Tak powinno być w każdej linii! Wprowadzają świetną funkcjonalność w razie odwołanego lub opóźnionego lotu
Nowa funkcjonalność udostępniona przez United Airlines daje pasażerom więcej opcji samoobsługi, gdy coś pójdzie nie tak z ich podróżą. W przypadku opóźnienia lub odwołania lotu, pasażerowie zarejestrowani w aplikacji przewoźnika dostaną automatyczne opcje ponownej rezerwacji, informacje o śledzeniu bagażu, a także vouchery na hotele, posiłki czy transport, jeśli będą się do nich kwalifikować (w zależności od skali zakłócenia lotu).
Testy nowych funkcji w aplikacji mobilnej United Airlines uruchomiono pod koniec 2022 roku po tym, jak z badań rynkowych wynikało, że korzysta z niej prawie połowa klientów w celu znalezienia informacji o odszkodowaniu lub alternatywnych planach podróży. Faza testowa wykazała, że podróżni pozytywnie reagowali na automatyczne propozycje rekompensat, a pracownicy linii byli zadowoleni z powodu zmniejszenia zakresu ich obowiązków.
Ayia Napa od 2545 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Rodos od 2817 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Kusadasi od 2292 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Usprawnienie aplikacji niesie za sobą korzyści zarówno dla podróżnych, jak i pracowników. Pasażerowie nie muszą już stać w długich kolejkach do centrum obsługi w celu uzyskania informacji o tym, na co mogą liczyć w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu. Z drugiej strony znacząco obciąża to pracowników, którzy nierzadko byli obiektem frustracji i nerwów ze strony zdenerwowanych podróżnych.
– Naszym celem jest dowiezienie klientów do miejsca docelowego na czas, ale wiemy, że nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem, i wtedy takie narzędzie może naprawdę coś zmienić. Nasza nowa funkcja aplikacji mobilnej zapewnia większą przejrzystość, oszczędza czas i zmniejsza stres naszych klientów, a także skraca kolejki w punktach obsługi klienta, dzięki czemu nasi pracownicy mogą lepiej pomagać pasażerom w przypadku złożonych problemów lub pytań – powiedziała Linda Jojo, dyrektor ds. obsługi klienta w United Airlines.
Dość podobną usługę oferuje np. niemiecka tania linia Eurowings. W przypadku odwołania lotu, zapewnia automatyczne wyszukanie zastępczego połączenia, o czym pasażer jest informowany mailowo. Jeśli odwołany zostanie lot krajowy, alternatywną opcją jest zamiana biletu lotniczego na bon kolejowy Deutsche Bahn. W aplikacji nie ma jednak automatycznych propozycji i voucherów hotelowych czy restauracyjnych.