REKLAMA

Szef Wizz Aira łamie serca pasażerom liczącym na dalekie trasy do USA. I wkłada kij w mrowisko

Wizz Air
Foto: Markus Mainka / Shutterstock

Ponad 8 godzin w ciasnym Airbusie A321 na trasie z Europy do USA? Szef Wizz Aira nie planuje aż tak mocno zmieniać modelu biznesowego swojej firmy. I jednocześnie wkłada kij w mrowisko – twierdzi bowiem, że Airbusy A321XLR, które mają być nadzieją na tańsze podróże transatlantyckie, kompletnie nie zmienią sytuacji na rynku.

Największa zmiana we flocie Wizz Aira będzie miała miejsce w 2023 roku – to wtedy węgierska linia odbierze pierwsze 4 z 20 zamówionych Airbusów A321XLR. Nowe samoloty, które zabiorą na pokład 239 pasażerów, będą się odznaczały przede wszystkim znacznie większym zasięgiem niż dotychczasowe maszyny we flocie Wizz Aira – pozwolą bowiem na loty trwające nawet do 8 godzin. Ogłoszenie transakcji sprawiło, że pojawiły się informacje (podsycane zresztą przez samego Wizz Aira), że węgierska linia będzie planowała uruchomienie lotów z Europy do USA.

Podczas targów WTM w Londynie do tego pomysłu odniósł się Jozsef Varadi i… dość stanowczo zdementował te informacje.

– Parametry operacyjne na trasach transatlantyckich różnią się znacząco. Konieczne jest posiadanie samolotów o innej klasyfikacji, inne są też koszty infrastruktury czy pracy załogi. A my nie chcemy zmieniać naszego modelu biznesowego, chcemy trzymać się tego samego modelu, na którym działamy obecnie. Chcemy po prostu zwiększyć możliwy zasięg dla naszych pasażerów – powiedział Varadi.

I dodał, że jego zdaniem Airbusy A321XLR nie są odpowiednim samolotem, dzięki któremu można stworzyć efektywny model dla taniej linii latającej na dalekich, międzykontynentalnych trasach.

– Moim zdaniem samoloty szerokokadłubowe nie są odpowiedzią. Linia musi posiadać bardzo efektywny samolot wąskokadłubowy, aby zrobić różnicę na rynku, jednak moim zdaniem takiego samolotu jeszcze nie ma. I wcale nie jestem przekonany, że takim samolotem będzie model XLR – jest to być może krok w dobrą stronę. Ale gdy już ma się dostępną technologię, można pracować nad dalszymi rozwiązaniami – mówi Varadi.

Foto: Wizz Air

Prezes Wizz Aira mówił niedawno, że Airbusy A321XLR będą służyły przede wszystkim dalszemu “łączeniu kropek” na siatce połączeń węgierskiej linii. Jako przykłady potencjalnych tras, które mogą obsługiwać nowe Airbusy, wymieniał m.in. połączenie z Londynu do Dubaju – obecnie na tej trasie latają m.in. British Airways czy Emirates, a czas lotu wynosi nieco poniżej 7 godzin.

Wypowiedź Varadiego jest też ciekawa o tyle, że wiele linii lotniczych zamawia Airbusy A321XLR i liczy na to, że dzięki temu znacząco uda im się obniżyć koszty i zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku podróży międzykontynentalnych. Czy im się uda? Szef Wizz Aira nie jest przekonany. A jakie jest Wasze zdanie?

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
I po raz kolejny sugestia w artykule, że A321 jest "ciasny" w porównaniu do szerokokadłubowców. Wg jakiej metryki? Bo szerokość siedzeń jest szersza niż w dowolnym Boeingu i taka sama jak w szerokokadłubowcach Airbusa, odległość między rzędami zależy od linii (i znów, tu najczęściej najciaśniejsze są 787). Jak rozumiem wg narracji redaktora 10 osób na rząd z mniejszą powierzchnią per pasażej jest lepsze niż 6 na rząd. Ok, niektórzy po prostu widocznie lubią dużo towarzystwa. Do tego przeinaczenie sensu wypowiedzi Varadiego. Źródło mówi, że szerokokadłubowce w nowych uwarunkowaniach nie mają sensu i potrzeba efektywnego, dalekozasięgowego wąskokadłubowca (tak się składa, że A321XLR jest jedynym takim produktem na rynku od czasu zamknięcia produkcji 757). A interpretacja - "A321XLR kompletnie nie zmieni sytuacji na rynku". 
meeshoo, 8 listopada 2019, 11:02 | odpowiedz

jaskinia na bali
Najlepsza oferta

Urlop na Bali za 2951 PLN

Kamil Walinowicz | 2019-12-06 20:40
REKLAMA

10 urodziny Fly4free.pl

KONKURS Z SUPER NAGRODAMI!
Wygraj iPhone 11 oraz hulajnogi Xiaomi
i odbierz gwarantowaną zniżkę na loty

Kliknij po szczegóły »

Partnerem 10. urodzin Fly4free.pl jest
Najlepsza Linia Lotnicza wg Skytrax 2019
Qatar Airways
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel