Ryanair zawiesza 53 trasy z Polski i anuluje setki lotów! „Sytuacja jest dramatyczna”
Ogromne cięcia w zimowym rozkładzie Ryanaira właściwie kilka dni po jego starcie! Większość zawieszonych tras dotyczy okresu od połowy listopada do połowy grudnia.
Ryanair regularnie od września uszczupla swoją siatkę połączeń – ostatni raz miało to miejsce 2 tygodnie temu. I jeśli sądziliście, że to koniec, to jesteście w wielkim błędzie. We wtorek Ryanair znów zaczął zawieszać połączenia z Polski jak szalony. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: druga fala koronawirusa, zwiększona liczba zachorowań oraz nowe restrykcje, wprowadzane przez poszczególne kraje sprawiają, że… ludzie po prostu przestają podróżować. A przynajmniej teraz, kiedy tradycyjnie zainteresowanie lotami jest najmniejsze. W większości przypadków trasy są zawieszone na nieco ponad miesiąc – w okresie od połowy listopada do połowy grudnia. Oznacza to, że irlandzka linia po cichu liczy jeszcze na pewne odbicie w podróżach przed Bożym Narodzeniem, jednak nie jest to wielka nadzieja. Tym bardziej, że na liście zawieszonych tras z Polski znalazło się mnóstwo kierunków do Wielkiej Brytanii, która dotychczas była dla portów podróżniczym “pewniakiem”.
– Sytuacja jest dramatyczna, a wypełnienie samolotów katastrofalne. Jeśli w samolocie jest 50-60 pasażerów to uznajemy, że to niezły wynik – mówi nam nieoficjalnie osoba z jednego polskich lotnisk.
I dodaje, że podobnych cięć w najbliższym czasie można się spodziewać ze strony Wizz Aira.
Które trasy zostały wycięte? Przejrzeliśmy system rezerwacyjny i oto nasze obserwacje.
Zawieszone trasy z Polski
- Łódź-Dublin (ostatni lot 12 listopada – wraca 13 grudnia)
- Rzeszów-Dublin (ostatni lot 10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Rzeszów-Bristol (ostatni lot 13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Rzeszów-East Midlands (znika wtorkowa rotacja 3 listopada, 2 razy w tygodniu,
- Rzeszów-Londyn Luton (10 listopada znika, powrót 15 grudnia)
- Rzeszów-Manchester (11 listopada znika, wraca 13 grudnia)
- Szczecin-Dublin (znika 10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Szczecin-Liverpool (ostatni lot 12 listopada-powrót 13 grudnia)
- Szczecin-Londyn Stansted (ograniczenie częstotliwości do 4 razy w tygodniu)
- Poznań-Paryż Beauvais (ostatni lot 13 listopada, wraca 14 grudnia)
- Poznań-Alicante (ostatni 7 listopada, wraca 19 grudnia)
- Poznań-Bristol (ostatni 9 listopada, powrót 14 grudnia)
- Poznań-Edynburg (13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Poznań-Liverpool (13 listopada, powrót 13 grudnia)
- Lublin-Dublin (11 listopada, powrót 16 grudnia)
- Bydgoszcz-Dublin (12 listopada, powrót 13 grudnia)
- Bydgoszcz-Luton (13 listopada, powrót 13 grudnia)
- Bydgoszcz- Londyn Stansted (13 listopada, powrót 13 grudnia)
- Gdańsk-Pafos (ostatni lot 11 listopada, powrót 13 grudnia)
- Gdańsk-Cork (13 listopada, powrót 18 grudnia)
- Gdańsk-Odessa (koniec 13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Gdańsk-Manchester (10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Katowice-Cork (ostatni lot 12 listopada, powrót 13 grudnia)
- Katowice-Birmingham (koniec 10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Katowice-Edynburg (10 listopada, 15 grudnia)
- Katowice-Manchester (10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Modlin-East Midlands (znika 10 listopada, 15 grudnia)
- Modlin-Leeds (znika 13 listopada, wraca 13 grudnia)
- Modlin-Manchester (znika 10 listopada, wraca 15 grudnia)
- Modlin-Barcelona (znika 13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Modlin-Malaga (znika 11 listopada, powrót 16 grudnia)
- Modlin-Lizbona, Modlin-Porto (wracają dopiero wiosną 2021)
- Modlin-Ateny (13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Kraków-Pafos (12 listopada, powrót 13 grudnia)
- Kraków-Kopenhaga (13 listopada, 14 grudnia)
- Kraków-Ateny (znika 11 listopada, powrót 16 grudnia(
- Krakow-Barcelona (znika 10 listopada, powrót 15 grudnia)
- Kraków-Malaga (znika 7 listopada, wraca 17 grudnia)
- Kraków-Dusseldorf Weeze (nie ma w ogóle w rozkładzie)
- Kraków-Odessa (11 listopada, powrót 13 grudnia)
- Kraków-Bournemouth (znika 13 listopada, powrót 14 grudnia)
- Kraków-Glasgow (znika 12 listopada, powrót 13 grudnia)
- Kraków-Bari (znika 10 listopada, wraca 15 grudnia)
- Kraków-Bolonia (13 listopada – 14 grudnia)
- Kraków-Cagliari (10 listopada – 15 grudnia)
- Kraków-Wenecja (11 listopada – 16 grudnia)
- Wrocław-Shannon (znika 9 listopada, wraca 14 grudnia)
- Wrocław-Bristol (znika 11 listopada – 16 grudnia)
- Wrocław-Edynburg (znika 10 listopada – 15 grudnia)
- Wrocław-Glasgow (znika 13 listopada – 18 grudnia, 1 x weekly)
- Wrocław-Manchester (znika 13 listopada – 14 grudnia)
Lista ta z całą pewnością nie jest kompletna. Do tego należy doliczyć też liczne cięcia częstotliwości na wielu trasach. Są też przykłady skrajnie abstrakcyjne, jak choćby trasa z Poznania do Paryża – Ryanair wznowił na niej loty pod koniec października, by zawiesić już po nieco ponad 2 tygodniach!
Patrząc proporcjonalnie, zdecydowanie największe straty poniosły lotniska w Rzeszowie i Bydgoszczy.
O kolejnych zmianach w rozkładzie na polskich lotniskach będziemy Was informować na bieżąco.