Fly4free.pl

Ryanair w przyszłym roku zacznie latać do Luksemburga? Wielka baza z 40 trasami

Foto: Wikimedia
To nie jest jeszcze oficjalna informacja. Ale według niemieckich mediów potwierdził ją szef  lotniska Frankfurt-Hahn, z którego Ryanair ma się przeprowadzić.

O planowanej przeprowadzce Ryanaira powiedział w gazecie „Trierische Volksfreund” Markus Bunk, szef lotniska w Hahn. Według nieoficjalnych informacji gazety Ryanair (któremu wkrótce kończy się umowa z niemieckim portem) od kilku miesięcy negocjował z oboma portami, a licytację wygrał Luksemburg – oddalony o 103 kilometry od Frankfurt-Hahn.

Na razie nie ma dalszych szczegółów – przenosimy miałyby mieć miejsce od następnego sezonu zimowego (teoretycznie więc od listopada, choć bardziej realny jest 2017 rok), a przeniesione byłyby wszystkie trasy obsługiwane obecnie przez Ryanaira z bazy we Frankfurcie (jest ich ok. 40, w tym kilka sezonowych).

Gwóźdź do trumny?

Jeśli ta informacja się potwierdzi, może to być poważny kłopot dla Frankfurt-Hahn, który był pierwszą i przez lata największą bazą Ryanaira w Niemczech. Przez lata lotnisko notowało imponujące wzrosty – w 2007 r. przewinęło się przez nie ponad 4 mln pasażerów. Obecnie jest to „tylko” 2,6 mln pasażerów rocznie, jednak nie rozwiązuje to największego problemu lotniska, jakim jest brak rentowności.

Od początku swojej działalności lotnisko każdego roku jest na minusie i gdyby nie 80 mln euro pomocy publicznej, mogłoby upaść.

I wcale nie jest powiedziane, że tak się nie stanie, bo Ryanair odpowiada tu za lwią część ruchu: oprócz niego latają stąd jeszcze tylko Wizzair (ma obecnie 9 połączeń) i turecki SunExpress (1 połączenie do Izmiru). A wtedy Hahn mogłoby podzielić los lotniska w Lubece, które od 15 kwietnia będzie stało puste.

Zmiana miałaby kolosalne znaczenie dla lotniska w Luksemburgu, które obecnie obsługuje ok. 2,6 mln pasażerów rocznie i już teraz rośnie bardzo szybko – w I kwartale liczba pasażerów korzystających z lotniska zwiększyła się aż o 22 proc. Po części jest to też zasługa LOT, który od 1 marca lata 6 razy w tygodniu na trasie z Warszawy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
No w Hahn jest taki ruch i tyle hoteli więc ja nie wiem jakie oni mają opłaty że im się to nieopłaca. To o co w ogóle się w to lotnisko bawili. W lubece też obniżyli by kwoty to ludzie mieliby robotę.
Adames, 11 kwietnia 2016, 16:38 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Może przestaną wtedy pisać takie brednie w stylu lotnisko "Frankfurt-Luxemburg". Dla Polaków to gorzej w tym sensie, że jeszcze dalej od Polski... a okolice FRA mają deficyt miejsca, do którego dało się niedrogo dolecieć.
MrMan, 11 kwietnia 2016, 17:21 | odpowiedz
Avatar użytkownika
"Obecnie jest to „tylko” 2,6 mln pasażerów rocznie, jednak nie rozwiązuje to największego problemu lotniska, jakim jest brak rentowności." Wszystko o tym, do jakich przegłupich umów z Ryanairem prowadzi budowanie portów lotniczych "na pałę" ala Radom. Ciekawe jak jest z Modlinem.
manyaky, 11 kwietnia 2016, 17:41 | odpowiedz
Jeśli miałoby do tego dojść to będzie bardzo zły sygnał dla portów lotniczych i znak, że Ryanair nie jest poważnym partnerem.
Darek, 11 kwietnia 2016, 20:21 | odpowiedz
Loty w niskich cenach do Luksemburga są świetne, ale nie jako loty do Frankfurtu, no ludzie!
Pilot, 11 kwietnia 2016, 20:45 | odpowiedz
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »