więcej okazji z Fly4free.pl

Pierwsze efekty walki Wizz Aira z Ryanairem na południu Polski. Wizz przycina część tras

Foto: northphoto / Shutterstock

W sezonie letnim Wizz Air po raz pierwszy od 5 lat zmniejszył swoje oferowanie na lotnisku w Katowicach i to od razu aż o 7 procent – czytamy w serwisie pasazer.com. To efekt większego zaangażowania “landrynki” w sąsiednim Krakowie i zapowiedź rywalizacji z Ryanairem, który już wkrótce uruchomi na Śląsku swoją bazę.

Do maja lotniskowa układanka na południu Polski była jasna: w Krakowie karty rozdawał Ryanair, w Katowicach dzielił i rządził Wizz Air. W tym roku obie linie zaprzestały jednak polityki, w której nie wchodzą sobie w paradę: najpierw Wizz Air uruchomił swoją bazę operacyjną w Krakowie (docelowo w tym roku będzie tu miał aż 3 samoloty), a niedługo później Ryanair postanowił otworzyć swoją bazę w Katowicach.

Jednocześnie obaj przewoźnicy ogłosili otwarcie wielu nowych tras na lotniskach, gdzie do tej pory dominował ich największy rywal, co jest oczywiście świetną informacją dla pasażerów, ale każe się zastanowić nad tym, czy któraś linia będzie musiała odpuścić.

– Ryanair to z pewnością bardzo skuteczny przewoźnik, a ogłoszone przez niego połączenia nieco się pokrywają z tymi oferowanymi przez Wizz Aira. Na efekty tej rywalizacji będziemy musieli poczekać, ale z pewnością rywalizacja i konkurencja jest zdrowa dla wszystkich. Powinny na niej skorzystać zarówno Kraków jak i Katowice – mówi Artur Tomasik, prezes lotniska w Katowicach.

Z analizy pasazer.com widzimy jednak, że Wizz Air rzucając dodatkowe siły na Kraków, dość znacząco zmniejszył oferowanie na trasach z lotniska w Katowicach w sezonie letnim. Ta praktyka miała miejsce już w ubiegłym roku, gdy “Landrynka” dość znacząco obcięła trasy w sezonie letnim. Teraz Wizz Air powtórzył ten manewr – efekt to spadek oferowania o 7 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego sezonu letniego, które wynosi obecnie 1,51 mln foteli. Taka sytuacja w przypadku Katowic ma miejsce pierwszy raz od 2014 roku.

Foto: Lotnisko Wrocław

Gdzie nastąpiły zmiany? Jak czytamy w portalu, przewoźnik zdecydował, że aż siedem połączeń wyleci z letniego rozkładu już w połowie września, a nie tak jak wcześniej – pod koniec października. Są to loty do Aten, Bari, Bolonii, Glasgow, Katanii, Lizbony i Neapolu, na niektórych trasach zmniejszą się też częstotliwości lotów.

Spadek oferowania na tych trasach wynosi od 30 do ponad 51 proc. miejsc (w przypadku trasy do Neapolu), co jest także efektem tego, że w porównaniu do ubiegłego roku na te trasy puszczane będą nie Airbusy A321, ale mniejsze i starsze modele A320.

Największe spadki w przypadku Katowic notuje trasa do Dubaju, która została zawieszona na prawie cały sezon letni i wróci do rozkładu dopiero w połowie września.

Ryanair uruchomi swoją bazę w Katowicach pod koniec października. Zbazuje tu 2 samoloty i uruchomi 11 nowych tras. Z Katowic polecimy m.in. do Bolonii, Dortmundu, Kijowa, Kolonii i Manchesteru.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »