REKLAMA

Stworzyli algorytm, który znajdował najtańsze bilety i podpowiadał ludziom. Teraz czeka ich sąd

bilety lotnicze
Foto: gerasimov_foto_174/Shutterstock
Para przyjaciół, która założyła stronę internetową Southwest Monkey, została pozwana przez linię lotniczą. W opinii przewoźnika, ich pomysł – choć korzystny dla pasażerów – naruszał zapisy regulaminu linii.

Wszystko zaczęło się w momencie, gdy linia Southwest chciała wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i ułatwić im nie tylko samą podróż samolotem, ale też proces decyzyjny podczas zakupu biletów. W praktyce wprowadzili np. możliwość anulacji lub zmiany rezerwacji do 24 h przed lotem. Zapowiedzieli również, że jeśli cena kupionego biletu w przyszłości spadnie, to pasażer otrzyma różnicę w kwocie. W obu przypadkach środki były zwracane na konto klienta i choć nie można ich wypłacić, to linia pozwala je wykorzystać na inne przeloty lub usługi.

Ukłon w stronę pasażerów „wykorzystała” dwójka przyjaciół – Pavel Yurevich i Chase Roberts. Mężczyźni wpadli na genialny w swej prostocie pomysł. Ich strona – Southwest Monkey – monitorowała zmiany cen na poszczególnych lotach przewoźnika. A kiedy pojawiała się różnica w cenie większa niż 10 USD, system automatycznie wysyłał powiadomienie do zainteresowanego pasażera.

Użytkownicy strony płacili za to 3 USD, ale w zamian mogli zyskać o wiele więcej. To oczywiście nie spodobało się linii lotniczej, która oskarżyła ich o naruszenie regulaminu strony przewoźnika i postanowiła złożyć pozew przeciwko twórcom strony.

Southwest twierdzi bowiem, że w ten sposób mężczyźni narazili na szwank dobrą reputację przewoźnika.

Stworzyli fałszywe wrażenie, że taryfy i ceny biletów Southwest nie są przejrzyste – napisano w skardze. – Klient, który otrzymał powiadomienie ze strony pozwanego, nie musi odwiedzać naszej strony. To wyklucza możliwość interakcji z potencjalnym klientem lub wyrażenia dobrej woli w sprawie, także z naszej strony – kontynuują przedstawiciele firmy.

Od strony prawnej twórcom strony zarzucono przede wszystkim naruszenie ustawy o oszustwach komputerowych, nielegalnego dostępu do komputerów należących do Southwest oraz wykorzystanie znaku towarowego bez zgody przewoźnika. Dodatkowo, linia przekonuje, że mężczyźni złamali regulamin strony, który zabrania monitowania dowolnej jej części czy bazy danych.

Choć panowie zaprzestali prowadzenia strony i zlikwidowali usługę, to pozostawili ogólnodostępną instrukcję, jak działał ich system. To między innymi dlatego, linia jest przekonana, że nie zamierzali oni całkowicie porzucić swojego pomysłu na biznes.

Ze względu na szybką reakcję ze strony Southwest, mężczyźni zdążyli zarobić jedynie… 15 USD. O tym, czy w przyszłości uda im się poprawić ten wynik, zdecyduje amerykański sąd.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
LOL. Twórcy Azaira drżyjcie :P
tomczas, 18 stycznia 2018, 20:29 | odpowiedz

plaża w Cancun
Najlepsza oferta

Tanio na Jukatan! Cancun za 1570 PLN

Tomasz Świerczyński | 2019-09-20 09:40
REKLAMA
REKLAMA
Sprawdź relacje z podróży tutaj
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel