Taksówkarze w Rzymie idą na kurs… uprzejmości i gościnności. Zerwą ze stereotypami i złą opinią?
Ponad 10 proc. z wszystkich taksówkarzy, którzy operują w Rzymie, zgłosiło się na specjalny kurs, mający nauczyć ich uprzejmości, gościnności i języka. Departament Turystyki w Rzymie uznał, iż pracownikom parającym się przewozem osób (zwłaszcza turystów) przyda się takie szkolenie.
Zawiłości związane z różnicami kulturowymi, znajomość norm społecznych w różnych kulturach, a nawet… szkolenie z tego, jakie gesty mogą być potencjalnie odebrane za obraźliwe. To wszystko w reakcji na doniesienia mediów i samych podróżnych, którzy nie mają zbyt dobrego mniemania o rzymskich taksówkarzach.
Fot. ET1972, shutterstock
Rzym, będący jednym z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc na świecie (tylko w ubiegłym roku przez stolicę Włoch przewinęło się 14 mln turystów), stawia na otwartość, pomoc i serdeczne podejście do odwiedzających.
Jednym z elementów szkolenia – i to istotnym – będzie też kurs językowy. Rzym jest tłumnie odwiedzany przez turystów, którzy posługują się językiem angielskim, ale także arabskim i mandaryńskim.
Dyrektor Departamentu Turystyki, Maria Cristina Selloni jest pełna optymizmu:
– Nikt nie chce, aby kierowcy znali doskonale historię Rzymu, ale kilka porad dotyczących rekomendacji, co można zobaczyć w naszym mieście (plus odrobina rozmowy) byłyby pożądane – informuje p. Selloni.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?