Rząd da dodatkowe 3,5 mld zł na CPK. Jest też ważna decyzja w sprawie przyszłości LOT
– Podjąłem decyzję o przekazaniu 3,5 mld zł na projekt CPK. To są papiery skarbowe i te pieniądze dofinansują spółkę. Będzie to związane z pracami projektowymi dla terminala, dworca kolejowego i węzła przesiadkowego transportu publicznego, strefy airside i landside oraz sieci przyłączy i prace przygotowawcze dla budowy portu lotniczego CPK – powiedział we wtorek premier Donald Tusk przed posiedzeniem Rady Ministrów.
Sycylia od 2899 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kreta Zachodnia od 1813 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa Brava od 2057 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
– Mówię o tym, ponieważ ciągle jest bardzo dużo zamieszania w przestrzeni publicznej i to jest zamieszanie, które bardzo często wytwarzają ci, którzy dużo mówili o CPK, ale nic nie zrobili i chciałbym to jeszcze raz podkreślić. My być może jesteśmy mniej sprawni w propagandzie tego projektu, natomiast ludzie odpowiedzialni za ten projekt podejmują po prostu pracę, a ja zapewniam tą decyzją kolejne finansowanie tego przedsięwzięcia – dodał Tusk.
Nie jest to jedyna ważna decyzja rządu, bo jak powiedział Tusk, we wtorek Rada Ministrów zdecyduje też o przeniesienie nadzoru właścicielskiego nad Polską Grupą Lotniczą i LOT do Ministerstwa Infrastruktury – do tej pory znajdowało się ono pod pieczą Ministerstwa Aktywów Państwowych.

Nieoficjalnie: Prezes LOT odwołany
Skąd taka decyzja? Premier tłumaczy, że ma to związek „z potrzebą konsolidacji naszych działań, integracji działań związanych z tym wielkim projektem infrastrukturalnym”, czyli CPK.
I choć wydawałoby się, że taka decyzja umacnia pozycję prezesa LOT Michała Fijoła, to – jak podaje serwis money.pl – został on właśnie odwołany z funkcji szefa narodowego przewoźnika.
W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł.