Boisz się latać? Ta linia zadba o ciebie i pomoże oswoić lęki na wiele sposobów
Nawet co 10 pasażer odczuwa strach przed lataniem – wynika z badań Virgin Australia. W związku z tym linia lotnicza zdecydowała się wprowadzić opcję dla niespokojnych klientów. Program ma pozwolić im odbyć podróż bez obaw, a przynajmniej w miarę możliwości, jak najbardziej zminimalizować niepokój.
To pierwszy tak kompleksowy projekt dla pasażerów obawiających się latania. Pierwsze testy odbyły się w październiku 2018 roku, a teraz australijski przewoźnik zdecydował się udostępnić go na stałe – na wszystkich lotach obsługiwanych przez Virgin Australia.
– Rozumiemy, że dla niektórych naszych gości latanie może być stresujące i często czują się przytłoczeni całą podróżą. Z naszych badań wynika, że ponad 11 procent z nich odczuwa wysoki poziom niepokoju podczas podróży oraz potrzebuje informacji i wsparcia, które pomogą im podczas lotu – powiedział Stuart Aggs, pełniący obowiązki dyrektora operacyjnego w Virgin Australia. – Zawsze staramy się, aby latanie było jak najbardziej radosne i bezstresowe, dlatego z ogromną dumą możemy dzisiaj uruchomić nasz program Nervous Flyers – dodał.
Pasażerowie, którzy boją się latać, muszą zgłosić swój problem najdalej tydzień przed lotem. W zamian otrzymają dokładnie informacje techniczne na temat swojej podróży, ponieważ jak pokazuje doświadczenie wielu pasażerów, szczegółowa wiedza zmniejsza ich obawy. E-mail będzie także zawierał informacje dotyczące dbania o siebie w trakcie lotu, w którym pasażerowie znajdą wskazówki, jak poczuć się swobodnie na pokładzie.
Poza tym, w systemie rozrywki pokładowej znajdą specjalne programy medytacyjne przystosowane do pokładu samolotu, które pozwolą uspokoić zarówno umysł, jak i ciało. To nie koniec. Załoga pokładowa także będzie wiedziała, że jesteś pasażerem, który boi się latać i zwróci na Ciebie większą uwagę. Już na początku podróży sprawdzą, jak się czujesz i czy nie potrzebujesz dodatkowego wsparcia.
Oznaczyć się w programie można zarówno na etapie rezerwacji biletów, jak i później po zalogowaniu się na stronie linii. Opcja jest bezpłatna.