REKLAMA

Wizz Air znów ma problemy w swoim kraju. Możliwe kary za złe traktowanie pasażerów

Foto: semaka / Shutterstock

Węgierski rząd wszczął postępowanie przeciwko Wizz Airowi, który nie dopilnował swoich obowiązków wobec pasażerów odwołanego lotu. Ostatecznie opóźnienie tego rejsu wyniosło aż 30 godzin!

– Obywatele Węgier mają prawo do niezakłóconego niczym odpoczynku. Linie lotnicze i firmy, które źle traktują pasażerów, muszą się liczyć z wysokimi karami – powiedział w środę Bence Tuzson, sekretarz stanu w węgierskim rządzie.

Poinformował on o wszczęciu przez rząd postępowania przeciwko linii lotniczej w sprawie złego traktowania pasażerów. Chodzi tu o połączenie z końca czerwca z Londynu do Budapesztu, gdy lot został odwołany, a linia nie zapewniła hotelu ani innych, przysługujących zgodnie z przepisami rzeczy większości pasażerom. W efekcie wielu z nich koczowało w nocy na lotnisku – ostatecznie polecieli dopiero dzień później, prawie 30 godzin po pierwotnej godzinie startu samolotu.

To już druga sprawa, jaką Węgry wszczynają przeciwko Wizz Airowi w ostatnim czasie – poprzednia dotyczyła lotu z Frankfurtu do Budapesztu, który nie odbył się z powodu awarii Airbusa A321. Węgierska linia podesłała szybko zastępczy samolot, był to jednak znacznie mniejszy Airbus A320, który zabrał na pokład tylko 180 pasażerów. W efekcie 50 osób z tego lotu musiało czekać kolejnych kilka godzin na lotnisku na swoje połączenie. I ponownie przewoźnik miał nie zadbać o swoich pasażerów.

Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu Wizz Air wprowadził nową politykę dotyczącą odszkodowań – w myśl nowych zasad pasażerowie, których opóźnienie lotu wynosi powyżej 5 godzin, mają automatycznie otrzymywać rekompensatę wynoszącą 200 EUR – kwota ta zostanie zapisana na naszym koncie Wizz i może zostać przez nas wykorzystana na bilety lotnicze i przyszłe podróże.

Wizz Air został już ukarany na Węgrzech za kiepskie traktowanie pasażerów w zeszłym roku – musiał zapłacić 330 tys. PLN kary za skargi pasażerów, że z linią lotniczą trudno się skontaktować. Ale największą winą przewoźnika miał być wówczas fakt, że Wizz Air nie informuje pasażerów o przysługujących im prawach, np. do odszkodowania czy opieki ze strony linii lotniczej.

Oprócz Wizz Aira, karę może otrzymać także węgierskie biuro podróży Kartago Tours – w tym przypadku za dwa loty z turystami, których wylot był opóźniony odpowiednio o 16 i 26 godzin.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
3.07.19, odcinek LTN-POZ. Opóźnienie 5.5h. Nie wiem ile czasu sobie dają na ewentualną wypłatę, ale 200-stu EUR na koncie Wizz nie widać:D
chrisp, 7 lipca 2019, 20:04 | odpowiedz
alghero sardynia
Najlepsza oferta

Sardynia latem za 272 PLN

Paweł Iwanczenko | 2019-07-16 08:03
REKLAMA
Aplikacja Fly4free.pl
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel