Wizz Air znów ma problemy w swoim kraju. Możliwe kary za złe traktowanie pasażerów
Węgierski rząd wszczął postępowanie przeciwko Wizz Airowi, który nie dopilnował swoich obowiązków wobec pasażerów odwołanego lotu. Ostatecznie opóźnienie tego rejsu wyniosło aż 30 godzin!
– Obywatele Węgier mają prawo do niezakłóconego niczym odpoczynku. Linie lotnicze i firmy, które źle traktują pasażerów, muszą się liczyć z wysokimi karami – powiedział w środę Bence Tuzson, sekretarz stanu w węgierskim rządzie.
Poinformował on o wszczęciu przez rząd postępowania przeciwko linii lotniczej w sprawie złego traktowania pasażerów. Chodzi tu o połączenie z końca czerwca z Londynu do Budapesztu, gdy lot został odwołany, a linia nie zapewniła hotelu ani innych, przysługujących zgodnie z przepisami rzeczy większości pasażerom. W efekcie wielu z nich koczowało w nocy na lotnisku – ostatecznie polecieli dopiero dzień później, prawie 30 godzin po pierwotnej godzinie startu samolotu.
To już druga sprawa, jaką Węgry wszczynają przeciwko Wizz Airowi w ostatnim czasie – poprzednia dotyczyła lotu z Frankfurtu do Budapesztu, który nie odbył się z powodu awarii Airbusa A321. Węgierska linia podesłała szybko zastępczy samolot, był to jednak znacznie mniejszy Airbus A320, który zabrał na pokład tylko 180 pasażerów. W efekcie 50 osób z tego lotu musiało czekać kolejnych kilka godzin na lotnisku na swoje połączenie. I ponownie przewoźnik miał nie zadbać o swoich pasażerów.
Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu Wizz Air wprowadził nową politykę dotyczącą odszkodowań – w myśl nowych zasad pasażerowie, których opóźnienie lotu wynosi powyżej 5 godzin, mają automatycznie otrzymywać rekompensatę wynoszącą 200 EUR – kwota ta zostanie zapisana na naszym koncie Wizz i może zostać przez nas wykorzystana na bilety lotnicze i przyszłe podróże.
Wizz Air został już ukarany na Węgrzech za kiepskie traktowanie pasażerów w zeszłym roku – musiał zapłacić 330 tys. PLN kary za skargi pasażerów, że z linią lotniczą trudno się skontaktować. Ale największą winą przewoźnika miał być wówczas fakt, że Wizz Air nie informuje pasażerów o przysługujących im prawach, np. do odszkodowania czy opieki ze strony linii lotniczej.
Oprócz Wizz Aira, karę może otrzymać także węgierskie biuro podróży Kartago Tours – w tym przypadku za dwa loty z turystami, których wylot był opóźniony odpowiednio o 16 i 26 godzin.