Fly4free.pl

Spohr: Linie nie będą wymagały szczepienia się na COVID-19 od pasażerów. Ale…

Foto: lje / Shutterstock

…wszystko wskazuje na to, że chcąc lecieć na dalekiej trasie będziemy postawieni przed wyborem: negatywny wynik testu na koronawirusa albo certyfikat zaszczepienia – mówi w rozmowie z “Welt am Sonntag” Carsten Spohr, prezes Lufthansy.

Od niedzieli w Polsce zaczęły się szczepienia na koronawirusa, a branża lotnicza wciąż zastanawia się, jaki wpływ będzie miała szczepionka na podróże. Jako pierwszy bombę zdetonował kilka tygodni temu Alan Joyce, czyli prezes australijskiej linii Qantas, który stwierdził, że na pokład jego samolotów wejdą tylko zaszczepieni pasażerowie. Wywołało to wielkie kontrowersje, jednak na razie żaden z szefów innych linii nie zdecydował się na równie odważną deklarację. Teraz wywiadu niemieckim mediom udzielił szef Lufthansy Carsten Spohr i jego słowa będą z pewnością pocieszające dla wielu ludzi mających wątpliwości.

– Uważam, że w niedalekiej przyszłości każdy pasażer wybierający się w podróż na trasach międzykontynentalnych będzie musiał przedstawić certyfikat zaszczepienia przeciw COVID-19 lub negatywny wynik testu – powiedział Spohr, czyli jedna z najważniejszych postaci w branży lotniczej.

Jednocześnie dodał jednak, że zaszczepienie się na pewno nie będzie niezbędnym warunkiem wejścia na pokład.

– Jako linia lotnicza nie możemy i nie chcemy wprowadzić takich przepisów – mówi Spohr.

Jak dodaje, według niego ożywienie branży lotniczej i podróży samolotowych będzie się odbywało w trzech fazach. W pierwszej Lufthansa chce zwiększyć liczbę połączeń, na których obowiązkiem byłyby szybkie testy na koronawirusa, którym poddawani byliby pasażerowie, zanim wsiądą na pokład.

W drugim etapie pasażerowie mieliby wybór: przed podróżą będą musieli przedstawić negatywny wynik testu na COVID-19 lub certyfikat zaszczepienia. I będzie tak przynajmniej do czasu, w którym uzyskana zostanie odporność populacyjna na koronawirusa.

Prezes Lufthansy zaapelował jednocześnie do USA, Unii Europejskiej i Chin o wprowadzenie zunifikowanych kryteriów dotyczących warunków przekraczania granic jako niezbędnego warunku do wznowienia lotów.

Spohr stwierdził też, że przewoźnik zakończył restrukturyzację i przeprowadził działania oszczędnościowe lepiej niż oczekiwał – z 9 mld EUR pomocy publicznej, jakie otrzymała Grupa Lufthansa od rządów Niemiec, Austrii, Szwajcarii czy Belgii, przewoźnik wykorzystał ok. 1/3 całej sumy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »