REKLAMA

Uciekamy przed zimą do Omanu. Za 1396 zł

Qatar Airways sprzedaje właśnie bilety w obniżonych cenach w ramach promocji noworocznej. Oficjalna, promocyjna cena na loty z Warszawy do Omanu w dwie strony to 2098 zł. Jednak w systemie rezerwacyjnym znaleźliśmy znacznie tańsze przeloty na tej trasie.Zarezerwuj przelot na stronie Qatar Airways >>Za loty na pokładzie Qatar Airways na trasie Warszawa - Muskat - Warszawa zapłacimy 1396 zł! Dostępnych terminów jest dużo, w tym zimowe wypady.

Przykładowy widok kalendarza cen:

Zarezerwuj przelot na stronie Qatar Airways >>

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Świetna cena jak na Oman. A kraj piękny i wciąż mało turystyczny. No i wiza na lotnisku.
snooka, 7 stycznia 2013, 12:42 | odpowiedz
Cena swietna, rzeczywiscie. Jednak Oman to relatywnie drogi kraj ale przepiekny! Transport pomiedzy miastami jest bardzo slabo rozwiniety takze polecam wynajac samochod 4X4 i pojezdzic dookola :)
Piotr@Shanghai, 7 stycznia 2013, 13:15 | odpowiedz
Takie same ceny $445 za bilety z Wawy do Dubaju i Abu Dhabi na podobne daty
Piotr@Shanghai, 7 stycznia 2013, 13:24 | odpowiedz
Podobne ceny na majówkę, chyba rezerwuję :)
Zibi, 7 stycznia 2013, 13:34 | odpowiedz
Doskonaly kierunek. Wiza do Omanu kosztuje zaledwie 5 czy 10 USD, i nie ma z nia najmniejszego problemu, kupuje sie ja spokojnie na lotnisku. Bardzo polecam festiwal miejski w Muskacie. W ubieglym roku odbywal sie on w drugiej polowie lutego.
Edytinha, 7 stycznia 2013, 13:54 | odpowiedz
Edyta, to nie wiem kiedy Ty ostatnio byłaś w Omanie, bo ja w marcu za wizę dałem 20 Riali Omańskich, czyli jakieś 40 euro.:) No chyba, że na pobyt tygodniowy do 10 dni za 5 Riali (to nadal 10 euro lub 14$), który jak na Oman to stanowczo za mało. Pozdro, Art.
ciachu, 7 stycznia 2013, 14:05 | odpowiedz
Gdy widzę takie znaleziska to naprawdę jestem pod wrażeniem. Sam niestety nie mogę się teraz na Oman zdecydować, ale z szacunku do pracy redakcji zawsze znajdę czas, by klinąć na reklamę na stronie. Zawsze kilka groszy wpadnie. Proste i skuteczne podziękowanie. Pozdrawiam, m.
miekki, 7 stycznia 2013, 14:07 | odpowiedz
witajcie, czy jest ktos z stanie podac przykladowe cany za noclegi, jedzenie ect?
igusss, 7 stycznia 2013, 14:36 | odpowiedz
Fajna, ciekawa oferta. Praktycznie do połowy czerwca (13-26.06) dobre ceny. Tydzień w Maskacie apartament dla 2osób poniżej 1000zł idzie spokojnie wyszukać.
Krzysiek, 7 stycznia 2013, 14:48 | odpowiedz
Witam, czy mając w paszporcie pieczątki z Izraela nie będę miała problemów z wizą w Omanie? Do Emiratów raczej wolę nie ryzykować
Gaga, 7 stycznia 2013, 14:53 | odpowiedz
Orientujecie się jak jest z przejazdem do UAE.
marcinfilip1973, 7 stycznia 2013, 15:23 | odpowiedz
Witam! Jednego tylko nie rozumiem... Loty z Warszawy do Muskat są z przesiadką w Doha. Tymczasem lot tylko z W-wy do Doha kosztuje 2x tyle co dalszy lot do Muskat. Gdzie tu sens i logika? Czy jak kupię bilet do Muskat , ale zakończę swój rejs na przesiadce w Doha to nie będzie żadnych problemów?
samaki9, 7 stycznia 2013, 15:24 | odpowiedz
@samaki9 w cenach biletow lotniczych często nie ma logiki ;) po prostu trzeba korzystac :D ale pomysl z dolotem tylko do Doha niestety nietrafiony, po niestawieniu się na lot do Muskatu przepada cala reszta rezerwacji.
simonm, 7 stycznia 2013, 15:29 | odpowiedz
@smaki: Wszystko ok, tylko nie będziesz mieć powrotu. Niestawienie się na którykolwiek lot powoduje anulację całej rezerwacji.
koncentrator, 7 stycznia 2013, 15:34 | odpowiedz
Dziękuję bardzo za odpowiedz. Ale przecież mogę zrobić 1 rezerwację na lot w jedną stronę , a następnie osobną rezerwację na lot powrotny. Mam rację?
samaki9, 7 stycznia 2013, 15:46 | odpowiedz
Niesamowicie piękne jest południe Omanu. zekrnijcie http://www.wykop.pl/link/1325429/gory-dhofar-w-poludniowym-omanie-zielono-ponad-chmurami/
Marcin, 7 stycznia 2013, 15:47 | odpowiedz
@samaki9 Możesz tak zrobić, ale w powrotną stronę jak przegapisz odcinek Muskat-Doha, nie polecisz Doha-Warszawa
krasnal, 7 stycznia 2013, 15:53 | odpowiedz
Izraelska pieczątka nie jest problemem. Pokój 2-osobowy to przeciętnie koszt ok. 25-30 dolarów. Tylko na piwo trzeba chodzić do 5-gwiazdkowych hoteli, a tam tanio nie jest :)
snooka, 7 stycznia 2013, 15:54 | odpowiedz
A wie ktoś jak się najlepiej dostać do np. Salalah? :) będąc już na miejscu? :)
Kuba, 7 stycznia 2013, 16:45 | odpowiedz
Pokoj za 30usd w omanie? Mogę poprosić o szczegóły? Jak byłem w 2010 to były strasznie drogie. Samochód 4X4 to był koszt koło 400zl za dzień z Europcar odbiór z lotniska. @samaki9 O logikę w cenach się nie pytaj. Dlaczego tak jest? Ekonomia - popyt i podaż + taryfy. Jest wyznaczona promocja z Waw do Muscatu, Dubaju itd. Zamiast leciec do Dubaju Emirates bezposrednio Qatar wrzuca promo aby lecie do Dubaju z nimi ale z przesiadka... Dlaczego ryż biały jest tańszy od brązowego skoro aby uzyskać biały trzeba obrać brązowy? :) Jeżeli kupisz bilet Wawa - Doha - Muscat możesz mieć problem z bagażem który wrzucasz do luku. Wątpię żeby nadali Ci bagaż do DOH jeżeli jest to krótki postój. Jak dłuższy to czemu nie.
Piotr@Shanghai, 7 stycznia 2013, 16:48 | odpowiedz
DO Salalah jechalismy samochodem z wypozyczalni- ceny jak w europie- ale benzyna wychodzi po okolo 1zl za litr- wiec prosta sprawa... Kraj nie dla typowych turystow wypoczywajacych w kurortach, raczej dla ludzi z zajawka na przygode... Fajnie jest pod granica z Jemenem... :D
lukasz140, 7 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
Oman bardzo polecam, szczególnie dla rodzin z malymi dziecmi, odwaznych na podrozowanie z namiotem. Nie musi byc auto 4x 4, wystarczy takie najtansze osobowe. Wiecej informacji z 2010 roku tutaj: http://podrozeady.com/oman2.htm
Adrianna, 7 stycznia 2013, 17:39 | odpowiedz
Ja do Salalah jechałem autobusem z Maskatu. 12 godzin, koszt ok. 15 riali
snooka, 7 stycznia 2013, 18:09 | odpowiedz
za 30 USD da się spokojnie znaleźć nocleg dla 2 osób w Maskacie, w Mutrahu najtańszy jest Naseem Hotel, w podobnej cenie Mina i Marina (jako jedyna ma bar z alkoholem). W Salalah i Sur jest ciut taniej. Najdrożej w górach, ale kamping pod Jabal Shams to miejsce obowiązkowe. Góry mają naprawdę piękne. No i obowiązkowo piekna jaskinia Al-Hootah ...
snooka, 7 stycznia 2013, 18:18 | odpowiedz
@marcinfilip1973: nijak - bez wizy nie wjedziesz.
cienislaw, 7 stycznia 2013, 18:22 | odpowiedz
Ktoś chętny na wyjazd do Omanu na wspólne zwiedzanie w dniach 18-28.02 dajcie znac na greensoft@poczta.onet.pl lub gg 5135854 są 2 osoby chętne
Kadex, 7 stycznia 2013, 18:27 | odpowiedz
my się zastanawiamy nad majówką (2 osoby)...
zelli, 7 stycznia 2013, 18:58 | odpowiedz
Mieszkam od kilku lat w Omanie i faktycznie cena biletu super. Maj to nie najlepszy okres na wizytę u nas jest dość ciepło. Do Salalah można jechać samochodem bądź lecieć lokalnymi liniami lotniczymi. Polecam stronę http://www.polacywomanie.org/ i fb gdzie Polonia też działa.
Kaska, 7 stycznia 2013, 19:19 | odpowiedz
Byliśmy w Omanie na przełomie marca i kwietnia 2011. Potwierdzam, wiza kosztuje 20RO (155 pln) i wydawana jest na lotnisku w Maskacie. Przed punktem wizowym jest bankomat, więc można bez problemu wyciągnąć pieniądze (mBank nie pobiera prowizji i przeliczył po przyzwoitym kursie, zwykłe karty z delfinkiem przechodzą bez problemu). Do Sallalah najłatwiej dostać się OmanAir (bardzo fajne linie, 4* wg. skytrax). Dla tych, którzy chcą wybrać drogę lądową informuję, że na odcinku 800 km między Maskatem a Sallalah nie ma stacji benzynowych! Dlatego jeżeli na własną rękę to samochodem 4x4 i z dodatkowym kanistrem. Sezon monsunów, który dociera w okolice Sallalah i sprawia, że rozkwitają zielenią występuje w lipcu. Niestety w tym czasie w Maskacie temperatury sięgają 50 stopni. Na początku kwietnia temp. w Maskacie oscylowały wokół 35 stopni. Polecam przejechanie się autostradą wzdłuż wybrzeża do Sur, a stamtąd na oglądanie żółwi w Ras al Jinz oraz górzyste tereny w okolicach Sohar. Do przemieszczania się po tym kraju zachęcają dobre drogi, stosunkowo nieduży ruch i śmiesznie tanie paliwo (wówczas 1 pln/litr). Niestety wynajem samochodu jest dość drogi - Toyota Yaris ok. 20 RO za dzień. Nie spotkaliśmy tam tanich hoteli. Natomiast jedzenie jest smaczne i dość tanie. Najtańsze jest serwowane w hinduskich knajpkach.
Kobek, 7 stycznia 2013, 19:21 | odpowiedz
Para szuka 2 osób na wspólne zwiedzanie Omanu (wynajem auta). 10-12 dni w drugiej połowie lutego. jasiow@wp.pl
Jan Wilam, 7 stycznia 2013, 20:24 | odpowiedz
taki mały update - mBank już pobiera prowizje od wypłat kartą w PLN (popularny delfinek) takze już nie jest zbyt dobrym wyborem, niestety.
blackall - LiveSmarter.pl, 7 stycznia 2013, 21:34 | odpowiedz
@blackall od kiedy? mam ekonto i jeszcze mi sie nie zadrzylo zaplacic za wyciagniecie kasy czy to w pl czy w ue ani zlotowki, kursy tez nie sa najgorsze.
Tapir, 7 stycznia 2013, 23:09 | odpowiedz
to jest ściema, mbank nie pobiera prowizji na całym świecie, sprawdźcie sobie w tabeli opłat i prowizji
Zibi, 7 stycznia 2013, 23:20 | odpowiedz
Byłem w Omanie trzy lata temu. Może komuś się przyda moja mini relacja z tego kraju http://www.travelbit.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15062&hilit=oman+mini
Chris Peen, 7 stycznia 2013, 23:24 | odpowiedz
Ja rowniez polecam podroz do Sur (autostrada jest przepiekna i mozna leciec smialo, zero ruchu jak ja jechalem w czerwcu). Po drodze do sure jest kilka "Wadi's" przepiekne miejsca i warto sie zatrzymac. Ras al Jinz - cypelek polwyspu arabskiego - gdzie zielone zolwie skladaja jaja na plazy, mozna wybrac sie na nocna wycieczke kolo polnocy czy nad ranem i obserwowac to zjawisko LIVE! Polecam! Rano plaza wyglada przepieknie i widac slady zolwii wracajacych do morza. Co jeszcze pamietam to Wadi Bhani Khalid. Po drodze do Muscatu (troche nie po drodze ale mniejsza o to) zatrzymalem sie tam na mala kapiel i bylo to cos fantastycznego wskoczyc do lodowatej wody przy 44C upalu!
Piotr@Shanghai, 8 stycznia 2013, 1:04 | odpowiedz
W taryfikatorze mbanku za wypłatę z karty debetowej w PLN: W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji. Prowizja będzie obowiązywać od dnia 03.12.2012 r. Tu są szczegóły: http://www.mbank.pl/karty/debetowe/mastercard-debit-paypass/#tabs=2 Także nie jest to już tak opłacalne jak kiedyś-to zależy gdzie sie jeszcze wypłaca. W Omanie na pewno nie wyjdzie już tak korzystnie.
Adam, 8 stycznia 2013, 8:45 | odpowiedz
Pojawil sie jakis dziwny opis ze na drodze z Muscatu do Salalah nie ma stacji benzynowych - smieszne, w kraju ktory ja wydobywa... Akurat przejechalismy ta trase i nie przypominam sobie zebysmy szukali specjalnie stacji benzynowych. Wynajecie samochodu kosztuje jak normalnie w europie... Polecam trekingi i noclegi w roznych wadi... Czasami tylko tubylcy dziwnie jezdza swoimi pickupami i 4x4 - bialymi :D
lukasz140, 8 stycznia 2013, 10:58 | odpowiedz
@Adam Chodzi tu o to, że waluta inna niż rozliczeniowa to waluta inna niż euro?
Majkel, 8 stycznia 2013, 11:20 | odpowiedz
Witam, Mieszkam w Dubaju, w Omanie bylem okolo 15 razy. Wszystkie osoby, ktore znam lacznie ze mna twierdza, ze Oman jest jednym z najlepszych miejsc na polwyspie, na Dubaj nie ma co marnowac czasu. Jezeli chodzi o wize do Omanu to sprawa ma sie tak: raz zaplacisz 5, innym razem 20 OMR. Przyznam szczerze, ze to jedyna rzecz jaka wkurza mnie w Omanie, a zalezy to od urzednika i jego wiedzy. Najprawdopodobniej jedzeli podrozujecie w grupie to zaplacicie 5 OMR i tyle powinna kosztowac wiza turystyczna. Tyle zawsze tez placily osoby, z ktorymi podrozowalem, przekraczajace granice ladowa z Emiratow. Wiza do Dubaju mozliwa jest do zdobycia jezeli lecicie z Emirates, z biurem podrozy lub macie znajoma osobe, ktora mieszka w Emiratach. Niby mozna tez dostac wize z Marhaba Services, ktory to punkt znajduje sie na lotnisku zaraz po wyjsciu z samolotu. Jak bylem pierwszy raz w Dubaju to tak zrobilem, wzialem wize tranzytowa max 96h z Marhaba services za okolo 300$ z hotelem (nie ma mozliwosci bez hotelu). Nie polecam tego jednak, bo wg. przepisow obywatele RP nie maja wjazdu na terytorium UAE bez wizy. Chwilke teraz o Omanie: Plaza zolwii - Ras al Jinz. Zolwie przyplywaja skladac jaja przez caly rok. Najwiecej jednak jest ich w okresie lipiec-listopad, w lutym niestety jest zima i jest to okres, w ktorym zolwii jest mniej. Warto sie wybrac i sprobowac szczescia, ale mozecie nie zobaczyc calego procesu skladania jaj, tylko jakas czesc. Moze tez zdarzyc sie tak, ze w ogole nie bedzie zolwii i wejscie zostanie odwolane. Warto wtedy troche poczatowac i poczekac na kolejne wejscie (ostatnie o 4 nad ranem) moze sie uda. Jezeli zupelnie nie wyjdzie to przejedzcie sie na Ras al Hadd. jest tam plaza w okolicach starego lotniska , czasami mozna spotkac zolwie. Tylko badzcie fajnie byloby gdyby kazdy przez zrobieniem tego przeczytal co robic, zeby zolwi nie straszyc (jak na przyklad nie zachodzic od przodu, nie swiecic po oczach latarka, zachowywac sie cicho, nie dotykac). Salalah - jezlei wybrac sie tak to dwie opcje - samolot (drozsza okolo 70 OMR), autobus (tansza okolo 10 OMR). Autobus wyjezdza z Clock Tower i Ruwi bus station w Muskacie, jedzie noca, jest wygodny z rozkrecona na maksa klima). Samochodem jechac nie polecam, Stacje benzynowe sa (Chociazby Nizwa, Adam, pozniej tez jakies sa). Jezeli benzyny zabraknie, lub cos sie stanie to gwarantuje, ze zaden Omanczyk nie zostawi was samych, sa mega przyjazni, goscinni i pomocni). Podobnie jak poprzednio - luty nie jest okresem na Salalah. Salalah popularne jest przez to, ze jest to jedno z najzielenszych miejsc na polwyspie w okresie sierpien-pazdziernik. Teraz jest tam raczej niespecjalnie. Poza tym jak juz bedziecie w Salalah, to trzeba wybyc z tego misata w pobliskie gory lub nad wode (park z malymi gejzerami jest - polecam;), bo w samym miescie wieje smutkiem. Warto zobaczyc Wadi Shab (zrobic sobie wycieczke wypozyczonym samochodem - Muscat -> Wadi Dayqah Dam -> Bimmah sinkhole -> Wadi Shab (najpozniej byc tam o 12, by wyrobic sie przed 17, kiedy jest ciemno) -> Ras al Jinz). W Wadi shab idzie sie kanionem okolo 40 minut (najpierw po drobnych kamykach, pozniej gora, sciezka wyryta w skalach, nastepnie po ogromnych kamnieniach, a na koncu systemem irygacyjnym) dochodzi do rozgalezienia gdzie dolem juz isc nie mozna bo jest woda, mozna za to isc w gore. Ja polecam jednak zostawic rzeczy, przeplynac kawalek, gdzie doplywa sie do takiej niby jaskini z wodospadem w srodku, na ktory mozna wspinac sie po linach. Super miejsce. Dla osob, ktore potrafia plywac, amatorzy sie potopia, bo przeba przeplynac przez miejsce, gdzie jest ciasno i miesci sie ponad powierzchnia wody tylko glowa (a tez ciezko). Z rzeczy rowniez wartych zobaczenia to - Al Hamra (Al Abriya, stare miasto, plantacje daktyli), w okolicach Al Hamry jest Jebel Shams - najwyzsza gora z kraterem, na ktora mozna wjechac (warto miec 4x4, choc wjechalem tam tez Yariska, ale przy zjazdach uzywajcie biegow a nie hamulca;]) Jebel Shams jest niesamowite i tez na pewno zrobi wrazenie. Polecam zrobic to trasa z Ras al Jinz czyli po plazy zolwii sie przespac na plazy w Ras al Hadd i wczesnie rano wyruszyc. Ras al Hadd -> Wadi Bani Khalid -> Wahiba Sands -> Nizwa (noc w Nizwie + zwiedzanie + rynek rano ;] ) Kolejny dzien - Nizwa -> Al Hoota cave -> Al Hamra (Al Abriya, stare miasto, plantacje daktyli), na 2 godziny przed zmierzchem wyruszyc na Jebel Shams, by dojechac tam i spac na gorze (moze byc zimno, bo to 3000 m). Rano wczesnie wstac i napawac sie widokiem. Kiedys sporzadzilem mapke z trasa w Ras al Hamrze i na Jebel Shams, wiec jak ktos sie wybiera to pojacie maila, podesle. Sie rozpisalem, jeszcze bym popisal, ale juz nie mam sily, to z milosci do Omanu i cudownych ludzi tam mieszkajacych;]
Fsh, 8 stycznia 2013, 14:12 | odpowiedz
Jezeli ktos szuka chetnego na wyjazd do Omanu na wspólne zwiedzanie w lutym dajcie znac na arsen11@o2.pl lub gg 2122327. Pozdrawiam
Arsen11, 8 stycznia 2013, 19:51 | odpowiedz
można też zrobić przystanek na 1-2 dni w Katarze (Doha), wtedy cena biletu wzrasta o 50 pln i taką rezerwację można zrobić za 1442 pln
Abc, 8 stycznia 2013, 19:58 | odpowiedz
Czy przy płatności karta Visa pobierane są jakieś dodatkowe opłaty? Bo chce zamówić 2 bilety. W ogóle są jakieś dodatkowe koszta jeśli chodzi o sam lot? Jak z bagażem , wymiarami i wagą?
Hubi, 8 stycznia 2013, 21:36 | odpowiedz
I czy warto robić sobie dłuższa przesiadkę w Doha? Jak tam z wizami?
Hubi, 8 stycznia 2013, 22:03 | odpowiedz
Na Jabal Shams nie da się wjechać samochodem, nie piszcie głupot. Dojeżdża się do jednego z dwóch kempingów na wysokości 1800-1850 m.n.p.m. i dalej trzeba iśc pieszo. Nocleg na kempingu drogi: Arabian tent 35 riali, ale w nocy może być chłodnawo. Warto tam jednak pojechać.
snooka, 9 stycznia 2013, 15:48 | odpowiedz
JA JESTEM CHĘTNY NA WYJAZD, proszę o emaila: algodon_90@yahoo.com
Algodon, 9 stycznia 2013, 16:38 | odpowiedz
Na Jebel Shams jak najbardziej da sie wjechac samochodem, zrobilem to 4 razy, trzema roznymi samochodami bez napedu 4x4 oraz raz Land Cruiserem. To jedna z ulubionych rozrywek Omanczykow - jezdzenie po gorach.
fsh, 11 stycznia 2013, 10:04 | odpowiedz
Cześć, Zapraszam wszystkich chętnych do zwiedzania OMANU, termin: 11-luty-21 LUTY, bilety jeszcze są-cena 1396 PLN, aktualnie jest nas 2 którzy już bilety mają, Szukamy jeszcz chętnych na wspólne zwiedzanie, gdyż 3 osoby które miały z nami jechać niestety zrezygnowały. Zapraszam. piszcie algodon_90@yahoo.com
Algodon, 12 stycznia 2013, 19:28 | odpowiedz
witam fsh mam pytanie, a jak tam wygląda sprawa plażowania /zagospodarowania plaż czy są parasole restauracje/bezalkoholowe ;_)/ sporty wodne skutery,motorówki itp? i gdzie najlepiej ? pozdrawiam
Slaw, 14 stycznia 2013, 14:04 | odpowiedz
Bardzo proszę o odpowiedz czy jadać z Mu scatu do Salali Salah są na tej trasie stacje benzynowe . Jade do Omanu 19 lutego mam wypożyczony samochód . niemam żadnego źródła żeby się o tym dowiedzieć . Dzieki za odpowiedz Pozdro
Riczi, 19 stycznia 2013, 17:17 | odpowiedz
DO FSH, czy zechcialbyś przesłac tą trasę i mapke o której wspomniałeś? jesteśmy zainteresowani, wybieramy się w lutym do OMANU i takie wskazówki sa niezwykle cenne do przygotoania naszej trasy, będę bardzo wdzięczny, mój mail algodon_90@yahoo.com Z GÓRY DZIĘKUJĘ
Algodon, 20 stycznia 2013, 22:42 | odpowiedz
Algodon, hej, w 2 osoby lecicie czy zebraliście już jakąś większą grupę na wyjazd?
Qui, 20 stycznia 2013, 23:48 | odpowiedz
FSH mógłbyć przesłać mapkę na minio007@o2.pl ? dzieki
paweł, 21 stycznia 2013, 12:07 | odpowiedz
CZy żeby wynając samochod potrzebne jest miedzynarodowe prawo jazdy?
paweł, 25 stycznia 2013, 16:34 | odpowiedz
orientuje się ktoś czy można wynająć na miejscu auto za gotówkę? lub gdzieś wcześniej zarezerwować?
Bocian, 25 stycznia 2013, 23:24 | odpowiedz
FshWitam, Mieszkam w Dubaju, w Omanie bylem okolo 15 razy. Wszystkie osoby, ktore znam lacznie ze mna twierdza, ze Oman jest jednym z najlepszych miejsc na polwyspie, na Dubaj nie ma co marnowac czasu. Jezeli chodzi o wize do Omanu to sprawa ma sie tak: raz zaplacisz 5, innym razem 20 OMR. Przyznam szczerze, ze to jedyna rzecz jaka wkurza mnie w Omanie, a zalezy to od urzednika i jego wiedzy. Najprawdopodobniej jedzeli podrozujecie w grupie to zaplacicie 5 OMR i tyle powinna kosztowac wiza turystyczna. Tyle zawsze tez placily osoby, z ktorymi podrozowalem, przekraczajace granice ladowa z Emiratow. Wiza do Dubaju mozliwa jest do zdobycia jezeli lecicie z Emirates, z biurem podrozy lub macie znajoma osobe, ktora mieszka w Emiratach. Niby mozna tez dostac wize z Marhaba Services, ktory to punkt znajduje sie na lotnisku zaraz po wyjsciu z samolotu. Jak bylem pierwszy raz w Dubaju to tak zrobilem, wzialem wize tranzytowa max 96h z Marhaba services za okolo 300$ z hotelem (nie ma mozliwosci bez hotelu). Nie polecam tego jednak, bo wg. przepisow obywatele RP nie maja wjazdu na terytorium UAE bez wizy. Chwilke teraz o Omanie: Plaza zolwii – Ras al Jinz. Zolwie przyplywaja skladac jaja przez caly rok. Najwiecej jednak jest ich w okresie lipiec-listopad, w lutym niestety jest zima i jest to okres, w ktorym zolwii jest mniej. Warto sie wybrac i sprobowac szczescia, ale mozecie nie zobaczyc calego procesu skladania jaj, tylko jakas czesc. Moze tez zdarzyc sie tak, ze w ogole nie bedzie zolwii i wejscie zostanie odwolane. Warto wtedy troche poczatowac i poczekac na kolejne wejscie (ostatnie o 4 nad ranem) moze sie uda. Jezeli zupelnie nie wyjdzie to przejedzcie sie na Ras al Hadd. jest tam plaza w okolicach starego lotniska , czasami mozna spotkac zolwie. Tylko badzcie fajnie byloby gdyby kazdy przez zrobieniem tego przeczytal co robic, zeby zolwi nie straszyc (jak na przyklad nie zachodzic od przodu, nie swiecic po oczach latarka, zachowywac sie cicho, nie dotykac). Salalah – jezlei wybrac sie tak to dwie opcje – samolot (drozsza okolo 70 OMR), autobus (tansza okolo 10 OMR). Autobus wyjezdza z Clock Tower i Ruwi bus station w Muskacie, jedzie noca, jest wygodny z rozkrecona na maksa klima). Samochodem jechac nie polecam, Stacje benzynowe sa (Chociazby Nizwa, Adam, pozniej tez jakies sa). Jezeli benzyny zabraknie, lub cos sie stanie to gwarantuje, ze zaden Omanczyk nie zostawi was samych, sa mega przyjazni, goscinni i pomocni). Podobnie jak poprzednio – luty nie jest okresem na Salalah. Salalah popularne jest przez to, ze jest to jedno z najzielenszych miejsc na polwyspie w okresie sierpien-pazdziernik. Teraz jest tam raczej niespecjalnie. Poza tym jak juz bedziecie w Salalah, to trzeba wybyc z tego misata w pobliskie gory lub nad wode (park z malymi gejzerami jest – polecam;), bo w samym miescie wieje smutkiem. Warto zobaczyc Wadi Shab (zrobic sobie wycieczke wypozyczonym samochodem – Muscat -> Wadi Dayqah Dam -> Bimmah sinkhole -> Wadi Shab (najpozniej byc tam o 12, by wyrobic sie przed 17, kiedy jest ciemno) -> Ras al Jinz). W Wadi shab idzie sie kanionem okolo 40 minut (najpierw po drobnych kamykach, pozniej gora, sciezka wyryta w skalach, nastepnie po ogromnych kamnieniach, a na koncu systemem irygacyjnym) dochodzi do rozgalezienia gdzie dolem juz isc nie mozna bo jest woda, mozna za to isc w gore. Ja polecam jednak zostawic rzeczy, przeplynac kawalek, gdzie doplywa sie do takiej niby jaskini z wodospadem w srodku, na ktory mozna wspinac sie po linach. Super miejsce. Dla osob, ktore potrafia plywac, amatorzy sie potopia, bo przeba przeplynac przez miejsce, gdzie jest ciasno i miesci sie ponad powierzchnia wody tylko glowa (a tez ciezko). Z rzeczy rowniez wartych zobaczenia to – Al Hamra (Al Abriya, stare miasto, plantacje daktyli), w okolicach Al Hamry jest Jebel Shams – najwyzsza gora z kraterem, na ktora mozna wjechac (warto miec 4×4, choc wjechalem tam tez Yariska, ale przy zjazdach uzywajcie biegow a nie hamulca;]) Jebel Shams jest niesamowite i tez na pewno zrobi wrazenie. Polecam zrobic to trasa z Ras al Jinz czyli po plazy zolwii sie przespac na plazy w Ras al Hadd i wczesnie rano wyruszyc. Ras al Hadd -> Wadi Bani Khalid -> Wahiba Sands -> Nizwa (noc w Nizwie + zwiedzanie + rynek rano ;] ) Kolejny dzien – Nizwa -> Al Hoota cave -> Al Hamra (Al Abriya, stare miasto, plantacje daktyli), na 2 godziny przed zmierzchem wyruszyc na Jebel Shams, by dojechac tam i spac na gorze (moze byc zimno, bo to 3000 m). Rano wczesnie wstac i napawac sie widokiem. Kiedys sporzadzilem mapke z trasa w Ras al Hamrze i na Jebel Shams, wiec jak ktos sie wybiera to pojacie maila, podesle. Sie rozpisalem, jeszcze bym popisal, ale juz nie mam sily, to z milosci do Omanu i cudownych ludzi tam mieszkajacych;]
klaub, 24 października 2014, 21:32 | odpowiedz
Właśnie jadę do Omanu i chętnie zobaczyłabym ta mapkę pozdrawiam
klaub, 24 października 2014, 21:35 | odpowiedz

Zanzibar
Najlepsza oferta

Lato na Zanzibarze za 2532 PLN

Rafał Waśko | 2019-08-21 21:15
REKLAMA
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel