Ryanair poleci z Warszawy do Berlina? Nową trasę zapowiada prezes… PKP Intercity

Foto: Shutterstock
- Wiemy, że takie połączenie ma zostać uruchomione – zaskoczył dziennikarzy na konferencji prasowej Marek Chraniuk. Ryanair oficjalnie nic nie wie, ale... taka trasa ma sens w związku z planowanym remontem torów.

O planach wprowadzenia nowej trasy ze strony swojego lotniczego konkurenta, prezes PKP Intercity mówił przy okazji podsumowania wyników swojej spółki za 2016 rok (więcej o tym napiszemy wkrótce). Szef kolejowej spółki nie chciał podać swojego źródła informacji, stwierdził jednak, że to naturalny krok.

– Działamy na bardzo konkurencyjnym rynku. Oprócz nas, bardzo agresywnie o pasażera walczą linie lotnicze czy PolskiBus. Nie obawiamy się jednak konkurencji, zwłaszcza na trasach krajowych. Jestem przekonany, że w podróży między dużymi miastami na odległościach do 350 kilometrów jesteśmy bezkonkurencyjni, jeśli chodzi o czas przejazdu. Oferujemy przejazd z centrum do centrum miasta, podczas gdy w przypadku podróży samolotem trzeba doliczać czas spędzony na lotnisku i dojazd z niego. Widać zresztą po naszych wynikach, że ufa nam coraz więcej pasażerów – mówi Chraniuk.

I faktycznie – w zeszłym roku PKP Intercity przewiozło 38,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost aż o 24 proc. w skali roku. Rośnie też liczba pasażerów na trasach, na których PKP Intercity i jego flagowy produkt, czyli Pendolino konkuruje bezpośrednio z Ryanairem i LOT.

W 2016 r. PKP Intercity zanotowało 28 proc. więcej pasażerów niż rok wcześniej na trasie Warszawa-Wrocław i 22 proc. więcej na trasie Warszawa-Trójmiasto (tą drugą trasą kolejarze przewieźli 1,6 mln osób). Cały czas najpopularniejszą trasą PKP Intercity jest połączenie Warszawa-Kraków, na której PKP Intercity przewiozło w 2016 r. ponad 2,4 mln ludzi.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku zarówno LOT jak i Ryanair także zanotowały bardzo solidne wzrosty na trasach krajowych.

Ryanair nie komentuje, ale…

Co na to sam zainteresowany?

– Nic mi nie wiadomo o takim połączeniu, ale na pewno takie połączenie nie byłoby bardzo zaskakujące. Obecnie dopracowujemy siatkę na zimę, niedługo przedstawimy ofertę nowych tras z Warszawy. Jeśli się okaże, że trasa do Berlina będzie na naszej liście, będzie to oznaczało, że prezes PKP Intercity ma bardzo dobrych informatorów – śmieje się Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanair ds. regulacyjnych i prawnych.

Nie zmienia to jednak faktu, że takie połączenie ma sens. W czerwcu zacznie się bowiem wielki, trwający ponad rok, remont torów na trasie z Warszawy do Poznania, co wydłuży czas przejazdu między oboma miastami o ponad 40 minut, a co za tym idzie – także podróż do stolicy Niemiec. Swoją szansę zwęszył już LOT, który od sezonu letniego zwiększy liczbę rotacji z Warszawy do Poznania i doda piąte połączenie dziennie na tej trasie.

Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.
Brawo Panie Mariuszu!
jopop, 1 lutego 2017, 17:47 | odpowiedz
dzienki
mariusz, 1 lutego 2017, 18:01 | odpowiedz
sorki kto pisze te artykuly? wydluzenie czasu przejazdu pociagu o 40 minut przez rok ma sklonic do otwarcia polaczenia lotniczego?i co za rok je zlikwiduja? badzmy powazni...
arafat, 1 lutego 2017, 20:57 | odpowiedz
Jak patrzę jak z St Pancras odjeżdżaja Eurostar'y do Paryża to tak sobie marzę, że może kiedyś w Polsce...z podobnego dworca... podobne pociągi... chociaż do Pragi czy Berlina. Eh świat jest piekny 
ATeDe, 1 lutego 2017, 21:36 | odpowiedz
2,3,4 BILETY na PENDOLINO za 49 zł , naprawdę Intercity wozi pasażerów w dalszej taryfie 105 / 150 zł ? w przypadku przejazdu TROJMIASTO-WARSZAWA PODRÓŻ 3 OSÓB W 2 STRONY PENDOLINO TO KOSZT 900 zł - chyba jakaś chora propaganda której nie można w żaden sposób sprawdzić - JEDZIE mi to tanim pr
wawka, 2 lutego 2017, 0:37 | odpowiedz
wawka 2,3,4 BILETY na PENDOLINO za 49 zł , naprawdę Intercity wozi pasażerów w dalszej taryfie 105 / 150 zł ? w przypadku przejazdu TROJMIASTO-WARSZAWA PODRÓŻ 3 OSÓB W 2 STRONY PENDOLINO TO KOSZT 900 zł – chyba jakaś chora propaganda której nie można w żaden sposób sprawdzić – JEDZIE mi to tanim pr
Nie chcesz jezdzic pociagami to nie jedz. Masz do wyboru mnostwo alternartw na tej trasie. Ja osobiscie preferuje pociag, gdyz jest to najszybsze polaczenie do centrum Warszawy a cenowo calkiem dobre. Porownaj pociagi w innych krajach z reguly sa duze drozsze.
GB, 2 lutego 2017, 9:02 | odpowiedz
GB
wawka 2,3,4 BILETY na PENDOLINO za 49 zł , naprawdę Intercity wozi pasażerów w dalszej taryfie 105 / 150 zł ? w przypadku przejazdu TROJMIASTO-WARSZAWA PODRÓŻ 3 OSÓB W 2 STRONY PENDOLINO TO KOSZT 900 zł – chyba jakaś chora propaganda której nie można w żaden sposób sprawdzić – JEDZIE mi to tanim pr
Nie chcesz jezdzic pociagami to nie jedz. Masz do wyboru mnostwo alternartw na tej trasie. Ja osobiscie preferuje pociag, gdyz jest to najszybsze polaczenie do centrum Warszawy a cenowo calkiem dobre. Porownaj pociagi w innych krajach z reguly sa duze drozsze.
Porównaj raczej pensje i ich odzwierciedlenie do cen.
milena, 2 lutego 2017, 11:29 | odpowiedz
Sycylia plaża

Sycylia za 188 PLN

1 godzinę temu