We wtorek Wizz Air przedstawił swoje plany rozwoju dla Lotniska Chopina, czyli nową trasę do Sewilli i zbazowanie kolejnego samolotu w Warszawie. Jednak o wiele większe emocje działania Wizz Aira budzą na innych lotniskach, bo „landrynka” kilka dni temu mocno zredukowała swoją siatkę połączeń z Polski. Pod nóż trafiło ponad 20 tras, a cięcia mają dość radykalny charakter. Z systemu rezerwacyjnego Wizz Aira wynika więc na przykład, że od końca marca linia przestanie latać z Rzeszowa, a np. Z Poznania od końca marca do maja będzie latała tylko na trasie do Londynu. Skąd tak drastyczne cięcia i czy przewoźnik faktycznie ucieka z Rzeszowa? Podczas wtorkowej konferencji prasowej spytaliśmy o to przedstawiciela Wizz Aira.
Alanya od 1859 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Rodos od 2236 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Costa Blanca od 2139 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
– Z mojej najlepszej wiedzy wynika, że nie planujemy opuszczać żadnego z lotnisk w Polsce, na których jesteśmy obecni. Jeśli chodzi o cięcia tras, to nigdy nie nie obawialiśmy się kasować tras, które nie spełniają naszych oczekiwań i tak jest też w tym przypadku. Ale też zawsze jest tak, że anulujemy połączenia i dodajemy nowe. Tak jest na przykład w Poznaniu, gdzie w miejscu anulowanych połączeń dodajemy loty do Kutaisi. W czasie naszej obecności w Polsce próbowaliśmy wielu lotnisk i połączeń i nie wszystkie z nich dobrze działały. Ale zawsze próbujemy znaleźć takie połączenia w naszej siatce, które najlepiej zadziałają w przypadku konkretnego lotniska – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Roland Tischner, dyrektor ds. operacyjnych Wizz Air.
Co to oznacza? To nieco uspokajające informacje dla lotniska w Rzeszowie, które od wiosny nie ma zaplanowanych żadnych lotów. Może to oznaczać, że wkrótce Wizz Air przywróci któreś z połączeń na sezon letni (np. Flagowe połączenie do Londynu) lub ogłosi uruchomienie jakichś sezonowych, wakacyjnych połączeń. W chwili obecnej nie można wykluczyć żadnego scenariusza.
Wkrótce na naszych łamach ukaże się wywiad z Rolandem Tischnerem, w którym rozmawialiśmy m.in. o planach Wizz Aira w Polsce.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?