więcej okazji z Fly4free.pl

Szef Buzza: Modlin największym lotniskiem na Mazowszu, Łódź może dobić do 2 mln pasażerów rocznie

Foto: Fly3D / Modlin Airport
– Jeśli uda się rozbudować Modlin, to lotnisko to z czasem przejmie funkcję największego na Mazowszu – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Michał Kaczmarzyk, dyrektor generalny Buzz, czyli polskiej spółki-córki Ryanaira. Jest on jednocześnie przeciwny kontynuowaniu projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W powyborczej zawierusze, gdy czekamy na uformowanie się nowej koalicji rządowej i nowego gabinetu, w najlepsze trwa dyskusja na temat przyszłości projektu CPK. Z jednej strony mamy więc głosy nawołujące do kontynuacji prac, z drugiej zaś – opinie nawołujące do powrotu do koncepcji duoportu, czyli rozbudowy Lotniska Chopina i wielkich inwestycji w Modlinie, które znacząco zwiększą przepustowość podwarszawskiego portu. Za tym drugim rozwiązaniem optuje m.in. marszałek Mazowsza Adam Struzik, według którego nie ma przeciwwskazań, aby po rozbudowie Modlina oba stołeczne porty obsługiwały nawet 60-70 mln pasażerów rocznie. Po tej samej stronie stoi Michał Kaczmarzyk, czyli dyrektor generalny Buzz, który kilka dni temu w rozmowie z Rynkiem Lotniczym jasno określił swoją wizję rozwoju infrastruktury lotniczej na Mazowszu. Jak nietrudno zgadnąć, opowiada się on za zakończeniem prac przy projekcie CPK. 

– Cała branża lotnicza w Polsce czeka na zakończenie tego spektaklu i przekierowanie uwagi na realne, bieżące problemy branży lotniczej w Polsce, w tym przepustowości Warszawy i Mazowsza, tzn. odblokowania inwestycji w Modlinie i na Chopinie – mówi Kaczmarzyk.
Jak sobie to wyobraża?

– Chopin i Modlin poradzą sobie z obecnym i przyszłym wzrostem ruchu w Warszawie. Chopin obsłuży 25-30 mln pasażerów rocznie przy stosunkowo niewielkich inwestycjach. Modlin ma nieograniczone możliwości wzrostu, w praktyce do ponad 30 mln pasażerów rocznie. Infrastrukturę Modlina bardzo łatwo i tanio rozbudować, lotnisko i samorząd dysponują ogromnym terenem wokół lotniska, nie ma problemów środowiskowych – dodaje Kaczmarzyk.

Jego zdaniem, postawienie na Modlin wpłynie na to, że podwarszawskie lotnisko z czasem może nawet wyprzedzić Lotnisko Chopina pod względem liczby obsłużonych podróżnych.

– Jeżeli uda się rozbudować Modlin, to lotnisko to z czasem przejmie funkcję największego na Mazowszu, ze względu na wcześniej wspomniane atuty – w praktyce nieograniczona możliwość rozwoju infrastruktury – mówi.

Ale dodaje też, że pozytywnie wpłynie to też na inne lotniska regionalne, m.in. port w Łodzi.

– Łódź będzie się rozwijała organicznie, kwestią czasu jest kiedy osiągnie 1,5-2 mln pasażerów rocznie – twierdzi szef polskiego Ryanaira.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ryanair (i wizzair) są oczywiście jak najbardziej przeciwne CPK bo:1. łatwiej jest rozgrywać między sobą mniejsze lotniska - Bydgoszcz ile płaci Ryanair? 8mln zł ?  Inne samorządy lub lokalni przedsiębiorcy też się dorzucają - z CPK by to nie przeszło2. na CPK mogłyby się pojawić bardziej egzotyczne linie więc możnaby polecieć taniej w miejsca gdzie Ryanair3. Ryanair straciłby na dowożeniu na przesiadki do hubów
jp1, 16 listopada 2023, 13:53 | odpowiedz
Bardziej egzotyczne linie 🤣Które linie są tańsze od Ryanair? Zbliżony jest tylko Wizzair. Już jest na Okęciu. Ryanair nie dowozi na huby bo na nie rzadko lata. Działa w modelu point to point.
jp1 Ryanair (i wizzair) są oczywiście jak najbardziej przeciwne CPK bo:1. łatwiej jest rozgrywać między sobą mniejsze lotniska - Bydgoszcz ile płaci Ryanair? 8mln zł ?  Inne samorządy lub lokalni przedsiębiorcy też się dorzucają - z CPK by to nie przeszło2. na CPK mogłyby się pojawić bardziej egzotyczne linie więc możnaby polecieć taniej w miejsca gdzie Ryanair3. Ryanair straciłby na dowożeniu na przesiadki do hubów
Tomasz Klimek, 17 listopada 2023, 7:12 | odpowiedz
Komentarz sponsorowany??? 
jp1 Ryanair (i wizzair) są oczywiście jak najbardziej przeciwne CPK bo:1. łatwiej jest rozgrywać między sobą mniejsze lotniska - Bydgoszcz ile płaci Ryanair? 8mln zł ?  Inne samorządy lub lokalni przedsiębiorcy też się dorzucają - z CPK by to nie przeszło2. na CPK mogłyby się pojawić bardziej egzotyczne linie więc możnaby polecieć taniej w miejsca gdzie Ryanair3. Ryanair straciłby na dowożeniu na przesiadki do hubów
Jarek Jasiński, 17 listopada 2023, 9:33 | odpowiedz
Tu artykuł o Ryanair i Modlinie : 
Tomasz Klimek Bardziej egzotyczne linie 🤣Które linie są tańsze od Ryanair? Zbliżony jest tylko Wizzair. Już jest na Okęciu. Ryanair nie dowozi na huby bo na nie rzadko lata. Działa w modelu point to point.
jp1 Ryanair (i wizzair) są oczywiście jak najbardziej przeciwne CPK bo:1. łatwiej jest rozgrywać między sobą mniejsze lotniska - Bydgoszcz ile płaci Ryanair? 8mln zł ?  Inne samorządy lub lokalni przedsiębiorcy też się dorzucają - z CPK by to nie przeszło2. na CPK mogłyby się pojawić bardziej egzotyczne linie więc możnaby polecieć taniej w miejsca gdzie Ryanair3. Ryanair straciłby na dowożeniu na przesiadki do hubów
zbyszek wojtal, 18 listopada 2023, 16:28 | odpowiedz
Proszę poczytaćhttps://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezes-PPL-Ryanair-albo-bedzie-placic-rynkowo-za-Modlin-albo-odejdzie-8374363.html
Tomasz Klimek Bardziej egzotyczne linie 🤣Które linie są tańsze od Ryanair? Zbliżony jest tylko Wizzair. Już jest na Okęciu. Ryanair nie dowozi na huby bo na nie rzadko lata. Działa w modelu point to point.
jp1 Ryanair (i wizzair) są oczywiście jak najbardziej przeciwne CPK bo:1. łatwiej jest rozgrywać między sobą mniejsze lotniska - Bydgoszcz ile płaci Ryanair? 8mln zł ?  Inne samorządy lub lokalni przedsiębiorcy też się dorzucają - z CPK by to nie przeszło2. na CPK mogłyby się pojawić bardziej egzotyczne linie więc możnaby polecieć taniej w miejsca gdzie Ryanair3. Ryanair straciłby na dowożeniu na przesiadki do hubów
zbyszek wojtal, 18 listopada 2023, 16:30 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »