Fly4free.pl

Super! PLL LOT uruchomi bezpośrednie połączenie z Krakowa do Chicago!

Foto: Konwicki Marcin, Shutterstock.com
Świetne informacje napływają z małopolskiego lotniska, skąd nasz narodowy przewoźnik będzie latać bezpośrednio do Chicago!

Już od lipca przyszłego roku Dreamlinery (Boeing 787) obsłużą bezpośrednie połączenie z Krakowa do Chicago. Rejsy na tej trasie będą wykonywane raz tygodniowo. To jedna z dwóch nowych maszyn zamówionych przez linię lotniczą, która ma dołączyć do floty przewoźnika w połowie przyszłego roku.

Uruchomienie trasy wynika z zapotrzebowania i zainteresowania osób podróżujących z południa Polski, gdzie do tej pory połączenie realizowane było jedynie z przesiadką w stolicy. Niewykluczone, iż taka decyzja została podjęta również przez bardzo intensywny rozwój i rozbudowę lotniska w Balicach.

„Liczba pasażerów podróżujących między Krakowem a Chicago od 2012 roku rosła średnio o 17% rocznie, a strategia LOT-u wyraźnie mówi, że nie wolno nam zmarnować takiego potencjału. Wspólnie z Kraków Airport od wielu miesięcy badaliśmy możliwość powrotu na trasę Kraków – Chicago.”

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
A z Poznania dalej nic....
poznaniak, 21 listopada 2016, 13:38 | odpowiedz
Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Magda53, 21 listopada 2016, 13:50 | odpowiedz
Super dla mieszkańców Małopolski, dla LOT jest to niestety rozmienianie się na drobne i działanie totalnie sprzeczne z ideą przewoźnika sieciowego.
krawat, 21 listopada 2016, 13:56 | odpowiedz
Jak wizę dorzucą gratis to lecę...
Ee!, 21 listopada 2016, 14:14 | odpowiedz
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
mentos140, 21 listopada 2016, 14:26 | odpowiedz
Rozumiem Lufthanse, która lata na długich trasach z Frankfurtu i Monachium - ogromna linia, ogromne huby z połączeniami z całą Europą, ale kompletnie nie rozumiem LOT-u, który dopiero co mówił, że będzie budował swój hub w Warszawie, a tymczasem otwiera daleką trasę z Krakowa. Nie mam nic do tego, ale trochę mija się to z celem
Adam, 21 listopada 2016, 15:01 | odpowiedz
mentos140
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
Chodzą słuchy, że zrezygnują ze stewardes - będzie szwedzki bufet, automat z napojami i nalewaki z browarem :)
Yanuss, 21 listopada 2016, 15:02 | odpowiedz
krawat Super dla mieszkańców Małopolski, dla LOT jest to niestety rozmienianie się na drobne i działanie totalnie sprzeczne z ideą przewoźnika sieciowego.
To ma sens. Loty z Krakowa posiadały najlepszą frekwencję spośród wszystkich lotów z Polski do USA. To fakt. Usunięcie lotów było podyktowane durną polityką "Warszawa" i tyle. Niestety to nie dało efektu. Tarnowszczyzna, Podhale latali z Krakowa. Dla nich loty z Warszawy = Lufthansa z Krakowa. Jestem spokojny o te loty. Tworzenie hubu z Warszawy nie wyklucza lotów bezpośrednich z Krakowa. Nie jest argumentem, że Warszawa ma być hubem. Rozwój LOT powinien odbywać się podobnie jak to ma miejsce w Niemczech, WB czy Francji. Kraków może i aspiruje do drugiego Monachium. Nie teraz, nie za 5 lat a za kilkanaście, ale aspiruje. Tego typu lotu muszą stać się faktem.
RT, 21 listopada 2016, 15:20 | odpowiedz
zatem to polaczenie bedzie tylko liczylo na pasazerow z pld polski, gdyz bardzo jest malo tzw feeders/dowozicieli np ze wschodu europy do KRK. Widze ze LOT z jednej strony rozpisuje sie o rozwinieciu HUB and SPOKE systemu w W-WIE a z drugiej strony otwiera polaczenia typowe point to point. Za pare lat okaze sie - pewnie znowu bedzie kicha z tych lotowskich marzen o ekspansji i sukcesach :)
greg, 21 listopada 2016, 15:20 | odpowiedz
Rzeszów, Kraków...a co tam w Poznaniu słychać?
toniemojnick, 21 listopada 2016, 15:29 | odpowiedz
krawat Super dla mieszkańców Małopolski, dla LOT jest to niestety rozmienianie się na drobne i działanie totalnie sprzeczne z ideą przewoźnika sieciowego.
Jako mieszkaniec Małopolski mogę powiedzieć, że to jest to dla mnie praktycznie bez znaczenia. Jak będę chciał lecieć akurat tego dnia z Krk do Chicago to mogę polecieć lotem. Ale LOT nie jest za dużą konkurencją dla Lufthansy, Air Berlin czy British Airways itp. Mają po prostu dużo bardziej rozbudowaną siatkę połączeń i loty się lepiej organizuje. Trudno żeby ktoś kto potrzebuje lecieć biznesowo się dostosowywał do rozkładu LOTu gdy ma tyle innych możliwości. Co innego może ktoś kto leci do rodziny do Chicago a z angielskim nie za bardzo. Wtedy polska obsada samolotu to jest duży plus.
mmmm, 21 listopada 2016, 15:36 | odpowiedz
mentos140
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
W poważnym lotnictwie nie ma i nie ma prawa być czegoś takiego jak "zabieranie paliwa na styk".
krawat, 21 listopada 2016, 15:37 | odpowiedz
W poważnym lotnictwie nie ma i nie ma prawa być czegoś takiego jak „zabieranie paliwa na styk”. Biletów po 10 zł też nie ma ;)
toniemojnick, 21 listopada 2016, 15:39 | odpowiedz
A biznes pusty
Zenon, 21 listopada 2016, 16:37 | odpowiedz
mentos140
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
767 się nie rozpędzał, ale Dreamliner da radę spokojnie.
hans, 21 listopada 2016, 17:42 | odpowiedz
Super! Naprawdę pomysł mi się podoba... ale czy Im to się opłaca? ;p
ja, 21 listopada 2016, 18:10 | odpowiedz
hans
mentos140
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
767 się nie rozpędzał, ale Dreamliner da radę spokojnie.
Wiki mówi, że długości pasa nie starczy przy MTOW więc rzeczywiście chyba trzeba będzie zrezygnować z cargo.
jaro, 21 listopada 2016, 19:55 | odpowiedz
Niestety koniec lotu jest bliski
karol, 21 listopada 2016, 21:16 | odpowiedz
jaro
hans
mentos140
Magda53 Czy załadowany i zatankowany Dreamliner rozpędzi sie w KR K ?
Napewno nie. Z czegoś będą musieli zrezygnować. Obstawiam, że z cargo i paliwa zabiorą na styk
767 się nie rozpędzał, ale Dreamliner da radę spokojnie.
Wiki mówi, że długości pasa nie starczy przy MTOW więc rzeczywiście chyba trzeba będzie zrezygnować z cargo.
Nie do końca. Do Chicago jest stosunkowo blisko, nie tankuje do pełna, cargo sie zmieści.
hans, 21 listopada 2016, 23:58 | odpowiedz
Centusie albo lajkoniki jak wolicie - macie za krótki pas na 787
Dreamliner, 22 listopada 2016, 0:09 | odpowiedz
A jo sie pytom - KIEDY Z NOWEGO TARGU???
Wojtek, 22 listopada 2016, 11:33 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »