Ryanair powalczy o klientów biznesowych! Podpisał umowę z gigantem i kusi tych, którzy latają służbowo
Tanie linie i globalne systemy dystrybucyjne to teoretycznie dwa bardzo odległe od siebie światy, ale Ryanairowi bardzo zależy na zwiększeniu zasięgu swojej oferty. Stąd decyzja o podpisaniu nowej umowy z Amadeusem, który jest wiodącym GDS-em, a więc globalnym systemem dystrybucyjnym, z którego usług korzystają niemal wszyscy, zwłaszcza klienci instytucjonalni.
Słoneczny Brzeg od 2578 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Costa del Sol od 1706 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Hurghada od 2793 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Cel jest bowiem jasny: decydując się na wejście w bardziej ścisłą współpracę z Amadeusem Ryanair chce mocniej zainteresować sobą klientów biznesowych, a więc ludzi podróżujących służbowo. I ma ku temu silne argumenty. Bo choć irlandzka tania linia wciąż lata raczej na lotniska oddalone od centrów miast (czym zdecydowanie odróżnia się od tradycyjnych przewoźników), to w ostatnim roku zyskała dużą przewagę nad rywalami: odwoływała zdecydowanie mniej lotów niż konkurencja, miała też znacznie mniej opoźnień od pozostałych linii, czym zasłużyła sobie na tytuł najbardziej wiarygodnej linii w Europie.
„Obsługując 3 000 lotów dziennie do 225 miejsc w 36 krajach, Ryanair jest liderem w odbudowie ruchu lotniczego po COVID-19, obsługując 115% ruchu sprzed pandemii – co czyni go jednym z najbardziej niezawodnych wyborów w zakresie podróży” – czytamy w komunikacie prasowym.
„W sytuacji, gdy przedsiębiorstwa w całej Europie zmagają się z rosnącą presją ekonomiczną i inflacyjną, Ryanair zapewnia wiodące na rynku połączenia, częstotliwości, punktualność i ceny w Europie, które można teraz rezerwować za pośrednictwem platformy Amadeus Travel od końca 2022 roku. Partnerstwo wspiera wizję Ryanair, aby zwiększyć swoją widoczność i zasięg wśród klientów Amadeus, szczególnie w przypadku podróży biznesowych” – głosi dalej komunikat.
Ryanair informuje też, że „płynna integracja z przepływami i procesami rezerwacyjnymi Amadeus zapewni klientom wysoką wydajność operacyjną w wyszukiwaniu, rezerwowaniu i obsłudze treści od Ryanair, a także możliwość zaoferowania szerszego wyboru opcji podróży dla oszczędnych podróżnych”.
– Partnerstwo z firmą Aamdeus jeszcze bardziej rozszerza ofertę Ryanair i umożliwia, w szczególności klientom korporacyjnym, szerszy dostęp do naszej bezkonkurencyjnej siatki połączeń, wysokiej częstotliwości, punktualności i bezkonkurencyjnie niskich cen, gdy wracają do współpracy z kolegami twarzą w twarz – mówi Dara Brady z Ryanaira
Ryanair chce w ten sposób podczepić się pod drugi rosnący segment podróży lotniczych, czyli pasażerów biznesowych. Paradoksalnie, już przed pandemią stanowili oni całkiem spory procent wszystkich pasażerów Ryanaira: jak mówił swego czasu Michael O’Leary, prawie 1/3 pasażerów irlandzkiej linii podróżuje w celach służbowych.