REKLAMA

UIA mocno tnie siatkę połączeń. Dużo mniej tanich lotów do Azji

Ukraine International Airlines
Foto: Dmitry Birin / Shutterstock

Ukraiński przewoźnik uchodzi za dobrą i niedrogą alternatywę w przypadku lotów do Azji. Niestety, linię dobija spór Ukrainy z Rosją oraz rywalizacja z Ryanairem i Wizz Airem. W związku z tym przewoźnik zdecydował się na mocne zredukowanie siatki połączeń. Pod nóż pójdą m.in. trasy do Pekinu i Ammanu, mocno zmniejszona będzie też liczba połączeń do Europy Zachodniej.

Zdania na temat ukraińskiego przewoźnika są podzielone, choć przeważa pogląd, że jest to dobra cenowa alternatywa, jeśli chcemy lecieć np. do Azji. Sam korzystałem z usług UIA przy okazji podróży do Iranu czy Kazachstanu i muszę powiedzieć, że przewoźnik oferuje solidny standard, a ceny biletów są bardzo zachęcające. Niestety, przewoźnik cierpi z powodu braku rentowności, stąd decyzja o mocnych modyfikacjach siatki połączeń. Zmiany, które wejdą w życie 16 listopada, linia tłumaczy koniecznością optymalizacji kosztów oraz przywrócenia rentowności.

Jako główne przyczyny zmian UIA wskazuje “sezonowe wahania popytu, dynamikę ruchu tranzytowego, prognozy gospodarcze Ukrainy na najbliższe lata oraz zakaz korzystania z przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej”.

Ten ostatni powód, motywowany względami politycznymi, jest szczególnie ważny i bolesny dla ukraińskiego przewoźnika, bo uderza w jego możliwości szybkich lotów do Azji. Weźmy (zawieszoną już) trasę z Kijowa do Ałmaty w Kazachstanie, które leżą praktycznie w prostej linii. Jednak samolot UIA lecący na tej trasie najpierw przez godzinę leci na południe, by odbić na wschód dopiero w rejonie Morza Czarnego. W efekcie podróż wydłuża się i staje się dla przewoźnika mało efektywna. Stąd zmiany w siatce. Spójrzmy, gdzie dokonane będą cięcia?

Samolot UIA
Foto: Dmitry Birin / Shutterstock

Dużo mniej lotów

Zacznijmy od kasowanych tras: już jesienią znikną połączenia do Ammanu, Mińska i Rygi z Kijowa ze względu na brak rentowności. Zawieszona będzie też trasa z Kijowa do Pekinu, a liczba połączeń z Kijowa do Bangkoku zostanie zmniejszona tylko do 3 lotów w tygodniu.

W zamian przewoźnik planuje zwiększyć zimą liczbę lotów między Kijowem a Toronto (z 2 do 3 rejsów tygodniowo), a latem 2020 roku do Delhi – z 5 do 7 tygodniowo.

W przypadku połączeń z Polski i do Polski czytamy, że zostaną one “zoptymalizowane”, ale nie ulegną większym zmianom: UIA zaoferuje 14 rejsów tygodniowo z Kijowa do Warszawy i 7 w tygodniu do Krakowa. Zmniejszona będzie za to częstotliwość połączeń ze stolicy Ukrainy do Brukseli, Kopenhagi, Sztokholmu i Madrytu (do 7 w tygodniu), a loty do Wilna i Londynu będą wykonywane po 2 razy dziennie.

Zmienić mają się też godziny lotów do Kairu, Dubaju, Ankary, Izmiru, Erewanu, Baku i Teheranu, które będą wykonywane w nocy: wylot z Kijowa jest zaplanowany między 20:00 i 21:00 a przylot do Kijowa jest zaplanowany między 07:30 i 08:45 czasu miejscowego. Z kolei loty do Tel Awiwu, Stambułu i Tbilisi będą obsługiwane kilka razy dziennie. Zmiany będą też dotyczyły połączeń krajowych.

“Wspomniane zmiany zostaną wprowadzone 16 listopada 2019 r. i będą obowiązywać do czasu poprawienia warunków rynkowych ukraińskich przewoźników, którzy w odróżnieniu od konkurencji są zobowiązani do omijania przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej wykonując swoje operacje na wschód. Zmiany w liczbie rotacji rejsów długodystansowych UIA spowodują też zmniejszenie częstotliwości na trasach na Bliski Wchód i Kaukaz” – czytamy w komunikacie przewoźnika.

Foto: katatonia82 / Shutterstock

UIA ofiarą tanich linii?

Oprócz wspomnianych wyżej przyczyn, kolejnym powodem kłopotów UIA jest szybki rozwój tanich linii lotniczych na Ukrainie, a więc Ryanaira i Wizz Aira, które mocno rosną u naszych wschodnich sąsiadów. Wystarczy zresztą spojrzeć na ich ostatnio ogłoszone plany: w przyszłorocznym sezonie letnim Ryanair zaoferuje z Ukrainy aż 42 połączenia (w tym nowe trasy z Krakowa do Chersonia i Modlina do Charkowa), podobnie zresztą Wizz Air, który wchodzi na kolejne lotniska na Ukrainie. W zeszłym tygodniu ogłosił, że od końca marca poleci z Zaporoża do Wiednia, Wilna, Budapesztu, Gdańska, Krakowa i Wrocławia.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
mały offtop: "Weźmy (zawieszoną już) trasę z Kijowa do Ałmaty w Kazachstanie, które leżą praktycznie w prostej linii"każde 2 punkty da się połączyć linią prostą.
goldziak., 28 października 2019, 14:36 | odpowiedz
Nie bardzo rozumiem co do tego mają tanie linie, które latają na innych trasach niż UIA.
erloy, 28 października 2019, 21:52 | odpowiedz

Plaża w Gambii
Najlepsza oferta
REKLAMA

10 urodziny Fly4free.pl

KONKURS Z SUPER NAGRODAMI!
Wygraj iPhone 11 oraz hulajnogi Xiaomi
i odbierz gwarantowaną zniżkę na loty

Kliknij po szczegóły »

Partnerem 10. urodzin Fly4free.pl jest
Najlepsza Linia Lotnicza wg Skytrax 2019
Qatar Airways
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.