REKLAMA

Krągłe kobiety… atrakcją turystyczną Ugandy. Pomysł zalała fala krytyki

kobiety uganda
Foto: Dennis Wegewijs / Shutterstock

Uganda zaprezentowała nową strategię marketingową w zakresie turystyki. Głównym motywem są „naturalnie obdarzone kobiety”, które mają reprezentować kraj. Gdy jednak określono je mianem „atrakcji turystycznej”, w branży zawrzało.

W kampaniach promocyjnych kraje pokazują to, co mają najlepszego. Od pięknych widoków, przez najbardziej atrakcyjne miejsca po ludzką gościnność. Ministerstwo Turystyki Ugandy też poszło tym tropem, tyle że za swoją największą atrakcję turystyczną uznało… kobiety.

Najpierw jednak ogłoszono konkurs „Miss Curvy Uganda”, który ma wyłonić najbardziej krągłe i seksowne kandydatki. To one później będą promować kraj. Muszą mieć od 18 do 35 lat i przede wszystkich wyróżniać się swoimi krągłościami.

– Miss Curvy to wydarzenie, która podkreśla atuty prawdziwej afrykańskiej kobiety. Młode panie zaprezentują swoje piękne kształty i intelekt – powiedziała Ann Mungoma, organizatorka konkursu podczas konferencji prasowej. – Mamy naturalne kobiety, które wyglądają niesamowicie. Dlaczego nie mielibyśmy ich wykorzystać jako strategii promującej nasz przemysł turystyczny? – dodał Godfrey Kiwanda, minister ds. turystyki.

Do tej pory Uganda słynęła raczej z parków narodowych i to właśnie one przyciągały najwięcej turystów. W zeszłym roku dzięki gościom z całego świata kraj zarobił 1,4 mld USD. Najwyraźniej teraz  ministerstwo chce zwiększyć tę kwotę i postawiło na zupełnie inne atuty. Jednocześnie nie można zapominać, że ugandyjskie społeczeństwo jest raczej konserwatywne, a rząd podchodzi krytycznie do wielu artystycznych wydarzeń, które mogłyby nazbyt epatować seksualnością.

Pomysł ogłoszono wczoraj, a już pojawił się pomysł, by zbojkotować i doprowadzić do odwołania konkursu. Aktywistki z ruchów na rzecz kobiet odnoszą się do kampanii bardzo krytycznie. Domagają się też publicznych przeprosin od ministra.

Kampania promocyjna Ugandy to ani nie pierwsza ani pewnie też nie ostatnia, która bazuje na kobiecym ciele, seksualności czy dwuznacznych skojarzeniach. W sierpniu ubiegłego roku Wilno zaprezentowało reklamę opartą na „punkcie G”, który można odnaleźć właśnie w stolicy Litwy. Oburzenie przyniosło jednak odwrotny skutek do zamierzonego, bo zamiast wycofania reklamy, kampanią zainteresowały się media z całego świata. Jedni chwalili odważne podejście, inni krytykowali, ale na pewno nie da się powiedzieć, że przeszła niezauważona. A wielu marketingowców wciąż wyznaje zasadę, że najważniejsze byle mówili. Jak mówią, to już zupełnie inna kwestia.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?

Tbilisi panorama miasta
Najlepsza oferta

PLL LOT: Tbilisi za 534 PLN

Rafał Waśko | 2019-04-23 20:41
REKLAMA
REKLAMA
Sprawdź relacje z podróży tutaj
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel