Fly4free.pl

Testy na koronawirusa to żyła złota dla linii lotniczych? „Wyprzedzi inne przychody”

test na koronawirusa
Foto: Polina Tankilevitch / Pexels

Nowe badanie wykazało, że dodatkowo płatne testy na koronawirusa mogą stać się ogromną częścią tzw. pozalotniczych przychodów przewoźników. Zdaniem respondentów, którzy na co dzień zajmują się branżą lotniczą, udział oferowania takiego badania może przeskoczyć wszystkie inne dodatki – takie jak wybór miejsca czy nawet dodatkowy bagaż.

Center for Aviation (CAPA) i firma Collins – znana przede wszystkim z obsługi saloników lotniskowych – przeprowadziły i opublikowały badania dotyczące nastrojów podróżniczych w kontekście obecnej sytuacji. Do udziału zaproszono osoby pracujące na co dzień w branży lotniczej i turystycznej z 64 krajów.

Wynika z niego, że aż 67 proc. badanych spodziewa się pełnego powrotu świata do podróżowania dopiero w 2023 roku. Ponad połowa (52 proc.) zaznacza również, że ich zdaniem kluczowym elementem tego ożywienia będą testy na koronawirusa, a 23 proc., że zostaną z nami jeszcze przez przynajmniej trzy najbliższe lata.

Jednak najciekawszy wątek kryje się w nieco dalszej części raportu. Badani zakładają bowiem, że skoro testy zostaną z nami na dłużej – to coraz częściej będą na nich zarabiać… linie lotnicze. Już teraz niektórzy przewoźnicy, biura podróży czy inne firmy w branży oferują możliwość wykupienia testu za ich pośrednictwem (najczęściej oferując przy okazji jakąś zniżkę).

Im dłużej obowiązek testów na koronawirusa funkcjonuje w podróżach, tym ważniejszym źródłem przychodu mogą się stać. A ankietowani nie mają wątpliwości – nawet co trzeci z nich jest pewien, że niedługo będą one najważniejszą częścią tzw. przychodów pozalotniczych. O wiele ważniejsze dla samych linii lotniczych niż dodatkowo płatny bagaż, sprzedaż produktów strefy wolnocłowej, możliwość wyboru miejsca czy dodatkowej przestrzeni na nogi.

Pierwszeństwo wejścia na pokład, konkretne miejsce czy bagaż są bowiem istotnymi elementami podróży, ale nie są czymś, co wykupuje każdy pasażer (lub przynajmniej większość). Tymczasem testy obowiązują niemal każdego. I oczywiście – można je wykupić w dowolnym miejscu, ale z doświadczenia wiemy, że wielu pasażerów postawi na wygodę. A i linie lotnicze będą miały dobrą pozycję startową do negocjowania cen z laboratoriami, jeśli regularnie będą zapewniać tysiące klientów.

I choć chcielibyśmy się mylić – to takie przewidywania niestety szybko mogą stać się rzeczywistością. Linie lotnicze nigdy nie przegapią okazji do zwiększenia przychodów pozalotniczych, a i kraje nie śpieszą się z luzowaniem obostrzeń.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »