

Sarajewo stare miasto
Foto: Boris Stroujko / Shutterstock

Nowe trasy do Albanii i Bośni

Jeszcze całkiem niedawno pisaliśmy na naszych łamach, że Albania jest jedną z ostatnich ziem niczyich, jeśli chodzi o obecność tanich linii lotniczych. Od tego czasu jednak dużo się zmieniło, a największa w tym zasługa Wizz Aira, który stopniowo rozbudowuje swoją siatkę połączeń w Tiranie. Kilka dni temu „landrynka” ogłosiła, że od grudnia zbazuje w stolicy Albanii swój szósty samolot. Dzięki temu linia uruchomi 4 nowe trasy (do Liverpoolu, Madrytu, Oslo i Billund w Danii), a także zwiększy częstotliwości lotów na trasach do Ancony, Werony, Brukseli Charleroi, Paryża Beauvais, Londynu, Berlina, Hamburga i Memmingen. Po dodaniu nowych tras, siatka Wizz Air z Tirany będzie wynosiła aż 38 tras w 15 krajach.

Jednocześnie Wizz Air zapowiedział też duży wzrost swojej siatki połączeń w Bośni. Od połowy grudnia Wizz Air uruchomi nowe trasy z Sarajewa do Malmo, Frankfurtu-Hahn, Oslo, Kolonii, Hamburga, Billund i Treviso. Do tego przewoźnik uruchomi też 2 trasy z Tuzli: do Norymbergi i na lotnisko Malpensa w Mediolanie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »