więcej okazji z Fly4free.pl

Szef Wizz Aira mocno krytykuje LOT: “Warszawa jest kiepskim miejscem dla każdej linii lotniczej”

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

– Warszawa to kiepskie miejsce dla każdej linii lotniczej, bo rząd robi wszystko, co może, aby wspierać LOT – powiedział Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira, który skrytykował też plany przejęcia linii Condor przez Polską Grupę Lotniczą. Jednocześnie Wizz Air, podobnie jak Lufthansa, zgłosił skargę na tę transakcji do Komisji Europejskiej.

Nie tylko Lufthansa ma obiekcje dotyczące niedawnej transakcji, w ramach której Polska Grupa Lotnicza przejęła linie Condor. W piątek pisaliśmy, że niemiecka linia zamierza zaskarżyć tę transakcję do Komisji Europejskiej, ale podobne obiekcje ma też Wizz Air. Prezes węgierskiej linii Jozsef Varadi poinformował kilka dni temu, że Wizz Air złożył już skargę w tej sprawie do Brukseli.

Varadi mówił o tym we wtorek podczas European Aviation Symposium w Monachium. Nazwał on tam przejęcie Condora przez PGL „kombinacyjnym nonsensem” i skrytykował model biznesowy tego przedsiębiorstwa.

Wątpliwości szefa Wizz Aira budzi forma finansowania transakcji, ale jak twierdzi – nie jest to w sumie nic nowego, bo “LOT od lat jest wspierany przez państwo”.

– Warszawa jest kiepskim miejscem dla każdej linii lotniczej, bo rząd robi, co może, aby wspierać LOT – powiedział Varadi.

Szef Wizz Aira skrytykował też niemiecki rząd za ratunkową pożyczkę, której udzielił linii Condor.

– W przypadku biura podróży Thomas Cook brytyjski rząd pozwolił działać siłom rynkowym. W Niemczech powinno się pozwolić na to samo – powiedział Varadi.

Jak przyznał, węgierska linia była zainteresowana przejęciem Condora tylko przez chwilę, bo w gruncie rzeczy takie transakcje w ogóle nie są im na rękę. Powód? Wyższa struktura kosztowa firmy, która powoduje tylko komplikacje. Wizz Air – jak stwierdził Varadi – ma najniższe koszty w Europie i dzięki temu chce się rozwijać tylko w organiczny sposób.

Ale to oczywiście tylko część prawdy, bo Wizz Air śledzi sytuację w Europie i reaguje na nią błyskawicznie. W przypadku kłopotów innych przewoźników nie czeka jednak na przejęcie, tylko na to, gdy dana linia… się wykrwawi, aby błyskawicznie przejąć jej najważniejsze trasy i lotniskowe sloty. Tak Wizz Air zrobił choćby ostatnio, gdy linia Ernest zawiesiła loty, wcześniej zaś przejął m.in. sloty na lotnisku Londyn Luton po upadłej linii Monarch.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »