Fly4free.pl

Szybkie koleje połączą kolejne duże europejskie miasta! Nowe trasy i znacznie krótszy czas przejazdu

Foto: Victor Velter / Shutterstock
Grudzień przyniesie miłośnikom podróży kolejowych świetne wieści. To wtedy ruszają dwa nowe ekspresowe połączenia kolejowe w Europie! Pociągi połączą bezpośrednio Paryż z Berlinem w 8 godzin, a podróż z Brukseli do Amsterdamu potrwa niespełna dwie godziny.

W grudniu 2024 roku na europejskich torach pojawi się coś, co może nieźle namieszać w podróżniczych planach – nowe, ekspresowe połączenia kolejowe! Jak podaje Euro News, już 16 grudnia ruszy bezpośrednia trasa Paryż–Berlin, a dzień wcześniej na tory wjedzie również szybki pociąg łączący Brukselę z Amsterdamem. Dzięki temu dojedziesz z centrum Berlina prosto do Paryża w niecałe 8 godzin, a ceny biletów startują od 59 euro. Jeśli polujesz na okazję, lepiej się pospiesz – przedsprzedaż ruszyła już 16 października, więc kto pierwszy, ten lepszy!

Ale to nie wszystko. Business Travel News Europe donosi też, że 15 grudnia pojawi się nowe połączenie Bruksela–Amsterdam, oferując najszybsze w regionie połączenie kolejowe między stolicami Belgii i Holandii. Nowa trasa pozwoli skrócić czas podróży do zaledwie 1 godziny i 50 minut, umożliwi chociażby planowanie jednodniowych wypadów między tymi dwoma miastami. Bilety na trasę Bruksela–Amsterdam mają równie zachęcające ceny – zaczynają się już od 45 euro, co zapewne przyciągnie miłośników szybkich i przystępnych finansowo podróży.

Niemcy mają ochotę na więcej

Jak podaje Deutsche Welle, nowe połączenia superszybkiej kolei to – według Michaela Petersona z Deutsche Bahn – kolejny krok w rozwoju europejskiej infrastruktury kolejowej, która ma ułatwić i przyspieszyć podróże między głównymi miastami kontynentu. Poza trasami Paryż–Berlin i Bruksela–Amsterdam, nowa sieć szybkich połączeń obejmie również kursy między innymi do Stuttgartu, Frankfurtu, a także Marsylii. Plany na kolejne lata obejmują także dodanie sezonowych połączeń do południowej Francji, między innymi do Bordeaux, co ma przyciągnąć jeszcze więcej podróżnych z całej Europy.

„SNCF Voyageurs i DB wysyłają koleją mocny sygnał dotyczący integracji Europy. Nowe połączenie ICE dodatkowo pobudzi dynamicznie rozwijający się międzynarodowy ruch dalekobieżny. Będziemy nadal współpracować z naszymi partnerami, aby umożliwić większą liczbę lepszych międzynarodowych połączeń kolejowych. Tylko w ten sposób Europa będzie mogła osiągnąć swoje cele klimatyczne” – czytamy słowa Petersona w Railway News.

Foto: uslatar / Shutterstock

Komfortowo i jeszcze szybciej przez Europę

Pociągi ICE i TGV obsługujące nowe trasy to sprawdzone, szybkie i wygodne składy, oferujące pasażerom wygodne siedzenia, miejsca na bagaż oraz dostęp do gniazdek i Wi-Fi na pokładzie. Dzięki przemyślanemu rozkładowi godzinowemu trasy te z pewnością staną się popularnym wyborem nie tylko wśród turystów, ale i osób podróżujących służbowo. Regularne kursy, atrakcyjne ceny oraz brak konieczności zmiany środka transportu sprawiają, że nowe połączenia mają potencjał, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki podróżujemy po Europie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Połączenie pomiędzy Bruksela a Amsterdamem już od dawna funkcjonuje... aktualnie czas przejazdu to 2 godziny. Może chodzi o nowego przewoźnika na tej trasie?
Slomiany19, 29 października 2024, 17:43 | odpowiedz
Paryż jest odległy od Berlina o 1050Km a pociąg ma jeździć 8h. co daje  131,5Km/h, średnio.A wspomniana trasa Bruksela amsterdam będzie pokonywana ze średnią prędkością 114Km/hWarszawa jest odległa od Krakowa o 290km a pociąg EIP5406 pokonuje tą trasę w 2h i 17 minut , czyli średnio 127Km/hChciałbym tylko zauważyć, ze mamy już, według fly4free, szybką kolej w Polsce. Pytanie czy faktycznie można nazwać to szybka koleją. To już opóźniony cywilizacyjnie Iran, pozbawiony zachodniej technologii, ma połączenie kolejowe Teheran  - Mashhad o długości 920km, pociag pokonuje w około 8h a bilet można nabyc za 6$. Czy to znaczy że Iran ma już sieć szybkiej kolei? Czy może jednak zmieńmy definicje szybkiej kolei na coś co faktycznie umożliwi podróż pociagiem szybszą niż samochodem i będzie stanowić alternatywę dla samolotu. Podróż pociągiem z Berlina do Paryżewa w 8h nie stanowi takiej alternatywy.
Alvaro_morales, 29 października 2024, 20:45 | odpowiedz
Trafnie napisane. Nie dość że czasy nie imponują to także ceny, nawet w promocji, nie są konkurencyjne do tanich linii lotniczych.
Alvaro_morales Paryż jest odległy od Berlina o 1050Km a pociąg ma jeździć 8h. co daje  131,5Km/h, średnio.A wspomniana trasa Bruksela amsterdam będzie pokonywana ze średnią prędkością 114Km/hWarszawa jest odległa od Krakowa o 290km a pociąg EIP5406 pokonuje tą trasę w 2h i 17 minut , czyli średnio 127Km/hChciałbym tylko zauważyć, ze mamy już, według fly4free, szybką kolej w Polsce. Pytanie czy faktycznie można nazwać to szybka koleją. To już opóźniony cywilizacyjnie Iran, pozbawiony zachodniej technologii, ma połączenie kolejowe Teheran  - Mashhad o długości 920km, pociag pokonuje w około 8h a bilet można nabyc za 6$. Czy to znaczy że Iran ma już sieć szybkiej kolei? Czy może jednak zmieńmy definicje szybkiej kolei na coś co faktycznie umożliwi podróż pociagiem szybszą niż samochodem i będzie stanowić alternatywę dla samolotu. Podróż pociągiem z Berlina do Paryżewa w 8h nie stanowi takiej alternatywy.
mars72, 31 października 2024, 10:53 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »